Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Medlemsbilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Lägg upp era träningsfilmer (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82188)

Jorgen 2007-03-05 18:18

Jag tror inte att det är marklyft iallafall. Stången skall lyftas från just marken.

Gabs 2007-03-05 18:26

kronlyft väl?

NisseEriksson 2007-03-05 18:37

Här kommer de godkända lyften från Styrkelyfts Sm igår.
Mer info finns i min journal.

Kroppsvikt: 59.3 kg på invägningen

Knäböj: 115 kg


Bänkpress: 75 kg


82.5 kg


Marklyft: 120 kg


132.5 kg


142.5 kg

rosisbägen 2007-03-05 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av Jorgen (Inlägg 2139469)
Jag tror inte att det är marklyft iallafall. Stången skall lyftas från just marken.

Du förstår, på gymet där jag tränar så sket ägaren i att ta med en basgrund för marklyft och lät hela golvet bestå av tunn plywood, om du nu vet vad det är. Eftersom folk körde på som vanligt (bla. jag) så var det inget problem. Dock så var det nån som tappade stången med 100kg på. Vad som hände då med golvet är inte svårt att räkna om man har 7:ans fysikkurs kvar.

Nu är det alltså marklyft i ställningen som gäller, eller the highway. Eftersom jag bor i håla där det finns endast 2 gym, där det ena är endast rehab och det andra är mitt nuvarande så har jag inte så mkt att välja på. Så, även som stången hamnar 1 dm högre upp kanske du kunde skriva ner lite kritik på själva rörelsen? *screwy*

shadowfire 2007-03-05 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av Cilia (Inlägg 2136380)
Prova köra frontisar då och se hur det går
du kan ha en annan vinkel då med

Yes, det blir våren/sommarens nya övning då jag vill ha variation. :)

chrille87 2007-03-05 18:56



100kg*2reps, försöker köra med stopp men det liknar mer en studs.

Timme 2007-03-05 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av rosisbägen (Inlägg 2139559)
Du förstår, på gymet där jag tränar så sket ägaren i att ta med en basgrund för marklyft och lät hela golvet bestå av tunn plywood, om du nu vet vad det är. Eftersom folk körde på som vanligt (bla. jag) så var det inget problem. Dock så var det nån som tappade stången med 100kg på. Vad som hände då med golvet är inte svårt att räkna om man har 7:ans fysikkurs kvar.

Nu är det alltså marklyft i ställningen som gäller, eller the highway. Eftersom jag bor i håla där det finns endast 2 gym, där det ena är endast rehab och det andra är mitt nuvarande så har jag inte så mkt att välja på. Så, även som stången hamnar 1 dm högre upp kanske du kunde skriva ner lite kritik på själva rörelsen? *screwy*

Kan du inte ställa dig på en pall eller liknande så att det blir så likt ett rikgit marklyft som möjligt?

Timme 2007-03-05 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av chrille87 (Inlägg 2137932)
[.yt]miXtGesH2XQ[/yt]

Bjussar på en liten film, 50kg*8 reps. Hur är dipsen? Tillräckligt djupa?
Svingar jag mig upp?

Du vet att du inte svingar upp dem och du vet att de är hyffsat djupa (axelleden är solklart under armbågsleden vilket krävs för att dips ska vara godkända i AF) :thumbup: Jag är mycket imponerad! En sådan snygg 8a med 50kg är inte många som klarar. Men än en gång, du vet att de var bra utförda.

rosisbägen 2007-03-05 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av Timme (Inlägg 2139589)
Kan du inte ställa dig på en pall eller liknande så att det blir så likt ett rikgit marklyft som möjligt?

Skulle ju kunna gå iofs.. slänga dit 2 25kgs vikter då..

Timme 2007-03-05 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av rosisbägen (Inlägg 2139601)
Skulle ju kunna gå iofs.. slänga dit 2 25kgs vikter då..

Ja då blir det lysande!

chrille87 2007-03-05 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av Timme (Inlägg 2139597)
Du vet att du inte svingar upp dem och du vet att de är hyffsat djupa (axelleden är solklart under armbågsleden vilket krävs för att dips ska vara godkända i AF) :thumbup: Jag är mycket imponerad! En sådan snygg 8a med 50kg är inte många som klarar. Men än en gång, du vet att de var bra utförda.

Jag ville inte uppstå som dryg utan jag undrade faktiskt hur dom var rent tekniskt, har nämligen inte sett alltför många "godkända" reps. Men efter allt detta beröm från dig så får jag väl tacka*drool*

Krampus 2007-03-05 23:20

Citat:

Ursprungligen postat av NisseEriksson (Inlägg 2139537)
Här kommer de godkända lyften från Styrkelyfts Sm igår.
Mer info finns i min journal.

Kroppsvikt: 59.3 kg på invägningen

Grymma vikter för din kroppsvikt och ålder!

Sniggel 2007-03-06 00:08

Citat:

Ursprungligen postat av NisseEriksson (Inlägg 2139537)
Här kommer de godkända lyften från Styrkelyfts Sm igår.
Mer info finns i min journal.

Kroppsvikt: 59.3 kg på invägningen

Jag håller helt med tjurnacken Krampus. Du är en stark liten jävel *flex*

Pez 2007-03-06 03:27

Citat:

Ursprungligen postat av rosisbägen (Inlägg 2139559)
Du förstår, på gymet där jag tränar så sket ägaren i att ta med en basgrund för marklyft och lät hela golvet bestå av tunn plywood, om du nu vet vad det är. Eftersom folk körde på som vanligt (bla. jag) så var det inget problem. Dock så var det nån som tappade stången med 100kg på. Vad som hände då med golvet är inte svårt att räkna om man har 7:ans fysikkurs kvar.

Nu är det alltså marklyft i ställningen som gäller, eller the highway. Eftersom jag bor i håla där det finns endast 2 gym, där det ena är endast rehab och det andra är mitt nuvarande så har jag inte så mkt att välja på. Så, även som stången hamnar 1 dm högre upp kanske du kunde skriva ner lite kritik på själva rörelsen? *screwy*

Det förändrar inte det faktum att det de facto inte är marklyft - utan faktiskt kronlyft. Mer eller mindre. :)

Det såg imo bra ut annars. Fimpa mixgreppet tills du går in på högre vikter.

AFanatic 2007-03-06 08:16

Citat:

Ursprungligen postat av shadowfire (Inlägg 2136062)
Ser ut som riktigt fint utförande iaf, djupt och läskigt rak lodlinje i rörelsebanan. Önskar jag kunde ha din fart då jag kör vanliga böj, men ökar jag farten så försvinner balanssinnet.. :)

Det var första gången jag såg hur det ser ut när jag kör front. Och jag trodde inte alls att det gick så fort, det ser ju onekligen ganska lätt ut, även om det inte kändes så.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)