Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2014-04-18 20:16

Fyfan, Bellator prelims, jag är så långt därifrån :)

Doctor Snuggles 2014-04-18 20:16

I won fair and squirrel. :D


Fonziie 2014-04-18 22:06

Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
 
Grymt taggad på morgondagens gala efter att ha sett weigh-ins, sjukt packat kort!

Tror på Romero, Cerrone (osäker), Tate, Browne som vinnare på huvudkortet.

Underkortet är dock lika intressant det, ska bli kul att se Alves igen bl.a. :D

Doctor Snuggles 2014-04-18 22:19

Julio "can crusher" Neves' debut är ikväll. Inte en fantastisk motståndare heller, men har åtminstone ett vinnande record och bra med erfarenhet.

cero 2014-04-18 22:47

http://www.ocalapost.com/wp-content/...hots-fired.jpg

Citat:

Ursprungligen postat av Ronda Rousey om Cyborg
I've said before, I don't care if she's injecting horse semen into her eyeballs, I'll fight her, but that's just my personal decision," Rousey said. "But I can't make a decision for the whole division. I can't say it's the right thing. This girl has been on steroids for so long and [has been] injecting herself for so long that she's not even a woman anymore. She's an 'it.' It's not good for the women's division. It's not good at all.

If she comes in the UFC and I beat the [expletive] out of her and then I retire and become an action movie star, then the UFC is still going to be stuck with her. The division could die. She could ruin the whole sport. Even though it's a fight a lot of people want to see, even if I beat the living crap out of her, it won't be good for the sport because then she'd still be in the UFC.

I really think with Cyborg taking all of those steroids and hormones and then going into the cage, it's like going in with a weapon. It's certainly very negligent, but it's also criminal. I believe, it really is. Promoting her would be promoting that act and I think it would be wrong in every way.

I think it should be like the Olympics. If you [expletive] up once, you're not going to the [expletive] Olympics. There should be a zero tolerance policy where if you're caught doing anything, you should be done [expletive] forever.


Doctor Snuggles 2014-04-18 23:01

Hon har en poäng. Även om jag inte är helt övertygad att hon kommer bli en "action movie star". ;)

Agitator 2014-04-18 23:04

Det är kul att hon klagar på sin avdelning.

Men att säga något liknande mot männens avdelning vågar hon visst inte :)



Ifs förutsätter ju alla att det är ok där.

Doctor Snuggles 2014-04-18 23:12

Det gjorde ju hon, indirekt.

cero 2014-04-18 23:16

Cyborg är verkligen bedrövligt för WMMA. Hon ser väldigt androgen ut (inget emot det personligen men om vi tänker marknadsföring), pratar knappt engelska, har inget utanför buren som gör henne ett starkt varumärke och har blivit avstängd för doping. Värre än så kan det väl inte bli? Tänk er om hon skriver på kontrakt och knockar Ronda brutalt, vore katastrof för UFC.

Doctor Snuggles 2014-04-18 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6961377)
Cyborg är verkligen bedrövligt för WMMA. Hon ser väldigt androgen ut (inget emot det personligen men om vi tänker marknadsföring), pratar knappt engelska, har inget utanför buren som gör henne ett starkt varumärke och har blivit avstängd för doping. Värre än så kan det väl inte bli? Tänk er om hon skriver på kontrakt och knockar Ronda brutalt, vore katastrof för UFC.

Hon verkar ha plastikopererat eller gjort ngt med läpparna nu också, så hon ser ännu freakigare ut.
Jag vet dock inte om det vore särskilt katastrofalt, egentligen. Det skulle bli en rematch som antagligen skulle dra ännu mer publik, och jag tror inte Cyborg har mycket mer än en punchers chance ändå (om ens det, eftersom hon inte knockar tjejer utan vinner via brawling, styrka, och utdraget TKO), särskilt inte i 135, så det är osannolikt att det händer två gånger.

cero 2014-04-18 23:28

Seriöst, punchers chance? Hon är tillräckligt bra för att straffa Ronda ståendes om hon kan stoppa nedtagningarna. Och Cyborg lär ju ha bättre TDD än hennes tidigare motstånd.

Låt säga att Cyborg hade knockat henne i returmötet också. :D Oj vad det vore katastrofalt. Nu ska UFC helt plötsligt börja marknadsföra Cyborg som den nya stjärnan? Har väldigt svårt att föreställa mig det...

Doctor Snuggles 2014-04-18 23:33

Ja? Hon är inte en outside fighter utan brawlas obalanserat in i clinchen. Att hon åker i backen och blir subbad är ganska sannolikt, så länge Ronda inte är dum nog att försöka stand and bang. Nu kanske hon har blivit en bättre grappler på de senaste åren, men hon blev mountad två ggr av Carano som inte är ett grapplingsäss direkt.

Fan vad jag svengelskar. Orkar inte tänka. :D

eternallord 2014-04-18 23:36

Poängen kvarstår att hon inte är mer än en freakshow i marknadsföringssammanhang och det gör inget positivt för WMMA och UFC om hon skulle vinna någon fight överhuvudtaget. Ronda har fullt legitima poänger.

cero 2014-04-18 23:44

Att de hamnar i clinch betyder ju inte att hon flyger i backen och blir subbad. Nu underskattar du nog Cyborg grovt. Hon är mycket bättre än tidigare motståndare och kommer nog bli den tuffaste matchen för Ronda hittills, om den nu blir av vilket jag inte tror. Att signa Cyborg vore helt idiotiskt ur UFCs perspektiv.

Doctor Snuggles 2014-04-18 23:49

Jo, det är exakt vad det betyder, även om jag inte säger att det kommer ske på under en minut. Underskattar inte alls Cyborg, men du underskattar Rondas judo. Finns ju fan video på henne när hon slänger Karo.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)