![]() |
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Brock Lesnar är rankad efter vad han presterat och jag ser definitivt inget fel i den ranking han har nu. Vem ska rankas högre än honom? |
Citat:
Vad har han presterat menar du? 1-1 mot Frank Mir, en vinst mot en LHW och en pinsam vinst mot Carwin. |
Henderson har ett väldigt imponerande facit.
Få fighters kan visa upp ett liknande. En sak jag tänkte på, är det reglerna/direktiven i Strikeforce som gör att domarna oftare tar upp matchen till stående oftare än i UFC? Eller är det bara de enskilda domarna som dömmer så? Kanske bara är jag som tycker det... från Wikipedia: "Cavalcante lost his title to MMA legend Dan Henderson, on March 5, 2011. It was revealed after the fight that Rafael had lost control of his bowels during his unconsciousness" kul... not.. |
Citat:
7. Dan Henderson (26-8) Henderson can barely be considered a middleweight at this point. Following his Dec. 4 crushing of Renato “Babalu” Sobral, “Hendo” will challenge Rafael Cavalcante for the Strikeforce light heavyweight belt on March 5 in Columbus, Ohio. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
EDIT: Går man på Brock Lesnar som exempel, så är han rankad ENBART pga "potential" och marknadsvärde. Bältet betyder inte mycket eftersom det inte finns någon ranking eller "jobba-upp-sig system" som backar upp det, utan är bara ett mer eller mindre godtyckligt pris. Tittar man på ELO-rankningar, som helt förbiser "hur man ser ut" och är bara baserade på samma matte som rankar t.ex. tennisspelare, så är Brock inte ens rankad topp 20 - inte ens om man tittar på three-year-mod (bara tittar på de senaste 3 åren) eller "strength of schedule" (hur svårt motstånd han slagits mot). |
Citat:
|
Citat:
Att du orkar :) Jusup är allt som oftast ett troll i denna tråden. |
Citat:
|
Tackar för google-hjälpen..
Fin demo: |
Jag är
WAR HENDO 4 Life |
Citat:
Det där är en myt som är uppdiktad av bittra sherdogmedlemmar som sitter i contenderforumet. Men vilka tycker du ska rankas högre än Brock? |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:36. |
|