Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

strikt 2013-08-06 19:43

Så när man dopat sig så det sprutar ur öronen på en, så är man helt plötsligt ren när man inte trycker längre?

En gång dopad, alltid dopad med alla dess fördelar.

Doctor Snuggles 2013-08-06 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6582440)
Så när man dopat sig så det sprutar ur öronen på en, så är man helt plötsligt ren när man inte trycker längre?

En gång dopad, alltid dopad med alla dess fördelar.

Vi har nog redan haft denna diskussion ett par gånger förut, men ok:
Återigen, detta är inget som du vet.
Du vet endast att han åkt fast en gång. That's it.
Att han åkte fast osv stärkte misstanken om att han har gjort det hela sin HW karriär, är en annan sak.
Dessutom så har han åkt på en massa random tests efter han åkte fast, så det är nog mer sannolikt att han är ren nu än förut.
Brasklappen är isf att han åkte till holland ett bra tag för att träna, och där blir han nog sannolikt inte testad.

dluddeckens 2013-08-06 19:52

Skippa dopningsnacket nu små barn.

strikt 2013-08-06 19:53

Att han har dopat sig råder det inga tvivel om.

Jag skiter väl fullständigt om han inte var dopad när han var en "räka" som vann allt för många år sedan.

Han har dopat sig i nutid och är därför inte "ren" oavsett vad du eller andra säger om det hela.

Man blir inte ren från doping hux flux, eller tror du det själv Doctor Snuggles?

Doctor Snuggles 2013-08-06 20:16

Eftersom jag precis sade att du inte har någon möjlighet till att veta något av ovanstående så jo, det råder tvivel. Du kan fortsätta att säga emot men det ändrar inte faktum att du inte är synsk. Du har i min mening dessutom inte visat att du skulle ha någon slags djup kunskap om vare sig AAS i allmänhet eller doping vad gäller sporter, specifikt mma, för att ens kunna uttala dig med ens i närheten lika stor säkerhet som du gör.
Jag vet att jag inte har det, vilket är varför jag även om jag misstänker att han faktiskt har dopat sig även innan han åkte fast (och kanske efter också), inte säger att jag vet att han har gjort det och fortsätter göra det,

Jag vet inte vad "man blir inte ren från doping hux flux" betyder. Menar du att han är beroende? Att han måste fortsätta dopa sig för att behålla sin muskelmassa och låga fettprocent (flertalet tyckte dessutom att han såg fetare ut inför big foot)? Att dopingen, även om det bara var en kort tid, har kroniska effekter i år efter?
Vilket är det?

Och, för att återkomma till din ursprungliga post, man kan fortfarande hoppas att han inte dopar sig längre, oavsett hur naivt det är.

strikt 2013-08-06 20:32

Bro, do you even train?

Har lust att lägga en MIND BLOWN gif här på ditt inlägg.

Har du koll på FFMI och tränat tillräckligt länge för att förstå hur det hela fungerar ens?

Titta på hans progressions bilder genom åren, fundera över hans FFMI. Fundera över varför han stängdes av.

1+1=2 i detta fall. Lägg sedan till logiskt resonemang över det hela så är det rätt uppenbart. men visst killen kanske bara låg på underskott alla år och egentligen har Myostatin's fördelar som inte blev uppenbara för honnom förrens han börja käka lite mer kött än sina baljväxter som egentligen höll honom tillbaka eller vad nu den naturliga förklaringen skulle vara för det hela.

Doctor Snuggles 2013-08-06 21:11

Vad är du "mind blown" över? Att jag inte uttalar mig med autistisk bergsäkerhet över något jag inte är absolut säker på, och att jag inte anser att andra bör det?
Att du trycker in en akronym på ett ytligt och mästrande sätt för att visa på din kunskapsnivå, är inte särskilt övertygande heller.

Återigen, inget av det du säger är ett bevis på något. Svarta har ofta väldigt bra förutsättningar för fettfri massa till att börja med, och tittar man verkligen på Overeems tillväxt och hur många kg han gick upp på hur lång tid (vilket jag gissar du har fel data på, som jag sett att många har haft), så var det helt inom ramen för vad är praktiskt möjligt. Ja, det finns folk som har exceptionella förutsättningar dessutom, och nej, han behöver inte vara någon Flex Wheeler heller.
Ja, det är enkel aritmetik. Problemet är att du inte VET värdet på variablerna som adderas.
Dessutom har jag redan stipulerat att jag tror det är sannolikt att han har dopat sig. Men det verkar du ha missat. Ett par gånger.
Så vi kanske ska ge oss nu.

eternallord 2013-08-06 23:06

Faktum kvarstår oavsett om han är dopad nu eller ej: vi vet att han varit dopad och vi vet att man har nytta av en kur även efter den är avslutad.

Billy Pumpisch 2013-08-07 12:32

Jaja cofffee . Naivt av mig. Dålig koll på anabola eller vad det nu var han vart avstängd för.

Vad vet vi om den här Travis, nån som kan upplysa mig?*popcorn*

panzerpig 2013-08-07 13:31

Citat:

Ursprungligen postat av Billy Pumpisch (Inlägg 6583266)
Jaja cofffee . Naivt av mig. Dålig koll på anabola eller vad det nu var han vart avstängd för.

Vad vet vi om den här Travis, nån som kan upplysa mig?*popcorn*

Travis är ok men har inte mött några toppmotståndare än, blir intressant att se honom mot Overeem.
http://en.wikipedia.org/wiki/Travis_Browne
(förlorade mot Big foot, vann mot Struve och Gonzaga och oavgjort mot Kongo).

strikt 2013-08-08 22:39

Whaaat?


dluddeckens 2013-08-08 23:02

Offtopic men kul historia :)



http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...-boxer-72.html

eternallord 2013-08-08 23:06

2 slag, måste varit bra tryck i nävarna!

Doctor Snuggles 2013-08-09 02:21

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6582803)
Faktum kvarstår oavsett om han är dopad nu eller ej: vi vet att han varit dopad och vi vet att man har nytta av en kur även efter den är avslutad.

Ja, fler satellitceller and all that, jag undrar dock hur mycket det hjälper i praktiken.

Doctor Snuggles 2013-08-09 02:22

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6585623)
Whaaat?


Ryssar. Enough said.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)