Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Medlemsbilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Lägg upp era träningsfilmer (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82188)

EkarN 2010-05-02 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av Joakim pettersen (Inlägg 4337364)
Han har redan tryckt upp det ;)

Haha det hade jag glömt:D

ceejay 2010-05-02 20:13



synd att det inte blev filmat lite bättre. Men ganska stor skillnad med tidigare böjar. Försökte verkligen ha armbågarna nedåt och hålla ryggen med vertikalt

Ollas 2010-05-02 20:14


the_PL_man 2010-05-02 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av EkarN (Inlägg 4337436)
Haha det hade jag glömt:D

Nu är jag inte med? Det var väl 200kg RAW i bänk vi pratade om?
Det har herr Lindh inte gjort än, även om jag veta att han har det som ett mål. :hbang:

EkarN 2010-05-02 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av the_PL_man (Inlägg 4337454)
Nu är jag inte med? Det var väl 200kg RAW i bänk vi pratade om?
Det har herr Lindh inte gjort än, även om jag veta att han har det som ett mål. :hbang:

Haha då kom jag ihåg rätt ändå:D Tänkte väl.

Phasio 2010-05-02 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av Gabriel174 (Inlägg 4335887)
Jag tar åt mig kritiken och tackar!

Så lite så, det kommer bli extra märkbart om du kör med utrustning.

amarth 2010-05-02 21:39

Är väldigt tacksam för kritik, speciellt på rycken och frivändningarna.


Pepz 2010-05-02 21:50

amarth
du försöker studsa upp den med hjälp av låren istället för att utnyttja kraften från höften. du är väldigt framåtlutad i hela lyftet. när draget är klart så ska du vara nästan i en båge bakåt. sen ska du snabbt under stången. detta är tydligast i rycket där du fortfarande har böjda ben och vinkel i höften trots att stången har passerat höften.
du drar mycket med armar och rygg och i rycket så får du stången väldigt långt ifrån dig.

amarth 2010-05-02 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Pepz (Inlägg 4337703)
amarth
du försöker studsa upp den med hjälp av låren istället för att utnyttja kraften från höften. du är väldigt framåtlutad i hela lyftet. när draget är klart så ska du vara nästan i en båge bakåt. sen ska du snabbt under stången. detta är tydligast i rycket där du fortfarande har böjda ben och vinkel i höften trots att stången har passerat höften.
du drar mycket med armar och rygg och i rycket så får du stången väldigt långt ifrån dig.

Jag ska satsa på att försöka trycka fram höften mer alltså? Var det något av rycken som var bättre än de andra?

Tack så mycket för feedbacken =)

creperiet 2010-05-02 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av ceejay (Inlägg 4337438)
synd att det inte blev filmat lite bättre. Men ganska stor skillnad med tidigare böjar. Försökte verkligen ha armbågarna nedåt och hålla ryggen med vertikalt

Du ser tyvärr fortfarande ut att rotera bäckenet ganska mycket i botten. Behöver du gå så djupt? Stannar du fem-sju cm högre upp har du fortfarande en stor rörelse. Dock håller du upp ryggen bättre under resten av lyftet, d v s mindre ryggfäll.

Citat:

Ursprungligen postat av amarth (Inlägg 4337674)
Är väldigt tacksam för kritik, speciellt på rycken och frivändningarna.

Några grejer jag tänkte på.

1. Starten i både rycken och vändningarna är lite osamlad, d v s du rätar ut benen för snabbt. Fokuserar du på att dra igång lyftet med höften blir starten synkad och du hamnar i en inte lika framåtlutad position. Tror inte detta är svåråtgärdat med tanke på ditt höfttryck i marken.

2. Du slår stången ifrån dig med knäna. Du vill istället få stången nära höften, typ ovanför snoppen. I frivändning kan det vara lite svårare än i ryck beroende på fattningen (om du inte har lyftararmar), men det faktum att du gör det så tydligt i rycken tyder på att det är en en ren teknkgrej som förmodligen kan rättas till snabbt. Kolla på tyngdlyftare med bra teknik och vart stången tar vägen i klippet.

3. Raka armar.

4. Dra färdigt.

amarth 2010-05-02 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av creperiet (Inlägg 4337725)



Några grejer jag tänkte på.

1. Starten i både rycken och vändningarna är lite osamlad, d v s du rätar ut benen för snabbt. Fokuserar du på att dra igång lyftet med höften blir starten synkad och du hamnar i en inte lika framåtlutad position. Tror inte detta är svåråtgärdat med tanke på ditt höfttryck i marken.

2. Du slår stången ifrån dig med knäna. Du vill istället få stången nära höften, typ ovanför snoppen. I frivändning kan det vara lite svårare än i ryck beroende på fattningen (om du inte har lyftararmar), men det faktum att du gör det så tydligt i rycken tyder på att det är en en ren teknkgrej som förmodligen kan rättas till snabbt. Kolla på tyngdlyftare med bra teknik och vart stången tar vägen i klippet.

3. Raka armar.

4. Dra färdigt.


Jag trodde faktiskt att man skulle trycka på stången strax ovanför knäna i frivändningen, men jag ska alltså satsa på att försöka få den vid midjan i både ryck och frivändning?

ceejay 2010-05-02 22:17

hmm okej creperiet. Kanske dock lite svårt att se exakt hur mkt bäckenet roterar iom halvslappt linne. Det kändes faktiskt inte som om det va så jättemycket idag.

Jag gillar att köra rätt djupa, så jag får väl ta och fixa så att jag klarar av det.

Joakim pettersen 2010-05-02 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av the_PL_man (Inlägg 4337454)
Nu är jag inte med? Det var väl 200kg RAW i bänk vi pratade om?
Det har herr Lindh inte gjort än, även om jag veta att han har det som ett mål. :hbang:

http://www.kolozzeum.com/forum/showp...&postcount=848

Står då bänk: 200x1

Davidzor3 2010-05-02 22:36

Mathias är en man för sig så 200 Kg Rawbänk lär komma inom kort*flex*

clinteastwood 2010-05-02 22:38

Citat:

Ursprungligen postat av Joakim pettersen (Inlägg 4337827)

Det är LIND!

På Filmklippet är det LINDH från karlstad!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)