Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2014-04-12 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av Mjomja (Inlägg 6952833)
Sjukt att han håller sig så lugn o knappt verkar ha ont. Drar upp handen direkt för "touch gloves" lol.

Folk reagerar olika. Han verkade mest chockad.

cero 2014-04-12 22:45

Vill minnas att Andersons doktor beskrev skadan som inte av det värsta slag i jämförelse med ACL och vissa ryggskador, men "extremely painful". Sedan var de ju tvungna att sänka ljudet när Anderson låg och skrek sig hes på mattan och hela vägen till ambulansen på baksidan.

cero 2014-04-12 22:51

Mer Alpha-male dansning.



:D

Doctor Snuggles 2014-04-12 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6952824)
Det är ju det som är min poäng. Vad säger det då om Roy som såg ut som en avdankad bartender när de möttes?

Och kritiken är inte bara rikat mot Roy, utan även massa andra fighters i UFC som man inte kan kalla världsklass eller ens imponerande med ett rakt ansikte.

Cormier har ju visat att en superfet 185'are kan köra igenom divisionen. Weidman, Jones, Glover, Gustafsson, Rashad osv hade nog alla förstört tungviktarna förutom JDS och Cain om de lagt på sig lite fett. Att inte fler flyttar upp beror väl på att Cain är i toppen. I och med att han är så bra kan man ju lika gärna tävla på en vikt där man är en bättre atlet. Men jag tror Gustafsson och Jones hade vunnit över honom.

Ang Spong så ska det bli väldigt intressant att se hur han återhämtar sig. Anderson var ju ändå klar med sin karriär i princip.

Eh, Cormier är också en brottare på olympisk nivå som är Cains brottningstränare och huvudsakliga sparringspartner, som dessutom har tagit till sig striking som en svamp. Knappast hela sanningen att bara kalla honom en "superfet MW".
Kongo är ett praktexemplar av en atletisk svart herre, med en solid kickboxningsbakgrund där han vunnit nästan 10 titlar.
Trots det så har han varit en medioker top 10 som bäst.
Det går inte att jämföra med de lättare klasserna rakt av. De kan träna hårdare, längre, är snabbare, har mer ork av naturliga skäl, har oftast en längre karriär osv.
Även i HW inom olympisk brottning och Judo ser många mediokra ut rent tekniskt om man jämför med de lättare klasserna. Det är bara så det är.

cero 2014-04-12 23:10

Nej, men han visade att om man är duktig så behöver man inte ens vara nästan en tungviktare för att köra över divisionen. Skulle vilja se typ Robbie Lawler eller Hendricks ta sig an 205 och se hur det går. Antagligen inte så bra.

Klart att tungviktare alltid är sämre än lättare herrar, men min poäng är att bl a Roy Nelson (som iofs är en 170 eller 185'are egentligen) och Nogueira inte ens håller en acceptabel nivå för den viktklassen. Finns bara två riktigt imponerande talanger i divisionen och det är Cain och JDS. Dessa är tillräckligt bra för att mäta sig med lättare atleter.

Citat:

Kongo är ett praktexemplar av en atletisk svart herre
:D

Jämför man med JDS och Cain är han inte särskilt atletisk. Däremot har han dat beach-pecs dock.

Doctor Snuggles 2014-04-12 23:19

Ja, fast ditt argument var att detta på något sätt gör UFC mindre legitimt, eller ett skämt. Vilket är löjligt.
Dessutom så finns det andra aspekter av det hela. Har du märkt hur ofta Cain är skadad, t.ex? Hans stil har sitt pris, medan jag inte tror Roy någonsin har varit skadad. Vem är då bättre, egentligen? Skulle det vara någon annan sport så skulle Cain vara tvungen att sitta på bänken typ 70% av tiden. ;)

cero 2014-04-12 23:31

Citat:

Ja, fast ditt argument var att detta på något sätt gör UFC mindre legitimt, eller ett skämt. Vilket är löjligt.
Klart det gör UFC mindre legitimt att ha med kassa talanger. UFC jämförs ju med alla andra sportligor i världsklass. MMA ses redan som en "sport" av många, och det enda man kan göra för att få bort det är ju att visa upp duktiga atleter. Det minsta man kan göra är ju att ha ordentliga huvudmatcher på affischerna. En hel del journalister och MMA-fans på diverse forum som klagar på dessa utfyllnadskort just nu.

Om jag vart t ex ett fotbollfan och tittat på MMA någon gång då och då, och sett Nogueira/Nelson hade jag skrattat.

Doctor Snuggles 2014-04-12 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6952874)
Klart det gör UFC mindre legitimt att ha med kassa talanger. UFC jämförs ju med alla andra sportligor i världsklass. MMA ses redan som en "sport" av många, och det enda man kan göra för att få bort det är ju att visa upp duktiga atleter. Det minsta man kan göra är ju att ha ordentliga huvudmatcher på affischerna. En hel del journalister och MMA-fans på diverse forum som klagar på dessa utfyllnadskort just nu.

Om jag vart t ex ett fotbollfan och tittat på MMA någon gång då och då, och sett Nogueira/Nelson hade jag skrattat.

Nivån har i snitt gått upp väldigt mycket. Folk gnäller på utfyllnad inte främst pga låg nivå, utan pga brist på namn.
Du skulle skratta främst därför att du inte vet vad du kollar på och kan bedöma talang rättvist inom mma. Lite som det är idag mao. ;)
Jag (och säkert en massa fler) tyckte det var lite smålustigt att Fedor vann så mycket, innan jag var så insatt också.
Trots det så är han en stor anledning till att många älskar mma, och varför sporten har växt så snabbt.
Återigen, jag tvivlar på att det är ett problem.
Var glad för att det inte är samma 3 gubbar som slåss hela tiden, som det var för ett antal år sedan. Vi har den bästa HW divisionen någonsin just nu, även om vissa håller på att bli lite väl gamla.

AronP 2014-04-12 23:46

Vad är alternativet då, kapa alla som inte håller tillräckligt bra klass? Så står vi med 2-3 killar i tunga klassen.

cero 2014-04-12 23:50

Nu är du bara sur för att jag piskade dig i den förra diskussionen. :thefinger

Vad är det som inte är rättvist? Tycker du ärligt talat att Nelson och Nogueira hör hemma på ett huvudkort i världens största MMA-organisation?

För att ge dig en komplimang så är du ganska duktig på att sockra argument..

Citat:

Jag (och säkert en massa fler) tyckte det var lite smålustigt att Fedor vann så mycket, innan jag var så insatt också.
Kom igen nu. Fedor var extremt teknisk och en exceptionell atlet. Det ser ju vem som helst även om man inte är insatt. Nougeira var väldigt bra, men inte i dagsläget. Nelson har alltid varit medioker.

Citat:

Vad är alternativet då, kapa alla som inte håller tillräckligt bra klass? Så står vi med 2-3 killar i tunga klassen.
Ordentliga huvudkort. Nelson ser inte ens ut att vara större än en 185'are, så man kan lika gärna ta en match från en annan viktklass som håller mycket högre klass. Sedan tycker jag huvudkort ska ha någon typ av relevans vad gäller framtida titelchanser osv.

Doctor Snuggles 2014-04-13 00:26

Piskat mig? Jag gillar inte S&M, så du måste tänka på ngn annan.
Nej, Fedor var plattfotad, lönnfet, liten och han rörde sig klumpigt och inte som en naturlig atlet.
Ronda Rousey är en annan sådan som ofta ser klumpig ut när hon rör sig.

Apropå Roy så kanske du borde läsa din favorit Jack Slacks senaste:
http://fightland.vice.com/blog/when-...pples-nogueira

Förresten så har jag alltid tyckt att Nogeira var överskattad.

Doctor Snuggles 2014-04-13 00:32

Om vi talar legitimitet förresten så är ett mycket större problem UFC:s Abu Dhabi delägare.

cero 2014-04-13 00:38

Citat:

Nej, Fedor var plattfotad, lönnfet, liten och han rörde sig klumpigt och inte som en naturlig atlet.
Vem är det som inte är rättvis nu? *grr27*

Rörde sig klumpigt och inte som en naturlig atlet?! Värsta jag hört. Sedan hade han ju så klart en ful fysik, men det har ju inte så mycket med saken att göra.

Ska läsa igenom artikeln, tackar.

Citat:

Om vi talar legitimitet förresten så är ett mycket större problem UFC:s Abu Dhabi delägare.
Vem är det?

nitz 2014-04-13 00:39

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6952887)
Piskat mig? Jag gillar inte S&M, så du måste tänka på ngn annan.
Nej, Fedor var plattfotad, lönnfet, liten och han rörde sig klumpigt och inte som en naturlig atlet.
Ronda Rousey är en annan sådan som ofta ser klumpig ut när hon rör sig.

Apropå Roy så kanske du borde läsa din favorit Jack Slacks senaste:
http://fightland.vice.com/blog/when-...pples-nogueira

Förresten så har jag alltid tyckt att Nogeira var överskattad.

Nogueira var riktigt bra back in the day.
Han mötte best of the best på den tiden i pride och vann mot de flesta, dock har tiden sprungit ifrån honom litegrann och han har tagit lite väl mycket skada.

cero 2014-04-13 00:42

Citat:

Ursprungligen postat av nitz (Inlägg 6952895)
Nogueira var riktigt bra back in the day.
Han mötte best of the best på den tiden i pride och vann mot de flesta, dock har tiden sprungit ifrån honom litegrann och han har tagit lite väl mycket skada.

Dock såg han väl inte alltid så bra ut i vinst? Längesen jag såg hans gamla matcher, men fick han inte en hel del styrk och sedan vann på submission sent? Dessa vinster kanske är mer "legendariska" än skickliga.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)