Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

olwe 2011-02-28 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4895291)
Jag skulle kunna slå vad om att Hendo visste precis vad han gjorde där...

Jaja, det erkände han rätt omgående i en intervju. Han motiverade det typ med att bisping förtjänade det. Vilket han gjorde =)

Otto P 2011-02-28 16:08

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 4895259)
Det sitter i ryggmärgen att fullfölja när man får chansen, hur ska han kunna veta på 1 millisekund om han knockat honom helt medvetslös eller inte? Det gäller att ta vara på de chanserna man får och inte tveka. Inte direkt så att man ställer sig och kollar hur motståndaren mår efter varje slag man får in.


Kolla lite längre upp på Mark Hunt ;)

Många som inte väntar på domaren, utan slutar innan. Typ Shogun vs Machida. Gegard M vs kommer inte ihåg CroCop vs kommer inte ihåg, Nate M. har jag för mig hejdade sista slaget mot någon som jag inte minns. Vissa av de ovanstående hävdar ju att man även kan väcka en kille som är ko:ad om han får en smäll till. Om det stämmer vet jag inte dock :D

Otto P 2011-02-28 16:10

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 4895296)
Jaja, det erkände han rätt omgående i en intervju. Han motiverade det typ med att bisping förtjänade det. Vilket han gjorde =)

Har också för mig att han erkänt att han medvetet gjorde det. *screwy*

Konstigt att sånt är acceptabelt så fort det är ett amerikanskt badass som gör något osportsligt... suck

olwe 2011-02-28 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av Otto P (Inlägg 4895357)
Har också för mig att han erkänt att han medvetet gjorde det. *screwy*

Konstigt att sånt är acceptabelt så fort det är ett amerikanskt badass som gör något osportsligt... suck

Ja, folk såg nog mellan ögonen eftersom alla log lite när det hände och tänkte för sig själva "fan vad rätt".

Ingen gillar "the cunt" Bisping.

nmanradnävna 2011-02-28 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av Otto P (Inlägg 4895351)
Kolla lite längre upp på Mark Hunt ;)

Många som inte väntar på domaren, utan slutar innan. Typ Shogun vs Machida. Gegard M vs kommer inte ihåg CroCop vs kommer inte ihåg, Nate M. har jag för mig hejdade sista slaget mot någon som jag inte minns. Vissa av de ovanstående hävdar ju att man även kan väcka en kille som är ko:ad om han får en smäll till. Om det stämmer vet jag inte dock :D

Kör in ett urdrag ur " Got fight? " här :) En polare till Forrest som snackar om en händelse i hans liv....

"I remember one time not long ago he was asked to referee a cage fight in Macon, Georgia. Even though he was quite drunk at the time, he happily agreed.

As it turned out, the fight was between a sixty year-old man named Skip and a twenty-one-year-old kid. So Forrest climbed into the ring and started the action.

A few seconds later, the twenty-one-year-old kid knocks the old man down, mounts him, and starts beating the living shit out of him with punches and elbows. Any referee in his right mind would have immediately stopped the action, but that's not what Forrest did.

Squatting down, he began shouting, "Skip, its up to you. It's up to you, Skip" Well, Skip didn't hear what Forrest was saying because he was unconscious at that point. The kid just kept dropping savage punches to Skip's face, and Forrest kept shouting "It's up to you, Skip. It's up to you." Eventually, Skip woke up in the middle of the beating and tapped.
It was the most horrific refereeing job I had ever seen, but that was pretty much run-of-the-mill for Forrest.

Brabo 2011-02-28 16:35

Är det rätt att reglerna lämnar så stort utrymme mellan vad som är varning, poängavdrag och dq när det gäller knän mot "downed opponents"?

Doctor Snuggles 2011-02-28 17:24

Jag tycker den här brutala hammerfisten var för mycket.
http://www.shrani.si/f/2U/Lr/1Quon1yN/hammer-rus.gif

http://a.fsdn.com/con/icons/tr/troll...et/problem.png

eternallord 2011-02-28 17:27

Snuggles: Reglerna tillåter garanterat inte snuff-filmer, lägg av med sånt där!

Doctor Snuggles 2011-02-28 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4895517)
Snuggles: Reglerna tillåter garanterat inte snuff-filmer, lägg av med sånt där!

Jaha, var det han försökte göra - ta ut prillan ur munnen på Duffee?

krellik 2011-02-28 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4895393)
Kör in ett urdrag ur " Got fight? " här :) En polare till Forrest som snackar om en händelse i hans liv....

"I remember one time not long ago he was asked to referee a cage fight in Macon, Georgia. Even though he was quite drunk at the time, he happily agreed.

As it turned out, the fight was between a sixty year-old man named Skip and a twenty-one-year-old kid. So Forrest climbed into the ring and started the action.

A few seconds later, the twenty-one-year-old kid knocks the old man down, mounts him, and starts beating the living shit out of him with punches and elbows. Any referee in his right mind would have immediately stopped the action, but that's not what Forrest did.

Squatting down, he began shouting, "Skip, its up to you. It's up to you, Skip" Well, Skip didn't hear what Forrest was saying because he was unconscious at that point. The kid just kept dropping savage punches to Skip's face, and Forrest kept shouting "It's up to you, Skip. It's up to you." Eventually, Skip woke up in the middle of the beating and tapped.
It was the most horrific refereeing job I had ever seen, but that was pretty much run-of-the-mill for Forrest.

Skip Hall är tuffaste gubben någonsin. Jag vill vara som Skip när jag är 60...;)

http://a3.l3-images.myspacecdn.com/i...8f3ac172/l.jpg

Doctor Snuggles 2011-02-28 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4895576)
Skip Hall är tuffaste gubben någonsin. Jag vill vara som Skip när jag är 60...;)

Du menar bli gnp:ad i en ring med en full domare? Ja, det verkar jättekul.

krellik 2011-02-28 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4895791)
Du menar bli gnp:ad i en ring med en full domare? Ja, det verkar jättekul.

Lätt.

young_george 2011-02-28 20:38

Precis som flera skriver så visste han exakt vad han gjorde. Att man inte skulle märka när ens motståndare helt handfallet mot marken får anses som ett mycket otroligt scenario.

Det finns alla anledningar att fördöma det beteendet, allt från att man riskerar att få 3 faderslösa barn till att sporten i sig riskerar att förbjudas.

Kwon 2011-02-28 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av young_george (Inlägg 4895063)
Extremt osportsligt och fegt. Inget ärofyllt med det där.

Mycket ärofullt och ett måste för alla som möter "The Cunt".

Vi ser fram emot En tradition med detta.

Grazzafukkinrazzi 2011-02-28 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4896013)
Mycket ärofullt och ett måste för alla som möter "The Cunt".

Vi ser fram emot En tradition med detta.

Hahahaha, måste hålla med dig där!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)