Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2010-08-08 16:45

Av ren slapphet igentligen. Anderson sprang runt och tramsade. Annars var Maia som en springande boxningsäck. Sedan så gav Anderson Sonnen massa halvdana nedtagningar och gjorde inga försök på marken för att komma upp, eller gå för en submission. Var en hel del tillfällen man såg att Sonnen var sårbar mot trianglar tex.

Doctor Snuggles 2010-08-08 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av tano (Inlägg 4521033)
När jag såg matchen satt jag bara och funderade på vilka sätt Doctor Snuggles skulle ta och försvara att Silva blev totalt ägd hela matchen. Till och med stående åkte han på några riktiga proppar som gjorde att han hamnade på rygg. När Silva fick ett lägge i top position så vände Sonnen helt enkelt på honom och på rygg var Silva helt enkelt chanslös att komma på fötter igen.

Men jag blev ändå glad när Silva vann. Blir lätt så att man håller på den som åker på spö. Fast i slutändan ska det medges att jag helst vill ha Silva som tittelhållare.

Haha, jag är smickrad. Det är väl dock inte mycket att orda om, Sonnen gjorde ett bra jobb, var till synes nära att vinna, och Silva måste träna mer mot bra brottare. Frågan är hur mycket Silva var påverkad av sitt enligt utsago brutna revben, matchen såg onekligen lite skum ut.

För övrigt så hejade en del av mig på Sonnen, tycker han är en rolig prick och Silva skulle nog må bra av att förlora så han blir hungrig igen.

cero 2010-08-08 17:49

Händerna nere vid midjan när han var skakad, och lät Sonnen träffa honom på hakan tre eller fyra gånger i rad, flygande knän höger och vänster, halvdana sparkar. Ändå lyckades han nästan knocka honom. Han borde ha kunnat gå på avslut efter att han sänkte honom med en armbåge tycker jag, men det såg han inte ut att vara särskilt intresserad av. Låter säkert som någon sherdog nuthugger nu, men även ni som hoppades på Sonnen måste ge med er om att Silva gjorde en dålig fight, oavsett Sonnens prestation. Som snuggles sa tror jag det är hungern han måste få tillbaka. Även kommentatorerna nämde det igår när dom sa att det finns en del grejer som tyder på att han inte riktigt har motivationen. Kan ju bero på dåligt motstånd, vem vet. Att ha legat på marken i 22 minuter och ätit läder, och allmänt sätt sett ut som en försvarslös amatör inför miljontals människor när man är rankad som p4p bäst i världen kommer definitivt få Anderson på andra tankar. Ska bli kul att se hur han hanterar detta och agerar inför en ev rematch mot Chael. Får han till fotarbetet och sin tekniskt överlägsna striking tror jag Sonnen kommer bli väldigt mycket mer försiktig och inte alltid våga gå på nedtagningar tex. Tror han märkte att Silva var lite vimsig, och det tog han till sin fördel.

Citat:

Fullcontactzone.tv
Tackar för denna!

davve 2010-08-08 17:49

Bra gala, inte mycket marginal för Silva men det är vinster som räknas så. :)

Krampus 2010-08-08 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av Klicken (Inlägg 4520359)
Nu har jag inte sett många fighter med Silva eller ufc för den delen heller sen jag själv började träna kampsport för ett tag sedan, men är det inte dags för Silva att träna lite BJJ och takedown defence? Rätta mig gärna om jag har fel jag har som sagt inte sett många fighter med Silva.

Sliva har svart bälte i BJJ.

AronP 2010-08-08 17:57

Varför envisas folk med att försvara fighters dåliga performance i tid och otid? Det kan ju vara så att den andra personen är bra och får dom ur sitt game också. Är det ändå så att dom inte fightas som när dom är som allra bäst så säger det fortfarande att dom är dåliga som inte kan få psyket med sig. Chael var den bättre fightern i 23 minuter, sen missade han tråkigt nog att försvara sig mot en sub. Är dom så skadade innan så att det skulle påverka deras matcher så skulle inte läkaren godkänna det.

Cero du låter definitivt som en sherdog nuthugger. Att se Silva med händerna nere vid midjan är väl snarare en regel än undantag? Däremot håller jag med dig om att Silva säkert kan bättra sig efter detta och jag fick wake-up callet jag önskade tidigare samtidigt som jag fick tyst på chael så jag borde ju vara nöjd egentligen.

Krampus 2010-08-08 18:04

Jävlar vilken match.

Sonnen var verkligen bra. Snöpligt avslut.

cero 2010-08-08 18:05

Känner mig hedrad!

Hur som helst. Anledningen till att jag försvarar Silva är att jag vet (tror) att han kan mycket bättre än såhär. Hans prestation såg hemsk ut oavsett vad Sonnen gjorde. Slarvigt nedtagningsförsvar, slarviga slagväxlingar, oaktiv på marken - i princip inga försök till att komma upp på föttern eller gå på submission. Även om Sonnen är en bra brottare. Utnyttjade inte sitt vanligtvis otroliga fotarbete, etc.. listan kan göras lång. Silvas osäkerthet och allmänt halvhjärta prestation kunde man se på mils avstånd, hur kan man inte hålla med om detta? Nu får du inte förväxla mig med en nuthugger som kommer med ursäkter oavsett vad som händer. Skulle Silva presterat bra, och ändå bli slagen av Chael skulle jag erkänt att Chael är en bättre fighter, helt enkelt. Så var inte fallet denna gången. Men visst, men vi fick Chaels trut stängd och ett "wakeup call" för Anderson, två flugor i en smäll! :)

Krampus 2010-08-08 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4521238)
Känner mig hedrad!

Hur som helst. Anledningen till att jag försvarar Silva är att jag vet (tror) att han kan mycket bättre än såhär. Hans prestation såg hemsk ut oavsett vad Sonnen gjorde. Slarvigt nedtagningsförsvar, slarviga slagväxlingar, oaktiv på marken - i princip inga försök till att komma upp på föttern eller gå på submission. Även om Sonnen är en bra brottare. Utnyttjade inte sitt vanligtvis otroliga fotarbete, etc.. listan kan göras lång. Silvas osäkerthet och allmänt halvhjärta prestation kunde man se på mils avstånd, hur kan man inte hålla med om detta? Nu får du inte förväxla mig med en nuthugger som kommer med ursäkter oavsett vad som händer. Skulle Silva presterat bra, och ändå bli slagen av Chael skulle jag erkänt att Chael är en bättre fighter, helt enkelt. Så var inte fallet denna gången. Men visst, men vi fick Chaels trut stängd och ett "wakeup call" för Anderson, två flugor i en smäll! :)

Jag tycker inte att det du skriver stämmer. Visst fan försökte han. Han fick ju in endel stående, men Sonnen fick in mer i början.
Försökte absolut att komma upp. I alla fall i de första ronderna. Försökte subs, flera armlås och han vinner ju på sub till slut.

Vem är med mig? Hollaaaa!!!

cero 2010-08-08 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4521252)
Jag tycker inte att det du skriver stämmer. Visst fan försökte han. Han fick ju in endel stående, men Sonnen fick in mer i början.
Försökte absolut att komma upp. I alla fall i de första ronderna. Försökte subs, flera armlås och han vinner ju på sub till slut.

Vem är med mig? Hollaaaa!!!

Han fick in någon fin serie, and that's it. På marken låg han som en strandad val och väntade in att ronden skulle sluta. Han kanske gick på något enstaka armlåsförsök. Men tycker verkligen inte hans "försök" att komma upp vara något att snacka om. Visst, ett par gånger försökte han säkert. Men sett över hela matchen låg han 3/4 av marken och gjorde i princip ingenting. Känns som att hans fightingspirit dog någon rond in i matchen, eller så var det skadan som spökade, vet man aldrig.

Krampus 2010-08-08 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4521276)
Han fick in någon fin serie, and that's it. På marken låg han som en strandad val och väntade in att ronden skulle sluta. Han kanske gick på något enstaka armlåsförsök. Men tycker verkligen inte hans "försök" att komma upp vara något att snacka om. Visst, ett par gånger försökte han säkert. Men sett över hela matchen låg han 3/4 av marken och gjorde i princip ingenting. Känns som att hans fightingspirit dog någon rond in i matchen, eller så var det skadan som spökade, vet man aldrig.

Kolla rond 1 igen och se hur han sprattlar och vrider sig för att komma ur. I de andra ronderna låser Sonnen honom. Till slut kör han full guard för att klar sig..
Tävlar man med en skada får man ju ta konsekvensera av det. Det helt enkelt ruggit nära att han fick spö. Alla ronder till Sonnen fram till att han åker på triangeln.

Erik__ 2010-08-08 18:40

Scorecardet
http://mmanytt.se/wp/wp-content/uplo...ard_medium.jpg

Doctor Snuggles 2010-08-08 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4521276)
Han fick in någon fin serie, and that's it. På marken låg han som en strandad val och väntade in att ronden skulle sluta. Han kanske gick på något enstaka armlåsförsök. Men tycker verkligen inte hans "försök" att komma upp vara något att snacka om. Visst, ett par gånger försökte han säkert. Men sett över hela matchen låg han 3/4 av marken och gjorde i princip ingenting. Känns som att hans fightingspirit dog någon rond in i matchen, eller så var det skadan som spökade, vet man aldrig.

Grejen är nog att han är så van att dominera att han leker med marginalerna för mycket, kanske extra mycket i denna match för att han ville blidka fansen och Dana. Det funkar inte riktigt mot en ihärdig brottarigel som Sonnen som kommer gå på oavsett vad han blir träffad med nästan och utnyttja varje lucka till nedtagning. Skulle Silva kört mer på att välja trygga counters så skulle det kunnat bli lite mer Forrest, kanske.

Doctor Snuggles 2010-08-08 18:43

Citat:



tackar för denna!
+1

AronP 2010-08-08 18:49

Tyckte nog Silva såg ut som vanligt. Jag ser honom komma ut som vanligt, lätt på fötterna och händerna nere. Måttar lite slag, sparkar lite, kör lite annorlunda slag, sparkar lite. Blir träffad och ser ut ungefär som han gjorde mot maia när han blev träffad där, en aning orolig. Sonnen går in i clinch och in några slag, Silva fortsatt orolig men tänder till och ser sådär aggressiv ut som han kan se ut och matar några slag som Sonnen undviker och sen är det någon form av takedown från Silva. Men i början ser han ut som han brukar.

Fightmetric för matchen var imponerande.
http://blog.fightmetric.com/2010/08/...ic-report.html

Bailah 2010-08-08 19:00

Tyckte inte han såg ut som vanligt alls. Kolla alla hans andra matcher, där tar han alltid 1-1,5 min och känna av sin motståndare, jobba runt jabba lite. Men jag kommer inte ihåg att det var så alls denna gången..

jabbe 2010-08-08 19:01

Finns det någon länk till matchen? Blev nyfiken :D

AronP 2010-08-08 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 4521350)
Tyckte inte han såg ut som vanligt alls. Kolla alla hans andra matcher, där tar han alltid 1-1,5 min och känna av sin motståndare, jobba runt jabba lite. Men jag kommer inte ihåg att det var så alls denna gången..

Dock svårt att känna av sin motståndare när motståndare börjar attackera efter 2sek och sen inte slutar och det är ju just det Sonnen gör bra och det man hela tiden pratat om som Sonnens sätt att vinna.

Matchen:
http://www.mma-core.com/videos/_Ande...011967&tid=100

cero 2010-08-08 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4521291)
Kolla rond 1 igen och se hur han sprattlar och vrider sig för att komma ur. I de andra ronderna låser Sonnen honom. Till slut kör han full guard för att klar sig..
Tävlar man med en skada får man ju ta konsekvensera av det. Det helt enkelt ruggit nära att han fick spö. Alla ronder till Sonnen fram till att han åker på triangeln.

I början gick det relativt bra. Fick in en hel del bra serier, undvek flera halvdana nedtagningar från Sonnen. Sedan åkte han på den där smällen. Vet inte riktigt om han blev groggy eller inte, men han blev nedtagen lite för lätt efter det kanske. Sedan verkar det som att han dog mer och mer in i matchen dom kom.

Citat:

Grejen är nog att han är så van att dominera att han leker med marginalerna för mycket, kanske extra mycket i denna match för att han ville blidka fansen och Dana. Det funkar inte riktigt mot en ihärdig brottarigel som Sonnen som kommer gå på oavsett vad han blir träffad med nästan och utnyttja varje lucka till nedtagning. Skulle Silva kört mer på att välja trygga counters så skulle det kunnat bli lite mer Forrest, kanske.
Kan nog ligga något i det. Han såg väldigt ivrig ut på fötterna och ville göra alla möjliga karatesparkar och slag. Borde kanske valt det lite säkrare kortet. Silva har ju total-dominerat dom sista matcherna, och man ser tydligt att han ofta vill göra spektatulära grejer - som han ofta kommer iväg med iochmed hans tekniska överlägsenhet och brist på hotande motståndare.

Citat:

Tyckte inte han såg ut som vanligt alls. Kolla alla hans andra matcher, där tar han alltid 1-1,5 min och känna av sin motståndare, jobba runt jabba lite. Men jag kommer inte ihåg att det var så alls denna gången..
Sedan så vet man ju inte om det hade att göra med att Sonnen pressade på väldigt mycket från start som Silvas övriga motståndare inte brukar göra. Många är väldigt rädda för hans kontringar och då händer det att man blir väldigt passiv och låter Silva styra matchen så som han vill. Då kan han sakta men säkert cirkulera lite, få in rätt avstånd, läsa av motståndarens rörelser och slagmönster - vilket sedan leder till att han blir ännu bättre på fötterna.

Doctor Snuggles 2010-08-08 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 4521358)
Dock svårt att känna av sin motståndare när motståndare börjar attackera efter 2sek och sen inte slutar och det är ju just det Sonnen gör bra och det man hela tiden pratat om som Sonnens sätt att vinna.

Matchen:
http://www.mma-core.com/videos/_Ande...011967&tid=100

Så mao så såg han inte ut som han brukar, per definition.

cero 2010-08-08 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4521427)
Så mao så såg han inte ut som han brukar, per definition.

Klart han kan anpassa sig till motståndare som pressar på också.

Verbatim 2010-08-08 19:43

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4521252)
Jag tycker inte att det du skriver stämmer. Visst fan försökte han. Han fick ju in endel stående, men Sonnen fick in mer i början. Försökte absolut att komma upp. I alla fall i de första ronderna. Försökte subs, flera armlås och han vinner ju på sub till slut.

Vem är med mig? Hollaaaa!!!

+1

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4521291)
Kolla rond 1 igen och se hur han sprattlar och vrider sig för att komma ur. I de andra ronderna låser Sonnen honom. Till slut kör han full guard för att klar sig..
Tävlar man med en skada får man ju ta konsekvensera av det. Det helt enkelt ruggit nära att han fick spö. Alla ronder till Sonnen fram till att han åker på triangeln.


+1, jag fick snarare intrycket av att han nöjde sig med lite smått passivt försvar för att överleva. Det råder inget tvivel om att han är enormt duktig, men denna matchen tycker jag visar att han har svårt mot brottare som pressar framåt.

Förövrigt så vill jag lägga ett smått lol på alla som hävdar att Silva kunde avslutat när han ville, men valde att smaka 100+ nävar i ansiktet för nöjes skull.


Riktigt bra gala, alla fighter, förutom Fitch och Thiago var riktigt underhållande.

AronP 2010-08-08 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4521427)
Så mao så såg han inte ut som han brukar, per definition.

Well played.

Doctor Snuggles 2010-08-08 19:55

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 4521472)
Well played.

thank you sir

Krampus 2010-08-08 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av Verbatim (Inlägg 4521453)
+1




+1, jag fick snarare intrycket av att han nöjde sig med lite smått passivt försvar för att överleva. Det råder inget tvivel om att han är enormt duktig, men denna matchen tycker jag visar att han har svårt mot brottare som pressar framåt.

Förövrigt så vill jag lägga ett smått lol på alla som hävdar att Silva kunde avslutat när han ville, men valde att smaka 100+ nävar i ansiktet för nöjes skull.


Riktigt bra gala, alla fighter, förutom Fitch och Thiago var riktigt underhållande.

Blir imponerad av Sonnens psyke när jag ser efter-intervjun. Han går på konstant och killen är både vältalig och har humor. Jag skrev ett par sidor bak att Silva skulle mosa honom, men nu käkar jag gärna min hatt.

Klicken 2010-08-08 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4521215)
Sliva har svart bälte i BJJ.

Där ser man.

tano 2010-08-08 20:41

Alltså allvarligt, alla anledningar som tas upp här för att förklara att det var Silva som var dålig för dagen och inte Sonnen som var bättre har ingen substans. Det kan lika gärna vara de första träffarna Sonnen fick in som satte Silva ur spel eller Sonnen som helt enkelt var bättre.

Själv tyckte jag det såg ut som Sonnen vara för bra på marken för Silva. Jag var faktiskt riktigt imponerad, vet inte om jag sett någon ha så total kontroll och samtidigt dela ut så mycket skada. Mot ett så högklassigt motstånd dessutom.

Samtidigt måste man vara imponerad av Silva som lyckas med en submission när han fått ta så mycket stryk en hel match. Inga problem med uthålligheten där inte.

cero 2010-08-08 20:43

Vill man ha lite riktiga lulz ska man kolla in Sherdogs forum. Gå in på UFC/WEC och kolla på första sidan. Där snackar vi riktiga konspirationer. "Anderson wanted to pull off a noguiera", "it was planned", "he told his relatives to bet money on last round stoppage", "the mafia was involved", "he waited for the last minute to piss sonnen off" och så vidare. Riktigt gott skratt. :laugh:

Citat:

+1, jag fick snarare intrycket av att han nöjde sig med lite smått passivt försvar för att överleva. Det råder inget tvivel om att han är enormt duktig, men denna matchen tycker jag visar att han har svårt mot brottare som pressar framåt.
Råder inga tvivel om att han har svårt för brottare. Men skulle han vara skärpt skulle han klara sig mycket bättre än såhär. Sonnen är en bra brottare, men inte tillräckligt överlägsen för att kunna trycka ner Anderson som en marionettdocka under 5 ronder och bitchslappa honom med båda händerna samtidigt.

Citat:

Alltså allvarligt, alla anledningar som tas upp här för att förklara att det var Silva som var dålig för dagen och inte Sonnen som var bättre har ingen substans. Det kan lika gärna vara de första träffarna Sonnen fick in som satte Silva ur spel eller Sonnen som helt enkelt var bättre.
Det kan det. Men alla har olika åsikter så det finns ingen som har rätt eller fel. Jag tror att Silva hade en extremt dålig dag, och Sonnen tog vara på det och dominerade. Du tror något annat. Alla har dåliga dagar ibland oavsett hur bra man är, det är bara att kolla på alla top 10 p4p i världen - nästan alla gör en dålig prestation någongång och förlorar.

Pdaddy 2010-08-08 21:50

Daaamn ja hoppades å hoppades, såg lovande ut men visste de va farligt i början av ronderna standup... Men faaan att han skulle åka dit på den där submisionen :(

Pd

Adamantium 2010-08-08 22:04

Fyfan vilken bra gala! många imponerade,men Sonnen fyfan aldrig sett silva bli dominerad så där,he backed up his smack!

Hemma Gymmaren 2010-08-08 22:16

Vad hette entrance låten som Silva hade?

Verbatim 2010-08-08 22:17

Förövrigt var det väldigt trevligt att se Steven Seagal, samma kalla blick som alltid dessutom.

Tonto 2010-08-08 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av Hemma Gymmaren (Inlägg 4521789)
Vad hette entrance låten som Silva hade?

aint no sunshine when she's gone

vet inte vilken version dock.

Bailah 2010-08-08 22:43

Dmx - Aint no sunshine when she's gone :>

Hemma Gymmaren 2010-08-08 22:49

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 4521849)
Dmx - Aint no sunshine when she's gone :>

Tackar

capron 2010-08-08 23:36

Hahah fyfan vilken fight. Sonnen sa innan matchen att "Silva is the champ but I am the better" och så förblev det även efter matchen :-)

cero 2010-08-08 23:59

Hoppas verkligen att Silva kommer tillbaks och slår skiten ur Sonnen. Men tills dess, är det fullt fokus på Toney! :D

cero 2010-08-09 00:25

Vad är det med Steven Seagal och Silva igentligen? Har han hjälpt honom med träningen? Och i så fall, med vad? Kollade på några klipp när dom tränade tillsammans men visste inte riktigt om det var seriöst eller om dom bara tramsade runt. :D

eternallord 2010-08-09 01:25

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4522027)
Vad är det med Steven Seagal och Silva igentligen? Har han hjälpt honom med träningen? Och i så fall, med vad? Kollade på några klipp när dom tränade tillsammans men visste inte riktigt om det var seriöst eller om dom bara tramsade runt. :D

Jodå det är seriöst :)




Ärligt talat gott folk, jag tror att Silva hade våldtagit Sonnen i en rematch. För mig är det inget tvivel om att han var helt ärlig när han klagade över sitt revben, man såg redan när han reste sig efter första ronden att han klagade över det, och han betedde inte sig en enda gång i fighten som den Silva vi känner, det syntes en tydlig desperation att försöka avsluta fighten så fort som möjligt, helt okaraktäristiskt för Silva som annars gärna drar ut på det och har roligt med sina motståndare. Även på marken syntes det att det var högersidan som var pajad, han lutade sig hela tiden till höger för att undvika att få slag mot den sidan.

Stor respekt till båda fighters, Chael för att han visade att han är en av divisionens absolut bästa och allmänt stenhård, och Silva för att han visat att han faktiskt kan ta stryk som en riktig man utan att ens se skakig ut och vinna även under enorm press. En av årets bästa fighter!

Doctor Snuggles 2010-08-09 01:40

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4522027)
Vad är det med Steven Seagal och Silva igentligen? Har han hjälpt honom med träningen? Och i så fall, med vad? Kollade på några klipp när dom tränade tillsammans men visste inte riktigt om det var seriöst eller om dom bara tramsade runt. :D

Vad snackar du? Skulle Seagal gå in i buren skulle det bara bli slarvsylta av alla motståndare.


bear.flowertwig 2010-08-09 01:43

Something is rotten in the state of Denmark...

Nej det där var inte en 100%-ig Silva. Det glödde till som hastigast då och då men jag är rätt säker på att han fightades med en skada man inte borde ha gjort normalt.

Sonnen gjorde ett bra jobb och hade utan tvekan sin chans där med en stil som dessutom passar Silva dåligt. Kudos för att orka mala på så länge och oförtröttligt.

Rematch!

eternallord 2010-08-09 01:53

Sonnen såg för övrigt sjukt hård ut när han gick tillbaks till sin hörna efter fjärde ronden. Hans ansiktsstruktur och fokusen, tillsammans med blodet över hela ansiktet och likgiltigheten inför det bara skrek tough guy.

Kwon 2010-08-09 02:23

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4522027)
Vad är det med Steven Seagal och Silva igentligen? Har han hjälpt honom med träningen? Och i så fall, med vad? Kollade på några klipp när dom tränade tillsammans men visste inte riktigt om det var seriöst eller om dom bara tramsade runt. :D

Han tränade ju med Steve inför denna match :D

High1ander 2010-08-09 05:56

Jag tänker inte direkt påstå att Silva hade allt under kontroll och bara lekte, "men" ibland så verkade som han inte brydde sig om att han blev slagen i huvudet. Jag är iaf impad över allt stryk han tog och ändå var alert som fan så länge han stod upp i början på varje rond.

Jag fick nästan lite amerikansk wrestling-vibbar av Silva, för ibland såg hans min ut som "vafan, försöker du sänka mig på riktigt eller!?"

Grymt av Sonnen att orka mata slag så mycket som han gjorde, men jag tycker att det var klantigt att till sist förlora. Slåss man mot en av de bästa så är det inte slut tills dess att domarn bryter.

krellik 2010-08-09 08:55

Fuck ya jävla match! Såg den inte förrän igår på jobbet och jävlar det livade upp kvällen!

Verkar som tråden här tog fart igår med...;)

jabbe 2010-08-09 09:34

Någon annan rolig MMA-match på ingång?

eternallord 2010-08-09 09:36

Den 28de har vi Edgar vs Penn 2 och Couture vs Toney. Kommer bli mycket intressant!

Kwon 2010-08-09 09:47

Bj vinner och Toney kör en toneyplata på Couture!

Nitrometan 2010-08-09 09:55

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4522288)
Bj vinner och Toney kör en toneyplata på Couture!

Heter man BJ så vinner man såklart. ;)

Ingen klarar sig mot "the toneyplata"!

Som de sa i den gamla "Karate Kid" - "there is no defense!"

Kwon 2010-08-09 09:57

Feelin' Fabulous, gon' Knockout Dana White

Kwon 2010-08-09 10:05

Toney ger svar på tal: "For y'all that hate me fuck y'all go suck a dick some where"

krellik 2010-08-09 10:09

"Pound for pound" rankningarna har fått sig flera törnar nyligen kan man tycka, Fedor torskar, BJ torskar i lättvikt, Anderson Silva torskar nästan...

Sonnen överaskade mig. Hade svårt att se att han skulle ha något unikt som inte Dan Henderson hade (har ärligt inte blivit så impad av Sonnen förrän nyligen). Något man direkt såg var att han hade jävligt bra storlek för viktklassen, vet inte redigt varför jag inte hade koll på det men han såg rejäl och musklad ut, trodde han var mindre. Sen en jävla tjurskalle i positiv bemärkelse.

Jag gillar att se en taggad Silva i action men han är iövrigt ingen favorit, så jag kan ärligt säga att det var en betydligt mer intressant fight än jag hade räknat med.

Petoria 2010-08-09 10:11

Känner att jag måste hoppa på Team Toney nu

Kwon 2010-08-09 10:11

Hur Anderson Silva Vs Sonnen hade sett ut i Super Mario 3


Och VÄLKOMMEN JAMES PETORIA!

Kwon 2010-08-09 10:40

Post-fight Struve
http://i38.tinypic.com/smucdx.jpg
http://cdn3.sbnation.com/fan_shot_im...649/struve.jpg

Kwon 2010-08-09 10:56

Vad säger MMA-proffsen angående Roger Huertas gatubråk?
27-year-old Huerta -- who was once featured on the cover of Sports Illustrated -- was in front of a bar in Austin around 2 AM on Saturday morning ... when some other people began fighting. Roger was near the scuffle ... when he saw one of the men involved punch a female who was standing near the ruckus.

Once Huerta sees the woman collapse to the ground -- he instantly tries to confront the attacker saying, "You just punched a f**kin' girl."

Moments later, Huerta takes off his shirt ... slams his hat to the ground ... and rushes after the man.

Chaos ensues and people scramble after the fighters, blocking the camera -- but seconds later ... a shirtless Huerta can be seen finishing his attack on the other man ... who is sprawled out on the street.

People rush in to aid the bloody man on the ground -- who eventually gets off the pavement -- as Huerta walks away from the battle ground.

Austin PD tells TMZ that officers were called to the scene -- but so far, no arrests have been made.

Huerta's manager tells us, "I have not spoken to Roger yet about this incident, but I can say that it's in his nature to be very protective of women."

________________________________________ _______________________________
“I’m down with Roger Huerta. Karma is a bitch, and so are you if you sucker punch a chick.” – Joe Rogan

“I think any dude that puts his hands on a girl deserves an ass whooping…if you sucker punch a woman? In my mind there’s no reasoning with that kind of loser. Straight to asswhoopin.” – Jason High

“It’s rare that a REAL pro fighter punches someone that doesn’t deserve it.” – Gabe Ruediger

“Congrats to Roger Huerta for being a man n taking care of business after seeing a man KO a woman in Austin, TX n then KO’g the A-Hole! Solid! Always in your corner, Roger… Stay strong and all the best!” – Bruce Buffer

“Capt Savin Hoes, hope no trouble for him.” – Urijah Faber

“I was disappointed with Huerta attacking that guy as bad as he did. Street fighting is never acceptable. Roger could have restrained the guy without beating him up. The guy was a total douchebag for hitting a girl and he surely deserved to be punished for his actions. The guy that attached the girl is a complete looser but I also feel that Roger went vigilante on the guy. An elite MMA fighter vs. Joe Douchebag is not a fair fight either. I am sure Roger (when he is calmer) will agree that he snapped and that is not the thing to do. The attacker could have had a gun, a friend with a gun etc. He already displayed a lack of judgment by hitting the girl. So I do not condone Rogers actions. The guy in me says hell yeah karma strikes again but the father in me says this is why the family courts wont allow my son to watch the sport. I know Roger and a lot of other MMA fighters and they are some of the best people in the world. It is a shame that this is what he will be known for. I hope that girl is okay and that Roger is not judge by this alone. I think most of us can understand the outrage, but we have to control the anger and do the right thing.” – Shane Carwin

“That’s what should happen to everyone that sucker punches a woman!!!” – Dana White

“Haven’t talked to you (Joe Rogan) but how awesome was Roger? Super hero sh*t!!! Can’t stop thinkin about it. Have a ton of respect for him!” – Dana White

thatice 2010-08-09 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4522409)
Massa text

Skulle min flickvän få en käftsmäll på krogen skulle jag bli överlycklig om Huerta skulle ha spöat upp killen om jag själv inte klarade av det eller var där.

rooz 2010-08-09 11:21

Citat:

Ursprungligen postat av thatice (Inlägg 4522447)
Skulle min flickvän få en käftsmäll på krogen skulle jag bli överlycklig om Huerta skulle ha spöat upp killen om jag själv inte klarade av det eller var där.

+1.

Att suckerpuncha en brud är bara fegt, särskilt om du väger typ dubbelt så mkt och är 20cm längre.

Håller med Joe Rogan..

tano 2010-08-09 11:22

Haha ja vilken skillnad i svaren från Carwin och Dana. Shane kommer med ett väldigt genomtänkt svar där han belyser att allt inte är så svart och vitt medan Dana verkar tycka gatuslagsmål är det absolut bästa som finns...

Av det man sett från disskussioner med Dana verkar han ha otroligt enkelspåriga åsikter. Men han verkar ju lyckas i branchen så detta kanske är något bra för honom. Eller så har han andra kvaliteeer som väger upp.

tano 2010-08-09 11:27

Ja klart det är fel att slå en tjej, men ni har väl ingen ingformation om vad som hade hänt? Vi tänker värsta tänkbara situation, tjejen har nyss knivskurit din kompis och tänker attackera dig får du då inte slå ner henne? Extrem situation som troligtvis inte var fallet här, men det är väl upp till polisen att reda upp situationen. Tjejen kommer ju antagligen få skadestånd etc. Att få ett rage anfall är väl inte rätt väg att gå som Carwin sa.

kelk 2010-08-09 11:28

Håller med tano, Dana visar att han är fem bast mentalt än en gång

hahavaffan 2010-08-09 11:30

Citat:

Ursprungligen postat av kelk (Inlägg 4522481)
Håller med tano, Dana visar att han är fem bast mentalt än en gång

+1 Dana är snudd på efterbliven ibland. Så nåt genomtänkt svar väntade jag mig inte :thumbup:

Kwon 2010-08-09 11:32

Stats på killarna

Rashad Bobino, former NCAA Linebacker listed at 6' 230 pounds (han som suckerpunchade tjejen, gul tröja)

Roger Huerta, MMA professional listed as 5'9" and 155 pounds.
http://static.foxsports.com/content/...165334_0_0.GIF

thatice 2010-08-09 11:41

Tycker att jag är en relativt intelligent och lugn kille men tycker ändå att är du riktigt stor och stark eller en tränad fighter så är det fan din skyldighet att visa vad som händer om du spöar på en tjej eller på något annat sätt om det är fega odds i ett slagsmål gå emellan och som i detta fall gärna ge de felande ett kokstryk.

thatice 2010-08-09 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av thatice (Inlägg 4522498)
Tycker att jag är en relativt intelligent och lugn kille men tycker ändå att är du riktigt stor och stark eller en tränad fighter så är det fan din skyldighet att visa vad som händer om du spöar på en tjej eller på något annat sätt om det är fega odds i ett slagsmål gå emellan och som i detta fall gärna ge de felande ett kokstryk.

Det var ju inte som att det var en liten 14-åring som delade ut smällen.

Dana:s kommentarer var ju klockrena och inte alls ointelligenta, det Huerta gjorde var superheroshit killen var ju dubbelt så stor som honom och jag önskar fler kunde/tordes göra det när liknande saker inträffar.

hahavaffan 2010-08-09 11:48

Citat:

Ursprungligen postat av thatice (Inlägg 4522505)
Det var ju inte som att det var en liten 14-åring som delade ut smällen.

Dana:s kommentarer var ju klockrena och inte alls ointelligenta, det Huerta gjorde var superheroshit killen var ju dubbelt så stor som honom och jag önskar fler kunde/tordes göra det när liknande saker inträffar.

Självklart gjorde Huerta 100% rätt, men Carwin uttrycker sig 10 000 ggr bättre.

kelk 2010-08-09 11:49

Problemet är bara att Dana representerar UFC som har miljontals anhängare....

rooz 2010-08-09 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av thatice (Inlägg 4522505)
Det var ju inte som att det var en liten 14-åring som delade ut smällen.

Dana:s kommentarer var ju klockrena och inte alls ointelligenta, det Huerta gjorde var superheroshit killen var ju dubbelt så stor som honom och jag önskar fler kunde/tordes göra det när liknande saker inträffar.

Men Huerta är ett proffs på det han gör, slåss..

Jag möter hellre en större kille, än någon som tränat och tävlat i kamsport merparten av sitt vuxna liv.

Verbatim 2010-08-09 11:59

Shane Carwin har självklart rätt, och han uttrycker sig smart som vanligt. Trots det så stödjer jag Huertas val helt o hållet, väger man 110kg så sucker punchar man inte kvinnor i bakhuvudet. All cred till Huerta.

Doctor Snuggles 2010-08-09 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av Verbatim (Inlägg 4522524)
Shane Carwin har självklart rätt, och han uttrycker sig smart som vanligt. Trots det så stödjer jag Huertas val helt o hållet, väger man 110kg så sucker punchar man inte kvinnor i bakhuvudet. All cred till Huerta.

+1
110 kg muskler dessutom. Snubben var en före detta linebacker.
Han fick dock äta en kaka ödmjukhet och konsekvens från en betydligt mindre kille. Kollade på videon och Huerta went to town kan man lugnt säga.
Ser man på videon så går Huerta först fram och snackar. Antagligen så snackar snubben skit typ "kom å ta mig då kissemiss" för det man ser sen är att båda är utan skjorta och Huerta slänger kepsen. Måste tyvärr säga att jag skulle vilja sett själva slagsmålet, men jag tror snubben först springer iväg (kanske efter Huerta får in nåt slag) och överlag är det kalabalik så man ser inget förrns det är över.

thatice 2010-08-09 12:10

Citat:

Ursprungligen postat av rooz (Inlägg 4522520)
Men Huerta är ett proffs på det han gör, slåss..

Jag möter hellre en större kille, än någon som tränat och tävlat i kamsport merparten av sitt vuxna liv.

Men vem du hellre möter är ju inte intressant, är du en 230 pound stor ex-linebacker och klappar till en tjej så ska du ha stryk så enkelt är det.

Och är du en 230 pound stor ex-linebacker så fanns det nog inte så många andra på stället som kunde "step up to the plate" än en professionell fighter så det var rätt och riktigt att han gjorde det.

Doctor Snuggles 2010-08-09 12:15

“I approached the man calmly and said, “Do you know what you just did? You just knocked out this girl.” But Huerta claims the other guy responded, “F*ck you, f*ck these bitches, I’ll knock out any f*ckin’ bitch that I wanna f*ckin’ knock out, I’ll knock your f*cking bitch ass out.”
Huerta added, “… and as he’s saying this, he’s taking off his shirt … and at that point I was like, alright.’” Huerta insists that he didn’t throw the first punch — and only reacted when the other guy “started swinging at me” … and we all know what happened next. “I got the better of him and I left,” Huerta said. The 27-year-old explained, “If that was my mom, if that was my sister, my spouse, anyone … I would’ve wanted someone to step in and do something about it.”

trane77 2010-08-09 12:48

http://www.break.com/usercontent/201...-fight-1894739

young_george 2010-08-09 14:15

Han fick smaka helt enkelt.

http://american-valor.com/wp-content...onor-image.jpg

bear.flowertwig 2010-08-09 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4522409)

“I was disappointed with Huerta attacking that guy as bad as he did. Street fighting is never acceptable. Roger could have restrained the guy without beating him up. The guy was a total douchebag for hitting a girl and he surely deserved to be punished for his actions. The guy that attached the girl is a complete looser but I also feel that Roger went vigilante on the guy. An elite MMA fighter vs. Joe Douchebag is not a fair fight either. I am sure Roger (when he is calmer) will agree that he snapped and that is not the thing to do. The attacker could have had a gun, a friend with a gun etc. He already displayed a lack of judgment by hitting the girl. So I do not condone Rogers actions. The guy in me says hell yeah karma strikes again but the father in me says this is why the family courts wont allow my son to watch the sport. I know Roger and a lot of other MMA fighters and they are some of the best people in the world. It is a shame that this is what he will be known for. I hope that girl is okay and that Roger is not judge by this alone. I think most of us can understand the outrage, but we have to control the anger and do the right thing.” – Shane Carwin

Hatten av för Shane Carwin.

Doctor Snuggles 2010-08-09 15:37



Di glade pojkerne är i farten igen. "Brazilian tap". :D

von huff 2010-08-09 15:43

Helt rätt av Huerta!Män som slår kvinnfolk är svin

Kwon 2010-08-09 15:46

Dom har mkt energi dom där två! :D

Doctor Snuggles 2010-08-09 15:52

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4522945)
Dom har mkt energi dom där två! :D

De får ju kramas med män hela dagarna, klart man har mycket energi då!

jesse 2010-08-09 16:14

:D de är riktigt sköna, tänk bara när det är dags för nästa video efter UFC 118 då de ska visa Toneyplatan :hbang:

Verbatim 2010-08-09 17:01

Länka inte in videon dock, förra tråden stängdes just pga liknande filmer. Låt oss inte få denna låst när vi precis passerat 10 000 inlägg.

Tonto 2010-08-09 17:06

Tycker det är kul när douchebags leker stora ovetandes vem dom tjaffse mä!

Bara fråga vakterna på spybar, ovetandes om att personen dom behandlade som skit har en guide i hur man vinner streetfights. Vad skulle man inte betala för att få se Bas Rutten gå loss på 6st vakter?

nmanradnävna 2010-08-09 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av jesse (Inlägg 4523011)
:D de är riktigt sköna, tänk bara när det är dags för nästa video efter UFC 118 då de ska visa Toneyplatan :hbang:

Finns en hel del intressanta klipp på GracieAcademys yt-kanal, check it out!


Nästa UFC gala är den med Couture vs Toney?
Känns som att det kommer bli en tråkig tillställning om inte Randy lyckas få in lite härlig GNP och inte bara stå och luta sig osv. Men självklart vore det bästa om Toney går in där och dominerar totalt :D

Ska bli intressant att se BJ och Edgar mötas igen även fast jag vill minnas att 1an var rätt tråkig och Edgar studsade mest runt en loj BJ.

Vet ni några fighter med Edgar man borde se?

Kwon 2010-08-09 17:11

Couture komme stå och hänga, luta sig och trycka James mot buren, men det är då som James kommer blixtra till med Toneyplatan! (alt en uppercut)

Tonto 2010-08-09 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4523119)
Finns en hel del intressanta klipp på GracieAcademys yt-kanal, check it out!


Nästa UFC gala är den med Couture vs Toney?
Känns som att det kommer bli en tråkig tillställning om inte Randy lyckas få in lite härlig GNP och inte bara stå och luta sig osv. Men självklart vore det bästa om Toney går in där och dominerar totalt :D

Ska bli intressant att se BJ och Edgar mötas igen även fast jag vill minnas att 1an var rätt tråkig och Edgar studsade mest runt en loj BJ.

Vet ni några fighter med Edgar man borde se?

BJ va inte 100% är han det nu så ska han inte ha några problem med Frankieboi

Kabuto 2010-08-09 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4522924)


Di glade pojkerne är i farten igen. "Brazilian tap". :D

Haha, känns verkligen som dom är med i en sekt..

Petoria 2010-08-09 22:27



Tror ni Toney gör något liknande?

bear.flowertwig 2010-08-09 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4523864)


Tror ni Toney gör något liknande?

Haha, crazy. Snäppet värre än Hughes' choke.

Edit: bildgoogla inte Matt Hughe. Eller, tja det beror på vad ni har för preferenser iofs :D

Verbatim 2010-08-09 23:10

När började Joe Rogan som kommentator i UFC? Gillar verkligen inte Jeff Blatnik, om inte Joe tar över snart går jag galen.

dared 2010-08-09 23:16

Citat:

Ursprungligen postat av Verbatim (Inlägg 4523916)
När började Joe Rogan som kommentator i UFC? Gillar verkligen inte Jeff Blatnik, om inte Joe tar över snart går jag galen.

lol :D

eternallord 2010-08-09 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av Verbatim (Inlägg 4523916)
När började Joe Rogan som kommentator i UFC? Gillar verkligen inte Jeff Blatnik, om inte Joe tar över snart går jag galen.

4-32 var Blatnik.

Krampus 2010-08-09 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4523122)
Couture komme stå och hänga, luta sig och trycka James mot buren, men det är då som James kommer blixtra till med Toneyplatan! (alt en uppercut)

Toneyplatan är som en uppercut, en strypning och en spark samtidigt. Den lär vara utvecklad i fängelsemiljö.
Av vakthundar.

Kwon 2010-08-10 03:30

True Dat!

Excuses in MMA

http://img299.imageshack.us/img299/3945/ex1copy.png

Och här är några bilder på Kolos favorit, James "Lights Out" Toney. IS HE READY FOR WAR OR WHAT!
http://i38.tinypic.com/2r721qp.jpg
http://i36.tinypic.com/a5s8k.jpg

Kwon 2010-08-10 03:38

Bisping vill ha en match mot Sonnen
http://mmafaze.com/wp-content/upload...08/bisping.jpg

Doctor Snuggles 2010-08-10 03:47

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4523934)
Toneyplatan är som en uppercut, en strypning och en spark samtidigt. Den lär vara utvecklad i fängelsemiljö.
Av vakthundar.

Nu skojar du allt. Vakthundar kan inte utveckla något sådant. De är inte delfiner liksom.

Pdaddy 2010-08-10 06:24

Sonnen kommer skita på bispoing !!! period :D
Pd

Kwon 2010-08-10 06:52

Publikum reagerar på klappning.

Pdaddy 2010-08-10 07:55

Hahaha, sjukt !!!

Bailah 2010-08-10 09:23

Hahaha, så lät ju jag :D

Tonto 2010-08-10 10:59

amerikanska bajsfans, börjar rond ett med "silva, silva, silva" men eftersom sonnen vinner ronderna så börjar dom med sin äckliga "USA, USA, USA". medgångssupportrar, finns inget värre.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)