Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2011-12-07 15:30

Nåja, du hymlar iaf inte med dina irrationella åsikter. ;)
Nej, jag känner inte honom heller, men jag gick bara på vad jag sett och vad jag skulle tycka om jag brydde mig. Nu bryr jag mig inte om fighters personligheter särskilt mycket. Men, men, detta har redan diskuterats ett antal gånger, så skitsamma.

Hackenschmidt 2011-12-07 15:35

Sporten är mannens domän för irrationella tankar, helt klart.
Men visst blir fighter roligare om man är emotionellt investerad i dem, hur irrationellt det än är. Jag hejade på Papy fast jag veckan innan inte visste vem fan det är, samtidigt som jag blir skitförbannad när det skriks "USA, USA". Jag har rätt till min irrationella åsikt.

cero 2011-12-07 15:41

Unga män som är framgångsrika, framåt och har självfötroende får ofta en del oförtjänat hat. Sen är inte Jones rädd för att säga vad han tycker. Han har inte en särskilt neutral personlighet.

tex: "Rashad doesn't have a chin, at all."

Sen är det väl en del folk som är bittra över att han inte tränat MMA särskilt länge, men endå dominerar totalt.

Kwon 2011-12-07 15:41

Ja, utan åsikter / engagemang / emotionell investering hade ju sporten nog inte varit lika intressant / populär generellt för gemene man.

Folk gillar ju att hejja på lag pga olika orsaker, när de vinner blir de glada, när de förlorar blir de sura/arga.

Det är bra för business att folk vill att vissa skall vinna och andra skall förlora.

Doctor Snuggles 2011-12-07 18:11

Jag är tvärtom, jag får oftast mindre behåll om jag är för engagerad i ngn fighter. Då blir jag för nervös och kan inte njuta av en eventuell uppvisning i färdigheter a la "den bäste vinner".

Doctor Snuggles 2011-12-07 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5457784)
Unga män som är framgångsrika, framåt och har självfötroende får ofta en del oförtjänat hat. Sen är inte Jones rädd för att säga vad han tycker. Han har inte en särskilt neutral personlighet.

tex: "Rashad doesn't have a chin, at all."

Sen är det väl en del folk som är bittra över att han inte tränat MMA särskilt länge, men endå dominerar totalt.

Han sade ju iof i samma intervju, vilket inte verkar ha uppmärksammats, att han skiljer lite på "Bones" och Jonathan. Bones måste vara självsäker och "cocky" för att man måste tro att man är bäst om man ska bli bäst. Typ.
Han har ju också tränat med Rashad, så han vet väl hur bra han tål slag vid sparring t.ex.
Det lustiga är ju att när många andra fighters säger dylika saker att folk typ inte reagerar, eller tvärtom, gillar det. You can't explain that.

cero 2011-12-07 19:29

Cruz "sparrar": (3:05 och framåt)



Värre än Wanderlei. :D

Snuggles: Du har rätt. Folk är hatare helt enkelt.

Doctor Snuggles 2011-12-07 20:43

Inte så konstigt att en mma karriär inte är så lång, om folk sparrar så där hårt. ;)

delta_mats 2011-12-07 20:55

Kul att bli dominerad så där hårt, man ser att han försöker skölja av sig skammen på nåt fånigt sätt. Verkar ju varit någon utmaning av något slag och inte bara sparring?

Erskan 2011-12-07 20:56

Hur som helst är det ett kort jag ser fram emot. Stora och lilla Nog brukar vara roliga att se och jag hoppas på lite grapplingkrig mellan Mir och Nog XL. Risken är väl att Mir boxar ut Nog dock. Hominick tycker jag även brukar leverera. Herr Machida är något av en favorit sen jag såg honom ta ut Sokoudjou. Lite för att jag själv tränat en del Shotokan och det väldigt unikt på den här nivån.

Sitta, mosig efter helgens äventyr, på söndag förmiddag och glo på senaste galan brukar ha sin speciella charm.

Så hur tror ni det kommer gå? Min chansning ser ut som följer:
Jon Jones (14-1) vs. Lyoto Machida (17-2)
Frank Mir (15-5) vs. Antonio Rodrigo Nogueira (33-6, 1 NC)
Tito Ortiz (16-9-1) vs. Antonio Rogerio Nogueira (19-5)
Mark Hominick (20-9) vs. Chan Sung Jung (11-3)
Claude Patrick (14-1) vs. Brian Ebersole (48-14-1, 1 NC)

Allt i mig säger att Jones tar det, även om jag hoppas på Machida. Svårt när man känner en sak och tror en annan.

Bobbokrull 2011-12-07 21:12

DAMN!

http://www.betking.se/bloggar/mma-bl...nu-condit.html

Doctor Snuggles 2011-12-07 21:14

Stackars Ebersole, han ville ju specifikt inte slåss mot up-and-comers, utan helst veteraner som han själv.
Men jag tror han tar det via bökighet.

EDIT: Men vad fan GSP! Vilken jävla fars.

cero 2011-12-07 21:20

Jävligt tråkigt att inte kunna se GSP på 10 månader. Och denna "interim welterweight title" kommer helt sakna legitimitet, så jag hoppas inte Diaz springer runt och säger, "I'm the new champion!" om han nu vinner mot Condit. :D

Doctor Snuggles 2011-12-07 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5458588)
Jävligt tråkigt att inte kunna se GSP på 10 månader. Och denna "interim welterweight title" kommer helt sakna legitimitet, så jag hoppas inte Diaz springer runt och säger, "I'm the new champion!" om han nu vinner mot Condit. :D

Nja, det funkar väl så att om GSP t.ex. skadar sig på nytt och är borta ytterligare ett år, att interrimbältet blir det riktiga bältet (eller om interrimhållarn måste slåss igen om "the vacated belt", vilket som).
Så lite legitimt är det nog.

Detta är ju en intressantare fight egentligen, även om man ville se om Diaz klarar av GSP:s jab-n-takedown-n-pray, genom bara pur cariomonstrositet, stockton slap, och stålkäke.

cero 2011-12-07 21:43

Citat:

GSP:s jab-n-takedown-n-pray
Luktar Sherdog här. :D

Citat:

pur cariomonstrositet, stockton slap, och stålkäke.
:laugh:


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)