Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Deceiver85 2012-07-03 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5855061)
Hur många matcher med Silva har du sett? Vild gissning: 2.

Men grina lagom för att alla inte sjunger Andersson Silvas lov :)

cero 2012-07-03 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5855070)
Eftersom de flesta verkar se Sonnen som underhund, även oddsmakers, så verkar din analys inte stämma.
Silva såg inte ut som sig själv förra matchen, och det berodde sannolikt inte bara på Sonnens förmågor. Men visst verkar han vara den sämsta möjliga match-upen för Silva.

Det är inte bra eftersom att jobbiga människor börjar gilla sporten. Gillar inte alla wwe-konverts från Brock eran t.ex. Hans tirader får ju oinvigda att tro att mma också är fake. Men det är bara min åsikt.

Vad baseras odds på? Antal vinster och förluster? Vem som vann det första mötet? Såg man matchen är det uppenbart att Anderson är i underläge. Vilka är "de flesta"? Det skulle väl snarare ha att göra med att Anderson anses vara p4p #1 och har 14 raka vinster i UFC, samt mycket hat mot Sonnen.

Att han inte såg ut som han brukar kan lika gärna bero på Sonnens förmågor. Det vet vi inte. Faktum är att Silva gick med på att tävla, och förlorade 4 ronder. Hoppas verkligen att Silva vinner, men försöker vara objektiv.

Ang jobbiga wwe-människor: det är väl lite den typen av publik som UFC riktar sig mot med Dana White i toppen? Vi snackar om en kille som kallar andra "bitch" på twitter om dagarna. Hype och skitsnack kommer alltid ha sin plats i nichesporter som MMA med PPV som betalningsmodell. Tycker det är viktigt med starka och underhållande personligheter för att få fram sporten, alla outbildade bara-blöd-supportrar blir ett nödvändigt ont. Även mitt intresse för MMA ökar med saker utanför matcherna, och jag skulle nog anse mig vara raka motsatsen till wwe-fans eller liknande.

Citat:

Ursprungligen postat av Deceiver85 (Inlägg 5855071)
Precis därför tycker jag inte det är spännande. Han kan vara helt färglös och evasive i en hel rond och sedan *BAAM* en spark i ansiktet och det är över. Jag föredrar när det händer lite mer än så, tänker särskilt på Jon Jones som IMO alltid levererar.

Tror jag har sett alla Andersons matcher förutom 4-5 stycken, och han levererar varenda gång om man bortser från Leites/Maia. Helt klart den mest underhållande personen i MMA. Hur kan snabba avslut vara -50 i underhållning? Haha..

Tricklew 2012-07-03 16:22

Dessa irriterande stöddiga personer brukar tyvärr vara de som genererar mest intresse till sporter, kolla på boxningen, mma, wrestling, schack etc. Så fort lite intresse genereras så är det när någon nöt har gapat nonsens.


Iphone

Doctor Snuggles 2012-07-03 16:26

Odds baseras nog på det mesta. Ju mer etablerad en sport är och ju mer data/statistik som finns, ju närmre är oddsen till "verkligheten", antar jag.

Ja, Silva gick med på fighten, och därför är denna fighten intressant om han kommer in i den garanterat oskadad. Vem som helst som haft en revbensskada vet hur mycket det påverkar, även om den var minimal till att börja med (att han däremot vann med brutet revben är lite smått otroligt imo). Jag är bara orolig för att han kommer vara för emotionell, vilket kan leda till att han kommer springa runt hela tiden, eller vara för aggressiv.

davve 2012-07-03 18:05

Såg precis att Kruth fått en match inbokad mot Maldonado, 29 september.

Bailah 2012-07-03 18:36

Förstår inte folk som säger att Silva är tråkig.

Jag är en tvättäkta Silva fanboi, förstår inte hur man inte skulle vara det.

Spiffy 2012-07-03 18:58

Silva är underhållande till och med när han förlorar!

cero 2012-07-03 19:35

Glöm inte att ta en titt på Sherdogs forum efter Chael/Anderson. :D

Bailah 2012-07-03 19:36

press conference på fejjan

Tediiieee 2012-07-03 19:43


cero 2012-07-03 19:47

Fy fan. Kan inte höra Chael prata i 10 sekunder utan att börja flina. :D

Bailah 2012-07-03 20:23

Oj! Vilken staredown!!

cero 2012-07-03 20:39

Hahaha, titta på klippet igen, finns någon promo där nu. Silva pratar engelska. Hur grymt som helst. :D

Doctor Snuggles 2012-07-03 20:48

I you brake you face! :D

cero 2012-07-03 21:03

Detta fick mig att verkligen gapskratta:

0:05:20

"Iiiiiiiii punch the face of the donkey!"

0:07:02 och framåt

"Shuiiiiiiish!"

:laugh:


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)