Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Medlemsbilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Lägg upp era träningsfilmer (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82188)

dynamo 2006-11-18 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av ante
Gotta love princy's pose och sorti på scottcurlsbilden!
Har du patent på de där rörelsena?

She's stealin' my thunder! *gah!*

dynamo 2006-11-18 11:06

Citat:

Ursprungligen postat av DavidN
Chinsen såg väl korta up om något. Skulle de ens bli godkända?
Du har inget sträck i utsträckt läge, dessutom ser det ut som du kan kontrahera lite mer

Vet inte hur man bedömer chins i tävlingar. Ingen av repsen tror jag var till helt avslappnat läge, men närapå. Borde väl ge mer att försöka hålla anspänningen?

Möjligt att jag kan kontrahera mer, men hakan brukar vara väl ovanför stången när jag kör. Nu var det ingen hel stång, men nog tycker jag det ser så ut på filmen iaf, om än det är svår vinkel att se från.

Kanske Jörgen eller nån annan åsikter om utförandet om det gällt tävling? Jag vill köra dem rätt, även om jag inte har planer på att tävla.

DavidN 2006-11-18 12:07

Citat:

Ursprungligen postat av dynamo
Vet inte hur man bedömer chins i tävlingar. Ingen av repsen tror jag var till helt avslappnat läge, men närapå. Borde väl ge mer att försöka hålla anspänningen?

Möjligt att jag kan kontrahera mer, men hakan brukar vara väl ovanför stången när jag kör. Nu var det ingen hel stång, men nog tycker jag det ser så ut på filmen iaf, om än det är svår vinkel att se från.

Kanske Jörgen eller nån annan åsikter om utförandet om det gällt tävling? Jag vill köra dem rätt, även om jag inte har planer på att tävla.

Jag vill själv hellre förespråka en längre rörelse, dvs. att du "släpper upp" skulderbladen i botten på rörelsen. (Det gamla tre-stegs-snacket, fast i en lång mjuk sammanhörande rörelse).
Samma sak att när du är i kontraktion - att du inte stannar upp för att du "ska" - att du drar så långt som kroppen tillåter. Det tar slut när det tar slut, avsluta inte frivilligt rörelsens längd.

ps, jag säger givetvis allt med en glad min - inte en besserwisser min :)

JusupWilkosz 2006-11-18 12:13

Skärp upp böjjen, sänk vikterna och gå djupare så slipper vi en skadad rygg i framtiden.
Ska man vara lite mer petig så bör du tänka lite mer på full rörelselängd i övningarna, men vi är ju viktkåta, de flesta av oss.
Annars ser det bra ut ryssen eller ska jag säga Treat Williams!

Richard85 2006-11-18 12:19

Äsch, ser ingen mening med o gå djupare i knäböjen, du ska ändå inte tävla antar jag och så stor skillnad är det inte. Bra jobbat, men du hade orkat en till på cablecurlen :D

Yankeee 2006-11-18 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av Richard85
Äsch, ser ingen mening med o gå djupare i knäböjen, du ska ändå inte tävla antar jag och så stor skillnad är det inte. Bra jobbat, men du hade orkat en till på cablecurlen :D

Ser du ingen mening med att föra stången ner till bröstet i bänkpressen heller?

Piranha 2006-11-18 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av dynamo
Pez har hjälpt mig att filma lite i veckan så jag kan se utförande på övningarna. Både kul, nyttigt och pinsamt att gloa igenom dem. Dessa är i alla fall de som jag själv inte tycker ser förskräckliga ut.




EDIT: Bannade youtube som segar, jaja, de kommer väl snart


Jag är fan impad av chinsen där Robert är ju lång som en giraff, mycket starkt jobbat :thumbup:

Richard85 2006-11-18 12:35

Jo, men med tanke på det djupet han utför nu och vad ni vill han ska utföra är det inte mkt skillnad så förstår ej gnället där..Varit andra videos där djupet varit sämre och fått god kritik för bra djup..Wierd

130kg finsk sisu 2006-11-18 12:41

Chinsen var ju tokbra! starkt!
Men du såg så lugn å snäll ut! Kom igen lite PERKELE är aldrig fel...*whistle*

Liten Men Fet 2006-11-18 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av dynamo
Ja du, svårt för mig att se. Nog finns det en del likheter. Är lite skillnad att titta på en bild jämfört med hur man ser ut i rörelse med ansiktsuttryck osv. Uppenbarligen är vi lika om både du och brorsan din tyckte det! :MrT:

Jao, bilden var väl inte den bästa men urvalet var dåligt. Förmodligen var det mest kombinationen av ungefär samma frisyr, skägg, lite suddiga filmer och att vi har ett väldigt liknande rörelsemönster.

Trevliga filmer iallafall!

HookersUnited 2006-11-18 14:05


Monchichi FTW

Yankeee 2006-11-18 14:26

Citat:

Ursprungligen postat av Richard85
Jo, men med tanke på det djupet han utför nu och vad ni vill han ska utföra är det inte mkt skillnad så förstår ej gnället där..Varit andra videos där djupet varit sämre och fått god kritik för bra djup..Wierd

Vad menar du med "mycket skillnad"? Det är ungefär halva rörelsen vi pratar om nu, är inte det mycket skillnad?

Princy 2006-11-18 14:31

Ahahaha, I am the Master of Stealing the Attention on Scottcurl Videos!




http://bestsmileys.com/famous/5.gif

ante 2006-11-18 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av Princy
Ahahaha, I am the Master of Stealing the Attention on Scottcurl Videos!

http://bestsmileys.com/famous/5.gif

Japp, bara du som kan dricka ur flaskan sådär sensuellt, för att sedan flexa latsen samtidigt som du inser att du är i bild, för att sedan gå därifrån, helt oberörd.

Richard85 2006-11-18 16:16

Halva rörelsen? Skärp dig nu, handlar knappast om några halva rörelser där inte..


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)