Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

palme 2009-02-10 23:07

UFC 94 drug tests...

"All results were negative, except for Parisyan who tested positive for Hydrocodone, Hydromorphone and Oxymorphone."

Han har ju kommit tillbaka från en ryggskada och dessa är inte prestationshöjande medel, men lär väl bli tjaffs om detta iaf.

Sebbe_H 2009-02-10 23:28

Är dom dopingklassade så är det ju klart att han ska åka dit för det, men det vet jag ju inte om det är.

Gillar förövrigt inte Karo för fem öre, så han får gärna åka dit.

palme 2009-02-11 00:02

Reflections on Fight Week
submitted by StPierre 1 hour ago
I was coming from Toronto in a connection flight, and as soon as I landed in Vegas, all the people in the airport at the gate where I came in started screaming at me "GSP" and start to applaud. This was the first time something like that happened to me - I felt like I had a lot of support of my fellow Canadian fans. So I went out of the gate with my luggage and everybody applaud me and some people came for pictures and I shook hands, took picture, then I pass security and I headed to the hotel. It was amazing to see since the Primetime show how the sport is getting more popular. You know, every year the sport gets more popular, but this time it really took a big, big step because of that. I had a lot of pressure, and I had a hard time sleeping all week long, constantly thinking about the fight and all the people that having been helping me for this. And I didn't want to let nobody down and I wanted to perform as well as I am supposed to. For me it is very important because I always feel like I'm not alone into this and it's like a team work. So even though I am alone in the Octagon, all the work that we put all together it's not only by myself - it's all the people from France, Brazil, United States , Canada, Quebec, who came and flew in Montreal that helped me out for this one.

This time it was a little bit different - it was the best preparation ever because I brought two of my own cooks - Ross and Jennifer from Montreal. I know these people because they cook in my favorite restaurant , Cavalli, in Montreal so I brought them for a week to cook for me to help me out for cutting my weight down because I am doing a diet to cut the carbs and the sodium. I did the diet and their food was amazing! I am going to bring them all the time - it made a plus in my preparation for the fight; I have never had an easy weight cut as much as this. After the weigh-in, it was great - we had the dinner, all my friends who flew from Montreal were there. We went to eat at Panevino's restaurant in Las Vegas - we were about 20-30 people. After the dinner was finished, I say "bye" to everybody and I start to put myself in the fighting mode, which is like I put a circle around me and I don't let nobody from the outside getting in - only my training partners and my corner men. Later that night we eat at the hotel - my cook prepared a good pizza for me and I had a great night of sleep. I didn't sleep much, but I slept better than normally I do before a fight. I was nervous as hell - I have never been nervous like that for a fight. But I know the more I am nervous, the better I perform because my reflexes and my reaction time get much faster.

The day of the fight I was in the locker room and Dana White brought Wayne Gretzky's wife, and Wayne Gretzky's sons to meet me. It's amazing, because Wayne Gretzky's one of my childhood idol. Unfortunately he wasn't there, but I get to shake the hand of his wife and his sons.

I fought a great fight, I did I stick to the game plan - it was amazing. BJ Penn is built like a boxer, and we have been studying a lot of tape, a lot of his training footage - so I know that with clinching with him, he would have built up a lot of lactic acid in his shoulders and because of his physical type he has a hard time taking out the lactic acid to make it evacuating so it make his hand very heavy and very slow after that. So my strategy was to clinch him and to work a lot to the body and on the ground. I was hitting a lot with my elbow in the middle section all the time because of his very flexible thoracic cage, he has a very weak body so I stick to the game plan. Even though the body does not do much damage it make people really tired and it really pay off for that fight. On the ground he always use a move called the Hip Eyes when he put his foot on his opponents hips and he stood up - so I knew that as soon as he opened up his guard I was controlling his ankle, elevating his leg and standing up before he does. So that's why he would not be able to stand up from me. Also, to not let him use his rubber guard was very important for me to not let him control the over-hook, to not let him wrap my arm, all the time soon as wrap my arm, swim inside and get the better position and keep my body in a vertical position to avoid his rubber guard to not let him elevate his leg. I did very well, I work the body a lot, I clinch a lot in the first two round then after I really felt like I took control of the fight and I broke him mentally. It was a great fight - I had a lot of fun.

After the fight, we went to the after party - so many people it was crazy. I stayed in Vegas until the following Tuesday. We partied the other night, but still Vegas – it's not like it used to be for me - it's getting pretty crazy. It's very crowded - everywhere I went, I couldn't move.

I went back in Montreal - Montreal is different - the sport is not as popular. I partied with my friends. I had a great, great time. I really need a vacation - I know Thiago Alves is next but right now I just try to not thinking about it.

I went to the Grammy's on Sunday - great experience - had a great time. People really took care of me. Right now I'm heading to Denver, going to help Nathan Marquardt for his upcoming fight. It's his last week of his training - he came to help me out and I will to do the same thing for him.

Next week I plan to go in England to see the UFC to support my friend and maybe stop by a friends as well to see some of my old friends, some of the guys who came to help me out with my training and just to have a good time also with them.

Thank you very much & I will talk to you guys soon.

ManuelIT 2009-02-11 00:14

ingen kommentar ang. vaselinen? :D

Kaboffastar 2009-02-11 00:25

Hur B var IFL?

Kabuto 2009-02-11 01:09

Inte särskilt? Kul med en organisation som försökte göra något liite annars :)

palme 2009-02-11 01:16

3 till har fått kontrakten sönderrivna...

It was announced yesterday by the UFC that they had released Luigi Fioravanti and Rich Clementi following their losses at Ultimate Fight Night 17 this past Saturday.
Now three more fighters have been added to that list as heavyweights Eddie Sanchez, Christian Wellisch and Derek Downey have been let go.

We could see all of these fighters back in the UFC at some point as the UFC likes to release fighters when they don't have any fights upcoming for their lesser known fighters

Kaboffastar 2009-02-11 01:22

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3484263)
Inte särskilt? Kul med en organisation som försökte göra något liite annars :)

Tänker lite på inslag som "my inc".
STYLE : HEAD SMASHING FU osv

vet inte.. jag tycker de mesta verkar b som fan..

Kabuto 2009-02-11 01:42

Jag bara gissar att att det har varit fritt fram att välja vad man vill..

Sebbe_H 2009-02-11 02:26

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3484273)
Tänker lite på inslag som "my inc".
STYLE : HEAD SMASHING FU osv

vet inte.. jag tycker de mesta verkar b som fan..

Har vart nått liknande stylemässigt i UFC med.

Tigerkotten 2009-02-11 07:19

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3482500)
http://www.youtube.com/watch?v=RIdTLlxEi2k

Att han vågar säga detta i ansiktet på GSP :D "you look really gay", "shitle tot"

Hur fan embeddar man klipp?

Han sa iofs inte så, de har bara ändrat. you look really great sa han.

KlopFer 2009-02-11 07:33

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3484210)
Hur B var IFL?

Riktigt B

Försökte kolla på det igår men somnade istället.

ahl- 2009-02-12 02:30

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 3484343)
Han sa iofs inte så, de har bara ändrat. you look really great sa han.

ok, nu vet jag inte om du driver med oss.. men de orden du hör han säga i klippet sa han IRL också.. om man dömmer PPV som IRL. Du tycks möjligtvis referera till orden "gay" och "shitletot" om du läst de innan du ser klippet :)

Mycket nöje!

Sebbe_H 2009-02-12 02:35

Låter lite som gay ja, men knappast det han menade. Vem blir inte nervös när man dras upp i ringen och ska snacka inför miljoner folk? Då är det väl lätt hänt att man sluddrar lite på orden.

Rabia 2009-02-12 04:27

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 3486376)
ok, nu vet jag inte om du driver med oss.. men de orden du hör han säga i klippet sa han IRL också.. om man dömmer PPV som IRL. Du tycks möjligtvis referera till orden "gay" och "shitletot" om du läst de innan du ser klippet :)

Mycket nöje!

Han sa great, det märktes nästan att han tänkte till lite i huvudet precis efter och fattade att han sa det så att det lät som gay och skämdes lite.

palme 2009-02-12 08:08

Han är från brasilien...de uttalar tydligen R som H där. Därför blir great, ghey :)

ahl- 2009-02-12 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av Rabia (Inlägg 3486399)
Han sa great, det märktes nästan att han tänkte till lite i huvudet precis efter och fattade att han sa det så att det lät som gay och skämdes lite.

Fick den uppfattningen också :)

Kwon 2009-02-12 11:40

Ha lite sympati för Thiago, det kan inte vara lätt.

Jag kan se mig själv bli inbjuden ner te Sao Paolo i Brasilien och skall försöka bränna av några fina insmörande kommentarer och lyckades då istället kalla deras president för både gay , hottentott och whatnott, då min portugisiska är så enormt bra! :D

ahl- 2009-02-12 17:21

Någon som ska till Fight Night i Kristianstad på Lördag? Isf ses vi där :)
Har en polare som ska delta.

Pudzianovski 2009-02-14 12:40

Tank och Shamrocks matcher inatt....kan man se dem någonstans?

länk? pm går bra

j2b 2009-02-14 13:55

vet att dom streamades hos sherdog så det kanske finns nån möjlighet att se dem där

Kaboffastar 2009-02-16 13:13

Ingen som vet nåt mer om Jörgen Kruths debut?

Nitrometan 2009-02-16 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3493951)
Ingen som vet nåt mer om Jörgen Kruths debut?

Jörgen tränar sin stående kamp och G n' P.


von huff 2009-02-16 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3486708)
Ha lite sympati för Thiago, det kan inte vara lätt.

Jag kan se mig själv bli inbjuden ner te Sao Paolo i Brasilien och skall försöka bränna av några fina insmörande kommentarer och lyckades då istället kalla deras president för både gay , hottentott och whatnott, då min portugisiska är så enormt bra! :D

Man får lov och fråga RödaLacket, han hade väl nån brud där nere?

Nitrometan 2009-02-16 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3486708)
Ha lite sympati för Thiago, det kan inte vara lätt.

Jag kan se mig själv bli inbjuden ner te Sao Paolo i Brasilien och skall försöka bränna av några fina insmörande kommentarer och lyckades då istället kalla deras president för både gay , hottentott och whatnott, då min portugisiska är så enormt bra! :D

Portugisiska är svårt.

Jag umgicks med en tjej från Sao Paulo ett tag och jag lärde mig inte många ord portugisiska.

Sao Paulo har över 17 miljoner invånare och är en mycket våldsam stad.

Black Star Abyss 2009-02-16 13:37

Citat:

Tank och Shamrocks matcher inatt....kan man se dem någonstans?

länk? pm går bra
http://www.mmabloggen.se/ovrigt/vale...-eve-massacre/

Man blir ledsen när man ser hur lågt Shamrock sjunkit. Man mäter sig själv genom sina motståndare. Jag gillar Shamrock men detta var pinsamt att se.

Zatra 2009-02-16 15:24

Någon som vet om tve sport kommer sända UFC 95 live? och i så fall vilken sändningstid?

Mago 2009-02-16 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av Zatra (Inlägg 3494166)
Någon som vet om tve sport kommer sända UFC 95 live? och i så fall vilken sändningstid?

Inte live, men några timmar efter. Natten mellan lördag och söndag 00:00 på TV4-Sport.

Zatra 2009-02-16 16:10

ok... Tv4 Anytime då? Går det live där?

Kräket 2009-02-19 13:02

Undra vad BJ-Penn håller på med. På mmabloggen.se går det att se ännu ett klipp där det insinueras hejvilt angående GSP:s påstådda överanvändning av vaselin.

Är detta äkta, eller smart en lansering av en GSP vs BJ Penn III?

Nitrometan 2009-02-19 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av Kräket (Inlägg 3500141)
Är detta äkta, eller smart en lansering av en GSP vs BJ Penn III?

Bra fråga.

palme 2009-02-19 13:18

Citat:

Ursprungligen postat av SH86 (Inlägg 3493982)
http://www.mmabloggen.se/ovrigt/vale...-eve-massacre/

Man blir ledsen när man ser hur lågt Shamrock sjunkit. Man mäter sig själv genom sina motståndare. Jag gillar Shamrock men detta var pinsamt att se.

We all got bills to pay...

young_george 2009-02-19 13:28

När jag ser Shamrock tänker jag på den filmen The Wrestler.

Mago 2009-02-19 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av Kräket (Inlägg 3500141)
Undra vad BJ-Penn håller på med. På mmabloggen.se går det att se ännu ett klipp där det insinueras hejvilt angående GSP:s påstådda överanvändning av vaselin.

Är detta äkta, eller smart en lansering av en GSP vs BJ Penn III?


Äkta såklart. Och vaddå påstådda? Det finns ju inga tvivel om det. Sen är ju bara frågan hur mycket det påverkade.

Det var inte något de hittade på i efterhand, som man kan höra på Danas kommentarer i början av klippet.

Kräket 2009-02-19 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3500550)
Äkta såklart. Och vaddå påstådda? Det finns ju inga tvivel om det. Sen är ju bara frågan hur mycket det påverkade.

Det var inte något de hittade på i efterhand, som man kan höra på Danas kommentarer i början av klippet.

Att det inte är något som dom hittat på i efterhand, det vet jag. Däremot insinueras det ju att det är en medveten överanvändning av vaselin, och inte en olyckshändelse. Detta var vad jag menade med 'påstådda' överanvändning.

Sebbe_H 2009-02-19 18:20

Skippa vaselinsnacket nu och rikta in er på helgens gala istället.

Hur kommer det gå?

Diego Sanchez vs. Joe Stevenson (hoppas dock på daddy)
Nate Marquardt vs. Wilson Gouveia
Demian Maia vs. Chael Sonnen
Dan Hardy vs. Rory Markham
Josh Koscheck vs. Paulo Thiago

Mago 2009-02-19 18:50

Demian Maia vs. Chael Sonnen - Sonnen ska inte underskattas, men Maia har för bra BJJ.
Diego Sanchez vs. Joe Stevenson - Sanchez ör ju ganska bra ändå.
Nate Marquardt vs. Wilson Gouveia - Marquardt är mer well-rounded.
Dan Hardy vs. Rory Markham - Jämnt, men jag tror att Hardy tar det. Han är ball.
Troy Mandaloniz vs. Paul Kelly - Hoppas på Mandaloniz, men tror på Kelly.
Junior dos Santos vs. Stefan Struve - Bara sett en match med dos Santos och Struve verkar kul, men..
Josh Koscheck vs. Paulo Thiago - Kosh är för bra.
Neil Grove vs. Mike Ciesnolevicz - Mot bättre vetande drar jag en kluring på Mike.
Per Eklund vs. Evan Dunham - Kan inte sätta emot en svenne, men jag skulle iofs. tro på honom i vilket fall.
Terry Etim vs. Brian Cobb - Cobb verkar slick, men jag har aldrig sett honom fightas och jag gillar Etim.

Rabia 2009-02-20 16:36

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3500655)
Demian Maia vs. Chael Sonnen - Sonnen ska inte underskattas, men Maia har för bra BJJ.
Diego Sanchez vs. Joe Stevenson - Sanchez ör ju ganska bra ändå.
Nate Marquardt vs. Wilson Gouveia - Marquardt är mer well-rounded.
Dan Hardy vs. Rory Markham - Jämnt, men jag tror att Hardy tar det. Han är ball.
Troy Mandaloniz vs. Paul Kelly - Hoppas på Mandaloniz, men tror på Kelly.
Junior dos Santos vs. Stefan Struve - Bara sett en match med dos Santos och Struve verkar kul, men..
Josh Koscheck vs. Paulo Thiago - Kosh är för bra.
Neil Grove vs. Mike Ciesnolevicz - Mot bättre vetande drar jag en kluring på Mike.
Per Eklund vs. Evan Dunham - Kan inte sätta emot en svenne, men jag skulle iofs. tro på honom i vilket fall.
Terry Etim vs. Brian Cobb - Cobb verkar slick, men jag har aldrig sett honom fightas och jag gillar Etim.

Har exakt samma som du.

Mago 2009-02-21 17:50

En liten påminnelse om någon skulle ha missat.
UFC 95 ikväll klockan 21:00 live på TV4 Anytime. http://anytime.tv4.se/webtv/?treeId=909193
Eller 00:00 på TV4 Sport.

hahavaffan 2009-02-21 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3503896)
En liten påminnelse om någon skulle ha missat.
UFC 95 ikväll klockan 21:00 live på TV4 Anytime. http://anytime.tv4.se/webtv/?treeId=909193
Eller 00:00 på TV4 Sport.

Sket jag i att dra ut med polarna där eller :D

ahl- 2009-02-21 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 3504043)
Sket jag i att dra ut med polarna där eller :D

Tar jag hem polarna ikväll eller? :D

Mago 2009-02-21 20:09

Bäst för Maia att han vinner! Satte en femhundring på honom med usla odds. :)

Mago 2009-02-21 21:02

Ingen som kollar stream eller?

Nu gör man nog bäst i att sluta läsa i tråden om man vill undvika spoilers.

Hermit 2009-02-21 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3504193)
Ingen som kollar stream eller?

Nu gör man nog bäst i att sluta läsa i tråden om man vill undvika spoilers.

Jag kollar, nu kör vi! :D

Mago 2009-02-21 21:19

Wooooooooooot!

Mago 2009-02-21 21:23

Go Maia! Gör mig inte fattig......

Mago 2009-02-21 21:33

I'm rich biatch!

ahl- 2009-02-21 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3504240)
I'm rich biatch!

Honom hade jag satsat på alla dagar i veckan.. även de kvällar han inte fightas!

Mago 2009-02-21 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 3504243)
Honom hade jag satsat på alla dagar i veckan.. även de kvällar han inte fightas!

Oh yeah baby! :D Det var dock låga odds som sagt. 1.34

ManuelIT 2009-02-21 21:43

Inte för att vara en party pooper... men bara jag som tycker att kortet för 95 är jävligt tråkigt?

Hank 2009-02-21 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3504249)
Inte för att vara en party pooper... men bara jag som tycker att kortet för 95 är jävligt tråkigt?

Bara du

Mago 2009-02-21 21:45

Ska vi gissa på att vinnaren av denna match får möta Maia om vem som ska få titleshot?

Mago 2009-02-21 22:04

Neeeej. Dum stream! Inte sluta fungera nu.

xeym 2009-02-21 22:04

Hackar streamen för er oxå nu?

Mago 2009-02-21 22:05

Jahapp. Då får det bli TV4 Sport om ett par timmar..

tobbo 2009-02-21 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av xeym (Inlägg 3504285)
Hackar streamen för er oxå nu?

Yepp, och den vägrar starta.

Hermit 2009-02-21 22:11

http://atdhe.net/live-tv-3806.html

xeym 2009-02-21 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av Hermit (Inlägg 3504292)

Tackar:)

ahl- 2009-02-21 22:16

Vill inte störa.. men kolla detta när ni får tid.


xeym 2009-02-21 22:21

Nu funkar tv4 igen

Erik__ 2009-02-21 22:41

aah nu åker vi fan =D

xeym 2009-02-21 22:42

Go Eklund!!!

Erik__ 2009-02-21 22:48

faaaaaaan!!!!!!!!

CrazyJoeDavola 2009-02-21 22:49

hehe eklund är bedrövlig.. *suck*

-squat- 2009-02-21 22:52

faaaan! :(

-squat- 2009-02-22 00:44

Maia är grym!

palme 2009-02-22 14:33

Fan måste se galan, verkar ju varit riktigt fina matcher!

Kwon 2009-02-22 14:47

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3505086)
Fan måste se galan, verkar ju varit riktigt fina matcher!

Josh Koschecks match var lite rolig och intressant!

MangeByggarn 2009-02-22 14:48

Kan någon GIF:a flying knee som wilson fick av nate?

palme 2009-02-22 14:53

Gifen ligger ute, men vet inte hur man lägger in sånt här :(

Erik__ 2009-02-22 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3505112)
Josh Koschecks match var lite rolig och intressant!

tycker du det var ett bra stop? han verka ju lite oklad hest efteråt :D

Kabuto 2009-02-22 16:10

Jag tycker han såg ute ut ett kort tag, men hans brottarhjärna började röra sig ändå såg det ut som. Jag tyckte det var rätt stoppat.

Hank 2009-02-22 17:00

min tv4 sport la ner efter ungefär halva galan... Det jag såg var dock bra skit

Rabia 2009-02-22 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 3505334)
min tv4 sport la ner efter ungefär halva galan... Det jag såg var dock bra skit

Den var igång igen efter Nate/Wilson matchen.

palme 2009-02-22 19:50

Ärligt fedor är sjuk! Tog guld idag i russian combat sambo...

Today was the fifth time when WAMMA undisputed heavyweight champion Fedor Emelianenko won the gold at Russian Combat Sambo Championship. Quarter- and semifinal were over just in 14 and 26 seconds. The final proved to be no obstacle for Fedor as he won it in mere 20 seconds

Kaboffastar 2009-02-22 19:58

Jäkla Dana! Låt Fedor leka sambo då och då

Doctor Snuggles 2009-02-22 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3505725)
Jäkla Dana! Låt Fedor leka sambo då och då

Brock vs Fedor. ;)

Fultjack 2009-02-22 21:12

Tyckte UFC 95 var riktigt bra :thumbup: Hade varit nice om maineventet varit 5 ronder. Trist att Per förlorade :(

Kreh 2009-02-22 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3505779)
Brock vs Fedor. ;)

Varför?

Sebbe_H 2009-02-22 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av Kreh (Inlägg 3505901)
Varför?

För att få ner lesnar på jorden igen.

Doctor Snuggles 2009-02-22 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Kreh (Inlägg 3505901)
Varför?

Varför varför? Brock är typ den största/starkaste som iaf är någorlunda skicklig som fedor isf skulle ha mött. Nyfiken på hur fedor skulle hanterat det, och om Brock skulle kanske kunna få in några tursläggor.

Kaboffastar 2009-02-22 22:44

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3506048)
Varför varför? Brock är typ den största/starkaste som iaf är någorlunda skicklig som fedor isf skulle ha mött. Nyfiken på hur fedor skulle hanterat det, och om Brock skulle kanske kunna få in några tursläggor.

Tror Brock skulla ånga rakt i en submission. Matchen slut på 11 sekunder med bruten arm på brock.

Edit : Tänk dej lille ekorr-fedor skutta upp och snappa Brocks arm. 11 sek i tell you

Nitrometan 2009-02-22 22:56

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3505710)
Ärligt fedor är sjuk! Tog guld idag i russian combat sambo...

Today was the fifth time when WAMMA undisputed heavyweight champion Fedor Emelianenko won the gold at Russian Combat Sambo Championship. Quarter- and semifinal were over just in 14 and 26 seconds. The final proved to be no obstacle for Fedor as he won it in mere 20 seconds


Japp. Ska bli skoj att se vad han hittar på på ADCC.

Kräket 2009-02-22 23:48

Då har man sett UFC 95. Tyckte det var ett överraskande bra event faktiskt. Sanchez verkade pigg i sin nya viktklass och det var en sevärd match. Synd att dom inte grapplades mer.

Trist att Eklund åkte på stryk. Vart ett ganska definitivt slut på den matchen. Koschek - Thiago var en annan överraskning.

Men fan vad jag vill se mer av Demian Maia. Är så sjukt underhållande och se hans grappling. Attans vad brassarna spottar fram farliga fighters.

Förresten, hur bra rankas MMA-världens grapplers (Maia, Palhares m.fl.) jämfört med grapplers som inte pysslar med MMA? Alltså renodlade SW/BJJ-folk.

Sebbe_H 2009-02-22 23:53

Om man skulle ta och åka till ufc 99 :D

Mago 2009-02-22 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av Kräket (Inlägg 3506172)
Förresten, hur bra rankas MMA-världens grapplers (Maia, Palhares m.fl.) jämfört med grapplers som inte pysslar med MMA? Alltså renodlade SW/BJJ-folk.

Maia är 2x BJJ-världsmästare och ADCC-champ (SW). Fabricio Werdum är även han ADCC-champ och BJJ-världsmästare.

Kaboffastar 2009-02-23 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3506181)
Om man skulle ta och åka till ufc 99 :D

Vart?

Sebbe_H 2009-02-23 00:07

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3506203)
Vart?

Köln, tyskland.

Kaboffastar 2009-02-23 00:14

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3506213)
Köln, tyskland.

Biljettpriser.. känns som att om man ska se nåt så blir det dyyra pengarna krapparna osv?

Sebbe_H 2009-02-23 00:25

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3506223)
Biljettpriser.. känns som att om man ska se nåt så blir det dyyra pengarna krapparna osv?

Jo så är det väl, men hade nog vart en fet upplevelse :D Ska försöka tjöta med mig en polare.

palme 2009-02-23 03:26

Ja vi lär bli ett gäng som bilar ner till köln! Bara man får tag i biljett i tid.

Finns ett par inom mma som håller hög bjj nivå, men finns mycket bättre som aldrig kommer sätta sin fot i en mmaring.

Ska bli kul och se vad maia kan göra mot a.silva.

Kräket 2009-02-23 10:50

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3506316)
Finns ett par inom mma som håller hög bjj nivå, men finns mycket bättre som aldrig kommer sätta sin fot i en mmaring.

Har du lust och namedroppa lite sådana? Kanske finns lite klipp på nätet man kan kika på. Älskar att kolla på grapplingmatcher...

fintelligens 2009-02-23 11:00

Citat:

Ursprungligen postat av Kräket (Inlägg 3506482)
Har du lust och namedroppa lite sådana? Kanske finns lite klipp på nätet man kan kika på. Älskar att kolla på grapplingmatcher...

Marcelo Garcia
Andre Galvao
Braulio Estima

Nitrometan 2009-02-23 13:21

Citat:

Ursprungligen postat av fintelligens (Inlägg 3506491)
Marcelo Garcia
Andre Galvao
Braulio Estima

Roger Gracie kanske?

Simon. 2009-02-23 13:46

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3506649)
Roger Gracie kanske?

Fast han faktiskt gått ett par MMA-matcher. Men visst tillhör han eliten inom tungviktsgrapplingen.

Simon. 2009-02-23 13:57

För övrigt fick jag "fantomsmärtor" i knät när jag såg Mike:s heelhook på Neil Grove i tungvikts-prefighten, aj! :(

palme 2009-02-23 14:25

Marcelo Garcia och Roger Gracie helt klart.

Jacare och damien maia är oxå i toppen.

Nitrometan 2009-02-23 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3506755)
Marcelo Garcia och Roger Gracie helt klart.

Jacare och damien maia är oxå i toppen.

Ah.

Här är Roger Gracie och Jacare:


Simon. 2009-02-23 16:18

Pound for pound tycker jag Garcia är bäst:

Här möter 65kg Garcia en 115kg tung Rico Rodriquez ala David mot Goliat!:

http://www.dailymotion.com/video/xzt...-vs-ricc_sport

palme 2009-02-23 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av SimonP (Inlägg 3506898)
Pound for pound tycker jag Garcia är bäst:

Här möter 65kg Garcia en 115kg tung Rico Rodriquez ala David mot Goliat!:

http://www.dailymotion.com/video/xzt...-vs-ricc_sport

Ja den matchen är skön! Snygg imitation av ryggsäck ;)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)