Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Kwon 2010-07-04 21:35

American Psychos post-fight Pose
http://i50.tinypic.com/4j9s40.jpg

cero 2010-07-04 21:52

I vilken rond hände det som Kwon postade en .gif på? Alltså slam-ko'n? Jag missade på något konstigt sätt denna fighten, och ett toalettbesök på några minuter var det enda som fick mig att komma ifrån TV'en under hela natten..

Tigerkotten 2010-07-04 22:06

Det är en prelim fight.

cero 2010-07-04 22:08

Jaha, varför sänds inte dom på samma?

krellik 2010-07-04 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4461257)
Jaha, varför sänds inte dom på samma?

Därför att prelim betyder att de inte sänds på den vanliga tv sändningen.

De använder de grymaste prelimsen för att slänga in som utfyllnad ifall de får tid över vid snabba avslut vid de tv sändna matcherna.

eternallord 2010-07-04 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4461257)
Jaha, varför sänds inte dom på samma?

För att kortet hade blivit typ 4-5 timmar långt.

Doctor Snuggles 2010-07-04 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4461158)
Slick

Jag har funderat på varför omaplatan från botten inte används oftare, den verkar inte så svår att få till. Är det för att det är lätt att rulla ut ur den, eller är den svår egentligen, eller vad?
Om inte annat så verkar den ett relativt bra sätt att komma upp på benen igen.

Doctor Snuggles 2010-07-04 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4461269)
Därför att prelim betyder att de inte sänds på den vanliga tv sändningen.

De använder de grymaste prelimsen för att slänga in som utfyllnad ifall de får tid över vid snabba avslut vid de tv sändna matcherna.

Eh, jag trodde de använda prelims som direktreklam för själva kortet. Med tanke på att de upprepar att det går att köpa på ppv typ hundraelva ggr.

krellik 2010-07-04 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4461273)
Jag har funderat på varför omaplatan från botten inte används oftare, den verkar inte så svår att få till. Är det för att det är lätt att rulla ut ur den, eller är den svår egentligen, eller vad?

Den är lite svår att avsluta men är iallafall ett bra svep, främst är det nog att det är lättare att "kasta upp" benen för armbar eller triangel medan någon poundar in ansiktet på dig.

Man måste tänka på att i ren grappling är det ett lite annat game, man kan leka med om de har armen på en vinkel så går man på triangel, drar de fram armen i en annan vinkel, gå på armbar, drar de bak armen switcha till omoplata, etc, slag ändrar verkligen spelet mycket.

krellik 2010-07-04 22:26

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4461275)
Eh, jag trodde de använda prelims som direktreklam för själva kortet. Med tanke på att de upprepar att det går att köpa på ppv typ hundraelva ggr.

Nej, man kan gå in och köpa dem på UFC.com sen om man är hårdkorv, dess huvudfunktion är den jag nämnde ovan, samt gallra fram otestade up and commers utan att behöva ta risker på huvudkorten. På så här sätt kan de sälja en ppv tjänst som de har koll på hur lång den är, de kan plocka smultronen ur kakan och det är ett väl beprövat koncept för dem. Zuffa lärde sin läxa på UFC 34 då de blev fuckade för att de hade lagt en för tight planering som inte höll vilket gjorde att pay per view kunder fick en titelmatch avbruten medan den fortfarande höll på (om jag minns rätt).

Sen har de ibland prelims som de sänder på spike, då är de av typen "fight night" fighter, dvs mer beprövade fighters med kändare namn som går hem på spike, dessa i sin tur finns det "riktiga" prelims innan.

Doctor Snuggles 2010-07-04 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4461280)
Den är lite svår att avsluta men är iallafall ett bra svep, främst är det nog att det är lättare att "kasta upp" benen för armbar eller triangel medan någon poundar in ansiktet på dig.

Man måste tänka på att i ren grappling är det ett lite annat game, man kan leka med om de har armen på en vinkel så går man på triangel, drar de fram armen i en annan vinkel, gå på armbar, drar de bak armen switcha till omoplata, etc, slag ändrar verkligen spelet mycket.

Hmm, grejen är att det känns som fighters ofta är i ett bra läge för en sådan då de försöker trycka ut sig ur en full guard för att kunna stå upp. Man kan ju göra den från en rubberguard också. Eller alternativt switcha till en armbar.
Visst, om någon håller på att slår på dig är det en annan sak, men väldigt ofta ser man ju någon liggande i full guard kind mot kind, och från det läget verkar det ju guld att istället trycka bort huvudet och sin kropp lite ut, samtidigt som man slänger upp ett ben...

Förresten, finns det ngt grepp som är en korsning mellan en armbar och omoplata? Nu när jag tänker på det så borde man kunna göra en omaplata axelböj med händerna (och benet bakom för stöd) samtidigt som det andra benet läggs på ovansidan av huvudet och trycks ner mot mattan så att motståndaren inte kan rulla. Kanske tillsammans med en bentriangel för att hålla armen låst? :D

cero 2010-07-04 22:44

Kan tänka mig att det är ganska enkelt att se när en omoplata kommer, om man inte gör den väldigt snabbt.

CpÅke 2010-07-04 23:21

Är det ingen som reagerade på brocks otroligt dåliga standupp game? han är förfan en skam för sporten. hur kan man va uppe på eliten och inte ens kunna boxas?

detta sänker bara mina åsikter angående ufc,"världens HWC" kan inte ens boxas

fyfan jag spyr på ufc

David R 2010-07-04 23:27

Vilken sanslöst bra gala!

George Sotiropolous var en njutning att se på. Disciplinerad, vältränad, bra gameplan, teknisk och omänskligt vig. Han kommer att gå långt.

Kul att Bonnar vann, har gillat honom sen TUF 1. Synd dock att han inte verkar utvecklas, utan han verkar köra på brawler stilen enbart. Väldig snygg singleleg dock av honom.

Lytle är riktigt vass. En person som har sånt tryck i nävarna kombinerat med bra teknik samt ett sånt bra markgame borde vara och nosa på toppen. Jag tror det var som Omar eller Ian kommenterade nämligen att han låser sig på en sak oavsett om den funkar eller inte.

Leben gör nåt rätt uppenbarligen. Han såg storleken större ut än Akiyama fysiskt och fightingmässigt. Denna fight vann Leben på grund av sin stryktålighet och återhämtningsförmåga. På tal om den återhämtningsförmågan så var den overkligt bra. Jag har aldrig sett någon som har gått två ronder i en så hård match och käkat så mycket hårda slag se så pigg ut och så klarvaken i blicken i början av den tredje. Aldrig. Han såg ut som om han druckit en liter Red Bull i rondvilan. Akiyama såg helt förstörd ut, antingen har han tränat felaktigt vilket vore konstigt med tanke på att han befinner sig på Xtreme Couture eller så tog träffarna Leben fick in musten ur honom. Hade varit kul att höra några kommentarer från honom. Jag hoppades på Akiyama för jag vill ha in fler tekniska asiatiska fighter in i UFC och mindre tjockskallade brawlers. Med det sagt så är Leben ett lejon till fighter, all respekt till honom.

Brock is back. Jag trodde att domaren skulle bryta, men han hade koll på lägen. Oväntat slut med submission. Nu är det bara att se fram emot då han gör mot Cain vad han gjorde mot Mir.

Edit: För h-lvete, går man och kollar på en MMA gala bör man vara beredd på/ gilla markfighting och inte bua efter 10 sekunder. Ska det sluta med att man ställer de tävlande upp som i Judo eller förbjuder vissa delar av fightgamet som clinchen i K1?

Buken 2010-07-04 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4461092)

Synd att han inte fick lyckades slå ut Brock! det hade varit ballt!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)