Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

xan 2018-11-13 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7989773)
Tack! :bow:

*Showerthought*
Är det en jättestor nackdel att ha en stor näsa som MMA fighter? Eller vilken kampsport som helst egentligen. Då menar jag inte en bred som mörkhyade brukar ha utan en sån där mellanöstern variant (kallas i folkmun för "judenäsa"). Kan inte komma på en enda fighter som har en ordentlig snok.

LOL

Kanske går den sönder lättare eftersom att den sticker ut så mycket, men det spelar nog ingen större roll såvida din strategi inte är att knäcka motståndarens händer med ditt ansikte.

d1anny2 2018-11-14 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7989773)
Tack! [emoji144]

*Showerthought*
Är det en jättestor nackdel att ha en stor näsa som MMA fighter? Eller vilken kampsport som helst egentligen. Då menar jag inte en bred som mörkhyade brukar ha utan en sån där mellanöstern variant (kallas i folkmun för "judenäsa"). Kan inte komma på en enda fighter som har en ordentlig snok.

Väldigt roligt [emoji293][emoji293][emoji293]

xan 2018-11-15 13:40

Cody McKenzie avstängd i 4 år för att ha använt falskt piss

https://78.media.tumblr.com/tumblr_m...rkf9o1_500.gif

Lucipha 2018-11-15 17:17

Undrar hur Julian får tag på piss av bra kvalitet sedan Jacob åkte dit. Fast det var väl å andra sidan C som tog över piss-affärerna efter kokain-incidenten..

xan 2018-11-16 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av Dave Meltzer (Wrestling Observer Newsletter)
Based on the selling price of ten percent of the stock this year that had been owned by Flash Entertainment of Abu Dhabi, the company is valued at $7 billion

Företaget (nästan allt?) köptes för 4 miljarder av WME 2016. Sanslöst om denna uppskattning stämmer. Med detta i åtanke är det dags att atleterna får bättre betalt. Knappast något WME kommer göra av dåligt samvete, men de har inget val om fler starka konkurrenter etablerar sig. Golden Boy lett av Oscar De La Hoya har sin första gala nu vilket iofs är en kass match, Ortiz mot Liddell, men en bra början. Han säger själv att motivationen bakom hans investeringar i MMA är att fightern ska stå i centrum, om man nu vill tro på det.

Bailah 2018-11-17 14:25

One fc live nu gratis genom appen.

Bailah 2018-11-17 14:40

Kan bli en riktigt bra gala, bra namn. Main event är ju Svensk chans för bälte också.

xan 2018-11-17 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7991122)
Kan bli en riktigt bra gala, bra namn. Main event är ju Svensk chans för bälte också.

Vem är det?

Bailah 2018-11-17 15:31

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7991138)
Vem är det?

Zebaztian kadestam heter han. Änsålänge bra gala, riktigt bra production value. Gillar det bättre än ufc om vi bortser från alla stora namnen osv.

Bailah 2018-11-17 15:36

Och nu har de en muay thai fight. Fan va fett

Bailah 2018-11-17 18:02

Såja, svenskt bälte.
Gillade verkligen one efter att ha sett en hel gala.

Bailah 2018-11-18 02:13

Staropoli vs Aldana. Just bleed fight, herregud.

xan 2018-11-18 17:25

Borde inte Herb Dean ha stoppat matchen mellan Magny och Ponzinibbio tidigare? Måste finnas en gräns för hur många gånger man kan falla pladask som en påse skruvmejslar utan att matchen är över? Att Magny skulle behöva bli KO'd på slutet kändes jävligt onödigt.

xan 2018-11-21 10:14

Kommer vara 2-3x så stor som den i Las Vegas. Budget $13M.

https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/ekDB...derings_10.jpg

https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/tXAN...derings_.0.jpg

xan 2018-11-23 11:43

Billigaste stället att träna BJJ på i Stockholm?

Agitator 2018-11-24 22:03




svenbanan 2018-11-24 22:24

^^

Pinsam konfrencier som inte verkar veta vem som är vem av dem...

Bailah 2018-11-25 09:21

Sorglig fight. Kan bli samma när nu tydligen Anderson Silva ska mota Israel adesanya.. Gör ont i min själ.

xan 2018-11-25 09:30

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7994152)
Sorglig fight. Kan bli samma när nu tydligen Anderson Silva ska mota Israel adesanya.. Gör ont i min själ.

Det måste ha passerat 10 år sedan Dana bad och bönade att Chuck skulle sluta tävla. Feel old yet?

Anderson är inte där ännu men på god väg. Han är fortfarande farlig, Israel får vara försiktig så han inte blir träffad av något oväntat.

EDIT: Såg matchen nu, bland det mest patetiska jag sett i mitt liv. 4 minuter och jag vet inte om Liddell ens fick in 1 enda ordentlig träff? Han rör sig som om han vore 50+ bokstavligen. Hur någon av hans tränare kunde gå med på detta spektakel är obegripligt.

Bailah 2018-11-25 10:41

Klart men Silva är fan nästan dubbelt så gammal.

xan 2018-11-26 09:57

Rebook..

https://cdn.scrapdigest.com/wp-conte...3357378_n1.png

svenbanan 2018-11-26 11:29

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7994609)

Det där kan inte vara på riktigt?

:d

Väldigt mycket It's allways sunny in Philly över "Rafael dos Anjos is a power bottom"

:laugh::laugh:

Agitator 2018-11-28 00:14


xan 2018-11-28 09:21

Overeems psykologi är verkligen fascinerande. Blivit knockad brutalt typ 12+ gånger av tungviktare och trots det dyker han upp till varje match totalt orädd, som om att han vore obesegrad i sin karriär. Han är en frontrunner som ofta viker sig av hård press under matcher, men sedan dyker han upp nästa match helt förnyad igen. Detta är väldigt destruktivt för hans hälsa dock.

Swedishviking 2018-11-29 08:10

Han borde ha lagt av för länge sedan! hans glaskäke är för skör nu för att fightas!

Osukaru 2018-11-29 08:17

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7995425)
Overeems psykologi är verkligen fascinerande. Blivit knockad brutalt typ 12+ gånger av tungviktare och trots det dyker han upp till varje match totalt orädd, som om att han vore obesegrad i sin karriär. Han är en frontrunner som ofta viker sig av hård press under matcher, men sedan dyker han upp nästa match helt förnyad igen. Detta är väldigt destruktivt för hans hälsa dock.

Helt rätt i att det är destruktivt för hans hälsa! Med det sagt tycker jag jag Overeem verkligen är en inspiration när det gäller att ta motgångar i livet och bara fortsätta tröska på som om man hade haft teflon över hela kroppen. Efter varje förlust byter han approach till sin nästa fight på något sätt och han är inte rätt för att testa rent utsagt märkliga metoder i sin jakt på den där lilla fördelen som kan betyda vinst i nästa fight. Om man inte har sett dem än så kan jag varmt rekommendera hans "dokumentär" the Reem. https://www.alistairovereem.com/documentary/ Väldigt välproducerad och intressant om man har intresse av fighting.

An Iron Soul 2018-12-01 23:35

karl albrektsson fortsätter att imponera.

Galans bästa match såhär långt är två debutanter
Catchvikt (75 kg):**Adam Westlund vs.*Christopher Jeanpier Basauri*

Jag tycker det säger ganska mycket om galan i sin helhet. Jag hoppas att jerry skräller och vinner över sköld för andra gången i rad.

Anledningen till att jag ens kollar på galan är karl.

Kabuto 2018-12-03 19:34

Jävla massa kampsport på senaste. Och nu till helgen är det Polaris 8 som har ett stacked card och ufc 231 också.. Min ratio på mmatrackern börjar bli dålig :D

Agitator 2018-12-06 06:54

Nu tittar vi på en bra highlight.


xan 2018-12-06 16:55

På tal om Tyson/Wilder och snacket om korruption inom boxning som pågått i oändligheter, vad exakt i sporten är det som är korrupt? Domare anlitas väl av samma athletic comissions som i MMA? Och i MMA är det ju aldrig snack om korruption vid dåliga dombeslut, utan bara ren och skär inkompetens.

mottat 2018-12-06 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7997841)
På tal om Tyson/Wilder och snacket om korruption inom boxning som pågått i oändligheter, vad exakt i sporten är det som är korrupt? Domare anlitas väl av samma athletic comissions som i MMA? Och i MMA är det ju aldrig snack om korruption vid dåliga dombeslut, utan bara ren och skär inkompetens.




Fuckat system, Promoters är polare och betalar domarna direkt.

xan 2018-12-06 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7997873)



Fuckat system, Promoters är polare och betalar domarna direkt.

Tack för den, lyssnade precis klart.

Om det är så systematiskt som personen påstår och har pågått i flera decennium så antar jag att det finns domare som gått ut och berättat att de blivit beordrade att ge matchen till en specifik boxare oavsett hur matchen såg ut? Och om man ska se till att det blir en draw som Tyson/Fury och Canelo/GGG så måste ju dessutom alla domare vara synkade.

An Iron Soul 2018-12-09 05:40

Jimi Manuwa bjöd på slugger fest.
gunnar nelson sjuka vändning och sättet den matchen avslutades på.. dom reprisbilderna var läskiga att se på.
Helvete vad det pissade blod..

Skönt att han fick ett avslut även om domaren hade brutit matchen. Den hade inte gått ronden ut.

An Iron Soul 2018-12-09 05:42

Valentina vinner lätt.
Sedan hoppas jag på ortega men den kan gå hur som helst.

An Iron Soul 2018-12-09 07:11

Vilken uppvisning av Holloway.
Galet hur mycket stryk ortega tog. Vilket hjärta.
Jag hade inget emot att matchen bröts. Hur mycket jag än ville att han skulle vinna.

olwe 2018-12-09 11:18

Hjärtat i halsen hela galan.

Tänkvärt att ortega / holloway hade 1.9 / 1.9 i odds.

Bailah 2018-12-09 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 7998673)
Hjärtat i halsen hela galan.

Tänkvärt att ortega / holloway hade 1.9 / 1.9 i odds.

Max slutade väl som underdog vilket är helt jävla sjukt.

olwe 2018-12-09 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7998761)
Max slutade väl som underdog vilket är helt jävla sjukt.

Inte på bet 365. Vet att kommentatorerna sa det och UFC fight odds var så men det är inget som var betbart för mig iaf. Vet inte var de får sina odds ifrån.

Hädanefter kommer Holloway ha odds på typ 1.3.

Grazzafukkinrazzi 2018-12-09 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 7998764)
Inte på bet 365. Vet att kommentatorerna sa det och UFC fight odds var så men det är inget som var betbart för mig iaf. Vet inte var de får sina odds ifrån.

Hädanefter kommer Holloway ha odds på typ 1.3.

Beror väl på vem han möter i sin nästa match. Skulle det vara t.ex. Khabib så betvivlar jag starkt att så är fallet.

xan 2018-12-09 18:00

So you wanna be a fucking fighter?

https://www.foxsports.com.au/pmd/ima...1209161146.jpg

Holloways kondition och press måste vara det sjukaste jag sett i MMA. Får Nick and Nate att framstå som lata soffpotatisar med små lungor.

Daniiiel 2018-12-09 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7998796)
So you wanna be a fucking fighter?

https://www.foxsports.com.au/pmd/ima...1209161146.jpg

Holloways kondition och press måste vara det sjukaste jag sett i MMA. Får Nick and Nate att framstå som lata soffpotatisar med små lungor.

Sant men man får inte glömma att nick kör i 170 mest. De håller i princip samma tempo fast är några viktklasser över. Ju mer vikt desto jobbigare

xan 2018-12-15 10:18

Khabib offered political position as assistant to Head of Dagestan

https://pbs.twimg.com/media/Do4NTBQW0AAP21E.jpg

Conor ändrar verkligen folks liv.

Osukaru 2018-12-15 10:31

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8000327)

Jag tycker ändå det är rätt märkligt att många finner det vettigt att ta in en person i styrningsenheten för landet bara för att personen har, i alla fall för många östblocksländer, åstadkommit något inom idrotten. Varför skulle de vara lämpade att hjälpa till med styrningen av ett land för att de är duktiga på att hoppa högt eller brottas effektivt? :smash:

Ser hur som helst fram emot nattens UFC Fight Night. Många bra fighter på det! Lee vs Iaquinta, Hooker vs Barboza, Green vs Klose kan bli käbblig, och vår Hermansson är ju med!

xan 2018-12-17 12:50

Tror politikerna mest vill utnyttja Khabibs popularitet och inflytande genom att göra honom till en mediafigur som ibland dyker upp in intervjuer och säger det som han blivit tillsagd att säga. Förutom det tror jag knappast han kommer göra något politiskt arbete.

Pacquiao tog också samma väg, men han verkar ha ett legitimt politiskt arbete utifrån det jag kan se på wikipedia. Senator sedan 2016, vad det nu innebär i praktiken.

Agitator 2018-12-24 05:58

Jones har fastnat igen. UFC och USADA låter han fightas ändå. Men de måste byta Las Vegas till Los Angeles. NSAC ger inte Jones licens att fightas hos dem.

Citat:

"USADA has ruled the test was caused by a residual amount of the substance from 2017"
USADA är genomkorrupt med andra ord :)


Tricklew 2018-12-24 11:40

Finner det väldigt svårt o tro att det är saker kvar från mitten av 2017, lol.

delta_mats 2018-12-24 12:02

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 8002788)
Jones har fastnat igen. UFC och USADA låter han fightas ändå. Men de måste byta Las Vegas till Los Angeles. NSAC ger inte Jones licens att fightas hos dem.



USADA är genomkorrupt med andra ord :)



Som jag förstod det hela är turinabolen rester som finns kvar sedan sist han dopade sig. Det ska tydligen backas upp av experter inom området. Att han inte beviljas dispens beror på att det inte hinns med att ordnas med innan fighten äger rum.

Men visst känns det suspekt.

Swedishviking 2018-12-24 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 8002835)
Finner det väldigt svårt o tro att det är saker kvar från mitten av 2017, lol.

Det är rent BS! då det är i tablettform tror jag! så går det ur kroppen snabbt!
2-3v cirka! en del amerikaner säger 3 dagar när man hoppar av kuren så ska det inte synas! men det har jag svårt att tro på
Inject vanligt testo tar cirka 3-4 mån att försvinna och syns då inte efter provtagning!
Deca finns i kroppen i 18 mån....

Jones matchen är nåt alla vill se och är en kassako därav låter dem Jones slåss!

delta_mats 2018-12-24 12:14

Citat:

Ursprungligen postat av Swedishviking (Inlägg 8002838)
Det är rent BS! då det är i tablettform tror jag! så går det ur kroppen snabbt!
2-3v cirka! en del amerikaner säger 3 dagar när man hoppar av kuren så ska det inte synas! men det har jag svårt att tro på
Inject vanligt testo tar cirka 3-4 mån att försvinna och syns då inte efter provtagning!
Deca finns i kroppen i 18 mån....

Jones matchen är nåt alla vill se och är en kassako därav låter dem Jones slåss!

Turinabol har en halveringstid på 16 timmar. Så ja några rester från förra dopingen är det inte fråga om.

Swedishviking 2018-12-24 12:26

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8002839)
Turinabol har en halveringstid på 16 timmar. Så ja några rester från förra dopingen är det inte fråga om.

Precis! :hbang:

Lucipha 2018-12-24 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 8002788)
Jones har fastnat igen. UFC och USADA låter han fightas ändå. Men de måste byta Las Vegas till Los Angeles. NSAC ger inte Jones licens att fightas hos dem.



USADA är genomkorrupt med andra ord :)


Det som gör mig mest nyfiken är att även om OT har lång spårtid (6-12m?) så hade väl JJ bara en väldigt liten mängd i blodet för ett år sedan? Även om det alltid verkar finnas en ursäkt så är den gemensamma nämnaren att JJ har en vana att testa positivt oftare än vad som käns rimligt

Lucipha 2018-12-24 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av Swedishviking (Inlägg 8002838)
Det är rent BS! då det är i tablettform tror jag! så går det ur kroppen snabbt!
2-3v cirka! en del amerikaner säger 3 dagar när man hoppar av kuren så ska det inte synas! men det har jag svårt att tro på
Inject vanligt testo tar cirka 3-4 mån att försvinna och syns då inte efter provtagning!
Deca finns i kroppen i 18 mån....

Jones matchen är nåt alla vill se och är en kassako därav låter dem Jones slåss!

Oavsett vad några amerikaner säger så kan du hitta metaboliter av turinabol i mer än sex månader efter avslutad kur. Jag har för mig att de testerna utvecklades 2014 eller 2015.

eternallord 2018-12-24 12:42

Nu är ju storyn dock att han inte kurade senast, utan att han fick i sig trace amounts från sina tillskott. Man kan inte båda påstå att han endast fick i sig trace amounts ursprungligen och ändå uppvisar en pulse effect 18 månader senare.

delta_mats 2018-12-24 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av Lucipha (Inlägg 8002848)
Oavsett vad några amerikaner säger så kan du hitta metaboliter av turinabol i mer än sex månader efter avslutad kur. Jag har för mig att de testerna utvecklades 2014 eller 2015.

Det är väl över ett år sedan han åkte fast senast. Under 2017 någon gång.

Lucipha 2018-12-24 13:03

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 8002850)
Nu är ju storyn dock att han inte kurade senast, utan att han fick i sig trace amounts från sina tillskott. Man kan inte båda påstå att han endast fick i sig trace amounts ursprungligen och ändå uppvisar en pulse effect 18 månader senare.

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8002851)
Det är väl över ett år sedan han åkte fast senast. Under 2017 någon gång.

Jag håller med.

Citat:

Ursprungligen postat av Lucipha (Inlägg 8002846)
Det som gör mig mest nyfiken är att även om OT har lång spårtid (6-12m?) så hade väl JJ bara en väldigt liten mängd i blodet för ett år sedan? Även om det alltid verkar finnas en ursäkt så är den gemensamma nämnaren att JJ har en vana att testa positivt oftare än vad som käns rimligt


Crillos 2018-12-24 20:06

Jag tror snarare på att USADA's tester är överdrivet effektiva. Det är ju iofs bra för de hittar skit som borde försvunnit för länge när det borde vara ute ur systemet enligt den infon som finns. Men nu slog det bakut. Det de hittat är väl samma sak de upptäckt tidigare.

Hur som helst är Jones en fuskare.

delta_mats 2018-12-24 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av Crillos (Inlägg 8002886)
Jag tror snarare på att USADA's tester är överdrivet effektiva. Det är ju iofs bra för de hittar skit som borde försvunnit för länge när det borde vara ute ur systemet enligt den infon som finns. Men nu slog det bakut. Det de hittat är väl samma sak de upptäckt tidigare.

Hur som helst är Jones en fuskare.

Knappast. Det han tog då lär knappast gå att spåra nu. Det som hittats nu är såklart ett senare bruk. Att han notoriskt dopar sig borde inte vara någon hemlighet längre, det underliga är väl att han är så kass och åker dit konstant. Han är ju inte ensam om att dopa sig direkt.

Crillos 2018-12-24 22:01

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8002887)
Knappast. Det han tog då lär knappast gå att spåra nu. Det som hittats nu är såklart ett senare bruk. Att han notoriskt dopar sig borde inte vara någon hemlighet längre, det underliga är väl att han är så kass och åker dit konstant. Han är ju inte ensam om att dopa sig direkt.

Om så är fallet måste han vara riktigt jäkla korkad. Men det kan ju vara så också. Att han vet att måste ta det för kunna prestera så han chansade.

svenbanan 2018-12-25 10:26

Jag tror jag läste nånstans att man kunde hitta denna typ av metaboliter 18 mån efter användande av turinabol. Så detta skulle ju då kunna vara rester från det användande han åkte fast för. Dock lär det väl iom detta vara mer eller mindre bevisat att han inte bara råkade få i sig metaboliter via dålig sportdryck 2017. Hade det varit fallet skulle det ju garanterat inte finnas kvar i systemet nu. Om jag skulle gissa så tror jag att jag skulle gissa att det är detta som skett. Dvs han dopade sig 2017, och man kan fortfarnade hitta metaboliter.

Alternativet är väl som sagt att Jones är så pantad att han druckit samma "dåliga sportdryck" nu igen och "råkat" få i sig spårämnen utan att få prestationshöjande effekt. Att Jones skulle kunna vara såpass korkad tvivlar jag inte på. Han verkar faktiskt vara riktigt seg i kolan den killen. Men om detta faktiskt är fallet så har han ju i princip gjort en Johaug och misstagsdopat sig två gånger i rad med samma ämne. Då förtjänar man rimligen att bli avstängd en lång tid.

Sista alternativet (som är troligare än det förra) är väl att han dopade sig förra gången, och nu dopade han sig igen. Anledningen till att jag tycker detta verkar troligare än misstagsdopningen, är att han faktiskt har nåt att vinna på att medvetet dopa sig.

Vilket av alternativen det än rör sig om så kan man väl vara rätt säker på att Jones är en riktig klåpare, som också råkar vara en brutalt bra fajter. Men han verkar inte kunna klara ett år utan att göra bort sig på nåt sätt... :D

Crillos 2018-12-25 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8002839)
Turinabol har en halveringstid på 16 timmar. Så ja några rester från förra dopingen är det inte fråga om.

Det må så vara. Och många som kallt räknat så att det inte ska synas. Men USADA's tester hittar skit långt efteråt. Det är ju så många torskat.

xan 2018-12-25 10:51

Har ni läst hela USADAs resonemang kring detta? Känns rätt osannolikt att det är så enkelt som ni får det att låta som. Annars kanske vi borde byta ut Jeff Novinsky mot delta_mats.

Men att Jones fuskade de första 2 gångerna tror jag definitivt.

svenbanan 2018-12-25 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8002951)
Har ni läst hela USADAs resonemang kring detta? Känns rätt osannolikt att det är så enkelt som ni får det att låta som. Annars kanske vi borde byta ut Jeff Novinsky mot delta_mats.

Men att Jones fuskade de första 2 gångerna tror jag definitivt.

Nope. Var hittar man detta?

delta_mats 2018-12-25 11:18

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8002951)
Har ni läst hela USADAs resonemang kring detta? Känns rätt osannolikt att det är så enkelt som ni får det att låta som. Annars kanske vi borde byta ut Jeff Novinsky mot delta_mats.

Men att Jones fuskade de första 2 gångerna tror jag definitivt.

Har läst en del.

Tricklew 2018-12-25 13:50

Novitzky argumenterar mot sig själv?

https://streamable.com/7airj

delta_mats 2018-12-25 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 8002988)
Novitzky argumenterar mot sig själv?

https://streamable.com/7airj

Spännande att de redan små resterna som fanns 2017 och som ett kort tag senare var helt borta, nu i slutet av 2018 återigen kan spåras.

Crillos 2018-12-25 21:13

Hoppas Alex spöar på honom ordentligt. En KO bomb och sen en till flygandes på honom när han sover ā la Henderson-Bisping.

MMA världen skulle jubla :laugh:

baggard 2018-12-25 22:35

Känns superuppenbart att han mikro-doserar turinabol(stavning)

panzerpig 2018-12-26 00:29

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8002993)
Spännande att de redan små resterna som fanns 2017 och som ett kort tag senare var helt borta, nu i slutet av 2018 återigen kan spåras.

Har ingen koll men kan det vara frågan om bättre testmetoder?

delta_mats 2018-12-26 09:56

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 8003091)
Har ingen koll men kan det vara frågan om bättre testmetoder?

Det vet jag inte. Då måste testerna blivit dramatiskt bättre senaste året.
Det känns mer troligt att Jones dopat sig igen, enligt mig.

Swedishviking 2018-12-26 11:50

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8002993)
Spännande att de redan små resterna som fanns 2017 och som ett kort tag senare var helt borta, nu i slutet av 2018 återigen kan spåras.

Ja det är ju helt fantastiskt! =) i wonder how that happened!

LASEGAR 2018-12-26 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8003108)
Det vet jag inte. Då måste testerna blivit dramatiskt bättre senaste året.
Det känns mer troligt att Jones dopat sig igen, enligt mig.

Inte ens senaste året. Han har vad jag läst testats typ 7 gånger sen april 2017.
Eller det kanske bara var under 2018.
Inga av dessa test visade spår. Senaste testet lär väl bara ha varit någon månad sen.
Det betyder att testerna har gått från att kunna hitta spår från 2 månader (Novitzky sa att han blev testad 2 månader efter apriltestet, då kunde man inte hitta spår) till 18 månader, på bara någon månad.

panzerpig 2018-12-26 19:26

Citat:

Ursprungligen postat av LASEGAR (Inlägg 8003153)
Inte ens senaste året. Han har vad jag läst testats typ 7 gånger sen april 2017.
Eller det kanske bara var under 2018.
Inga av dessa test visade spår. Senaste testet lär väl bara ha varit någon månad sen.
Det betyder att testerna har gått från att kunna hitta spår från 2 månader (Novitzky sa att han blev testad 2 månader efter apriltestet, då kunde man inte hitta spår) till 18 månader, på bara någon månad.

tror detta test var i början av december.
När jag läst runt lite verkar teorin vara att han haft ämnet lagrat i fettvävnaderna från "förra gången"...
Hela grejen är myyystisk

delta_mats 2018-12-26 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 8003248)
tror detta test var i början av december.
När jag läst runt lite verkar teorin vara att han haft ämnet lagrat i fettvävnaderna från "förra gången"...
Hela grejen är myyystisk

Ja men det förklarar inte att han testade negativt ett tag efter hans positiva test under 2017.

Lasse Kongo 2018-12-26 20:16

Är Viaplay enda sättet att se 232 lagligt SAS, 399 för sportpaketet?

baggard 2018-12-26 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8003251)
Ja men det förklarar inte att han testade negativt ett tag efter hans positiva test under 2017.

Dom menar på att nu under weight-cutten att det släpps lös och kommer ut i blodet eller pisset eller vad fan dom nu testade

delta_mats 2018-12-26 21:49

Citat:

Ursprungligen postat av baggard (Inlägg 8003288)
Dom menar på att nu under weight-cutten att det släpps lös och kommer ut i blodet eller pisset eller vad fan dom nu testade

Okej, ja det kanske kan vara så.

svenbanan 2018-12-26 22:03

Jag hörde nåt om att det var så låga halter man uppmätt nu att det kunde vara så att man skulle kunna testa honom flera gånger och få positivt resultat bara i vissa av testerna. Dvs man missar det ibland för att det är så himla små mängder det handlar om.

Om detta stämmer vet jag såklart inte.

Det kan ha varit på Joe Rogans podcast jag hörde detta, fast jag är inte säker...

-squat- 2018-12-27 14:15


Lucipha 2018-12-28 00:50


dluddeckens 2018-12-28 09:55

Vilka tider (svensk tid dvs) kan man ungefär förvänta sig att Latifi resp Gus fightas? Håller inte att se hela galan med 2 kids som vaknar relativt tidigt ;)

Spelade en trippel med hjärtat.
Vinst för svenskarna plus Condot.

svenbanan 2018-12-28 11:19

Jones borde ha stallorder om att inte öppna truten på presskonferenser. Han säger så korkade grejer att man bara vill stänga av.

d1anny2 2018-12-28 11:47

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 8003635)
Jones borde ha stallorder om att inte öppna truten på presskonferenser. Han säger så korkade grejer att man bara vill stänga av.

Vad sades nu?

svenbanan 2018-12-28 11:59

Citat:

Ursprungligen postat av d1anny2 (Inlägg 8003639)
Vad sades nu?

Massa dynga bara om picogram och pictogram. Inget särskilt. Det är bara så uppenbart att han inte vet vad han pratar om.

svenbanan 2018-12-28 13:01


Bailah 2018-12-28 13:47

Gillar inte schaub speciellt mycket. Tycker han är rätt dryg. Men när jag hörde honom på podcasten så tycker jag han har många bra poänger i detta fallet.

d1anny2 2018-12-28 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 8003644)
Massa dynga bara om picogram och pictogram. Inget särskilt. Det är bara så uppenbart att han inte vet vad han pratar om.

Haha. God gubbe. Håller med youtube-kommentator till klippet ovan:
Gustafsson. Nita Jones!

TotteShaped4Life 2018-12-28 14:17

Någon som kan länka till en fungerande stream för matchen? Om jag fattat det rätt, måste man ha ViaPlay-konto? Inget jag tänker skaffa för en match iaf, så hoppas man kan hitta en fungerande stream

xcv 2018-12-28 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av TotteShaped4Life (Inlägg 8003673)
Någon som kan länka till en fungerande stream för matchen? Om jag fattat det rätt, måste man ha ViaPlay-konto? Inget jag tänker skaffa för en match iaf, så hoppas man kan hitta en fungerande stream

Vet inte vad forumet har för regler för att diskutera sånt, men min rekommendation är att på reddit söka på "mma ". Detta är ett rent teoretiskt scenario såklart, men jag kan tänka mig att det näst översta sökresultatet eller dylikt kanske kan vara till hjälp. Det mesta brukar finnas på reddit!

Crillos 2018-12-28 14:39

Varför gör Jeff Novitsky och Dana White intervjuer tillsammans?

Jag fattar att UFC betalar USADA. Men någon slags oberoende borde det väl finnas. USADA testar och skickar resultat till UFC, punkt.

Men som nu tycker jag det verkar som den där Jeff blivit Danas bitch. Vilket skämt.

Jones borde för övrigt stängas av igen.

TotteShaped4Life 2018-12-28 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av xcv (Inlägg 8003675)
Vet inte vad forumet har för regler för att diskutera sånt, men min rekommendation är att på reddit söka på "mma ". Detta är ett rent teoretiskt scenario såklart, men jag kan tänka mig att det näst översta sökresultatet eller dylikt kanske kan vara till hjälp. Det mesta brukar finnas på reddit!

Tack! Det fanns en länk till Conormatchen här som var en reddit-länk och det var tydligen ok enligt reglerna.

Kabuto 2018-12-28 14:45

Citat:

Ursprungligen postat av Crillos (Inlägg 8003677)
Varför gör Jeff Novitsky och Dana White intervjuer tillsammans?

Jag fattar att UFC betalar USADA. Men någon slags oberoende borde det väl finnas. USADA testar och skickar resultat till UFC, punkt.

Men som nu tycker jag det verkar som den där Jeff blivit Danas bitch. Vilket skämt.

Jones borde för övrigt stängas av igen.

Vad pratar du om? Jeff Novitsky är ju anställd av UFC.

Crillos 2018-12-28 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 8003682)
Vad pratar du om? Jeff Novitsky är ju anställd av UFC.

Jaså? Jag trodde han jobbade för USADA.

svenbanan 2018-12-28 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av Crillos (Inlägg 8003690)
Jaså? Jag trodde han jobbade för USADA.

Jag tror han har jobbat för USADA (eller kanske WADA) tidigare.

Han kanske fortfarande gör det, och sitter på flera stolar....

svenbanan 2018-12-28 15:59

Citat:

Ursprungligen postat av TotteShaped4Life (Inlägg 8003680)
Tack! Det fanns en länk till Conormatchen här som var en reddit-länk och det var tydligen ok enligt reglerna.

Reddit-länk? Du menar en länk till en sida på reddit där det fanns en länk till strömmen eller hur?

I nedanstående tråd på reddit brukar det finnas länkar till strömmar för olika MMA events.

r/MMAStreams/

David_wigren 2018-12-28 16:09

Många bortförklarar det positiva testet genom att säga att det bara handlar om X antal pg/g. Men vet vi vilka nivåer som det förväntas ligga på hos en person som dopar sig? Det kanske rent av är de nivåerna som det handlar om? Eller ligger man mycket över de nivåer som hittades? Någon som vet? Sen att nivån låg nära detektionsgränsen säger inte så mycket. Det är många typer av analyser där detektionsgränsen kan vara lika hög ett positivt resultat pga alla möjliga anledningar.

Bailah 2018-12-28 16:25

Jeff jobbade för usada men jobbar nu för ufc

Crillos 2018-12-28 16:26

Citat:

Ursprungligen postat av David_wigren (Inlägg 8003708)
Många bortförklarar det positiva testet genom att säga att det bara handlar om X antal pg/g. Men vet vi vilka nivåer som det förväntas ligga på hos en person som dopar sig? Det kanske rent av är de nivåerna som det handlar om? Eller ligger man mycket över de nivåer som hittades? Någon som vet? Sen att nivån låg nära detektionsgränsen säger inte så mycket. Det är många typer av analyser där detektionsgränsen kan vara lika hög ett positivt resultat pga alla möjliga anledningar.

Kan det vara något naturligt då m.t.a på att han är afro-amerikan? Att det kommer i pulser långt efteråt? Dum fråga kanske, om det nu faktiskt är metaboliter de har hittat. Men men, hela grejen är skum. Och en person som tar cola har nog inga problem att dopa sig heller. Lustigt att det just är turinabol han torskat för också, noll vätskeretention, kort halveringstid, styrkeökningar mm mm...

Simel 2018-12-28 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 8003713)
Jeff jobbade för usada men jobbar nu för ufc

Nej det har han inte gjort

TotteShaped4Life 2018-12-28 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 8003706)
Reddit-länk? Du menar en länk till en sida på reddit där det fanns en länk till strömmen eller hur?

I nedanstående tråd på reddit brukar det finnas länkar till strömmar för olika MMA events.

r/MMAStreams/

Japp, uttrycket mig suddigt...självklart en länk till strömmen =) Hittat nu iaf och tack!

Crillos 2018-12-28 16:47

Ska bli intressant om han ser annorlunda ut på invägningen. Om han hållit sig borta från tabletterna en längre tid borde han se annorlunda ut. Typ mindre hård.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)