Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2012-07-28 16:55

Vore faktiskt intressant att se Diaz vs Silva.

Petoria 2012-07-28 16:57

Intressant? Njaa.

Diaz skulle bli knockad väldigt snabbt.

Doctor Snuggles 2012-07-28 17:16

Antagligen. Men ingen av dem har mött någon med respektive fightstil. Den enda liknande snubbe Silva har mött var kanske Leben, men Diaz har mycket bättre boxning och juju.
Oavsett om Silva knockar honom snabbt, eller om han lyckas överleva de första ronderna och sätter press på Silva så vore det coolt att se.
Andersons camp har ju sagt att de bara vill ha superfighter nu. Detta är väl det närmsta till en superfight de kan komma för tillfället.

-squat- 2012-07-29 00:07

Invicta?

cero 2012-07-29 01:13

Silva/Diaz är verkligen en stylistisk mismatch. Någon som vandrar in i fickan med lite fotarbete och huvudrörelse mot Anderson? Visst, Anderson har nog inte mött någon med Diaz stil förut, men jag tror inte det har så stor betydelse mtp att Anderson är en väldigt skicklig counterstriker och har teknik ståendes som är ljusår före Diaz när det gäller i princip allt. Även ren boxning (vilket han är bäst på).

Helt ofattbart att Nick vill ha denna matchen. Har potential att bli brutalt.

Hur som helst: lär ju vara en extremt underhållande match.

-squat- 2012-07-29 02:23

Kom igen nu Elina!

Doctor Snuggles 2012-07-29 16:43

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5896450)
Silva/Diaz är verkligen en stylistisk mismatch. Någon som vandrar in i fickan med lite fotarbete och huvudrörelse mot Anderson? Visst, Anderson har nog inte mött någon med Diaz stil förut, men jag tror inte det har så stor betydelse mtp att Anderson är en väldigt skicklig counterstriker och har teknik ståendes som är ljusår före Diaz när det gäller i princip allt. Även ren boxning (vilket han är bäst på).

Helt ofattbart att Nick vill ha denna matchen. Har potential att bli brutalt.

Hur som helst: lär ju vara en extremt underhållande match.

BJ är också en fantastisk boxare, vilket vi såg i den första ronden mot Diaz, men sen sliter Diaz ner folk. Även om det slutar tidigt eller om Diaz börjar pressa Silva i de senare ronderna så blir det en underhållande fight.

cero 2012-07-29 17:17

BJ tycker jag inte är en bra jämförelse. Han har varken Silvas boxning eller kondition. Vet inte om jag någonsin har sett sistnämda bli trött i en match? I alla fall inte vad jag kommer ihåg. BJs kondition och hunger är obefintlig nu för tiden.

Sen är Nick verkligen medelmåttlig på kickboxning. Han verkar ha problem med bensparkarna, vilket vi såg mot Condit och framför allt Cyborg där han åt 10 Aldo-sparkar på någon minut eller två.

Kombinerar man allt detta med Nicks volymslag och Anderson järnhaka så kan jag i princip vara helt säker på vem som vinner.

Fast det skulle vara löjligt underhållande att få se Nick Diaz vandra in i ringen med sin "Where you at, motherfucker?"-attityd och bara vandra rakt igenom Andersons tekniska slag.

Mago 2012-07-29 21:58

Åååh, såg precis att isländaren Gunnar Nelson gör UFC-debut 29:e september. :hbang: (samma gala som Kruth och Akira också går matcher) Får hoppas att det går lite bättre för denna nordiska grapplingsguru än det gjorde för Einemo..

cero 2012-07-29 23:49

Någon som såg Fransico Riveras match på 149 prelims? Hans stand-up såg fantastisk ut. Inte det bästa motståndet kanske, men i alla fall.

Citat:

Invicta?
Hur är kvalitén på dessa galor?

cero 2012-07-30 01:32

Nick Hing stämmer in i kören med Anderson, Wanderlei, Vitor osv med att vara en sk "Fake brazilian".

Vistas endast i Brazilien när han vill tömma lokalbefolkningens fickor.

http://middleeasy.com/images/stories...8/nickring.jpg

Doctor Snuggles 2012-07-30 14:16

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5897884)
Någon som såg Fransico Riveras match på 149 prelims? Hans stand-up såg fantastisk ut. Inte det bästa motståndet kanske, men i alla fall.



Hur är kvalitén på dessa galor?

Ja. Det var kanske den matchen jag blev mest underhållen av.

Invicta = UFC på 90-talet . ;)

cero 2012-07-30 22:46

Vera/Shogun är tydligen en match för #1 contender...

Vilson 2012-07-30 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5899946)
Vera/Shogun är tydligen en match för #1 contender...

Va? Vilket jävla skämt. Dom har ju båda redan åkt på stryk och har uppenbart inget att hämta. Då ser jag hellre att Bader får en 1 contendermatch.

eternallord 2012-07-30 23:12

Det konstigaste med hela den här tokiga röran måste ändå vara, vart fan är Gustafsson? En av extremt få LHWs som inte redan fått pisk av Jones och har dessutom en 5-fight win streak. Ärligt talat tycker jag från första början att de borde satt in Gustafsson mot Shogun istället. Då hade det varit en rimligare #1-contender-fight.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)