Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

xan 2018-10-09 15:55

Jesus kristus, exklusive PPV-cut:

Main Card (Pay-per-view)
Khabib Nurmagomedov ($2,000,000 + no win bonus = $2,000,000) def. Conor McGregor ($3,000,000)
Tony Ferguson ($150,000 + $5,000 = $155,000) def. Anthony Pettis ($145,000)
Dominick Reyes ($45,000 + $45,000 = $90,000) def. Ovince Saint Preux ($86,000)
Derrick Lewis ($135,000 + $135,000 = $270,000) def. Alexander Volkov ($75,000)
Michelle Waterson ($50,000 + $50,000 = $100,000) def. Felice Herrig ($40,000)

delta_mats 2018-10-09 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel (Inlägg 7978609)
Det var rätt coolt faktiskt. Det ser ut som två väldigt fysiskt starka personer som inte har tränat kampsport blivit riktig arga på varandra. Don Frye måste vara åtminstone topp-3 i tävlingen om vem som är mest manlig någonsin.

Ja Frye är som Tom Selleck eller Burt Reynolds på steroider, bokstavligen roids då. Tror han var brottare i grunden men han gillade att roida loss i ringen. Under tiden Pride existerade fanns några riktiga monster.

svenbanan 2018-10-09 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel (Inlägg 7978614)
Bara för det så bjuder jag på lite Sapp!

https://youtu.be/yvjtvZKx9as

Haha. Jävlar vilket monster han var. :D
Riktigt underhållande. Särskilt vid 2min in ungefär då motståndaren fortsätter slåss fastän domaren vinkat av matchen. Varpå Sapp tappar fattningen helt och klubbar ner honom igen och försöker stampa på honom. :D

Som jag minns det så var han livsfarlig i ungefär 30-60s i första ronden och kunde då knocka vem som helst ifall han lyckades få fatt på dem. Men sedan tappade han all ork ifall motståndet var av lite bättre kaliber och stod mest och flämtade.

Agitator 2018-10-09 19:08

https://i.imgur.com/5BiFMo3.jpg

Agitator 2018-10-09 19:21

Här är en grym spellista över Bas Ruttens alla Pancrase fighter. Riktigt underhållande att titta på. Hade den på dvd för många år sedan. Säkert sett hela listan 10-20 ggr genom åren med polare hängades hemma hos en på kvällarna när man snackat skit och slappat.

Direktlänkar listan och hans första fight i listan. Bara låta den rulla och avnjut =)




Ett av favoritklippen i listan är när han möter Jason för tredje gången och blir sur på han för att Jason ljuger till dommaren. Han straffar Jason rätt så hårt när Jason typ ljugit 2-3 ggr i ringen :)


svenbanan 2018-10-09 19:45

Ingen bra idé att göra Bas Rutten förbannad.

Agitator 2018-10-09 20:42

Hade velat vara ung igen och fått datea hans dotter enbart för att få behandlingen. Man crush helt klart *cupid*


Agitator 2018-10-10 00:03


Agitator 2018-10-10 00:30


Agitator 2018-10-10 03:38


Agitator 2018-10-10 09:11

Han har ju lite humor iaf.

Klicka för större bild. eller gå till instagramlänken.
https://www.instagram.com/p/BouZw2_n...b_nurmagomedov

https://i.imgur.com/1pN3ewT.jpg

https://i.imgur.com/1pN3ewT.jpg

Agitator 2018-10-10 09:38

Click för större bild.
https://i.redd.it/65vmkovu93r11.jpg

https://i.redd.it/65vmkovu93r11.jpg

leo1 2018-10-10 09:39

Väldigt bra video om vad som hände. Sedan får man se fans slåss med varandra efter matchen.

Conor's fans häcklar och får ta emot en riktig pärla vid 4:24


FoolsGold 2018-10-10 11:56


G.W 2018-10-10 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av FoolsGold (Inlägg 7978888)

Fy fan vilken re-post.

FoolsGold 2018-10-10 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av G.W (Inlägg 7978900)
Fy fan vilken re-post.

Ja fasen det har du rätt. Jag postade den i Allmänt tråd för bilder igår kväll och fick sedan ett infall att posta den här. Såg inte att Agitator redan postat den här.

Hemi 2018-10-10 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7978840)
Han har ju lite humor iaf.

Klicka för större bild. eller gå till instagramlänken.
https://www.instagram.com/p/BouZw2_n...b_nurmagomedov

https://i.imgur.com/1pN3ewT.jpg

https://i.imgur.com/1pN3ewT.jpg

Lol ärligt talat så gillar jag honom, Har sällan sett någon som är så säker på sin sak, efter matchen var han sur över att inte få fortsätta, inte trött nånstans, så i stället tar han sig an resten, bra fighting spirit.
Smart att inte ge honom bältet direkt, då kunde det blivit mer kaos.

svenbanan 2018-10-10 15:16

Nu verkar det som att de äntligen lyckats bestämma sig för main card till UFC 230. Det blir titelfajt i tungvikt med DC mot Lewis.

Man kan ju tycka att det är lite nära inpå, eftersom Lewis ju gick match mot Volkov även nu senast.

Jag får känslan av att man nog har försökt få till nån annan, lite mer spektakulär match, men att den till slut fallit igenom.

leo1 2018-10-10 19:37

Med lite distans till det hela så känns det märkligaste att khabibs killar hoppade upp i oktagon och slog på Conor :d

Nog för att Conor hade hetsat innan med bussincidenten och allt snack men matchen var slut och khabib vann. Knappast värt att bli livstidsavstängd och nekat visum.

Höjden hade varit om Conor hade blivit brutalt golvad efter matchen efter att ha blivit av med bältet :d

leo1 2018-10-10 20:00

2 klassiker





spoon 2018-10-10 20:06

Tittade på embedded innan galan. Bra produktion. Där körde Ferguson på en sån där kung fu galghängare... Ja ni vet vad jag menar...

Det såg ut som att han gjorde exakt samma grej mot Pettis. Häftigt att äga en så bra motståndare. Visst, han åkte på några smällar men han var dominant.

Nu finns det många roliga fighter i lättvikt en. Skippa rematchen och ge Ferguson chansen. Det finns många roliga fighter för Conor också. Så kan rematchen dyka upp senare.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Bailah 2018-10-10 21:54

Jon jones vs Gus ufc 232. Magi!

svenbanan 2018-10-10 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7979055)
Jon jones vs Gus ufc 232. Magi!

Fan vad najs!

Är det spikat alltså?

Det är den galan som är strax innan nyår eller hur?

svenbanan 2018-10-10 22:33

Hmmm?

Cormier blir alltså av med bältet och det är alltså en titelmatch mellan Alex och Jon som det verkar...

https://mmajunkie.com/2018/10/ufc-wa...source=twitter

Men vad fan hände med Cormiers handskada? Han skulle ju inte kunna slåss förrän i januari...

Är matchen mot Brock Lesnar inställd nu då eftersom DC ju ska slåss i november?

Fan vad rörigt...

Krampus 2018-10-11 03:14

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7979055)
Jon jones vs Gus ufc 232. Magi!

Vad säger vi om Alex chanser den här gången?

Crillos 2018-10-11 03:31

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 7979091)
Vad säger vi om Alex chanser den här gången?

Han kommer få däng. Förra matchen var Jon en coke-head med massa problem, lär vara det fortfarande men ändå lite bättre kontroll på det.

Alex har så mycket luft. Att han babblar hela tiden om att han nästan vann..

Men det är klart jag vill ha att han ska ta det.

spoon 2018-10-11 05:18

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 7979091)
Vad säger vi om Alex chanser den här gången?

Jones såg bra ut mot DC. Tror att Gus kommer att få det tufft. Gus har inte sett så het ut på sina sista matcher.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Bailah 2018-10-11 06:50

Jag tror gus är en av de få som faktiskt kan ta Jones i lhw. Coked up or not. Reachen fuckade Jones helt. Men Alex måste sluta springa, titta på hans hörna och stå still och ta stryk bara för att han kan ta det. Som han ofta gör. Om allt det är på plats tror jag faktiskt han har stora chanser.

Osukaru 2018-10-11 07:49

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 7979097)
Jones såg bra ut mot DC. Tror att Gus kommer att få det tufft. Gus har inte sett så het ut på sina sista matcher.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Hans senaste var Glover-matchen där han såg grymt bra ut! Matchen innan dess kan jag hålla med dig, men det var ju ett bra tag nu. Bara Glover-matchen var ju 1,5 år sedan för bövelen. Han slåss inte ofta, vår Alex :(

spoon 2018-10-11 07:56

Citat:

Ursprungligen postat av Osukaru (Inlägg 7979118)
Hans senaste var Glover-matchen där han såg grymt bra ut! Matchen innan dess kan jag hålla med dig, men det var ju ett bra tag nu. Bara Glover-matchen var ju 1,5 år sedan för bövelen. Han slåss inte ofta, vår Alex :(

Det är nog därför som han försöker skitsnacka till sig matcher. Snälla svenskar som väntar på sin tur får vänta länge på matcher.

Skrikiga irländare däremot...

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

An Iron Soul 2018-10-11 08:10

Jag hoppas verkligen på Alexander, gillar honon skarpt.
Är det någon gång som han har chansen att slå Jones så är det nu.


Det enda jag instinktivt reagerar på är att han fortfarande tränar på hemmaplan i Sverige. Och inte är så aktiv. Går inte många matcher om året.


Å andra sidan så slåss han i den tunnaste viktklassen i UFC. Har du 3 raka vinster, kan vara en titelutmanare. Kolla bara på volkan.


Saknar lite av den unga alexander som slogs på ren entusiasm. Reste över till USA.

Agitator 2018-10-11 10:01

Hittade en annan vinkel från 229 när man ser Dillon Danis titta på sin kamrat bli mosad.

svenbanan 2018-10-11 10:02

Förra gången Jones gjorde comeback såg han ju inte jättebra ut, så han kanske kommer se ringrostig ut även denna gång. Å andra sidan var väl det uppehållet mycket längre, så han kanske inte hunnit börja rosta ännu.

Hur som helst tror jag Alex har chansen, men Jones är favorit till att ta det. Kanske 40-60 eller nåt?

xcv 2018-10-11 17:11

https://i.imgur.com/XBVNPpP.jpg

Undrar hur Dana White kommer agera nu. Ganska kaxigt inlägg :D De verkar vara tighta med sina polare där borta i Dagestan!

delta_mats 2018-10-11 18:01

Svårt att tro att Khabib skulle dra sig ur UFC om hans boys inte får fortsätta. Tror nog han tillslut inser att de måste ta konsekvenserna av sitt egna handlande. De hade inget i buren att göra.

svenbanan 2018-10-11 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7979286)
Svårt att tro att Khabib skulle dra sig ur UFC om hans boys inte får fortsätta. Tror nog han tillslut inser att de måste ta konsekvenserna av sitt egna handlande. De hade inget i buren att göra.

Jag såg på Joe Rogans podcast veckan innan matchen. Då var Brandon Shaub där, och han sade att ryktesvis så ville Khabib spöa Conor och sedan dra sig tillbaka.

Ifall detta stämmer så kan ha kanske använda detta för att "få vatten på kvarnen" och motivera sin pensionering ännu bättre.

Sen kanske han har tänkt sig att göra comeback om tre-fyra år efter att ha startat ett kemtvättsimperium i Dagestan. :D

Agitator 2018-10-11 20:18

Conors slag mot hans another brother som han skriver om är väl godtagarbart i den situationen för Conor. Han försvarade någon att ge sig på sin kamrat. Man kan inte förvänta sig att den där pöbeln flyger efter för att förhindra något.

Så att Conor slog först är skitsnack. Det var Khabibs eagle stomp som satte igång allt och Conor reagerade därefter. Att de andra klättrar in och slår honom får de stå till svars för.

Conor har frikort i detta brawl helt klart.

Angående bussattacken. Det var mer marknadsföring från conors sida som gick fel. Hade dollyn aldrig stått där så hade det aldrig skett. Och det var inget som skedde under sanktionerad tävling utan utanför och det fick lagen ta hand om. Conor är ju i förhandling om det där fortfarande.

Hans prat om pengarna också. Det är inte UFC som håller tillbaka hans pengar. Det är NSAC. Khabib verkar vara korkad helt ärligt talat. Sedan snack om sin heder. Killen borde avsäga sin religion istället och bli lite mer harmonisk och sluta gosa med mördardiktatorer och lära sig vad free speech är och lugna ner sig.

svenbanan 2018-10-11 20:54

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7979329)
Conors slag mot hans another brother som han skriver om är väl godtagarbart i den situationen för Conor. Han försvarade någon att ge sig på sin kamrat. Man kan inte förvänta sig att den där pöbeln flyger efter för att förhindra något.

Så att Conor slog först är skitsnack. Det var Khabibs eagle stomp som satte igång allt och Conor reagerade därefter. Att de andra klättrar in och slår honom får de stå till svars för.

Conor har frikort i detta brawl helt klart.

Angående bussattacken. Det var mer marknadsföring från conors sida som gick fel. Hade dollyn aldrig stått där så hade det aldrig skett. Och det var inget som skedde under sanktionerad tävling utan utanför och det fick lagen ta hand om. Conor är ju i förhandling om det där fortfarande.

Hans prat om pengarna också. Det är inte UFC som håller tillbaka hans pengar. Det är NSAC. Khabib verkar vara korkad helt ärligt talat. Sedan snack om sin heder. Killen borde avsäga sin religion istället och bli lite mer harmonisk och sluta gosa med mördardiktatorer och lära sig vad free speech är och lugna ner sig.

Jag tycker inte alls Conor har nåt frikort. Snubben som höll i Khabibs pälsmössa (hans bror?) åkte på en smäll utan att ha gjort något.

Jag tycker att UFC mycket väl kan få slänga ut de två som klättrade över stängslet. Särskilt han som slog bakifrån. Men den där brorsan med pälsmössan gick inte på Conor förrän denne hade slagit honom först. Så ska nån ha frikort är det väl han...

Inte så jag menar att allt är Conors fel. Men snubben med pälsmössan startade ingenting. Och jag har också mycket svårt att se att Khabib kan klandras för det de andra gjorde i ringen.

Angående bussattacken så skedde ju den i anslutning till en UFC-gala. Så helt frikopplat från det idrottsliga kan man nog inte säga att det var heller.

luderlasse 2018-10-11 21:00



De har en annan mentalitet i kaukasus, tror det blir svårt för västerlänningar att förstå.

Tricklew 2018-10-11 21:09

Tror Jones tar det, men han kommer inte se så dominant ut som folk förväntar sig, han ser aldrig så dominant ut när han inte har en betydligt fördel i räckvidd, hans bästa vapen.

Hemi 2018-10-11 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7979329)
...
Angående bussattacken. Det var mer marknadsföring från conors sida som gick fel. Hade dollyn aldrig stått där så hade det aldrig skett. Och det var inget som skedde under sanktionerad tävling utan utanför och det fick lagen ta hand om. Conor är ju i förhandling om det där fortfarande.

...

Man kan säga att marknadsfñringen fortsatte från UFC, det gjorde den, man använde videon och byggde upp spänningen inför matchen. McGregor må vara en underhållande pajas men efter att ha lyssnat igenom allt han sagt så tycker jag att det är är över gränsen. McGregor skulle ha blivit åtsagd, ordentligt, det kunde ha gjorts. Som sagt, skall det vara sådär så behövs det profesionella som styr upp underhållningen, gör wrestling av det i så fall. Jag tycker inte McGregor har något frikort mer än Khabib Nurmagomedov. Eller båda. De fpr styra upp det där i fortsättningen.

Agitator 2018-10-11 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7979346)
Jag tycker inte alls Conor har nåt frikort. Snubben som höll i Khabibs pälsmössa (hans bror?) åkte på en smäll utan att ha gjort något.

Jag tycker att UFC mycket väl kan få slänga ut de två som klättrade över stängslet. Särskilt han som slog bakifrån. Men den där brorsan med pälsmössan gick inte på Conor förrän denne hade slagit honom först. Så ska nån ha frikort är det väl han...

Inte så jag menar att allt är Conors fel. Men snubben med pälsmössan startade ingenting. Och jag har också mycket svårt att se att Khabib kan klandras för det de andra gjorde i ringen.

Angående bussattacken så skedde ju den i anslutning till en UFC-gala. Så helt frikopplat från det idrottsliga kan man nog inte säga att det var heller.

För det första så stormar Khabib ut för att slå Conors träningskamrat. Efter det så möter Conor killen när de båda är på väg över burstängslet och han slår för att antagligen förhindra att en till ansluter för att misshandla hans träningskamrat.

Sedan kommer de andra två in och båda vevar mot Conor.

Så redan där har vi bevis på att de gillar att attackera i grupp och att Conor hindrar en kamrat från att ansluta Khabib är nog inget man kan klandra Conor för i den situationen.

För övrigt så har det påpekats att det är rätt vanligt med massa brawls i brottningsevent i ryssland.
Hetlevrat folk helt enkelt.

Bussituationen eskalerade och var utanför NSAC kontroll. Självklart kan UFC göra något åt det hela, men eftersom det var "utanför" eventet samt att det snabbt gick till inställelse inför dommaren och förhandlingar så var detta något man kunde sopa under mattan enklare med samt använda sig vid i promotionsyfte subtilt underförstått när de pumpade på klippen inför galan.

Det Khabib med team gjorde sänkte UFC tillbaks 10-20 år ur legitimitet synpunkt enligt flera. Men ska vi vara helt ärliga, ska UFC bli legitima på riktigt så måste man ta bort prize fighting delen och enbart följa stegar varje år och no cherry picking. Lär nog aldrig ske. Men hade varit kul om vem som helst som tar sig förbi en viss nivå har rätt att stega sig upp till bältet och sedan försvara och tappa ranking för varje förlust och börja om för att nå bältet igen. osv.

Men kommer inte hända eller bli några stora pengar av det.




Crillos 2018-10-11 22:18

Bara bra om Khabib försvinner. Bra men tråkig fighter. Vem vill se någon ligga och jucka på sin motståndare en hel match liksom som Dana själv sagt...borde ta tillfället i akt och cutta pajasen.

svenbanan 2018-10-11 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av Crillos (Inlägg 7979369)
Bara bra om Khabib försvinner. Bra men tråkig fighter. Vem vill se någon ligga och jucka på sin motståndare en hel match liksom som Dana själv sagt...borde ta tillfället i akt och cutta pajasen.

Du visar ju bara hur pinsamt dålig koll du har med såna uttalanden.

svenbanan 2018-10-11 23:04

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7979365)
För det första så stormar Khabib ut för att slå Conors träningskamrat. Efter det så möter Conor killen när de båda är på väg över burstängslet och han slår för att antagligen förhindra att en till ansluter för att misshandla hans träningskamrat.

Conor slår fortfarande först. Ifall Khabibs brorsa hade slagit först för att förhindra att Conor hoppade ut för att misshandla Khabib, hade det varit ok tycker du? Nej det hade det såklart inte varit. Det är definitivt ingen situation där det är glasklart att Conor inte gjorde nåt fel alls.

Sedan kommer de andra två in och båda vevar mot Conor.

Ja. Och jag har inga problem med att dessa slängs ut.

Så redan där har vi bevis på att de gillar att attackera i grupp och att Conor hindrar en kamrat från att ansluta Khabib är nog inget man kan klandra Conor för i den situationen.

Ovanstående är irrelevant.

För övrigt så har det påpekats att det är rätt vanligt med massa brawls i brottningsevent i ryssland.
Hetlevrat folk helt enkelt.

Också irrelevant.

Bussituationen eskalerade och var utanför NSAC kontroll. Självklart kan UFC göra något åt det hela, men eftersom det var "utanför" eventet samt att det snabbt gick till inställelse inför dommaren och förhandlingar så var detta något man kunde sopa under mattan enklare med samt använda sig vid i promotionsyfte subtilt underförstått när de pumpade på klippen inför galan.

Det Khabib med team gjorde sänkte UFC tillbaks 10-20 år ur legitimitet synpunkt enligt flera. Men ska vi vara helt ärliga, ska UFC bli legitima på riktigt så måste man ta bort prize fighting delen och enbart följa stegar varje år och no cherry picking. Lär nog aldrig ske. Men hade varit kul om vem som helst som tar sig förbi en viss nivå har rätt att stega sig upp till bältet och sedan försvara och tappa ranking för varje förlust och börja om för att nå bältet igen. osv.

Men kommer inte hända eller bli några stora pengar av det.

Bussgrejen var riktigt illa. Så om man kan göra en sån grej och sedan få en chans till bältet ett halvår senare (eller hur lång tid det nu gått) så är det inte jättekonstigt om det ballar ur mer och mer. Men UFC lär ju inte ta på sig en enda gnutta ansvar nu heller såklart.

Agitator 2018-10-12 01:14

Att komma med Conor slår först tror jag väger väldigt lite när detta avgörs. Han hindrar någon att joina khabib som attackerar han träningskamrat. Det är så det kommer ses på ifall man tittar på hela situationen.


Agitator 2018-10-12 01:27

Ordentlig genomgång från flera vinklar. Missade helt den tredje killen i oktagonen som Conor fick på sig också.


svenbanan 2018-10-12 01:52

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7979389)
Att komma med Conor slår först tror jag väger väldigt lite när detta avgörs. Han hindrar någon att joina khabib som attackerar han träningskamrat. Det är så det kommer ses på ifall man tittar på hela situationen.

Du menar att det är så du ser på det. Jag ser det uppenbarligen inte på det sättet.

Jag tror varken du eller jag har tillräckligt på fötterna för att säga med säkerhet hur komissionen eller UFC kommer bedömma detta.

svenbanan 2018-10-12 01:55

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7979390)
Ordentlig genomgång från flera vinklar. Missade helt den tredje killen i oktagonen som Conor fick på sig också.

Tredje?

Den första var Khabibs brorsa som höll i pälsmössan, och han som Conor vevade till först.

Sedan kom snubben med grå tröja och strax därefter han med röd tröja som sopade till Conor bakifrån.

Efter det lyckades ju brorsan hitta fram till Conor igen, eftersom vakterna typ glömde bort honom eller nåt. Det var ju först då han lyckades nita Conor, och gav honom ett par kroppsslag.

Menar du att det var nån ytterligare?

Jag orkar bara kolla på videon om du svarar ja. ;)

Agitator 2018-10-12 11:09

Ja det var visst han från börjanl. Hade inte noterat att även han attackerade Conor efteråt.

Agitator 2018-10-12 11:28


svenbanan 2018-10-12 13:14

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7979469)
Ja det var visst han från börjanl. Hade inte noterat att även han attackerade Conor efteråt.

Nä, det var ju rätt jävla rörigt.

Det tog ett bra tag innan jag ens fattade att Conor sopade till snubben då de satt där uppe på stängslet. Jag trodde att Khabibs snubbar gick på honom direkt helt utan anledning först.

svenbanan 2018-10-12 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7979473)
Eagle bear smesh

Vem vill inte se björnar i UFC?! :thumbup:

delta_mats 2018-10-12 13:46

Det är alltså över 5 år sedan Gustafsson och Jones möttes. Kommer förhoppningsvis bli en grym match! Får hoppas att Jones inte juicar så hårt bara.

Agitator 2018-10-12 13:46

Verkar inte som att Conor sa it's only business i buren.

He actually said "don't kiss us" not "its only business".
"us" is colliquiel in Ireland for "me" so he was basically taunting Khabibs gnp and saying "don't kiss us" for laying on top.

Nu när jag tittat på videon igen när man hör han säga det så känns det mer korrekt än att han säger only business.

svenbanan 2018-10-12 14:37

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7979515)
Verkar inte som att Conor sa it's only business i buren.

He actually said "don't kiss us" not "its only business".
"us" is colliquiel in Ireland for "me" so he was basically taunting Khabibs gnp and saying "don't kiss us" for laying on top.

Nu när jag tittat på videon igen när man hör han säga det så känns det mer korrekt än att han säger only business.

Jag tror inte jag hört Conor använda "us" då han menat "me" även fast det ju är typiskt brittiskt...

Varför Khabib svarar "Guess so" på vad det nu än var Conor sa, vette fåglarna. Tycker inte det svaret passar ihop alls. Men det kan ju kanske snarare bero på språkproblem...

delta_mats 2018-10-12 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7979515)
Verkar inte som att Conor sa it's only business i buren.

He actually said "don't kiss us" not "its only business".
"us" is colliquiel in Ireland for "me" so he was basically taunting Khabibs gnp and saying "don't kiss us" for laying on top.

Nu när jag tittat på videon igen när man hör han säga det så känns det mer korrekt än att han säger only business.

Då låter det mer som "only kisses" i såna fall.

Agitator 2018-10-12 17:28


svenbanan 2018-10-12 23:25


-squat- 2018-10-13 21:05

Är denna serie bra?

Osukaru 2018-10-14 08:07

Ngn som sett helgens Bellatorgalor? Är de värda att kasta ett öga på?

Agitator 2018-10-14 10:36

Citat:

Ursprungligen postat av Osukaru (Inlägg 7979931)
Ngn som sett helgens Bellatorgalor? Är de värda att kasta ett öga på?

Fedor fightas mot Chael. Helt klart ska du se denna gala. Om du nu inte redan blivit spoilad.

delta_mats 2018-10-14 11:17

Fattar inte vad Chael Sonnen håller på med, han gav ju upp helt plötsligt. Fedor såg ut att vara trött redan efter 2 min typ och blev långsam, hade förmodligen inte orkat så länge in i andra ronden. Tror Darth Bader kommer dominera honom på marken dessvärre.

Swedishviking 2018-10-14 11:33

Fedor såg mera överviktig än någonsin! blev trött direkt! han fire finns inte där längre! han gör detta mest för pengarnas skull! ja varför inte ? =)

Tricklew 2018-10-14 19:16

Det ser alltid skit ut när dessa gamlingar som inte längre tränar och bryr sig slåss, detta gäller inte bara Fedor utan Chael som har blivit avsevärt sämre de senaste åren.

Agitator 2018-10-14 21:36

Han förklarar sin sida i oktagonen. Största boven för äldre herrar är nog att de inte lägger lika mycket tid på kondition. Bara vikten och sina starka sidor. Sedan några växlingar första ronden och man är slut.


Hemi 2018-10-14 23:59

Fedor VS Khabibs farsa skulle vara något.

Hemi 2018-10-15 00:01

Eller Putin VS McGregor, nu när vi vet att det går, Putin själv funderade säkert på det under matchen.

Agitator 2018-10-15 00:45

https://www.instagram.com/p/Bo69l5phMa7/

https://media.tenor.com/images/b88aa...6908/tenor.png

Agitator 2018-10-15 00:51

Sonnen är mega fanboiii.
https://twitter.com/arielhelwani/sta...32881958785024


Rose är söt som vanligt. Missledande titel dock.


svenbanan 2018-10-17 07:57

Äääääääh! :(

https://www.mmafighting.com/2018/10/...bout-this-life

svenbanan 2018-10-18 00:27

Mycket jävla dravel mellan Khabib och Floyd nu också.

Finns det verkligen folk som vill se dem boxas mot varandra?

Hur jävla ointressant kan det bli...

Hemi 2018-10-18 00:55

Helt ointressant, de kunde gjort en film i hop, eller nåt. Man vill väl se Kahabib mot någon i sina bästa år i så fall. Finns väl nån l'tt mellanviktare eller nåt, jag tycker att det är att dissa de som är aktiva nu, att utmana nån "king" från det förflutna.
Fast allt händer på instagram och twitter, hänger man inte med i allt tjafs där så fattar man nog inte sporten längre.

svenbanan 2018-10-18 02:17

Citat:

Ursprungligen postat av Hemi (Inlägg 7981121)
Helt ointressant, de kunde gjort en film i hop, eller nåt. Man vill väl se Kahabib mot någon i sina bästa år i så fall. Finns väl nån l'tt mellanviktare eller nåt, jag tycker att det är att dissa de som är aktiva nu, att utmana nån "king" från det förflutna.
Fast allt händer på instagram och twitter, hänger man inte med i allt tjafs där så fattar man nog inte sporten längre.

Framförallt känns det ju helt ointressant at se Khabib gå en boxningsmatch. Om inte Floyd åldrats extremt och glömt av att träna så kommer inte Khabib ha mer chans än Conor hade.

Kanske kan Khabib utmana Usain Bolt på straffläggning i fotboll också. Eller Karolina Klüft i sjukamp. Suveränt!

Hemi 2018-10-18 02:23

Han ville ju själv ha matchen mot McGregor, nu vore det mest intressant med en riktig match,finns ju andra också, men då skall han tr'na i en evighet, som det tar i MMA, för att gå nån plojmatch som ocksp såklart skall ta en evighet, vad skall händas sen, dags att pensionera sig...?

svenbanan 2018-10-18 02:36

Citat:

Ursprungligen postat av Hemi (Inlägg 7981124)
Han ville ju själv ha matchen mot McGregor, nu vore det mest intressant med en riktig match,finns ju andra också, men då skall han tr'na i en evighet, som det tar i MMA, för att gå nån plojmatch som ocksp såklart skall ta en evighet, vad skall händas sen, dags att pensionera sig...?

Vem pratar du om Kahbib eller Floyd?

Om du pratar om Khabib så var väl matchen mot Conor en "riktig" match. Så det var väl inga konstigheter, eller?

Självklart borde Kahabib hålla sig till MMA. Alla jävla MMA-fighters som ska boxas gör mig spyfärdig. Men man förstår ju Floyd. Lätta pengar för honom att boxas mot sådana som inte alls har vanan. Finns en anledning att det funkar för honom att gå dessa matcher trots att han är för gammal.

Khabib mot Ferguson vill jag se. Eller kanske mot Nate Diaz. Han kanske har nåt bjj-game på marken att komma med mot grapplingen...

Men Nate är väl en viktklass tyngre tror jag.

Och floyd kommer såklart aldrig gå en MMA-match, om det var detta du antydde.

Hemi 2018-10-18 02:49

Jag menar Khabib. Det finns väl någon inom mma som vill gå match mot honom antar jag, eller retur med McGregor. Istället för att slösa iväg tid och pengar på cirkus.

svenbanan 2018-10-18 03:11

Citat:

Ursprungligen postat av Hemi (Inlägg 7981127)
Jag menar Khabib. Det finns väl någon inom mma som vill gå match mot honom antar jag, eller retur med McGregor. Istället för att slösa iväg tid och pengar på cirkus.

Tony Ferguson är väl rimligen den som rent sportsligt borde stå på tur.

Men UFC är ju något av en cirkus så det är svårt att säga vem som kommer få chansen.


Såg förresten denna, där Dana White säger att Khabib i alla fall inte tänker hoppa av från UFC. Han hotade ju med att hoppa av om hans kusin/bror blev utsparkad. Dessutom svävar Dana lite på målet om kusinen verkligen kommer bli utsparkad...


xan 2018-10-19 10:27

Någon som tittat på Derrick Lewis intervjuer om hans titelmatch mot Cormier? Han gör verkligen sitt allra yttersta för att övertyga journalisterna och alla fans att han absolut inte kommer vara redo för denna match. Oavsett så lär han ju bara ha en puncher's chance, men lite intresse kan man väl skapa i alla fall?

Citat:

Såg förresten denna, där Dana White säger att Khabib i alla fall inte tänker hoppa av från UFC. Han hotade ju med att hoppa av om hans kusin/bror blev utsparkad. Dessutom svävar Dana lite på målet om kusinen verkligen kommer bli utsparkad
Conor slog ju Khabibs bror i buren först, och det var därför den andra killen från Khabibs hörna (kusin?) hoppade in och slog Conor i bakhuvudet. Olycklig situation, men fair game. Så som jag ser det bör ingen bli utsparkad.

svenbanan 2018-10-19 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7981406)
Conor slog ju Khabibs bror i buren först, och det var därför den andra killen från Khabibs hörna (kusin?) hoppade in och slog Conor i bakhuvudet. Olycklig situation, men fair game. Så som jag ser det bör ingen bli utsparkad.

Jag håller med om att han inte borde bli utsparkad. De andra två fjantarna som hoppade på Conor kan de dock få sparka ut.

När jag tänker efter så är jag inte säker på vilken av dessa ryssar som Khabib tänkte bryta kontraktet för.

Jag tog för givet att det var den där snubben som är hans kusin/bror, men det är jag nog inte säker på...

xan 2018-10-19 21:47

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7981538)
Jag håller med om att han inte borde bli utsparkad. De andra två fjantarna som hoppade på Conor kan de dock få sparka ut.

När jag tänker efter så är jag inte säker på vilken av dessa ryssar som Khabib tänkte bryta kontraktet för.

Jag tog för givet att det var den där snubben som är hans kusin/bror, men det är jag nog inte säker på...

Varför? De alla försvarade ju Khabibs bror som fick en smäll i ansiktet av Conor (till synes oprovocerat).

svenbanan 2018-10-19 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7981566)
Varför? De alla försvarade ju Khabibs bror som fick en smäll i ansiktet av Conor (till synes oprovocerat).

Nej, jag tycker inte att deras inhoppande och påhoppande är försvarbart för att brorsan/kusinen fick en smäll en halvminut tidigare.

Speciellt inte han som sopade till Conor bakifrån.

Agitator 2018-10-19 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7981566)
Varför? De alla försvarade ju Khabibs bror som fick en smäll i ansiktet av Conor (till synes oprovocerat).

Haha oprovocerat. Ja precis! Bra trollat!

svenbanan 2018-10-19 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7981581)
Haha oprovocerat. Ja precis! Bra trollat!

På vilket sätt provocerade Khabibs brorsa/kusin Conor?

Att Conor blev provocerad av att Khabib hoppade ut är inte en provokation från kusinen. Dvs det är inget han ska behöva få en smäll för.

Om du tycker Conor hade rätt att sopa till honom för att han trodde att kusinen var på väg över och skulle misshandla någon i Conors team så borde även motsatsen gälla. Dvs att kusinen borde ha lika stor rätt att sopa till Conor ifall han trodde att Conor skulle hoppa ut och misshandla någon. Så det köper jag inte heller.

Eller var det nån annan provokation du menade?

xan 2018-10-20 15:02

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7981574)
Nej, jag tycker inte att deras inhoppande och påhoppande är försvarbart för att brorsan/kusinen fick en smäll en halvminut tidigare.

Speciellt inte han som sopade till Conor bakifrån.

Så killen ska bli portad från organisationen men Conor och Khabib får inget straff alls? UFC är ett företag som givetvis kommer skydda värdefulla anställda, men någon form av rättvisa måste man väl kunna upprätthålla? Förstår inte vad organisationen ens skulle tjäna på att sparka någon fighter som ingen ändå känner till, alla kommer glömma av att han var involverad i detta om några veckor.

svenbanan 2018-10-24 08:53

Snubblade över denna gamla pärla på youtube. Kanske nåt för de som tycker att allt som inte är slag och sparkar bara är "ligga och kramas på marken".



Länkade visst Joe Rogan som intervjuade Eddie efter matchen, istället för själva matchen. Här kommer den också, bägge kan nog vara vära att se om man inte sett förut.


Agitator 2018-10-24 20:31


Kabuto 2018-10-24 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7982702)
Snubblade över denna gamla pärla på youtube. Kanske nåt för de som tycker att allt som inte är slag och sparkar bara är "ligga och kramas på marken".



Länkade visst Joe Rogan som intervjuade Eddie efter matchen, istället för själva matchen. Här kommer den också, bägge kan nog vara vära att se om man inte sett förut.


Ett hett tips är att titta på quintet! 5vs5 utslagning, all fokus på subs. Börjar nästan tycka att sånt här är bättre än UFC-galor


xan 2018-10-25 18:20

Möjligt att UFC byter Demetrious Johnson mot Ben Askren (One FC): klick

Askren kastar paj på alla möjliga UFC-fighters på sociala medier nu. :D Jag vill se honom massakrera folk på mattan. Kan också hända att han blir knockad ståendes av riktigt bra strikers.

Agitator 2018-10-25 18:52

Benny mot Khabib do it!

xan 2018-10-26 08:18

Såg precis att Artem Lobov ska möta Michael Johnson. Hoppas Conor ringt begravningsbyrån redan nu..

Grazzafukkinrazzi 2018-10-26 08:30

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7983443)
Såg precis att Artem Lobov ska möta Michael Johnson. Hoppas Conor ringt begravningsbyrån redan nu..


xan 2018-10-26 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 7983449)

LOL.

Artem har en märklig karriär. Först vinster mot Avila och Ishihara (båda är sparkade eller på väg ut), sedan från ingenstans en match mot Swanson där han blir dominerad. Sean Shelby inser att Artem inte var riktigt så bra som han trodde, så han får en motståndare som är en aning lättare men fortfarande för svår: Andre Fili. Han förlorar givetvis ett enhällig dombeslut, och som belöning får han Michael Johnson som precis vunnit över Andre Fili. Mjölka ut så mycket som möjligt medan folk fortfarande kommer ihåg att Artem är Conors bro #1?

Osukaru 2018-10-27 10:55

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7983555)
LOL.

Artem har en märklig karriär. Först vinster mot Avila och Ishihara (båda är sparkade eller på väg ut), sedan från ingenstans en match mot Swanson där han blir dominerad. Sean Shelby inser att Artem inte var riktigt så bra som han trodde, så han får en motståndare som är en aning lättare men fortfarande för svår: Andre Fili. Han förlorar givetvis ett enhällig dombeslut, och som belöning får han Michael Johnson som precis vunnit över Andre Fili. Mjölka ut så mycket som möjligt medan folk fortfarande kommer ihåg att Artem är Conors bro #1?

Artem är hyllad på reddit som the GOAT alla kategorier (skämtsamt självklart), men kanske har han ett större following än man inser? Rekommenderar att kika på MMA-subreddit och söka på Lobov, alltid hög kvalité på humorn. *popcorn*
Han såg helt ok ut i TUF, dock har hans record därefter, som du säger, inte visat sig särskilt imponerande. Hans korta armar kommer alltid hålla honom från top 15, oavsett hur mycket bättre han blir. Dock sjukt attt han får ett comain-spot mot Michael Johnson. Man borde betta huset på Johnson trots att han är storfavorit...

Osukaru 2018-10-27 11:00

https://streamable.com/afuub

Var tvungen att lägga till ^^

xan 2018-10-29 11:00

Vad sysslade Volkan med när han blev avslutad? Smith hade en slarvig RNC på med handen rakt på pannan, men trots det så försökte Volkan inte handfightas? Han gjorde det 1 gång men sedan nästa gång så lät han det bara vara, helt obegripligt. Båda var nära total utmattning, så han kanske gav upp.

https://twitter.com/Hamderlei/status...14500939816961

svenbanan 2018-10-29 14:06



Lite sugen på Lewis-DC är man nog ändå. :)

Såg förövrigt att BJ Penn ska fajtas igen 29/12. Känns som att BJ är tvärslut. Har han verkligen nåt kvar att komma med? Känns som att han riskerar att bli jävligt punchig som pensionär. :(

xan 2018-10-29 15:03

Lewis är för rolig. Extremt underskattad fighter. Givetvis inte på Cormiers nivå, men Lewis utseende, stil och personlighet gör att många inte tar honom på allvar. Hade han haft ett snyggt ansikte och en rippad kropp så hade folket skrikit sig hesa över hur farlig han är. Men oavsett så krävs det nästan ett mirakel för att han ska slå Cormier.

Citat:

Såg förövrigt att BJ Penn ska fajtas igen 29/12. Känns som att BJ är tvärslut. Har han verkligen nåt kvar att komma med? Känns som att han riskerar att bli jävligt punchig som pensionär.
Senaste gången han hade en bra prestation där han faktiskt såg ut som BJ Penn var första matchen mot Edgar i april 2010, som många tyckte att han vann. Så ja, det är dags nu.

xan 2018-11-02 12:03

Lewis tränare ger lite insikt i hans mentalitet, fightingstil, om han verkligen bara tränar 30 minuter per dag osv. Mycket intressant!


xan 2018-11-02 12:50

Megan: Now talk to me about the venue. Madison Square Guarden is historic, it's where some of the greatest athletes in combat sports have competed. Does it mean something for you to compete there?

Lewis: No, not at all.

:D



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)