Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Greg 2012-01-02 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5506708)
lol, Randy var vid det laget en skugga av sitt forna jag, samt egentligen är en LHW, och han outwrestlade ändå Brock.
Tungviktsdivisionen vid tiden som Brock vann var extremt knaper.
Jag säger inte emot att han hade bältet. Jag talar om att just det bältet, vid den tiden och pga det han (inte) gjort för att nå dit, inte var mycket värt.

Det må så vara, men han (Brock) var bäst just då tills han förlorade sitt bälte. Hur annars ska man se det? Visst, man kan spekulera om huruvida den som har bältet är bäst eller inte, men det går dessvärre inte se det på något annat sätt. Den som har bältet är för tillfället bäst i den viktklassen tills någon vinner över honom.

JDS är just nu den bästa tungviktaren i UFC. Sen får vi se om Overeem är bättre eller inte.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5506714)
Hur motiverar du att han var den bästa? Även i sina glansdagar så hade han ett ganska halvdant record.

Vi kan ju börja med det uppenbara. Couture fightade vem som helst, när som helst. Han var aldrig rädd för någon eller sprang iväg. Han har haft mästerskapsbälten, flera gånger, i olika viktklasser (5 gånger totalt). Jag har en otrolig respekt för folk som fightas i olika viktklasser (Hendo är en annan stor favorit för mig).

Han krossade fighter-stereotypen. Kärleksfull, vänlig och ödmjuk.

Rent talangmässigt så var han inte den bästa. Men hans arbetsmoral, hans "gameplan", hans hjärta, hans never-say-never attityd är något som verkligen tilltalar mig. UFC Hall of Fame.

Sen att man har fått nöjet att träffa honom är också ett stort plus. Så enkel att prata med och svara på alla dumma frågor man hade. Tog sig verkligen tid.

cero 2012-01-02 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 5506699)
Varför bry sig om lite fingerpekande? Aoki blev en klar favorit efter hans kända finger-pekning =). Apropå aoki så gillade jag dream! Även om det blev lite förvirrande och fånigt med alla pro wrestling-matcher som dök upp då och då.

Ser så fånigt ut. Vill man att MMA ska växa som sport, så hjälper det ju att det är atleter med lite klass som tävlar och inte två högstadiegrabbar. Eller, vad säger du?

Om Aoki blev en klar favorit vet jag inte. Bland 'Just bleed'-fans kanske.

Och angående Cerrone/Diaz så kanske det var Cerrone som började. Jag vet inte. Hur som helst var det löjligt.

Doctor Snuggles 2012-01-02 20:59

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5506892)
Ser så fånigt ut. Vill man att MMA ska växa som sport, så hjälper det ju att det är atleter med lite klass som tävlar och inte två högstadiegrabbar. Eller, vad säger du?

Om Aoki blev en klar favorit vet jag inte. Bland 'Just bleed'-fans kanske.

Och angående Cerrone/Diaz så kanske det var Cerrone som började. Jag vet inte. Hur som helst var det löjligt.

Fast skitsnack är ju tradition t.ex i boxning och florerade med Ali, på den tiden som boxning också var som störst. Du kommer nog aldrig ifrån en del trashtalking, och folk vill nog inte det heller. Sporten har potential att bli större, men den kommer nog alltid att förbli en nichesport i vilket fall.
Då är jag mer "rädd" för regelrätta wwe-troll a la Fael.

Greg 2012-01-02 21:24

Är lite som Cerrone sa i Post-fight, man gör vad som krävs för att förbereda sig. Hos vissa handlar det om trashtalking.

Alla är inte Machida.

cero 2012-01-02 21:44

Snuggles/Greg:

Som jag sa har jag inga problem med skitsnack innan/efter matchen. Men just UNDER matchen vet jag inte om det är särskilt positivt med fingerpekande osv. För mig personligen gör det ingen skillnad direkt.

DarcyGrahn 2012-01-02 21:46

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5506892)
Ser så fånigt ut. Vill man att MMA ska växa som sport, så hjälper det ju att det är atleter med lite klass som tävlar och inte två högstadiegrabbar. Eller, vad säger du?

Om Aoki blev en klar favorit vet jag inte. Bland 'Just bleed'-fans kanske.

Och angående Cerrone/Diaz så kanske det var Cerrone som började. Jag vet inte. Hur som helst var det löjligt.

Äh sånt där man vill se. Jag har sett nog med matcher där båda ska vara bästa vänner under matchen och skaka hand varje rondpaus osv...

killenigrillen 2012-01-02 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 5506800)
Tack, alltid kännt lite så om Randy, ibland så blev jag väldigt positivt överraskad av han, men överlag så känns han som extremt överhypad.

Randys record är 19 vinster och 11 förluster, kanske inte så värst bra vid första anblick. Tar man dock hänsyn till att 15 av dessa 30 matcher är titelmatcher så blir lite mer imponerande. Han vann dessutom 9 av titelmatcherna.

Tricklew 2012-01-02 22:38

Citat:

Ursprungligen postat av killenigrillen (Inlägg 5507148)
Randys record är 19 vinster och 11 förluster, kanske inte så värst bra vid första anblick. Tar man dock hänsyn till att 15 av dessa 30 matcher är titelmatcher så blir lite mer imponerande. Han vann dessutom 9 av titelmatcherna.

Jag kommer ju aldrig argumentera för att Randy är en dålig fighter, det är(var) han uppenbarligen inte. Sedan kan man ju ifrågasätta om alla de fighterna var titelmatcher för att han så uppenbarligen förtjänade dom, eller om han fick några av den enkla anledningen att han var UFC's guldgosse.

killenigrillen 2012-01-02 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 5507155)
Jag kommer ju aldrig argumentera för att Randy är en dålig fighter, det är(var) han uppenbarligen inte. Sedan kan man ju ifrågasätta om alla de fighterna var titelmatcher för att han så uppenbarligen förtjänade dom, eller om han fick några av den enkla anledningen att han var UFC's guldgosse.

Han är och var ju onekligen sjukt populär och en bra publikdragare men vinner man 9 av 15 titelmatcher känns det kanske ganska välförtjänt ändå?

Han var ju i alla fall inte lika spektakulär och spännande att se på som till exempel Silva eller Fedor, men bra oavsett. Tror dock som du säger att hans person var mycket av anledningen till i alla fall några av hans titelchanser.

cero 2012-01-02 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av killenigrillen (Inlägg 5507173)
Han är och var ju onekligen sjukt populär och en bra publikdragare men vinner man 9 av 15 titelmatcher känns det kanske ganska välförtjänt ändå?

Han var ju i alla fall inte lika spektakulär och spännande att se på som till exempel Silva eller Fedor, men bra oavsett. Tror dock som du säger att hans person var mycket av anledningen till i alla fall några av hans titelchanser.

Det här med titlar i MMA är överskattat enligt mig. Många titlar och titelförsök saknar legitimitet. Kvalité på motstånd väger tyngre.

killenigrillen 2012-01-02 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5507209)
Det här med titlar i MMA är överskattat enligt mig. Många titlar och titelförsök saknar legitimitet. Kvalité på motstånd väger tyngre.

Såpass.

För de där killarna Chuck Lidell, Ricco Rodrigues, Josh Barnett, Vitor Belfort och Tito Ortiz var ju bara småpotatis på sin tid eller?

cero 2012-01-02 23:12

Nej. Men jag är inte riktigt säker på om X antal vunna titelmatcher gör Coutures record mer imponerande, i jämförelse med ett identiskt record utan några titlar. Han har absolut en hel del bra vinster.

Du förstår säkert min poäng.

Brock är ett bra exempel.

BJ Penns titel i WW.

osv.

Kwon 2012-01-02 23:13

Anthony "Rumble" Johnson the Welterweight :D
http://p.twimg.com/AiKz8g5CEAAdzsh.jpg:large

Jailbaitwarrior 2012-01-02 23:20

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5507262)
Anthony "Rumble" Johnson the Welterweight :D
http://p.twimcom/AiKz8g5CEAAdzsh.jpg:large

dat bbc

Doctor Snuggles 2012-01-02 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av killenigrillen (Inlägg 5507225)
Såpass.

För de där killarna Chuck Lidell, Ricco Rodrigues, Josh Barnett, Vitor Belfort och Tito Ortiz var ju bara småpotatis på sin tid eller?

Man är bra för att man är bra. Inte för att man har ett bälte, nödvändigtvis. Djupet i viktklasserna har ökat med tiden, med viss varians. Kom ihåg att UFC under nuvarande ägarskap har bara existerat sedan 2001. 2007 köpte de Pride.
Att ha LHW-bältet idag >>>>>>> ha bältet 2003.

Nu blir jag faktiskt lite intresserad av att fördjupa mig ytterligare. Någon som kan historiken lite mer exakt? Vilka fanns i LHW och HW i UFC mellan 2001 och 2005, typ?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)