Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Tonto 2010-04-10 20:41

haha I lol'd när silva gömde sig bakom big dan

Ashenshugar777 2010-04-10 20:47

aahhahaha dana white river ut sitt hår (om han hade nått) .. jag kan se det :laugh:

Ashenshugar777 2010-04-10 20:58



Doctor Snuggles 2010-04-10 20:58

Wow, vilken skum match. Först så leker han Bruce/Ali så man inte vet var man ska ta vägen, och sen vad... blir han rädd att han kan råka på ett slag och det blir bara frustration. Jävligt synd, kunde bli en helt episk fight. Nu så blev det mest... meh.
Nu är jag orolig att Dana inte kommer tillåta GSP fighten av ren bitterfittighet.

ManuelIT 2010-04-10 21:00

Ja, vad ska man säga? Skumt som fan var det iaf.
Halva fajten så hånar han Maia och verkar upprörd över att han är för passiv, sen spenderar han resten av fajten med att springa ifrån honom?

Tonto 2010-04-10 21:01

flopevent. och äcklig publik som buar åt Silva efter domslutet när hans första 3rundor va grymt roliga att se.

Doctor Snuggles 2010-04-10 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 4292254)
flopevent. och äcklig publik som buar åt Silva efter domslutet när hans första 3rundor va grymt roliga att se.

Men det är så det är, folk älskar en stjärna - men än "roligare" är det när han misslyckas. Nu så vann han ju iof, och det stort, men det var nog kontrasten som folk reagerade på. Jag själv vart i sjunde himlen först och sen vart jag mest bara frustrerad och irriterad.

SAV 2010-04-10 22:55

Är det om en halvtimma man kommer kunna se galan live?
Ville inte kolla runt för mycket i tråden om galan redan varit

Ashenshugar777 2010-04-10 22:59

Galan har redan varit, men dom kör den 00.30 i sverige för någon anledning :X

SAV 2010-04-10 23:00

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 4292436)
Galan har redan varit, men dom kör den 00.30 i sverige för någon anledning :X

Okej fan då läste jag lite för mycket här iaf.. satan

dared 2010-04-10 23:55

Brukar ogilla bu-rop skarpt i de flesta situationer, men jag tyckte nog Silva förtjänade dessa iaf.

Hade varit så episkt fail från Silvas sida om Maia hade fått in en lucky punch där på slutet :D

Ashenshugar777 2010-04-11 00:13

Jo, jag tycker det är pinsamt nog att kolla när han ska styla så mycket. och sen backar han inte upp det. Då får man räkna med att bli utbuad.

Doctor Snuggles 2010-04-11 00:25

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 4292533)
Brukar ogilla bu-rop skarpt i de flesta situationer, men jag tyckte nog Silva förtjänade dessa iaf.

Hade varit så episkt fail från Silvas sida om Maia hade fått in en lucky punch där på slutet :D

Vet du vad jag tror hände; en sk "adrenaline dump". Han gjorde så mycket väsen och investerade så mycket energi i de första ronderna så att det helt tog slut. Du vet när man laddar upp så jävla mycket att man istället kör slut på sig själv. Det resulterade i att när sedan Maia fick in något slag så blev han farträdd och reverterade till sin grund som är att vara en undvikande counterstriker, med fokus på undvikande.

Jazen 2010-04-11 02:37

Wtf håller silva på med?

tano 2010-04-11 02:40

Vad är det för fel på Silva? Är han på riktigt dum i huvudet? Hur kan HAN skaka på huvudet efter matchen? Är det för att han är besviken över sin bedrövliga insats?

Tråkigare fight får man leta efter...

Hemma Gymmaren 2010-04-11 02:44

Ehh, wierd. dock så blir det väl roligt att få se bj arbeta sig upp för stegen

Jazen 2010-04-11 02:48

Riktigt uselt sportmanship från silva,står o apar sig o spexar men levererar inte.han hade övertag men dom flesta hitsen kom via chepshotS här o där, inga direkta kombinationer eller uppföljningar. Ufc är en publiksport,o idag skötte han inte sitt jobb helt enkelt.

Tigerkotten 2010-04-11 02:51

Frankie vann rättvist, Bj verkade ej kört sin cardio ordentligt. Såg på kroppen att han inte såg så tränad som han normalt annars gör i Lightweight.

Silva första 2 ronder = mycket bra
De tre andra ronderna ville man bara skulle ta slut fort.

Synd att gustavson förlorade :/ Han gjorde det dock rätt bra, men han borde dock försökt ställa sig upp mera tror jag. Men samtidigt om han hade fått Jones på ryggen, så hade det möjligt blivit knepigt för Jones.

Kabuto 2010-04-11 03:27

Dana, gråtfärdig..


Igen


Försvar!



Blä vilka tråkiga titelmatcher det var :(

Degpekka 2010-04-11 04:10

Finns det att se nånstans igen? jag orkade inte kolla klart innan... har aldrig gillat silvas stil och han sjönk om möjligt ännu lägre idag.

Doctor Snuggles 2010-04-11 04:58

Det är lite synd när det gäller Silva. Matchen skulle kunnat bli episk om han hade följt upp showbåtandet med att faktiskt dominera till ett avslut. Men men, är man så bra så är det väl sannolikt att det är nåt annat fel på en. :D

Degpekka 2010-04-11 05:15

Han får skriva in sig hos GSP och få en ordentlig lektion i ordning och uppförande.

clinteastwood 2010-04-11 06:12

Dålig stil av silva, fy fan!

cero 2010-04-11 10:30

STOR BESVIKELSE!


BJ Penn vs Frankie

Ganska tråkig fight. Ni som säger att Frankie dominerade BJ Penn, så måste ni skoja? Kändes som att BJ skulle kunna avsluta matchen när som helst bara han skulle pressat på lite - såg ut som han väntade på något. Frankie's studsande jabbar gjorde ju knappast någon skada. Ganska synd att BJ inte tog för sig och försökte avsluta matchen. Han lär ju få tillbacks bältet strax endå!

Royce vs Matt

Stor respekt till dessa, men komigen nu. En streetfight med Kimbo Slice på youtube är mer underhållande.

Silva vs Maia

Silva's grejer var ganska roligt till en början, men blev ju bara tråkigare och tråkigare ju längre det gick. Skulle varit riktigt roligt om han avslutade matchen på slutet genom att knocka Maia, som han lätt skulle kunna göra om han ville. Att vänta ut matchen och springa runt som en anka i fem ronder känns ju lite onödigt. Säger som kommentatorerna, vad ville han åstadkomma genom att göra så?

cero 2010-04-11 10:54

Tycker synd om folk som köpte PPV, och kanske reste från andra länder för att se detta.

Konvex 2010-04-11 14:21

Tråkig event, och tycker BJ domslutet var fel, speciellt han som tyckte Frankie vann alla ronder wtf liksom.

Ashenshugar777 2010-04-11 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4292904)
BJ Penn vs Frankie

Ganska tråkig fight. Ni som säger att Frankie dominerade BJ Penn, så måste ni skoja? Kändes som att BJ skulle kunna avsluta matchen när som helst bara han skulle pressat på lite - såg ut som han väntade på något. Frankie's studsande jabbar gjorde ju knappast någon skada. Ganska synd att BJ inte tog för sig och försökte avsluta matchen. Han lär ju få tillbacks bältet strax endå!

Jag förstår inte folk som resonerar sådär "Det såg ut som att han hade kunnat avsluta det när han ville".. Tror folk att Bj penn inte vill ha kvar sitt bälte? Inte vill fortsätta vara champion? Hade han kunnat göra någonting hade han gjort det..

Min teori - delvis pga hans knälinda - är att han var skadad men inte vill cancel:a så han slogs skadad och därför såg han så miserabel ut som han gjorde.

tano 2010-04-11 15:03

Efter att ha sett presskonferensen undrar jag om Silva lever i någon slags drömvärld. Vet han inte om hur det ser ut när han spelar apa? När han springer runt och till och med gömmer sig bakom dommaren. Håller inte alls med om att det hade hjälpt det minsta om han knockat Damien i slutet och nu var det ju nästan det motsatta som skedde.

Han borde titta på matchen i efterhand och lyssna noga på White...

Yes 2010-04-11 15:04

Jag tyckte det såg ut som BJ träffade mer, fast jag satt inte direkt och räknade. Kanske trodde BJ samma sak, och därför inte ville ta risken att gå in och kriga.

Silva-matchen var ju en jäkla skam. Showboating är ghey och att flamsa istället för att slåss är rent pinsamt.

Kross 2010-04-11 15:43

Synd på Gustafsson att Grodan Boll lyckades choka ut han, brottarjävel. Dags att dopa upp Alexander till 265lbs så vi får se en comeback with a vengeance.

Edit: hmpf kom just på att det var LHW. Nåja, vill se brottararslets ansikte i bitar hursomhelst.

eternallord 2010-04-11 16:11

Alltså... jag måste försvara Silva lite. Eller kanske inte försvara, men lägga över ansvaret lite på White/UFC. Silva har tidigare visat att han behöver få en utmaning för att prestera. Första gången han försvarade på detta viset kunde det varit en "fluke", andra gången fattade White att han inte kan ge honom fler såna här pissfighter, men ändå kastar dom ut MAIA där, vad fan väntade folk sig egentligen?

Doctor Snuggles 2010-04-11 16:25

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4293586)
Alltså... jag måste försvara Silva lite. Eller kanske inte försvara, men lägga över ansvaret lite på White/UFC. Silva har tidigare visat att han behöver få en utmaning för att prestera. Första gången han försvarade på detta viset kunde det varit en "fluke", andra gången fattade White att han inte kan ge honom fler såna här pissfighter, men ändå kastar dom ut MAIA där, vad fan väntade folk sig egentligen?

Ja, faktum är att det är allas "fel". Danas för att vara en tjockskallig trögtänkt jävel, Maias för att vara för försiktig och defensiv, och Silvas för att leka för mycket apa. Mest är det faktiskt Dana's fel; det är han som är promotor och bör fatta vilka fighter som funkar. Fighterernas ansvar är ju egentligen bara att försöka vinna - hur är deras eget val. Dana är den som försöker sälja in underhållningen till oss.
Sedan så verkar det som Silva har börjat/fortsatt med detta beteendet efter Dana inte tillät honom boxas.

Yes 2010-04-11 16:38

Det var Silva själv som valde att agera som ett rövhål. Är moståndet så enkelt för man väl gå in och avsluta matchen.

Nyback 2010-04-11 16:41

hoppas Frankie blir av med bältet snart, tål verkligen inte hans fighting-stil, bra personlighet dock.
men asså hans studsande och amfetaminliknande beteende svider i ögonen.

Allt är redan sagt om Silva så orkar inte kommentera det.

Doctor Snuggles 2010-04-11 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 4293626)
Det var Silva själv som valde att agera som ett rövhål. Är moståndet så enkelt för man väl gå in och avsluta matchen.

Vad spelar hans motivation för roll? Det är inte WWE detta, han är inte en skådis eller har något egentligt ansvar att göra matcherna bra (även om det sannolikt är bättre för hans underhållningsvärde och därigenom karriär).
Det är Dana som har det ansvaret; han har redan sett 2 matcher som hade liknande typ av motståndare och där Silva betedde sig på liknande sätt. Man behöver inte vara särskilt smart för att räkna ut att det finns en viss sannolikhet att denna match kommer te sig likadant.

Yes 2010-04-11 16:52

Problemet är inte att matchen blev dålig, utan att han agerar extremt respektlöst och arrogant. Det är bara rövhål som förnedrar sina motståndare, oavsett hur överlägsen man är.

CpÅke 2010-04-11 16:55

problemet var ju att alex hade inget krut i slagen, dom kanske är hårda som många säger men han är alldeles för seg, har alldeles för mycket boxing stance det går inte o ha mot en sån brottare.

men jag tycker han gjorde det väldigt bra annars, själva brottningen då

jag förlora min respekt för silva, grejjen är att han kunde ju inte avsluta han? han bara lekte som han kunde det

Hemma Gymmaren 2010-04-11 16:57

Alex borde egentligen gå ner till 185, det skulle nog passa lite bättre, då han blir en stor middleweight.

Kabuto 2010-04-11 17:03

Han blir ju bara en lång 185:a, inte stor.. Tror han måste stanna i LHW och försöka få lite mer kvalitetsmassa..

Tigerkotten 2010-04-11 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av Hemma Gymmaren (Inlägg 4293678)
Alex borde egentligen gå ner till 185, det skulle nog passa lite bättre, då han blir en stor middleweight.

Eh, dålig idé. Han skulle tappa i styrka och ha svårt mot starka personer i den viktklassen. I LHW har han bra frame, och är lång även för den klassen. Men behöver lägga på sig mera muskler.

Ang Silva, visst jag anser också att D.Maia inte förtjänad en fight mot han heller. Hade hellre sett t.ex Nate.M mot han (även fast han förlorade sin senaste).

Men silva sa att han blivit förolämpad av Maia och gick in med attityden att "slå/märka" Maia. Men detta såg man ju inte mycket i rond 3-5. Hade gärna sätt att domaren gick in tidigare och sa till Silva att sluta springa omkring 24/7. Vart ju bättre när han snackade med han.

dared 2010-04-11 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av Hemma Gymmaren (Inlägg 4293678)
Alex borde egentligen gå ner till 185, det skulle nog passa lite bättre, då han blir en stor middleweight.

Han är ju redan längst tillsammans med Jon Jones i divisionen? Han är bara 22 år, tycker det är bättre att han köttar på med lite vikt som han försöker med. Han kan ju to m satsa på HW långsiktigt med hans frame även om han kanske inte väljer att göra det.

Doctor Snuggles 2010-04-11 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 4293663)
Problemet är inte att matchen blev dålig, utan att han agerar extremt respektlöst och arrogant. Det är bara rövhål som förnedrar sina motståndare, oavsett hur överlägsen man är.

Va? Du kanske bör gå o titta på teletubbies eller något. Jag tittar på MMA för att se bra matcher.

ManuelIT 2010-04-11 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 4293663)
Problemet är inte att matchen blev dålig, utan att han agerar extremt respektlöst och arrogant. Det är bara rövhål som förnedrar sina motståndare, oavsett hur överlägsen man är.

Håller med. Det är en sak att köra det obligatoriska pre-fight trashtalket för att hypa upp events, alla gör det och alla är med på det, typ. Men att göra det så i ringen, OCH SEN INTE BACKA UPP DET, utan försöka undvika motståndaren i över 2 ronder? Pinsamt.

davve 2010-04-11 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 4293775)
Håller med. Det är en sak att köra det obligatoriska pre-fight trashtalket för att hypa upp events, alla gör det och alla är med på det, typ. Men att göra det så i ringen, OCH SEN INTE BACKA UPP DET, utan försöka undvika motståndaren i över 2 ronder? Pinsamt.

Faktiskt, nu har jag inte ens sett galan än men känns inte spec. hett.

ahl- 2010-04-11 17:51

Kontrakten mellan organisationen och idrottsmännen kommer att se annorlunda ut framöver, tror jag!

Jazen 2010-04-11 18:07

Säger det igen. UFC ÄR en publik sport! vill silva ha svårare motstånd o white inte kan ordna det så kan han sluta tjäna stora pengar i ufc o gå till andra ligor där det kanske finns annat motstånd. Säg att han får lätt motstånd? då går man in, o avslutar snabbt som en champ man är.... punkt slut.... alla fighters säger det själva att dom är där för att prestera och underhålla publiken....okej dom är inga skådespelare, men man ska försöka, hur svårt/lätt motståndet är.
Killarna har ett ansvar och det är att underhålla + prestera..... annars kan dom köra lite backyard fighting där dom slipper sånt....

cero 2010-04-11 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 4293421)
Jag förstår inte folk som resonerar sådär "Det såg ut som att han hade kunnat avsluta det när han ville".. Tror folk att Bj penn inte vill ha kvar sitt bälte? Inte vill fortsätta vara champion? Hade han kunnat göra någonting hade han gjort det..

Min teori - delvis pga hans knälinda - är att han var skadad men inte vill cancel:a så han slogs skadad och därför såg han så miserabel ut som han gjorde.

Jag tyckte att BJ Penn hade dominant boxning och träffade Frankie riktigt bra många gånger, men för någon anledning verkade han inte vilja pressa på och avsluta matchen. Utan han slog någon serie eller två, backade, och gjorde samma sak igen. De gångerna han gick fram så tyckte jag det såg ganska risigt ut för Frankie. Jag vet att den vanliga BJ Penn vi brukar se skulle total-dominera Frankie både stående, i clinchen, och på marken. Även om BJ såg värst ut i fejjan så gjorde ju Frankie aldrig något som var i närheten av att hota honom. Ganska tråkigt med sånna matcher, speciellt när det gäller titelmatcher.
Citat:

Maias för att vara för försiktig och defensiv
Gissa varför det blev så. Möter man någon som befinner sig ljusår över än så blir det lätt så. Dags för Dana att fixa Anderson något riktigt motstånd! Blir ju lätt trams när han får möta folk han kan knocka med en arm bakom ryggen. (Inte för att det är någon ursäkt för att han förstörde hela huvudmatchen, menmen) Vi såg det mot Leites, Griffin, Maia.
Citat:

Kontrakten mellan organisationen och idrottsmännen kommer att se annorlunda ut framöver, tror jag!
"You have to actually fight in the octagon?" - känns passande.

Jense 2010-04-11 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4293873)
Dags för Dana att fixa Anderson något riktigt motstånd! Blir ju lätt trams när han får möta folk han kan knocka med en arm bakom ryggen. (Inte för att det är någon ursäkt för att han förstörde hela huvudmatchen, menmen) Vi såg det mot Leites, Griffin, Maia.


Jag tror Dana försöker men vem ska Dana knyta till ufc som är likvärdig Anderson silva? Banta ner fedor?

Mago 2010-04-11 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4293887)
Jag tror Dana försöker men vem ska Dana knyta till ufc som är likvärdig Anderson silva? Banta ner fedor?

Mousasi!

cero 2010-04-11 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4293887)
Jag tror Dana försöker men vem ska Dana knyta till ufc som är likvärdig Anderson silva? Banta ner fedor?

Bra fråga, låt honom gå upp en viktklass?

Jense 2010-04-11 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 4293900)
Mousasi!

Han tävlar i lätt tungvikt, men väljer Anderson att gå upp i lhw har nog ufc en del fighters att sätta mot honom. Jag håller med, mousasi skulle ge Anderson en grym match i lhw.

cero 2010-04-11 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4293912)
Han tävlar i lätt tungvikt, men väljer Anderson att gå upp i lhw har nog ufc en del fighters att sätta mot honom. Jag håller med, mousasi skulle ge Anderson en grym match i lhw.

Fattar inte varför han inte skulle göra det? Ganska klart att MW inte har något som kan hota Silva.

Jense 2010-04-11 18:44

Jag menar alltså främst vem som skulle kunna ta mellanviktsbältet från honom

Jense 2010-04-11 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4293921)
Fattar inte varför han inte skulle göra det? Ganska klart att MW inte har något som kan hota Silva.

Jag håller med, och det har jag tyckt sen han piskade James Irvin. Vacanta bältet kanske? Något kommer garanterat hända i divisionen iaf.

Mago 2010-04-11 18:46

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4293912)
Han tävlar i lätt tungvikt, men väljer Anderson att gå upp i lhw har nog ufc en del fighters att sätta mot honom. Jag håller med, mousasi skulle ge Anderson en grym match i lhw.

Så är det ju, men han har fightats i MW för inte så länge sen och kan säkerligen gå ner dit lätt igen.

Jense 2010-04-11 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 4293931)
Så är det ju, men han har fightats i MW för inte så länge sen och kan säkerligen gå ner dit lätt igen.

Absolut kan han det. Känns lite långt borta att signa med ufc när han är strikeforces absoluta toppnamn efter Fedor. Kanske när, eller om, han vunnit över king mo nu den 17 april

Doctor Snuggles 2010-04-11 18:53

Silva kanske vill bli fri från sitt kontrakt (han har väl bara en match kvar iof?) så han kan gå till strikeforce och slåss med Fedor och/eller få sin uppvisningsmatch mot Jones.

cero 2010-04-11 18:54

Citat:

uppvisningsmatch mot Jones.
Uppvisnings match mot Jones?

Tigerkotten 2010-04-11 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4293924)
Jag menar alltså främst vem som skulle kunna ta mellanviktsbältet från honom

Inte så att Dan Hendersson mot A.Silva var dålig. För mig att jag tyckte D.Hendersson vann rond 1, sen blev han träffad o rond 2 och gick ner och Silva fick in en submission.

Tror att en bra brottare kan ge A.Silva problem, GSP, Chael Sonnan(stavning), Nate (även fast han förlorade rätt klart första ggn)

cero 2010-04-11 18:58

GSP skulle helt klart va något!

Jense 2010-04-11 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4293962)
Inte så att Dan Hendersson mot A.Silva var dålig. För mig att jag tyckte D.Hendersson vann rond 1, sen blev han träffad o rond 2 och gick ner och Silva fick in en submission.

Tror att en bra brottare kan ge A.Silva problem, GSP, Chael Sonnan(stavning), Nate (även fast han förlorade rätt klart första ggn)

Chael sonnen skulle va intressant, hyffsat stark och explosiv och kan tänka lite innan han agerar

Doctor Snuggles 2010-04-11 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4293958)
Uppvisnings match mot Jones?

Let me NOT google that for you.

Kross 2010-04-11 19:22

Tycker synd om Maia som fick möta en så osportslig och barnslig Silva. Ska det fortsätta såhär kanske det vore lika om det vore det sista man såg av Silva i UFC. Må så vara att han var dominant men han jobbade hårt för att sjunka i mina, och antagligen många andras, ögon. Pinsamt.

ManuelIT 2010-04-11 19:26

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4293949)
Silva kanske vill bli fri från sitt kontrakt (han har väl bara en match kvar iof?) så han kan gå till strikeforce och slåss med Fedor och/eller få sin uppvisningsmatch mot Jones.

Inte en chans att UFC släpper Silva. He's just too good.

Verbatim 2010-04-11 19:39

Tyckte inte galan var så dålig, första matcherna tyckte jag var väldigt underhållande. Titelmatcherna var inte mycket att hänga i granen dock.

Frankie vs BJ är ett tydligt tecken på hur godtyckligt domarbesluten är i mma, det behövs betydligt fler oavgjort, ingen lyckades ju göra någon skada på den andra, därmed oavgjort, ingen vinner. Något dom borde införa om det är för få poäng mellan fighterna, eller iaf hitta någon lösning. MMA lämpar sig inte bra som en bedömningsport.

Christyle 2010-04-11 19:58

Gött att Blow Job Penn förlorade bältet Skit gala Henzo Gracie muahaha

krellik 2010-04-11 20:23

Alexander Gustavson gjorde trots allt en jävligt stabil match och gjorde ett misstag och fastnade, tråkigt men inte så dramatiskt. Killen har hur mycket talang som helst, att han redan nu har så pass bra takedown försvar som han har redan nu kan han bli -mycket- farlig om några år om han fortsätter utvecklas i samma takt. Jag är fortfarande mycket optimistisk om hans framtid.

Just nu är jag mest nyfiken på hur han tar sin första professionella förlust, ifall det knäcker hans självförtroende eller om han blir starkare av det.

Doctor Snuggles 2010-04-11 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av Verbatim (Inlägg 4294113)
Tyckte inte galan var så dålig, första matcherna tyckte jag var väldigt underhållande. Titelmatcherna var inte mycket att hänga i granen dock.

Frankie vs BJ är ett tydligt tecken på hur godtyckligt domarbesluten är i mma, det behövs betydligt fler oavgjort, ingen lyckades ju göra någon skada på den andra, därmed oavgjort, ingen vinner. Något dom borde införa om det är för få poäng mellan fighterna, eller iaf hitta någon lösning. MMA lämpar sig inte bra som en bedömningsport.

Det borde bara vara en lång rond tills någon avslutar, samtidigt som de gör oktagonen mindre och mindre ju längre tiden går. :D

grakka 2010-04-11 21:31

Tycker att galan var SKIT. Hughes och Gracie sparrade lite lätt. BJ var så jävla seg så att det inte ens finns ord för hur dåligt han presterade i förhållande till hur han brukar vara. BJ var så seg att jag i princip hade kunnat flyga till matchen och avslutat den själv. Maia var så seg att det såg ut som att han snubblade när han försökte sig på takedowns. Silvas beteende var sjukt patetiskt. Hade räckt med att showa/teasa i 2 min och sedan avslutat det på valfritt sätt.

tano 2010-04-11 22:58

Tänk mardrömmen Lyoto vs Silva... *spy*....

Den ena står bara i karate stans och väntar på anfall medan den andra dansar omkring som en apa och gör grimaser i fem ronder...

dared 2010-04-11 23:24

Citat:

Ursprungligen postat av tano (Inlägg 4294638)
Tänk mardrömmen Lyoto vs Silva... *spy*....

Den ena står bara i karate stans och väntar på anfall medan den andra dansar omkring som en apa och gör grimaser i fem ronder...

haha aa, den "fighten" får nog Dana ta och glömma.

Doctor Snuggles 2010-04-11 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av tano (Inlägg 4294638)
Tänk mardrömmen Lyoto vs Silva... *spy*....

Den ena står bara i karate stans och väntar på anfall medan den andra dansar omkring som en apa och gör grimaser i fem ronder...

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 4294685)
haha aa, den "fighten" får nog Dana ta och glömma.

Med tanke på att det återigen är hans polare som han uttryckligen sagt att han inte kommer slåss mot så känns dessa inlägg rätt onödiga.

Konvex 2010-04-11 23:47

http://i43.tinypic.com/mm5pus.gif
:D

Verbatim 2010-04-12 01:07

Nu har jag fått ner en del gamla ufc.

Första galan, första fighten och åtta sekunder in får en sittande kille en roundhouse kick i fejjan (utan mouthpiece) och hans tand flyger till andra sidan rummet.

UFC har förändrats en del märker jag.


Konvex: 10 av 10 möjliga till den giffen.

Degpekka 2010-04-12 01:38

Ja, det har ju förändrats en del till det positiva. :D Att man använder handskar, inte får slå mellan benen eller dra i håret tycker jag är ganska klokt. :D

Verbatim 2010-04-12 11:57

Citat:

Ursprungligen postat av Degpekka (Inlägg 4294747)
Ja, det har ju förändrats en del till det positiva. :D Att man använder handskar, inte får slå mellan benen eller dra i håret tycker jag är ganska klokt. :D

Kommentatorerna är ju guld också, snacka om ett gäng randoms.


Totte3: Finns det viktklasser i bjj?
Totte2: Tror inte det!
Totte1: Det finns 4 viktklasser i Judo!
KvinnligTotte1: Nej men de skakar hand! Vad gulligt!
Totte2: Det finns inte viktklasser i BJJ!
Totte3: Jag har spelat fotboll och jag hade inte gått in i ringen!
Totte1: Grappling är som schack!

Ashenshugar777 2010-04-12 12:10

Citat:

Ursprungligen postat av Verbatim (Inlägg 4295166)
Kommentatorerna är ju guld också, snacka om ett gäng randoms.


Totte3: Finns det viktklasser i bjj?
Totte2: Tror inte det!
Totte1: Det finns 4 viktklasser i Judo!
KvinnligTotte1: Nej men de skakar hand! Vad gulligt!
Totte2: Det finns inte viktklasser i BJJ!
Totte3: Jag har spelat fotboll och jag hade inte gått in i ringen!
Totte1: Grappling är som schack!

Vafan, dom har ju rätt :D

Kross 2010-04-12 15:33

Kommentatorerna var ju episka på den tiden.
"...because pain hurts."
"Yeah, pain DOES hurt!"

Bill Wallace blooper i UFC 1 är rätt skön också.

cero 2010-04-12 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 4293369)
Tråkig event, och tycker BJ domslutet var fel, speciellt han som tyckte Frankie vann alla ronder wtf liksom.

Detta var jävligt konstigt!

Christyle 2010-04-12 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av Verbatim (Inlägg 4294743)
Nu har jag fått ner en del gamla ufc.

Första galan, första fighten och åtta sekunder in får en sittande kille en roundhouse kick i fejjan (utan mouthpiece) och hans tand flyger till andra sidan rummet.

UFC har förändrats en del märker jag.


Konvex: 10 av 10 möjliga till den giffen.

den galan tittar jag på nu haha fan va sjukt sumo killen från Hawaii

Verbatim 2010-04-12 18:41

Varför skriker announcern alla efternamn två gånger? Har han tvångstankar?

CpÅke 2010-04-12 19:08

haha den där giffen gjorde fan min vecka

Kross 2010-04-12 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av Verbatim (Inlägg 4295980)
Varför skriker announcern alla efternamn två gånger? Har han tvångstankar?

Det är ju G-man, det är hans grej. Tror dom lessnade på han efter några galor däremot. Vill se en comeback snarast.

Christyle 2010-04-12 19:45

när kom bruce buffer in i UFC?

ahl- 2010-04-12 20:52

Lite gott gott..





Jense 2010-04-12 21:16

För något år sedan ogillade jag Frank Mir men han växer ständigt i mina ögon. Bra resonemang i videon.

Jagärsvag 2010-04-12 21:17

Svårt att vara kaxig när man åker på smörj.

Pdaddy 2010-04-13 08:12

Haha, snacka om att Dana va lack :D..
Hoppas Anderson Silva fick sig en välförtjänd woopass LOL, man bara så önskar att nån kan komma in å spöa på han rejält och få han totalt i schock :D

Pd

spoon 2010-04-13 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4296519)
För något år sedan ogillade jag Frank Mir men han växer ständigt i mina ögon. Bra resonemang i videon.

+1

Kan bara hålla med. Får hoppas att Silva får möta bättre motstånd i nästa match . Om inte att han i såna fall vinner matchen dominant i andra ronden istället för att clowna i tre ronder till. Nån som har någon koll på Gustavson var han tränar osv. Länk?

Doctor Snuggles 2010-04-13 10:53

Citat:

Ursprungligen postat av Pdaddy (Inlägg 4297070)
Haha, snacka om att Dana va lack :D..
Hoppas Anderson Silva fick sig en välförtjänd woopass LOL, man bara så önskar att nån kan komma in å spöa på han rejält och få han totalt i schock :D

Pd

Good luck with that - finns ingen som ligger på den nivån, kanske om han gick upp i HW, men inte ens där antagligen - han är för snabb. Verklighetens Bruce Lee som sagt.

Salus 2010-04-13 11:03

Bruce Lee var verklig! :p

David R 2010-04-13 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 4296407)


Kul att höra Mir reflektera över hur anpassad man är att utföra vissa saker, det stämmer mycket bra. Dock kommer inte hans ju-jiujitsu att fungera mot så starka och erfarna brottare som använder G 'n P och som dessutom själva tränar tillräckligt med ju-jiuitsu för att kunna försvara sig mot lås. Hans boxning är inte heller den på så pass hög nivå att han kan använda sig av den för att styra fighten. Att försöka matcha sin styrka med deras har han klokt nog lagt ner. Det han bör jobba på är att använda sig av sin ju-jiutsu mer aggressivt, sin kondition och sin stand-up med fokus på fotarbete. Han får finslipa det han redan kan och hoppas på det bästa.

cero 2010-04-13 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4297360)
Good luck with that - finns ingen som ligger på den nivån, kanske om han gick upp i HW, men inte ens där antagligen - han är för snabb. Verklighetens Bruce Lee som sagt.

Kan diskuteras. Hur tror du Silva vs Brock skulle sett ut?

Doctor Snuggles 2010-04-13 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4297782)
Kan diskuteras. Hur tror du Silva vs Brock skulle sett ut?

Med tanke på att det är extremt svårt att få tag på honom så skulle det nog se ganska liknande ut, förutom stylandet, som denna gjorde. Folk glömmer också att Silva är grym på marken och har undkommit några riktigt svåra situationer och är riktigt bra på att submitta. Skulle han klara åderpålens massa över sig? Svårt att säga, skulle nog inte vara en promenad i parken iaf. Men det skulle vara intressant. Han måste nog gå upp till åtminstone LHW för att få något ordentligt motstånd, alternativt testa GSP så får vi se om han verkligen har de bästa takedownsen. Om nu Dana kommer sluta sura nån gång, d.v.s. :D

Jense 2010-04-13 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4298076)
Med tanke på att det är extremt svårt att få tag på honom så skulle det nog se ganska liknande ut, förutom stylandet, som denna gjorde. Folk glömmer också att Silva är grym på marken och har undkommit några riktigt svåra situationer och är riktigt bra på att submitta. Skulle han klara åderpålens massa över sig? Svårt att säga. Men det skulle vara intressant iaf. Han måste nog gå upp till åtminstone LHW för att få något ordentligt motstånd, alternativt testa GSP så får vi se om han verkligen har de bästa takedownsen. Om nu Dana kommer sluta sura nån gång, d.v.s. :D

knappast, brock är ljusår starkare, och skulle de mötas som de väger nu skulle brock kasta runt honom som en trasdocka. det är för stor skillnad och storlek..

Nitrometan 2010-04-13 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4298076)
Om nu Dana kommer sluta sura nån gång, d.v.s. :D

Historiskt sett har det väl visat sig att Dana surar i minst 18 månader?

Doctor Snuggles 2010-04-13 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4298088)
knappast, brock är ljusår starkare, och skulle de mötas som de väger nu skulle brock kasta runt honom som en trasdocka. det är för stor skillnad och storlek..

Silva skulle förstås äta upp sig lite innan, frågan är hur mycket. För att kasta runt någon så måste man få tag på honom först. Brock är visserligen snabb för sin storlek, men han skulle nog ha svårt att få tag i Silva. Jag tror dock också att styrke/storlekskillnaden är lite väl stor - men det skulle iaf vara en utmaning för Silva så han tar fram sitt A-game istället för att dansa runt för att han kan.

Doctor Snuggles 2010-04-13 17:48

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 4298089)
Historiskt sett har det väl visat sig att Dana surar i minst 18 månader?

If you say so, jag håller inte koll på hans menstruationscykel själv.

spoon 2010-04-13 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4298088)
knappast, brock är ljusår starkare, och skulle de mötas som de väger nu skulle brock kasta runt honom som en trasdocka. det är för stor skillnad och storlek..

Nu känns det som att det är dags för åderbrock att få ordentligt med pisk och försvinna från UFC så att man slipper dom här diskussionerna.

Jense 2010-04-13 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4298109)
Silva skulle förstås äta upp sig lite innan, frågan är hur mycket. För att kasta runt någon så måste man få tag på honom först. Brock är visserligen snabb för sin storlek, men han skulle nog ha svårt att få tag i Silva. Jag tror dock också att styrke/storlekskillnaden är lite väl stor - men det skulle iaf vara en utmaning för Silva så han tar fram sitt A-game istället för att dansa runt för att han kan.

Jag håller med.

Men om vi tar någon annan hw som inte är lika extremt stark, typ dos santos


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)