Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2015-01-20 17:01

Det var en enkel sparringsession för Aldo. Och det var ingen check, han träffade knät bara.

Doctor Snuggles 2015-01-20 17:04

Problemet som jag ser det för Aldo, är att han slåss väldigt reaktivt nuförtiden, men samtidigt inte van vid att folk pressar honom. Med någon som McGregor som i princip inte har någon tell på sin vänster, har längre reach än Aldo (vilket bara har hänt en gång förut med Florian), sannolikt slår minst lika hårt om inte hårdare, verkar ha en ordentlig haka, och som hela tiden pressar och varierar sina attacker, så kan det bli svårt. Och om han ändrar stil och börjar pressa själv, så är ju Conor en riktigt jävla bra counterstriker själv.

cero 2015-01-20 17:09

Framför allt så är detta en dålig match-up för Conor. Han möter någon som är bättre på hans eget bröd och smör. Tror matchen är lite tidig för honom med tanke på vilken nivå av motstånd han mött än så länge, men det är helt klart en farlig match för Aldo. Lite orolig blev jag allt när jag såg Siver snubbla runt på mattan.

Bailah 2015-01-20 17:20

Mendes har en jävligt bra mma brottning vilket ändrar ju hela fighten för Aldo. Nu när han inte behöver oroa sig för td så kommer hans legkicks äntligen shina igen.

En stående fighter utan brottning är en helt annan fight.
Kommer onekligen bli en underhållande fight, hoppas verkligen att aldo tystar ner conor för evigt.

Sen säger jag inte att conor inte har en chans alls, men tror inte det.

Doctor Snuggles 2015-01-20 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7250759)
Framför allt så är detta en dålig match-up för Conor. Han möter någon som är bättre på hans eget bröd och smör. Tror matchen är lite tidig för honom med tanke på vilken nivå av motstånd han mött än så länge, men det är helt klart en farlig match för Aldo. Lite orolig blev jag allt när jag såg Siver snubbla runt på mattan.

Jag är inte alls övertygad om att Aldo är bättre. Holloway är t.ex. än mycket bra striker, och sannolikt en bättre striker än alla av Aldo's motståndare på senast (förutom kanske Mendez). Men att Aldo är en svår matchup för vem som helst är ju givet. Det är en anledning till varför han är ansedd vara p4p top 3.

Doctor Snuggles 2015-01-20 17:22

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7250769)
Mendes har en jävligt bra mma brottning vilket ändrar ju hela fighten för Aldo. Nu när han inte behöver oroa sig för td så kommer hans legkicks äntligen shina igen.

En stående fighter utan brottning är en helt annan fight.
Kommer onekligen bli en underhållande fight, hoppas verkligen att aldo tystar ner conor för evigt.

Sen säger jag inte att conor inte har en chans alls, men tror inte det.

Grejen är att Conor har riktigt bra takedowns också, även om han sällan använder dem. Bermudez hade en hel del problem med att ta ner Holloway och hålla honom på marken, medan det var busenkelt för Conor. Delvis kanske för att han inte förväntade sig det, men det kommer nog gälla för Aldo också. Efter ett nedtagningsförsök eller två, så kanske Aldo kommer gå in i sitt anti-wrestler mode mer, och öppna upp sig för slag.

cero 2015-01-20 17:24

:confused:

Edgar och Mendes hade piskat Holloway ståendes. Han är bra, men inte så bra.

Doctor Snuggles 2015-01-20 17:25

Kommer ni ihåg Anderson förresten? Jag försöker bara hjälpa er lite, och dämpa era förväntningar. Det är inte hälsosamt att vara för investerad i en fighter. I knows. :D

Bailah 2015-01-20 17:26

Hoppas bara jag får se en aldo ala aldo vs faber.
Att ta ner aldo är inte det lättaste och få har lyckats även om han är offensiv. Visst kan conor chocka när han fått tugga ett par legkicks. Men ja nej.. Hade fortfarande velat se conor vs Edgar eller Mendes. Tror båda dom två tar conor rätt lätt faktiskt. Men klagar inte, blir en Nice fight iaf. Och desto fler gånger jag får se aldo desto lyckligare blir jag.

Doctor Snuggles 2015-01-20 17:27

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7250774)
:confused:

Edgar och Mendes hade piskat Holloway ståendes. Han är bra, men inte så bra.

Nope, de hade fått ner honom på marken säkerligen, men jag tror inte de kan kickboxa ut honom. Särskilt som han inte verkar vara särskilt orolig för att bli nedtagen. Skillnaden är kanske inte markant, men ändå.

Doctor Snuggles 2015-01-20 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7250776)
Hoppas bara jag får se en aldo ala aldo vs faber.
Att ta ner aldo är inte det lättaste och få har lyckats även om han är offensiv. Visst kan conor chocka när han fått tugga ett par legkicks. Men ja nej.. Hade fortfarande velat se conor vs Edgar eller Mendes. Tror båda dom två tar conor rätt lätt faktiskt. Men klagar inte, blir en Nice fight iaf. Och desto fler gånger jag får se aldo desto lyckligare blir jag.

Kom ihåg att Conor är en south paw. Mycket svårare att få till bensparkar utan att råka träffa knät på en check. Och Conor har redan skadat två av sina motståndare på det sättet. Också svårare att sparka om man hela tiden blir pressad bakåt. Att Conors senaste motståndare har fått till några beror nog mer på att han sket i deras sparkar, och var bara ute efter blod. Han kommer nog knappast att vara lika oförsiktig mot Aldo. Men vem vet.

cero 2015-01-20 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7250778)
Nope, de hade fått ner honom på marken säkerligen, men jag tror inte de kan kickboxa ut honom. Särskilt som han inte verkar vara särskilt orolig för att bli nedtagen. Skillnaden är kanske inte markant, men ändå.

Baserat på hans vinster mot... uh... hm... vänta lite nu... Akira? K-1 Leonard?

Doctor Snuggles 2015-01-20 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7250785)
Baserat på hans vinster mot... uh... hm... vänta lite nu... Akira? K-1 Leonard?

Baserat på hur han slåss. Det var t.ex. rätt tydligt att McGregor var en ypperlig striker redan utanför UFC. Kräver inte direkt ett örnöga för att se sådant, nästan oavsett motstånd.
Du kan bättre än så här, Cero.

Att Holloway sannolikt skulle förlora mot både Mendez och Edgar är en annan sak.

Doctor Snuggles 2015-01-20 17:46

För att byta ämne lite grann... uh oh:

http://instagram.com/p/yDoK1iiMhp/

Doctor Snuggles 2015-01-20 17:56

Conorman does what a Conor can.

https://hostr.co/file/970/YxEoeN8tUK...jgfjgfjgf7.gif


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)