Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2015-07-15 17:41

GSP tror jag faktist har mer att ge om han fortfarande brinner för sporten. Han kanske borde ha förlorat mot Hendricks men bortsett från det har han inte haft några snedsteg sedan Jesus vandrade på vatten.

Fedor närmar sig dock 40 och blev våldsamt avslutad två gånger i rad. Sedan har han haft 10 matcher mer än GSP och säkerligen 50+ matcher i Sambo.

cero 2015-07-15 17:49

Mer nedtagningsförsvar från Lawler/Mcdonald: klick

Har han alltid haft så sanslöst bra brottning eller är det något nytt?

Doctor Snuggles 2015-07-15 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7388990)
Mer nedtagningsförsvar från Lawler/Mcdonald: klick

Har han alltid haft så sanslöst bra brottning eller är det något nytt?

Jag trodde du följde sporten. ;)
Nej, han har inte varit såpass bra innan.

cero 2015-07-15 21:05

Om du med sporten menar UFC, ja. :D

cero 2015-07-15 22:48

Aldo/Gregor kommer alltså nu bli av efter IV-förbudet? Lol, kan bli århundradets tröttaste match. Båda ser extremt utmärglade ut varje invägning.

Aldo kan ju ev flytta upp till 155 om han vill, men Conor kommer nog få det väldigt svårt med toppen där i och med hans bristande grappling.

Doctor Snuggles 2015-07-15 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7389169)
Om du med sporten menar UFC, ja. :D

Inte ens i UFC, you fucking casual. :cool:

Doctor Snuggles 2015-07-15 23:00

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7389252)
Aldo/Gregor kommer alltså nu bli av efter IV-förbudet? Lol, kan bli århundradets tröttaste match. Båda ser extremt utmärglade ut varje invägning.

Aldo kan ju ev flytta upp till 155 om han vill, men Conor kommer nog få det väldigt svårt med toppen där i och med hans bristande grappling.

Det skulle inte förvåna mig om Conor inte använde någon IV för denna fighten bara för att bevisa något för sig själv.

Sedan så är hans "bristande grappling" nog lite överdriven. För det första så slogs han som han sket i om han blev nedtagen. Alldeles för många långa vänstrar ur position. Sedan så gjorde han tydligen ingen live mma/brottning sparring alls. Det fuckar upp timing, reflexer osv. Sedan så var bristen på offensiv guard iaf delvis ett val. Han såg att Mendes redan var trött, och han ville inte trötta ut sig själv på att försöka komma undan den bästa brottarn i divisionen, utan väntade på en lucka. Och hans scrambling och subförsvar är mycket bra.

Skulle däremot en bra brottargrappler kunna vinna med honom genom lnp i 5 ronder? Visst, han är inte Aldo. Men samtidigt så behöver han väldigt lite tid ståendes för att avsluta en match. I det avseendet är han bättre än (dagens version av) Aldo. Han är mer som Silva isf. Någon slags galen irländsk Sonnen-Silva-Diaz-Bruce Lee hybrid. :D

Bailah 2015-07-16 08:56

Ufc var tredje dag nu? Intradesting..!

kaer 2015-07-16 09:28


Buuuuuurn!

Bailah 2015-07-16 09:55

Mvp på fredag!

Grazzafukkinrazzi 2015-07-16 17:17

Åh, Duffee..................

cero 2015-07-16 20:52

Vad är poängen med att skrika varje gång man slår som Holly Holm? Man kan iofs använda det för att sedan finta. Andra strikers i MMA verkar dock vara väldigt tysta när de slår.

cero 2015-07-16 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 7389687)
Åh, Duffee..................

http://ecx.images-amazon.com/images/...L._SL1500_.jpg

Gräsligaste tekniken jag sett på väldigt länge. Duffee verkar ha tappat all sin explosivitet sedan TRT förbjöds. :nono:

cero 2015-07-16 21:14

Aldo vill krossa Mcgregor framför alla hans fans i Ireland:

"Ireland would be great."

ss85 2015-07-16 21:59

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7389262)
Det skulle inte förvåna mig om Conor inte använde någon IV för denna fighten bara för att bevisa något för sig själv.

Tydligen körde både conor och mendes med dropp, enligt uriah faber tror jag det var.
Hur som helst så har väl mcgregor sagt att hans framtid är i lättvikten. Kanske är lämpligt att inte se ut som en statist i the walking dead 24 timmar innan match :d


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)