Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Sparven från Minsk 2015-08-03 04:56

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7399668)
Ronda skulle bli knockad ganska snabbt av Cyborg fall hon fightades sådär.

Vet knappt vem Cyborg är, men tycker att Ronda blir väldigt öppen när hon börjar veva, precis som om tekniker går ut, upp med hakan och in och köttar. Sen verkar ju ju kunna ta en smäll men ändå.

High1ander 2015-08-03 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 7399703)
Vet knappt vem Cyborg är, men tycker att Ronda blir väldigt öppen när hon börjar veva, precis som om tekniker går ut, upp med hakan och in och köttar. Sen verkar ju ju kunna ta en smäll men ändå.

Jag blev lite orolig när hon gjorde så, men samtidigt så kände jag, hon är så jävla självsäker så hon tänker dominera denna mupp i sitt hemland på sin egen fightingstil. Sen eftersom Ronda pusha på så blir det ju svårt för den andra att få till hårda slag när man konstant backar/skyddar sig. Självklart kan man ha tur/otur och få till ett bra slag backandes, men inte så vanligt.

eternallord 2015-08-03 12:49

Ja det var inte vackert, men det var onekligen effektivt. Hade nog inte slutat lika väl mot någon som har lite mer solid striking-bakgrund, som Cyborg. Har väldigt svårt att tro att Ronda skulle fightas på det sättet mot Cyborg dock, troligtvis hade hon helt enkelt ingen respekt för Correias händer.

LoveMachine 2015-08-03 13:19

Det är synd att det sällan blir mer intressanta matcher för Ronda. Fast samtidigt är det kul att få se någon som är så pass bra som hon är. En match mot Cris Cyborg vore i allra högsta grad intressant, fast det lär nog inte inträffa. Jag skulle själv ha väldigt svårt att sätta min status som obesegrad på spel mot någon som är ett monster, i en högre viktklass och som dessutom har blivit ertappad för doping.

Sparven från Minsk 2015-08-03 13:37

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7399841)
Jag blev lite orolig när hon gjorde så, men samtidigt så kände jag, hon är så jävla självsäker så hon tänker dominera denna mupp i sitt hemland på sin egen fightingstil. Sen eftersom Ronda pusha på så blir det ju svårt för den andra att få till hårda slag när man konstant backar/skyddar sig. Självklart kan man ha tur/otur och få till ett bra slag backandes, men inte så vanligt.

Har alltid uppfattat Ronda som sådan. Ser riktigt vass ut på träningar med bra teknik och snabba händer. Sen i match så blir det mer vildveva och upp med hakan. Tur att ingen bra counter-striker har köttat ned henne ännu.

Doctor Snuggles 2015-08-03 13:54

Ronda blir lite för uppspelt när det är fight. Den stående tekniken ser dock bättre och bättre ut match för match. Sedan så sade hon efter matchen att hon ville knocka Bethe. Tvivlar på att hon skulle använda samma approach mot Cyborg. Inte för att Cyborg är en särskilt bra counter striker. Dessutom, som den matchen Cyborg förlorade i thai boxning visade, så verkar inte hon ha den bästa hakan heller.

cero 2015-08-03 14:17

Wow, Ronda skojade inte är hon sade att hon ville slå Bethe på det mest förödmjukande sätt möjliga..

Citat:

Dessutom, som den matchen Cyborg förlorade i thai boxning visade, så verkar inte hon ha den bästa hakan heller.
Jorina Baars är 37-0-3 i thaiboxning och kan knappt få några matcher eftersom att alla är rädda för henne. Vettefan om man kan dra några slutsatser om Cyborgs haka från det.

Agitator 2015-08-03 14:29

Cyborg vill inte möta Ronda. Är en fegis.

Hon har haft några år på sig att klippa vikten för att mötas, hon duckar!

Snacka om pay check för ronda ifall hon får Cyborg. Även om hon förlorar kommer alla peka på Cyborgs dopande :)

Tror dock Ronda vinner vid ett möte.

Doctor Snuggles 2015-08-03 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7399892)

Jorina Baars är 37-0-3 i thaiboxning och kan knappt få några matcher eftersom att alla är rädda för henne. Vettefan om man kan dra några slutsatser om Cyborgs haka från det.

? Man drar slutsatser från hur hon åt rena träffar. Och Bars såg helt ärligt inte särskilt imponerande ut. Den slutsatsen jag drog, som förstärkte mitt ursprungliga intryck, är att Cyborg är en rätt dålig striker egentligen som vinner genom att pressa och brawla med mindre, svagare, tjejer.

Tricklew 2015-08-03 15:17

Låter som en klockren analys. ;)

Doctor Snuggles 2015-08-03 16:03

Låter som ett klockrent motargument. ;)

cero 2015-08-03 16:38

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7399921)
? Man drar slutsatser från hur hon åt rena träffar. Och Bars såg helt ärligt inte särskilt imponerande ut. Den slutsatsen jag drog, som förstärkte mitt ursprungliga intryck, är att Cyborg är en rätt dålig striker egentligen som vinner genom att pressa och brawla med mindre, svagare, tjejer.

Om Cyborg är en dålig striker, vad fan är Ronda då? Även om den förstnämde hade satsat på att vinna alla matcher på poäng istället för avslut så hade hon varit lika dominant ändå. Men visst utnyttjar hon sin "naturliga" mansstyrka maximalt.

Sedan är inte alla rena träffar likadana. Om ett slag är "rent" eller inte säger i princip ingenting om hurvida mottagaren kommer skadas av det eller inte. Klart man måste ta hänsyn till avstånd, timing, kraft, fart och allt annat.

cero 2015-08-03 17:21

När fan ska denna sadistiska neandertalaren bli avstängd permanent?

https://cdn2.vox-cdn.com/thumbor/0FW...yChicken.0.gif

Dessutom var det en hel del snack om att han petade Shields i ögonen från botten (1, 2, 3).

Ingen panik, här är något som eventuellt kan få blodet att sluta koka:

http://3.bp.blogspot.com/-qlYwDypuA8...+palhares2.gif

Ahhhhhh...

cero 2015-08-03 18:01

dat head movement av khabib


Sparven från Minsk 2015-08-03 18:02

Tror personligen att om Ronda kan hålla tekniken ståendes lika fin på träning som i match så blir hon farlig. Men är precis som att hon blir så upp i varv eller stressad att hon glömmer bort allt och mer vildvevar, upp med hakan och äter onödiga slag då hon går så mycket all in.

Det är på detta sätt jag kan se Ronda förlora, hennes hets in blir hennes fall när en bra counter pickar henne.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)