Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Hackenschmidt 2013-11-01 11:39

Haha :D Tråkigt att Lille Nog skadat sig men ändå komiskt enbart för alla väntade på det. Bra det hände så här tidigt i alla fall.

chael sonnen ‏@sonnench 1h
Lil Nog: the only man who has 'no-showed' more times than Axl Rose.

chael sonnen ‏@sonnench 57m
He fights less than Ghandi

chael sonnen ‏@sonnench 28m
FOR SALE: MMA GLOVES
Never used. Contact Lil' Nog,
1 Fragile Chicken Road,
No-Show, Brazil

chael sonnen ‏@sonnench21m
It's Halloween. Lil' Nog went as a FIGHTER

chael sonnen ‏@sonnench22m
Instead of a contract, Joe Silva faxes him a Missing Person's Report

Trouble 2013-11-01 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av Hackenschmidt (Inlägg 6711212)
Haha :D Tråkigt att Lille Nog skadat sig men ändå komiskt enbart för alla väntade på det. Bra det hände så här tidigt i alla fall.

chael sonnen ‏@sonnench 1h
Lil Nog: the only man who has 'no-showed' more times than Axl Rose.

chael sonnen ‏@sonnench 57m
He fights less than Ghandi

chael sonnen ‏@sonnench 28m
FOR SALE: MMA GLOVES
Never used. Contact Lil' Nog,
1 Fragile Chicken Road,
No-Show, Brazil

chael sonnen ‏@sonnench21m
It's Halloween. Lil' Nog went as a FIGHTER

chael sonnen ‏@sonnench22m
Instead of a contract, Joe Silva faxes him a Missing Person's Report

http://cdn.bleacherreport.net/images...jpg?1321303797

(:D)

Doctor Snuggles 2013-11-01 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6710761)
Jag tänker ju ett steg längre spoon.

En riktig stege och en riktig tävling. Alla får vara med, helt plötsligt kan det komma riktigt okända hot och få vara med, inte bara någon som en organisation plockat fram för det är en intressant karaktär och kan sälja massa ppv's.

Du menar en turnering. Som Bellator gör. Ja, det har ju gått jättebra för dem. ;)
UFC försöker för det mesta plocka fram bra fighters. Sedan är det upp till bevis.

Halvar 2013-11-01 14:38

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6710572)
Om han förlorar nästa fight så. Men den fighten är mot Leben, så det torde inte vara särskilt troligt.

Tror nog Leben kan ta det hela

Doctor Snuggles 2013-11-01 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av Halvar (Inlägg 6711463)
Tror nog Leben kan ta det hela

Hur, exakt? Han är inte en tillräckligt bra brottare för att hota med nedtagningar, och är förutsägbar/långsam stående, och öht gammal o sliten vid det här laget. Chansen är liten.

Dav0d 2013-11-01 15:43

Att Chael har 100% hit ratio när det kommer till kreativ humor är enastående. Han är guld den mannen :D

Doctor Snuggles 2013-11-01 16:05

Axl Rose-referensen kändes nästan lite "dated". ;)

cero 2013-11-01 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6710761)
Jag tänker ju ett steg längre spoon.

En riktig stege och en riktig tävling. Alla får vara med, helt plötsligt kan det komma riktigt okända hot och få vara med, inte bara någon som en organisation plockat fram för det är en intressant karaktär och kan sälja massa ppv's.

Tyvärr har kampsport inte den typen av underhållningsvärde. Så det krävs mycket marknadsföring och saker annat än matcherna/tävlingarna i sig, till skillnad från t ex bollsporter.

cero 2013-11-01 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 6710667)
Nu är du lite väl hård, Strikt. Dom flesta mästarna är solklart bäst i sin viktklass.

Finns det någon som inte är det?

Kan inte komma på någon som blivit nekad titelmatch pga tråkig stil. Vad jag vet är det bara Fitch och Okami (av top-fighters alltså) som förlorat kontrakt eftersom att de inte levererar underhållande matcher, men dessa två hade ju heller inte ens hälften av skickligheten som krävs för att ta bältet i respektive viktklass vilket visade sig när de väl fick titelmatcher.

Doctor Snuggles 2013-11-01 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6712113)
Finns det någon som inte är det?

Kan inte komma på någon som blivit nekad titelmatch pga tråkig stil. Vad jag vet är det bara Fitch och Okami (av top-fighters alltså) som förlorat kontrakt eftersom att de inte levererar underhållande matcher, men dessa två hade ju heller inte ens hälften av skickligheten som krävs för att ta bältet i respektive viktklass vilket visade sig när de väl fick titelmatcher.

Nekad vet jag inte, men det tog fitch 8 raka segrar i UFC innan han fick chansen, och då var han på en 16 fight winning streak totalt.

Doctor Snuggles 2013-11-01 23:47


Doctor Snuggles 2013-11-02 00:53

Machoda vs Mousse. Yey!

cero 2013-11-02 01:19

Citat:

Ursprungligen postat av Hackenschmidt (Inlägg 6707341)
Warmachine är utövarnas versioner av Just Bleed-snubben eller random kommentarskrivare på ufcs facebooksida.

Lol, intressant snubbe. Aldrig hört talas om honom förut. Verkar ha en ganska trevlig fru också.....

Citat:

Machoda vs Mousse. Yey!
Underbart!

Risk för Machida via tråkigt decision dock? Mousse är ju tillräckligt bra för att inte göra något stort misstag och bli avslutad.

Hackenschmidt 2013-11-02 02:00

Visste inte att Warmachine haft en sån tråkig uppväxt, jag har lite mer förståelse för honom nu.
Men jag ser rött när MMA-fighters går ut och pucklar på vanligt folk. Kommer t.ex. aldrig tåla Badr Hari. Men ibland är det välförtjänt (klassiker). :d

Doctor Snuggles 2013-11-02 02:10

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6712267)
Lol, intressant snubbe. Aldrig hört talas om honom förut. Verkar ha en ganska trevlig fru också.....



Underbart!

Risk för Machida via tråkigt decision dock? Mousse är ju tillräckligt bra för att inte göra något stort misstag och bli avslutad.

Mousasi är hyffsat agressiv, och bra defensivt så han kan kosta på sig att gå framåt, så jag tror inte det kommer bli tråkigt. Dessutom så verkar det som Machida har börjat gå fram mer. Han gjorde det redan mot Davis.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)