Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2015-07-01 06:19


Skrollovicz 2015-07-01 09:12

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7380450)
Aldo officiellt ute. Känns nästan bättre såhär, Aldo-McGregor hade förlorat så mycket ånga redan.

Det finns ingen match i UFC som jag sett fram emot så mycket som UFC 189. Jag vet inte vad du vill se, men vi andra vill ha McGregor-Aldo.

cero 2015-07-01 09:19

Jag hoppas att Conor vinner så vi slipper se en tredje match av Aldo/Mendes. Oavsett hur bra de två första var så är tre identiska matcher alltid en för mycket. Unika stylistiska matcher är en av saker som gör MMA så mycket mer spännande än andra sporter.

Om skadan gjorde att den ursprungliga matchen tappade "ånga" vet jag inte, om något skapade det nog mer drama och intresse. Inte så att en dominant titelhållare som Aldo hade accepterat matchen om han var rullstolsbunden direkt.

Bailah 2015-07-01 09:21

Hade inte velat se en skadad aldo mot en frisk conor. El vice versa. Båda ska vara friska så tyckte det var skönt att aldo inte tvingade sig själv till det.
Frågan är nu, hur mkt har dvärgen tränat inför conor

eternallord 2015-07-01 09:35

Citat:

Ursprungligen postat av Skrollovicz (Inlägg 7380522)
Det finns ingen match i UFC som jag sett fram emot så mycket som UFC 189. Jag vet inte vad du vill se, men vi andra vill ha McGregor-Aldo.

Bailah knows what's up.

Cooks 2015-07-01 11:13

Är faktiskt glad att det blir Mendes innan Aldo. :D

Osukaru 2015-07-01 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av Skrollovicz (Inlägg 7380449)
Det här har varit så bedrövligt amatörmässigt av Aldo att jag bara vill ge honom en omgång. Ett skämt på ren svenska!

Nu blir jag nyfiken på hur du tänker. Menar du att han borde fightats ändå? Eller att han borde dragit sig ur tidigare?

Spiffy 2015-07-01 13:40

Citat:

Ursprungligen postat av Skrollovicz (Inlägg 7380522)
men vi andra vill ha McGregor-Aldo.

Jag vill ha en McGregor - Aldo match när Aldo inte är skadad och ska ha det som ursäkt om han förlorar.

cero 2015-07-01 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av Osukaru (Inlägg 7380634)
Nu blir jag nyfiken på hur du tänker. Menar du att han borde fightats ändå? Eller att han borde dragit sig ur tidigare?

Han trollar som vanligt. Hetsa inte upp dig. :D

Doctor Snuggles 2015-07-01 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7380662)
Han trollar som vanligt. Hetsa inte upp dig. :D

Han har dock en poäng. Något är fel på Nova Uniau. De har en av de högsta skadefrekvenserna i mma. Aldo har dragit ur sig ur titelfighter 6 ggr nu.

eternallord 2015-07-01 15:42

Har alltid fått intrycket att dom kör samma stuk som AKA. Hård sparring, ofta.

cero 2015-07-01 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7380744)
Han har dock en poäng. Något är fel på Nova Uniau. De har en av de högsta skadefrekvenserna i mma. Aldo har dragit ur sig ur titelfighter 6 ggr nu.

Dock aldrig långtidsskadad och tävlar alltid 2 gånger per år. Iofs jävligt irriterande ändå. Vilka andra skadar sig från Nova Uniao förutom han och Baráo?

Skrollovicz 2015-07-01 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av Osukaru (Inlägg 7380634)
Nu blir jag nyfiken på hur du tänker. Menar du att han borde fightats ändå? Eller att han borde dragit sig ur tidigare?

Jag tänker att Aldo har pratat om att han är kungen av divisionen. Och ställer in trots att läkarna har konstaterat att han är hel. Han är så skör att han förmodligen fått smisk av ceros högerhand, den han postar sina bedrövliga inlägg med.

Jag pratar om du skadar dig två veckor innan match, och vi pratar inte om en vanlig match, det kan inte Aldo heller ha missat, så är det något riktigt fel på dina förberedelser.

Och då har jag inte nämnt soppan med dopingtesten, plural. Han har pissat tre gånger nu. Den tredje över alla fans som har gjort honom rik och som ville ha upp honom i octagonen 11 juli.

Doctor Snuggles 2015-07-01 17:07

Har man inte haft en revbensskada så ska man dock inte snacka. Jag sträckte muskler runt revbenet eller ngt sådant, och jag kunde knappt röra mig på flera månader.

Cooks 2015-07-01 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7380816)
Har man inte haft en revbensskada så ska man dock inte snacka. Jag sträckte muskler runt revbenet eller ngt sådant, och jag kunde knappt röra mig på flera månader.

+1, har haft spricka i revbenen och kunde knappt göra någonting öht. Tog ett par veckor innan jag vågade mig till gymmet för att köra bänkpress, skulle jag gått den största UFC matchen i mitt liv? Haha, glöm det.

IMO är Mendes den som stått för det tuffaste motståndet för Aldo och det är bra att Conor måste ta sig förbi honom först.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)