Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Medlemsbilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Lägg upp era träningsfilmer (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82188)

PepzAdept 2010-04-29 22:03

Slänger in lite bänk från idag. Jenny var grym idag, lite bonus i slutet med henne!

Passade på att filma lite idag också :)


shadowfire 2010-04-29 22:23

Påminn mig om att aldrig tävla i F5 mot er iaf pepzadept.
Good work lads!

Klo 2010-04-29 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av The Swedish Oak (Inlägg 4331722)
Bra film Klo! Alldeles för lite OL-filmer i tråden, fina knäböjar också. *flex*

Tack, ska försöka filma från och till för att pressa mig att bli bättre

Citat:

Ursprungligen postat av creperiet (Inlägg 4331874)
Alltid roligt med lyftarklipp!:)

Det jag spontant tänkte på var din startposition i rycket; du har väldigt mycket ryggfäll vilket du förmodligen vet om. Det starkaste läget är ju naturligtvis individuellt, men efter vad jag erfar har du en rätt genomarbetad fysik och jag undrar om du på sikt inte får ut mer om du står mer upprätt och trycker igång det från det läget.

mm blev tillsagd att testa att inte gå så djupt som jag gjort tidigare. Kan hända har jag tagit det några steg för långt? Ska testa att sätta mig djupare nästa ryckpass. Tack för kritiken!

Citat:

Ursprungligen postat av PepzAdept (Inlägg 4332061)
Kan inte annat än att hålla med! riktigt kul att se :thumbup:
Sitter här riktigt avundsjuk nu, vill också kunna kasta runt såna där vikter :D

En spontan tanke: Nu är jag ju VERKLIGEN novis när det kommer till ryck... men skulle du inte dra fördel av att sitta lite djupare och mer upprätt med ryggen? Skjuta mer med benen och mindre med ryggen, tycker det ser ut som om du står väldigt framåtlutad när du lyfter nu.

tacktack kommer mer som sagt!

Se mitt svar angående starten ovan. Förut skickade jag på stången så in i hlvte med benen att jag med min teknik omöjligt kunde få kontroll på den :D
Tack för din input!

PepzAdept 2010-04-29 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av shadowfire (Inlägg 4332215)
Påminn mig om att aldrig tävla i F5 mot er iaf pepzadept.
Good work lads!

Haha. äh men F5 är kul att använda som nån slags jämförelseskala med sig själv kan jag tycka. Brukar köra det på lite olika vikter när jag är på väg upp eller ner. Rätt kul att se utvecklingen.
Jenny är ju fjolårets mästarinna så hon kan ju det där ganska bra i alla fall. ;)

Citat:

Ursprungligen postat av Klo (Inlägg 4332233)
Se mitt svar angående starten ovan. Förut skickade jag på stången så in i hlvte med benen att jag med min teknik omöjligt kunde få kontroll på den :D
Tack för din input!

Ahh... sorry missade att han redan kommenterat det. Förstår hur du menar. Det är ju en jäkligt svår övning det där. Önskar att min teknik såg ens hälften så bra ut som din... det gör den verkligen inte i dagsläget :D

spoon 2010-04-29 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av Klo (Inlägg 4331527)

Själv kan jag äntligen träna i stort sett fullt ut efter en skada i foten. Tragglat med OL sedan slutet på -09, tekniken kan alltid bli bättre tar gärna emot kritik och tips.

Blandat från april:

Du får det att se så enkelt ut för mitt otränade öga. Men jag vet ju hur det ser ut när jag själv försöker mig på liknande övningar. Snyggt jobbat :)

Klo 2010-04-29 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 4332378)
Du får det att se så enkelt ut för mitt otränade öga. Men jag vet ju hur det ser ut när jag själv försöker mig på liknande övningar. Snyggt jobbat :)

Stort tack det var kul att höra! Är fruktansvärt självkritisk så jag har svårt att hålla med :whipped:

Mapa 2010-04-29 23:51

lite lyft från omgång 2

Poxeman 2010-04-30 07:25

Citat:

Ursprungligen postat av creperiet (Inlägg 4331874)
Fixa ordentliga skor och förbättra rörligheten i fotlederna, mest med fulldjupa knäböj (stången på nacken) men ev också med kompletterande stretching. Annars ser det bra ut.:)

Vad är ordentliga skor? Nu körde jag med ett par supertunna skor som har helt platt sula.

Jobbar på Sheo-stretchen för att få bättre rörlighet.
Tack.

Lepras 2010-04-30 09:12

Lite snedbænk från Onsdags+ bænkpress 150 och 165kg


Joakim pettersen 2010-04-30 11:03

Citat:

Ursprungligen postat av Gabriel174 (Inlägg 4331377)
Varför var det folk som passade? :D

Styrkelyftstävling. Passare måste finnas oavsett vikt om jag förstått min sport rätt :D

creperiet 2010-04-30 12:04

Citat:

Ursprungligen postat av Poxeman (Inlägg 4332552)
Vad är ordentliga skor? Nu körde jag med ett par supertunna skor som har helt platt sula.

Jobbar på Sheo-stretchen för att få bättre rörlighet.
Tack.

Det är just det. Du har förmodligen nytta av en stabil sko med viss upphöjning för att komma djupare ner och stå stadigt.

Poxeman 2010-04-30 12:17

Citat:

Ursprungligen postat av creperiet (Inlägg 4333080)
Det är just det. Du har förmodligen nytta av en stabil sko med viss upphöjning för att komma djupare ner och stå stadigt.

Där ser man. Jag har sett kommentarer om att man inte skall böja i löparskor, därför antog jag att motsatsen var bra.

Kommer inte köpa nya skor för böjande dock. Får träna upp rörligheten istället.

creperiet 2010-04-30 12:56

Citat:

Ursprungligen postat av Poxeman (Inlägg 4333103)
Där ser man. Jag har sett kommentarer om att man inte skall böja i löparskor, därför antog jag att motsatsen var bra.

Kommer inte köpa nya skor för böjande dock. Får träna upp rörligheten istället.

Löparskor? Det har jag inte sagt.

Ett par stabila skor en är mycket väl värd investering i din träning. För runt tusenlappen får du något som håller ett bra tag. Dessutom funkar det utmärkt att använda till andra roliga saker, typ mark eller lyftning. Det är som sagt inte bara fråga om rörlighet utan också om stabilitet, vilket har större och större betydelse ju tyngre vikter du jobbar dig upp på.

Gabriel174 2010-04-30 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av Joakim pettersen (Inlägg 4332939)
Styrkelyftstävling. Passare måste finnas oavsett vikt om jag förstått min sport rätt :D

Jaha, haha såg lite komiskt ut.

Poxeman 2010-04-30 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av creperiet (Inlägg 4333199)
Löparskor? Det har jag inte sagt.

Ett par stabila skor en är mycket väl värd investering i din träning. För runt tusenlappen får du något som håller ett bra tag. Dessutom funkar det utmärkt att använda till andra roliga saker, typ mark eller lyftning. Det är som sagt inte bara fråga om rörlighet utan också om stabilitet, vilket har större och större betydelse ju tyngre vikter du jobbar dig upp på.

Nej, det vet jag att du inte sagt. Men kommentaren har förekommit ett par gånger i denna tråd.

Ok. Tack för rådet.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)