![]() |
|
Citat:
|
Citat:
När man säger att någon har en viss tid på sig att klippa vikten, så torde man mena att man har ett visst datum till vilket man ska nå en viss vikt. Det hade inte han. Det lät som han visste att han skulle ha en fight på slutet av inspelningen, direkt när inspelningen av TUF började. Därav konstigt. Mycket rasslat strössel i tråden nu. :D |
Visst, han hade inte klart från början att det var 6 veckor (kunde varit 1, kunde varit 3 också). Men, alla andra hade "nu kan det vara din tur och du har x-antal dagar", förrutom dom som fightades sist. Eftersom de med simpel matte kan klura ut att om de inte fightas vid näst sista fighten, så blir det garanterat sista fighten de ska vara färdiga för vikten. Dvs. han och den snubben som gick vidare hade dubbelt så lång tid på sig att fixa rätt vikt jämfört med alla andra.
Sen han visste iaf. att han maximalt hade 6 veckor på sig, och fick nu maximal tid, och faila ändå. |
Citat:
|
Citat:
Denna gången var jag inte ens särskilt dryg, bara undrade över hur man tänkte. |
Wow, Stålmannen har gått och fått moonface.
|
Någon som missade Chandler/Alvarez 2? Gå och titta nu.
|
http://mmanytt.se/ufc/alexander-gust...c-london-2014/
Nu tror jag Alex hade tagit Nog rätt lätt men detta är nog inte heller några större problem. Manuwa kommer inte ha en suck mot Alex händer. |
Nja, Manuwa är inte en så lätt match. Han är en bra stand-up fighter med ordentlig kraft i sparkar och slag och är atletisk. Äter Alex några av hans lågsparkar så kan det sakta ner honom betydligt.
|
Citat:
|
Alex har några problem i sin stil, t.ex hur han cirklar, och hur han är öppen för slag på väg in, och en opportunistisk aggressiv fighter med bra sparkar kan ge honom problem. Vi såg ju hur mycket problem han hade mot Shogun som inte är i närheten av sina glansdagar längre, särskilt vad gäller sparkar (Alex verkade iof nervös i den matchen, men ändå).
Hans brottning tror jag isf är det bästa sättet till vinst. Manuwas kondis är också ett frågetecken. Det är definitivt en svårare fight än Nog iaf. |
Jag tror Alex kommer blanda in mycket brottning. Hans offensiva brottning är förvånansvärt effektiv och han har blivit bra på att byta smidigt mellan discipliner, speciellt när han möter dedikerade strikers.
|
Citat:
Håller med om att det blir svårare än Nog. |
Citat:
Grejen är att Alex använder egentligen inte sin reach så mycket. Han gillar uppercuts och krokar mest, och gillar att byta slag på nära distans. Hans långa ben är isf vad som ger honom ett övertag då han kan ta två steg och vara på andra sidan buren, typ. Manuwa har dessutom inte en så mycket kortare reach på nästan 80 inches. Jag underskattar knappast Alex. Om du inte minns så pratade jag t.ex. om att oddsen var för låga och borde varit närmre 3:1 när han slogs mot Jones, och jag visste att han skulle ge Jones problem pga sin stil om han bara inte frös. Han har dock som sagt sina hål, och "styles make fights" etc. Visst är Manuwa fortfarande hyffsat otestad, men jag extrapolerar från vad jag har sett. Märk att jag dock främst talar om standupen nu. Blir det mer brottning så får sannolikt Alex ett större övertag. Men vi får la se. |
Amanda Nunes har hyffsade sparkar.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:39. |
|