Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

okeej 2013-11-18 03:11

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6737526)
Brorsan är soft.

Tur det för annars hade de kunnat sett konstigt ut på weigh ins med Campuzano.

http://1.bp.blogspot.com/-1lR2ejNWaq...xk/s1600/1.gif

cero 2013-11-18 07:15

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6737451)
Ganska uppenbar 29 - 28 väl, med rond 1 och 3 till Lawler. Hur sjukt är det inte att det var ett split decision?

Haha va? När jag tittade fanns det inga tvivel om att Rory förlorade. Tänkte inte ens på att det var split.

Tyvärr finns det minst ett helt otroligt löjligt beslut av någon enskild domare varje gala, men det uppmärksammas inte eftersom att rätt vinnare nästan alltid får vinsten.

cero 2013-11-18 07:55

Ganska märklig game-planning från Georges sida tycker jag. Varför så lite brottning? När han väl försökte så envisades han med att ta ned Johny mot buren, men det är inte där han skiner. Och pga detta blev det ju knappt något ground-game heller. Sedan är det olikt GSP att klanta sig och hamna på rygg två gånger genom att halka. Skarpheten är väl iofs det första som försvinner när man tröttnar på att tävla.

pedersen1980 2013-11-18 08:08

Court McGee def. Robert Whittaker Decision (split) (30-27, 27-30, 29-28) 3 5:00

Älska såna split dec. Nu tog ja första bästa 30-27 27-30 split dec. Finns garanterat fler mer minnesvärda matcher som slutat på detta sätt.

Trodde för övrigt Hendricks hade vunnit matchen men close :-)

AronP 2013-11-18 09:26

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6737564)
Ganska märklig game-planning från Georges sida tycker jag. Varför så lite brottning? När han väl försökte så envisades han med att ta ned Johny mot buren, men det är inte där han skiner. Och pga detta blev det ju knappt något ground-game heller. Sedan är det olikt GSP att klanta sig och hamna på rygg två gånger genom att halka. Skarpheten är väl iofs det första som försvinner när man tröttnar på att tävla.

Johny är en grym brottare och i mina ögon som det ut som att George helt enkelt inte klarade av det.

Jag tycker inte matchen var ett rån, den första ronden gick att bedöma lite hursom. Jag tyckte nog ändå att Johny tog det. George har pratat om matcher utan ronder, känns som det hade förändrat bilden här en hel del för nu kunde han vinna tack vare att han tog ronder.

Doctor Snuggles 2013-11-18 09:59

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 6737645)
Johny är en grym brottare och i mina ögon som det ut som att George helt enkelt inte klarade av det.

Jag tycker inte matchen var ett rån, den första ronden gick att bedöma lite hursom. Jag tyckte nog ändå att Johny tog det. George har pratat om matcher utan ronder, känns som det hade förändrat bilden här en hel del för nu kunde han vinna tack vare att han tog ronder.

Utan ronder så skulle dock Hendricks ta slut fortare, och vi såg ju att han saktade ner betydligt i 5:e.
Det såg ut som gameplanen var dålig (kanske jon wayne parrs fel), och att GSP verkade inte riktigt sig själv, mer än att Johnny gjorde ett bra jobb. Vilket han visserligen gjorde.
SäKert en kombination av saker.

Bailah 2013-11-18 12:04

Gsp halkade inte, Jh trippade honom. Finns några bra gifs därute som visar hans trip.
Kan inte posta från mobilen

cero 2013-11-18 12:53

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6737808)
Gsp halkade inte, Jh trippade honom. Finns några bra gifs därute som visar hans trip.
Kan inte posta från mobilen

Haha, nja. Såg ut som att Hendricks sträckte ut högerben för att hjälpa till lite, men det var GSP som klantade sig under en slagväxling och satte sina fötter på helt fel ställe. Snubblade är ett bättre ord kanske.

Och en alternativ vinkel visade att han även halkade när Hendricks fick ned honom med en single (första nedtagningen?).

Bailah 2013-11-18 12:55

Nej du ser på gifen att JH försöker samma trip två gånger, andra gången får han in den. Slår, lägger högerben (tror jag) bakom gsp's ben, twice!

eternallord 2013-11-18 13:05

Hendricks TDD of doom

http://www.ultraimg.com/images/BvXy.gif

cero 2013-11-18 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6737866)
Nej du ser på gifen att JH försöker samma trip två gånger, andra gången får han in den. Slår, lägger högerben (tror jag) bakom gsp's ben, twice!

Jo, har sett sekvensen flera gånger. Otroligt klantigt av GSP att åka ned på mattan där oavsett, Hendricks hade ingen kontroll på hans kropp och petade bara lite med benet.

Citat:

Hendricks TDD of doom
Haha, har alltid undrat hur hal en sådan matta är. Den ska tydligen vara ganska sträv.

Vanliga JJ-mattor måste dock vara förjävliga när 15 pers rullar runt och svettas. :(

Bailah 2013-11-18 13:27

Letar faktiskt efter gifen, såg den på mobilen någonstans :o

eternallord 2013-11-18 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6737902)
Haha, har alltid undrat hur hal en sådan matta är. Den ska tydligen vara ganska sträv.

Vanliga JJ-mattor måste dock vara förjävliga när 15 pers rullar runt och svettas. :(

Det känns olika från person till person. Phil Davis är en som jag alltid upplevt verkar halka runt något djävulskt i buren. Kanske bara inbillning...

cero 2013-11-18 14:21

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6737974)
Det känns olika från person till person. Phil Davis är en som jag alltid upplevt verkar halka runt något djävulskt i buren. Kanske bara inbillning...

Hahaha, tänkte också på Davis. Ser ut som att han springer runt på en isbana ibland. Svettiga fötter?

Doctor Snuggles 2013-11-18 16:30

Firaz kommer vara på mmahour. Lite nyfiken på vad han säger.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)