Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Nano-Sekund bygger & äter!, samt jobbar och sover! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=156157)

Squamata 2012-08-28 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av Niwah (Inlägg 5951665)
Jag tycker ni ska fara och hälsa på lite koloiter!

Squamata, TITO, AronP och RassK hade jag gärna sett :) Eller varför inte Mersault och Jessie så får ni med ett riktigt powercouple :D

Roligt förslag! Hade varit asball, men varför måste alla schyssta gymsnubbar bo uppe i norrlands skogar! =P

Ingen hade förstått min grofva skånska iofs^^..


Nano> Riktigt köttiga pass du levererar! Ska satsa på bli lika stark som dig o chrille nu = P

PatJack 2012-08-28 20:19

Bara nöta extra hårt på böjen så är du snart uppe på 200+ :)

Nano-Sekund 2012-08-28 21:23

Citat:

Ursprungligen postat av Joensson (Inlägg 5951843)
Jag kör också i dom skorna fast mina är röd/vit riktigt sköna är dom :)
Passen ser bra ut tycker jag, du verkar vara pågång big time nu :)

TY Jönsson! Jo skorna kändes bra & Känslan i kroppen är bättre än på länge! Det bör lysa RÖTT i många av kommande inlägg!

Citat:

Ursprungligen postat av Squamata (Inlägg 5951865)
Roligt förslag! Hade varit asball, men varför måste alla schyssta gymsnubbar bo uppe i norrlands skogar! =P

Ingen hade förstått min grofva skånska iofs^^..

Nano> Riktigt köttiga pass du levererar! Ska satsa på bli lika stark som dig o chrille nu = P

Hahaha! Det blir du garanterat om du bara går in för det!! Du är grym!! Varför inte komma upp & gästträna med oss ? Inkl. Chrille87 =)

Citat:

Ursprungligen postat av PatJack (Inlägg 5951872)
Bara nöta extra hårt på böjen så är du snart uppe på 200+ :)

Ja man kan ju alltid hoppas, men någon 200kg+ böjare har jag svårt att se mig själv utvecklas till. MÅSTE jobba upp rörligheten !!!

Blanca 2012-08-28 21:24

när man har märken i nacken vet man att böjjarna tar sig!!
schyssta skor med!!

Likeapeanut 2012-08-28 21:53

Stronga traps ! 5/5 aesthetics ;)

Pitepalt 2012-08-28 23:44

Fler filmer på "Crazy Workouts", är skitkul att kolla på och så blir man grymt peppad själv på att bara kliva in och kötta på gymmet! :thumbup:
(Om ni fortsätter med det kanske man t.o.m själv kan få följa med och kötta ett pass när man vänder hem över någon storhelg i framtiden :D )

Nano-Sekund 2012-08-29 08:02

Citat:

Ursprungligen postat av Blanca (Inlägg 5952058)
när man har märken i nacken vet man att böjjarna tar sig!!
schyssta skor med!!

Haha jo märkena är väldigt synliga & skorna var grymt sköna! :) Nu skylla man bara haft din böjstyrka !!
Citat:

Ursprungligen postat av Likeapeanut (Inlägg 5952120)
Stronga traps ! 5/5 aesthetics ;)

Haha!! Tack Nöten !!
Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5952254)
Fler filmer på "Crazy Workouts", är skitkul att kolla på och så blir man grymt peppad själv på att bara kliva in och kötta på gymmet! :thumbup:
(Om ni fortsätter med det kanske man t.o.m själv kan få följa med och kötta ett pass när man vänder hem över någon storhelg i framtiden :D )

Vi har ett par Crazy Workouts på G & AbSolut så skulle du kunna vara aktuell, bara du är redo att #KUGGA #UPP

Johan.S 2012-08-29 10:12

Lyckades du hitta skorna här i stan eller har du beställt?

Nano-Sekund 2012-08-29 11:50

Citat:

Ursprungligen postat av Johan.S (Inlägg 5952611)
Lyckades du hitta skorna här i stan eller har du beställt?

Beställde dom från USA 90$, du får prova när du kommer & hälsar på :)

Likeapeanut 2012-08-29 12:59

Utmaning som jag vill se dig köra Nano !Chins..120 ..för 100 är för mainstream så 120 låter bra ;)
Vad tror du?

benaciii 2012-08-29 13:04

vadihelvete är kugga upp? och varav alla instagram hashtags överallt....?? ###########









:)

Nano-Sekund 2012-08-29 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av Likeapeanut (Inlägg 5952845)
Utmaning som jag vill se dig köra Nano !Chins..120 ..för 100 är för mainstream så 120 låter bra ;)
Vad tror du?

Haha!! Hade jag fått välja 1 övning son jag är ABSOLUT sämst på så är det chins. Jag tror att jag skulle behöva 1 dygn på mig för att fixa 120 st, framförallt på en kroppsvikt på ca 110kg...

Kan man få en annan utmaning ? :)
Citat:

Ursprungligen postat av benaciii (Inlägg 5952856)
vadihelvete är kugga upp? och varav alla instagram hashtags överallt....?? ###########
:)

Men Bennci är du på dåligt humör eller bara PWO-Laddad inför kvällens pass ? ;)

Att #KUGGA #UPP betyder att man inte nöjer sig med där man var igår, utan helatiden söker nya målsättningar & tar kampen mot sig själv & inte viker ner sig i varken träning, kost, tro, målsättningar, diet, bulk, etc. etc. Man vill va en vinnare som ständigt bevisar för sig själv att det går att spränga gränser!!

Uttrycket har jag länge använt & nu jar det börjat symbolisera mig själv & smitta av sig på folk som läser min journal & 4klövern.

# är en influens av twitter & instagram !!

Jag vill se dig #KUGGA #UPP ikväll Bennci eller är du en kille som nöjer dig ?? !!

benaciii 2012-08-29 13:40

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5952890)
Haha!! Hade jag fått välja 1 övning son jag är ABSOLUT sämst på så är det chins. Jag tror att jag skulle behöva 1 dygn på mig för att fixa 120 st, framförallt på en kroppsvikt på ca 110kg...

Kan man få en annan utmaning ? :)

Men Bennci är du på dåligt humör eller bara PWO-Laddad inför kvällens pass ? ;)

Att #KUGGA #UPP betyder att man inte nöjer sig med där man var igår, utan helatiden söker nya målsättningar & tar kampen mot sig själv & inte viker ner sig i varken träning, kost, tro, målsättningar, diet, bulk, etc. etc. Man vill va en vinnare som ständigt bevisar för sig själv att det går att spränga gränser!!

Uttrycket har jag länge använt & nu jar det börjat symbolisera mig själv & smitta av sig på folk som läser min journal & 4klövern.

# är en influens av twitter & instagram !!

Jag vill se dig #KUGGA #UPP ikväll Bennci eller är du en kille som nöjer dig ?? !!

Vilar idag pga tränat 1v i sträck :) Jag kommer "kugga upp" rejält. var så säker ;)

Nano-Sekund 2012-08-29 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av benaciii (Inlägg 5952918)
Vilar idag pga tränat 1v i sträck :) Jag kommer "kugga upp" rejält. var så säker ;)

Låter extremt intressant Bennci !! Ser fram emot det !! :)

Jonithan 2012-08-29 14:44

BRA fighting-face från gymmet!!! :) GOTT ATT SE!

Nano-Sekund 2012-08-29 14:46

NU - Axlar/Triceps - #Håll #ögonen #Öppna

Likeapeanut 2012-08-29 14:51

[QUOTE=Nano-Sekund;5952890]Haha!! Hade jag fått välja 1 övning son jag är ABSOLUT sämst på så är det chins. Jag tror att jag skulle behöva 1 dygn på mig för att fixa 120 st, framförallt på en kroppsvikt på ca 110kg...

Kan man få en annan utmaning ? :)

Erhmmmm låt mig fundera så återkommer jag *popcorn*

stockinger 2012-08-29 15:25

Tycker din syn på träning, kost etc. och motto (kugga upp) är riktigt bra, fortsätt med det :)
#kuggar #upp inför ett benpass nu! ;)

Nano-Sekund 2012-08-29 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av Jonithan (Inlägg 5953027)
BRA fighting-face från gymmet!!! :) GOTT ATT SE!

TY JonithXander! Det gäller att va hård i psyket utan att se allt för muppig ut när det ska lyftas tungt :)


[QUOTE=Likeapeanut;5953033][QUOTE=Nano-Sekund;5952890]Haha!! Hade jag fått välja 1 övning son jag är ABSOLUT sämst på så är det chins. Jag tror att jag skulle behöva 1 dygn på mig för att fixa 120 st, framförallt på en kroppsvikt på ca 110kg...

Kan man få en annan utmaning ?

Erhmmmm låt mig fundera så återkommer jag QUOTE]
Haha !! #jag #andas #ut - Jag väntar med spänning !!

Citat:

Ursprungligen postat av stockinger (Inlägg 5953116)
Tycker din syn på träning, kost etc. och motto (kugga upp) är riktigt bra, fortsätt med det :)
#kuggar #upp inför ett benpass nu! ;)

Tack Stocken !! Spot ON !! Det är just det allt handlar om - Inställning, vilja, glöd & sunt förnuft !! *flex*

Jonithan 2012-08-29 17:40

Det är så jävla härligt att skutta in i den här tråden, av någon anledning blir jag alltid sugen på att träna! :D

Nano-Sekund 2012-08-29 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av Jonithan (Inlägg 5953385)
Det är så jävla härligt att skutta in i den här tråden, av någon anledning blir jag alltid sugen på att träna! :D

Om du "skuttar in" på 10 min så hoppas jag att du blir än mer sugen på att träna ;) #update #på #G

Nano-Sekund 2012-08-29 18:02

29/8 - Onsdag - Axlar, Triceps

Smal bänkpress
80x5
90x5
100x5
110x5
120x5
130x4 - PB - BRA! - FILM

Push press
60x5
80x5
90x5
100x9 - PB - BRA! - FILM

Hantellyft åt sidan
4 set 10-12 reps
-- superset --
Lyft åt sidan med viktskivor
4 set 6-8 reps

Dips i maskin
4 set 10-12 reps

Breda push downs i cable
4 set 10-15 reps

Idag var #UPP #KUGGNINGEN total !! Är inne i ett så sjukt streak just nu & allt som jag rör i känns som papper !!Push pressarn var inte fullt utlåsta, men jag känner att styrkan finns där.

Jag Är så oerhört glad att det äntligen börjar släppa i bänkpress, smal bänk samt även i vissa tricepsövningar. Sedan jag vilade (ofrivilligt i 6 dagar pga. nacken), så har min styrka #PEAK;at #BIG #TIME !!

Smal bänkpress 130 kg x 4


Push Press 100 kg x 9


Kan även tilläga att jag hade en mycket trevlig pratstund igår med Squamata här på kolo - Jag lovade han att skriva några rader om min syn på träning, tankar samt hur jag själv resonerar samt planerar min träning. Hoppas få ihop detta inom kort!

Nu #KUGGAR vi ALLA #UPP tillsammans !!!

Mersault 2012-08-29 18:11

Snyggt Ola!! Kul att höra att träningen går bra :)

chrille87 2012-08-29 18:19

Du är verkligen stekhet just nu!!! Ser fram emot nästa månad... Oktober challenge!!

Panthro 2012-08-29 18:54

Tar inte dina #kugghjul slut snart haha alltid kul att se hur din styrka ökar :)

Pitepalt 2012-08-29 19:14

Ola du är ju helt insane, grymt starka pushpressar och smalbänken går ju inte av för hackor!!!

Ser fram emot syn och tankar om träning! Keep it up!!

A.Pahkamaa 2012-08-29 19:48

Inte sugen på att fokusera mer på bänken? Kugga upp ordentligt och kör Russian Squat Routine en sväng. Egentligen gjort för böj men funkar grymt bra i bänken. Du får mest troligt dra ner på övrig bröstträning samt köra lite lättare triceps och axlar under de 6 veckor som programmet tar.

http://www.exrx.net/WeightTraining/W...Generator.html

antonolsson 2012-08-29 19:57

#kugga #upp verkar definitivt fungera! De måttot sprider sig!

PatJack 2012-08-29 20:45

Sköna lyft/pressar där med feta vikter! Grattis till Pbs och kul med filmer!! :)

Alexei 2012-08-29 20:47

Helt sjukt med en fyra på 130 kg i smalbänk!! I min mening tycker jag att du fuskar lite med armbågarna (vill se armbågarna mer in mot kroppen) utifrån vad jag såg från videon, men sjukt bra som sagt!

Måste påpeka att det är kul att se en ny era av kolozzeum, då du och några andra flitigt använder hashtags:cool: #nu #kuggar #vi #upp

Johan.S 2012-08-29 20:48

Vilket jävla pass Ola! Härligt att det går så bra nu

Nano-Sekund 2012-08-30 05:14

Citat:

Ursprungligen postat av Mersault (Inlägg 5953462)
Snyggt Ola!! Kul att höra att träningen går bra

Tack Mersault !! Jo det känns riktigt bra right now !!
Citat:

Ursprungligen postat av chrille87 (Inlägg 5953480)
Du är verkligen stekhet just nu!!! Ser fram emot nästa månad... Oktober challenge!!

Tack Chrille !! Joo jag funderar dagligen på vad vi skulle hittat på !!
Citat:

Ursprungligen postat av Panthro (Inlägg 5953580)
Tar inte dina #kugghjul slut snart haha alltid kul att se hur din styrka ökar :)

Hahahaaa !! Mycket bra line GLAS, hoppas att det finns några kugghjul kvar inför kommande utmaningar !!
Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5953628)
Ola du är ju helt insane, grymt starka pushpressar och smalbänken går ju inte av för hackor!!!

Ser fram emot syn och tankar om träning! Keep it up!!

TY lillpite-boy !! Det går bra nu :)
Citat:

Ursprungligen postat av A.Pahkamaa (Inlägg 5953704)
Inte sugen på att fokusera mer på bänken? Kugga upp ordentligt och kör Russian Squat Routine en sväng. Egentligen gjort för böj men funkar grymt bra i bänken. Du får mest troligt dra ner på övrig bröstträning samt köra lite lättare triceps och axlar under de 6 veckor som programmet tar.

http://www.exrx.net/WeightTraining/W...Generator.html

Kul att se dig i journalen Pakke !! Måste säga att jag är väldigt sugen, ska se hur allt artar sig närmsta veckorna, kan hända att jag ev. Ringer upp dig för ett "litet snack" :)

Citat:

Ursprungligen postat av antonolsson (Inlägg 5953729)
#kugga #upp verkar definitivt fungera! De måttot sprider sig!

Det gör de VERKLIGEN & jag hoppas att det ska spridas ännu mera !!!!

Citat:

Ursprungligen postat av PatJack (Inlägg 5953867)
Sköna lyft/pressar där med feta vikter! Grattis till Pbs och kul med filmer!! :)

TY PatJack ! Filmer är alltid kul, både för läsare och en själv !!

Citat:

Ursprungligen postat av Alexei (Inlägg 5953872)
Helt sjukt med en fyra på 130 kg i smalbänk!! I min mening tycker jag att du fuskar lite med armbågarna (vill se armbågarna mer in mot kroppen) utifrån vad jag såg från videon, men sjukt bra som sagt!

Måste påpeka att det är kul att se en ny era av kolozzeum, då du och några andra flitigt använder hashtags:cool: #nu #kuggar #vi #upp

Tack Alexei !! Visst skulle jag kunna ha armbågarna närmare, är dock inget jag lägger någon större fokus på eftersom jag ständigt tävlar mot mig själv & mitt eget utförande.

Ja det känns som att en ny era är på G, med skön humor & mycket #UPP #KUGGNING !!

Citat:

Ursprungligen postat av Johan.S (Inlägg 5953874)
Vilket jävla pass Ola! Härligt att det går så bra nu

Tack BIG-Johan !! Ja det rullar på RIKTIGT BRA nu !!

Joensson 2012-08-30 07:51

Citat:

Ursprungligen postat av chrille87 (Inlägg 5953480)
Du är verkligen stekhet just nu!!! Ser fram emot nästa månad... Oktober challenge!!

Hur blev de med Augusti challenge? Har ni fegat ur och försöker prata bort er? :confused:

Gryma pass du radar upp just nu Ola :hbang:

Nano-Sekund 2012-08-30 09:08

Citat:

Ursprungligen postat av Joensson (Inlägg 5954370)
Hur blev de med Augusti challenge? Har ni fegat ur och försöker prata bort er? :confused:

Gryma pass du radar upp just nu Ola :hbang:

Tack Jönsson, jo det går bra nu !!
Jag kommer att ge 200 chansen idag/imorgon - tyvärr så finns det vissa orosmoment, men jag måste ju pröva !! Om nacken håller kan det bli intressant ;)

toalettmysaren 2012-08-30 09:40

nice, när ante pakken postar så lyssnar man, får ta och ta tag i det där och ösa det istället för mm2k när det närmar sig i november för min deadline(100kg innan 26'e december!)

Squamata 2012-08-30 09:42

Lycka till imorgon! Lätt att du fixar de(även om du kanske blir sängliggandes 2 dagar efter) :D

Johan.S 2012-08-30 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5954519)
Tack Jönsson, jo det går bra nu !!
Jag kommer att ge 200 chansen idag/imorgon - tyvärr så finns det vissa orosmoment, men jag måste ju pröva !! Om nacken håller kan det bli intressant ;)

Hoppas det går bra! Ska ge det en till chans ikväll om inte benen är för ömma sen gårdagen.

Nano-Sekund 2012-08-30 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av toalettmysaren (Inlägg 5954585)
nice, när ante pakken postar så lyssnar man, får ta och ta tag i det där och ösa det istället för mm2k när det närmar sig i november för min deadline(100kg innan 26'e december!)

Jodå Toilet-boy, klart man lyssnar då Pakke P lägger några rader! Ska ta mig en ordentlig funderare på om jag kanske ska ge bänks en ärlig chans, dvs. Mera grenspecifikt.
Citat:

Ursprungligen postat av Squamata (Inlägg 5954589)
Lycka till imorgon! Lätt att du fixar de(även om du kanske blir sängliggandes 2 dagar efter) :D

Thanks för peppet MAN !! Jag ska göra allt jag kan, men mitt sunda förnuft säger mig att det är väldigt liten risk för att jag fixar det...

Citat:

Ursprungligen postat av Johan.S (Inlägg 5954667)
Hoppas det går bra! Ska ge det en till chans ikväll om inte benen är för ömma sen gårdagen.

Tack BIG-Johan !! Kommer bli otroligt tufft. Tror däremot att du är god för 12-14 reps idag!

#touche' på brutal träningsvärk i benen...varför körde jag böj i Tisdags ! Hahahaha !!

Nano-Sekund 2012-08-30 19:07

2 bifogad(e) fil(er)
30/8 - Torsdag - Rygg

Marklyft (touch and go) - #OvsC Aug-challange mot Chrille87
100x3
140x3
160x2
180x2
200x12 - PB - BRA! - FILM

Breda latsdrag - Squuezz
4 set 8 reps

Supinerade latsdrag med v-grepp
4 set 5-8 reps

Hammer rodd
3 set 8-10 reps

Pull downs
3 set 8-10 reps

Måste säga att jag är ORDENTLIGT nöjd med dagens prestation - #UPP #KUGGNINGEN var total & jag lyckades plocka fram en extra edge som jag nog inte riktigt trodde att jag hade inom mig. Att jag inte kunnat köra mark på ca 3 veckor var tydligen inte märkbart, kännde att jag hade ett ruskigt bra tryck trots brutal träningsvärk i benen, samt kramp i baksida lår redan på uppvärmningen!

STORT TACK till Xfactor & Niwah för bra pepp idag i gymmet!

Nu ser jag & Chrille87 fram emot Sep-challange - Vad det bli är ännu oklart, kanske ni läsare kan ge lite tips ??

Dagens matchvikt : 110.5 kastruller !


chrille87 2012-08-30 19:23

1-0. Andy Roddick, boom, pang, serveess! #uppkuggning #ovsc #revanshsugen

Gurkovski 2012-08-30 19:26

Bra jobbat Ola

muddler 2012-08-30 19:27

Grym mark!

antonolsson 2012-08-30 19:29

Du är så galen!!!

rallejohansson 2012-08-30 19:30

Oj så grymt markat!! #mästaren #på #att #kugga #upp

XFactor 2012-08-30 19:31

Du är det största freaket ever! kul att se dig bomba idag.

Här med dubbar jag dig till Sultan i Persiska viken;)

iPad 2012-08-30 19:34

Vad kan du ha i 1rm, 270? jävligt starkt markat och grattis till vinsten av augusti challange :)

Pitepalt 2012-08-30 19:35

Sjukt starkt jobbat Ola, du är en riktig förebild! :bow:

Johan.S 2012-08-30 20:04

Förbannat bra gjort! Synd att jag kände mig så sliten idag att jag inte orkade på å ge mig in i matchen.

Panthro 2012-08-30 20:18

Du är ordagrant galen 12 jävla reps på 200kg sjukt är det.

AAAA kropp helvetes min nu har jag bestämt att jag är tillräkligt frisk för att dra ett mark/kron pass i morgon.
Jag kan säga att var enda liten del i kroppen min skriker efter tunga vikter efter man såg detta.

Joensson 2012-08-30 20:29

Så ska de se ut!! :) riktigt brutalt nu är de bara lägga på 270+ och visa pojkarna hur men markar

Imma 2012-08-30 20:31

Kung! :hbang:

Jonithan 2012-08-30 20:39

KOLLA DÄR!, en 12:a. Vilket jäääkla köttmonster du är!!! :D

marcusbranden 2012-08-30 21:08

Du är ett MONSTER! Grattis till dom 12 repsen, riktigt bra jobbat!:thumbup:
Längtar till sep-challenge! *drool*

Blanca 2012-08-30 21:37

Upp med en knäböjs challenge så kan jag smyga in;)

riktigt manliga markar!! imponerande Ola!

Niwah 2012-08-30 21:41

Fy fan. Knäböjschallenge lär ju bli det vidrigaste någonsin :D

Nano-Sekund 2012-08-30 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av chrille87 (Inlägg 5955643)
1-0. Andy Roddick, boom, pang, serveess! #uppkuggning #ovsc #revanshsugen

Tack Chrille !! Vi ska def. #Kugga upp till next level !!

Citat:

Ursprungligen postat av Gurkovski (Inlägg 5955654)
Bra jobbat Ola

Tack Gurra! Kul att se dig & träna lite med dig idag !!

Citat:

Ursprungligen postat av muddler (Inlägg 5955656)
Grym mark!

Tack muddler! Kul att se dig här inne!

Citat:

Ursprungligen postat av antonolsson (Inlägg 5955668)
Du är så galen!!!

Måste ju va det när man inte fick dina gener för det visuella !!
Citat:

Ursprungligen postat av rallejohansson (Inlägg 5955670)
Oj så grymt markat!! #mästaren #på #att #kugga #upp

Takc Ralle! Kanke inte mästare, men iafa. grundare till detta kära uttryck : #UPP #KUGGNING[/B] hahaha!

Citat:

Ursprungligen postat av XFactor (Inlägg 5955671)
Du är det största freaket ever! kul att se dig bomba idag.

Här med dubbar jag dig till Sultan i Persiska viken

Köper inte den titeln! Det är du som är Sultanen från Persiska viken, jag är fortfarande bara prins !! Haha !

Citat:

Ursprungligen postat av iPad (Inlägg 5955683)
Vad kan du ha i 1rm, 270? jävligt starkt markat och grattis till vinsten av augusti challange

Tack iPad! Jag har max 240 kg på ett max, man kan måste ta med i beräkningen att jag kör touch and go, gör vikten "lite lättare" Men 250kg bör gå få upp innan jul (hoppas jag) !!

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5955686)
Sjukt starkt jobbat Ola, du är en riktig förebild!

TY lillpite-Boy - värmer verkligen att få höra sånna ord! Jag jobbar dagligen på att försöka vara en bra förebild, därför är det extra kul när någon creedar en för det !! TACK !

Citat:

Ursprungligen postat av Johan.S (Inlägg 5955777)
Förbannat bra gjort! Synd att jag kände mig så sliten idag att jag inte orkade på å ge mig in i matchen.

Du har ju lätt 15 reps en bra dag BIG-Johan ! Jag är inte ens nära dig i mark! framförallt inte max-reps.

Citat:

Ursprungligen postat av Panthro (Inlägg 5955813)
Du är ordagrant galen 12 jävla reps på 200kg sjukt är det.

AAAA kropp helvetes min nu har jag bestämt att jag är tillräkligt frisk för att dra ett mark/kron pass i morgon.
Jag kan säga att var enda liten del i kroppen min skriker efter tunga vikter efter man såg detta.

Tack Kim GLAS !! Kul att jag kan tagga igång dig från sjuksängen! Hoppas att nattpasset på 24an gick bra & att du fick upp PR i mark & curls som du lovade !! Haha!

Citat:

Ursprungligen postat av Joensson (Inlägg 5955845)
Så ska de se ut!! riktigt brutalt nu är de bara lägga på 270+ och visa pojkarna hur men markar

Tack Jönsson! Men 270 kg är något år bort, är fruktansvärt svag på max-reps i förhållande till reps...MEN jag ska försöka nå 250 kg innan jul iafa. !

Citat:

Ursprungligen postat av Imma (Inlägg 5955849)
Kung! :hbang:

IMMA !! Hahah RIKTIGT kul att se dig i journalen ! Är detta en tilfällighet eller smygläser du den ? Hoppas allt är bra!!

Citat:

Ursprungligen postat av Jonithan (Inlägg 5955872)
KOLLA DÄR!, en 12:a. Vilket jäääkla köttmonster du är!!!

Haha Jajmän JonithXander! Nu #kuggar jag #upp som aldrig förr, ifall jag får låna lite energi av dig så bör jag kunna spränga nya barriärer !!

Citat:

Ursprungligen postat av marcusbranden (Inlägg 5955937)
Du är ett MONSTER! Grattis till dom 12 repsen, riktigt bra jobbat!:thumbup:
Längtar till sep-challenge! *drool*

Tack Branden! Det var en riktigt skön vinst! Jag ser också fram emot sep-challange !!
Citat:

Ursprungligen postat av Blanca (Inlägg 5956003)
Upp med en knäböjs challenge så kan jag smyga in;)

riktigt manliga markar!! imponerande Ola!

Jaa vem vet ? ni får se på Måndag vad som gäller !!

Citat:

Ursprungligen postat av Niwah (Inlägg 5956009)
Fy fan. Knäböjschallenge lär ju bli det vidrigaste någonsin :D

Där skulle du vara slagkrafrig Nisse !!

TACK SAMTLIGA som skriver i min journal, jag jobbar hårt för att kunna ge er lite rolig läsning & litevideos/bilder. Försöker att följa er träning också samt ge lite kommentarer...

Nu #kuggar vi alla #upp Tillsammans mot nya mål !!

toalettmysaren 2012-08-30 22:53

fy fan, det där var rätt sjukt.

PatJack 2012-08-31 01:02

12 reps på 200kg i mark är ju kungligt! =) Fett bra jobbat!

Johan.S 2012-08-31 07:51

Dips med vikt som kommande challange?

stockinger 2012-08-31 09:26

STORT GRATTIS till segern Ola :)

Jonithan 2012-08-31 09:29

Citat:

Ursprungligen postat av Johan.S (Inlägg 5956405)
Dips med vikt som kommande challange?

Ola, blir det dips med vikt så fliker jag tamejfan in i tävlingen! ;)

Nano-Sekund 2012-08-31 12:08

Citat:

Ursprungligen postat av toalettmysaren (Inlägg 5956207)
fy fan, det där var rätt sjukt.

Haha! Tack R.N !! Äntligen vet jag vem du är (fått info.) Jag lovar att inte out:ā dig med namn ;) kul att se dig föra journal & kommentera!!
Citat:

Ursprungligen postat av PatJack (Inlägg 5956291)
12 reps på 200kg i mark är ju kungligt! =) Fett bra jobbat!

Tack PatJack !! Jag är mycket nöjd över det !! Nu väntar nya utmaningar !!

Citat:

Ursprungligen postat av Johan.S (Inlägg 5956405)
Dips med vikt som kommande challange?

Inget dumt förslag Johan, MEN tyvärr så pallar inte mina bröstfästen för det i nuläget.
Citat:

Ursprungligen postat av stockinger (Inlägg 5956510)
STORT GRATTIS till segern Ola :)

Tack Stocken !! Kul att se dig inne i journalen, trodde att du överget mig !!
Citat:

Ursprungligen postat av Jonithan (Inlägg 5956520)
Ola, blir det dips med vikt så fliker jag tamejfan in i tävlingen! ;)

Blir inte dips på Sep-challange tyvärr !! Men jag ser gärna dig #kugga #upp ändå på dipsen !!

toalettmysaren 2012-08-31 12:54

lugnt :), gillar att trolla och fula mig lite ibland så om det inte är allt för lätt att knyta namn och nicks. Men nu har jag inte gått in i den rollen riktigt på allvar här på kolo då jag trodde till en början att jag skulle göra det men är som svårt, alla är så snälla och genuint glada för alla..så med det sagt så är anonymiteten inget jag bryr mig om längre.

Apropå journalen, ja, det hjälper att föra en träningsdagbok när man är i grunden inte en som gillar att anstränga sig allt för mycket :). Kämpar med min lättja, som pappa till en treåring och en till på gång så vill jag ändra lite i grunden på hur jag är som människa när det kommer till allt som är ansträngande och att bli lite starkare, träningsrutiner och så, sen att man får mer självförtroende är lite av en bonus, oväntat kommer det som ett brev på posten.

jorna 2012-08-31 13:30

Jag gillar när prestationer är greppbara för mig som motionär. Typ vetskapen om att man hänger på en 10 000-meterslöpare ungefär ett varv. Nu ska vi inte ta det här till ytterligheterna och jämföra med en elitlöpare, men det är tur att stången är greppbar i alla fall. För närmare än så är man inte att greppa 200x12. Respekt!

Adama 2012-08-31 14:30

Bra där, finns lite SL-potential i dig ;)

Du höll ryggen bra trots högrepsen. Nu vill jag se 1RM med bälte utan remmar :D

Nano-Sekund 2012-08-31 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av toalettmysaren (Inlägg 5956861)
lugnt :), gillar att trolla och fula mig lite ibland så om det inte är allt för lätt att knyta namn och nicks. Men nu har jag inte gått in i den rollen riktigt på allvar här på kolo då jag trodde till en början att jag skulle göra det men är som svårt, alla är så snälla och genuint glada för alla..så med det sagt så är anonymiteten inget jag bryr mig om längre.

Apropå journalen, ja, det hjälper att föra en träningsdagbok när man är i grunden inte en som gillar att anstränga sig allt för mycket :). Kämpar med min lättja, som pappa till en treåring och en till på gång så vill jag ändra lite i grunden på hur jag är som människa när det kommer till allt som är ansträngande och att bli lite starkare, träningsrutiner och så, sen att man får mer självförtroende är lite av en bonus, oväntat kommer det som ett brev på posten.

Jag förstår !! Kan väll säga att jag personligen tror att se flesta här på KOLO höjer sig några snäpp när man vet att folk "håller koll" & till & från ger en creed pos. som neg.

Hur som helst mycket kul att se dig här ;)

Citat:

Ursprungligen postat av jorna (Inlägg 5956917)
Jag gillar när prestationer är greppbara för mig som motionär. Typ vetskapen om att man hänger på en 10 000-meterslöpare ungefär ett varv. Nu ska vi inte ta det här till ytterligheterna och jämföra med en elitlöpare, men det är tur att stången är greppbar i alla fall. För närmare än så är man inte att greppa 200x12. Respekt!

Tack John för mycket fina ord. Äntligen skriver du en kommentar!
Citat:

Ursprungligen postat av Adama (Inlägg 5957009)
Bra där, finns lite SL-potential i dig ;)

Du höll ryggen bra trots högrepsen. Nu vill jag se 1RM med bälte utan remmar :D

Tack Adama! Ska ge mig på en Max-serie bara jag blir fräsh i kroppen från denna urladdning. Är mycket nöjd med utförandet & jag tror att alla som prövat Max-reppa på en hög vikt, vet hur känslan, tankarna & kriget ter sig när all energi går till att "få upp vikten"

stockinger 2012-08-31 19:33

Jag håller ögonen på dig ;)
Jag har bara gått lite "undercover" ett tag... Kommer komma tillbaka större och starkare än någonsin ;)

Nano-Sekund 2012-08-31 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av stockinger (Inlägg 5957542)
Jag håller ögonen på dig ;)
Jag har bara gått lite "undercover" ett tag... Kommer komma tillbaka större och starkare än någonsin ;)

Låter som en grymt upplägg !! :)

Nano-Sekund 2012-09-01 08:39

Kort update:

Fre,Lör,Sön är det ca 40 timmars jobb som gäller - har valt att vila i 3 dagar nu med "comeback" på Måndag. Senaste veckans #upp #kuggningar har slitit hårt på kroppen.

Tänkte skriva en kort summering av Aug månads träning imorgon! Då jag även kommer att presentera vad det blir för övning på Sep-Challange mot Chrille87.

Önskar er alla en trevlig helg & Lördag !!

/ O

Pitepalt 2012-09-01 09:12

Det ser vi framemot! Trevlig helg!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Likeapeanut 2012-09-01 10:05

Ah fan glömde skriva.. ¤GRATTIS¤ till vinsten i mark grandmaster! *flex*

Nano-Sekund 2012-09-01 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5958155)
Det ser vi framemot! Trevlig helg!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jag lovar att inte göra dig besviken palten !! Ska bli kul att se dig ta upp kampen mot Xfactor i axelstyrka !!
Citat:

Ursprungligen postat av Likeapeanut (Inlägg 5958200)
Ah fan glömde skriva.. ¤GRATTIS¤ till vinsten i mark grandmaster! *flex*

TACK Nöten !! Var en oerhört skön & viktig seger för mig :)

Grunty 2012-09-01 17:43

har du stora glutes?

Pitepalt 2012-09-01 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5958837)
Jag lovar att inte göra dig besviken palten !! Ska bli kul att se dig ta upp kampen mot Xfactor i axelstyrka !!

Ja där har jag ju verkligen mycket att ta igen men ska göra mitt bästa! Imorgon blir det eran gamla utmaning 3 set på 1/2kv på bänken som gäller! :thumbup:

Nano-Sekund 2012-09-01 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av Grunty (Inlägg 5958854)
har du stora glutes?

Svårt att uppskatta, med dom fungerar som kuken - växer vid blodgenomströmning & trivs i uppumpat tillstånd !

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5958930)
Ja där har jag ju verkligen mycket att ta igen men ska göra mitt bästa! Imorgon blir det eran gamla utmaning 3 set på 1/2kv på bänken som gäller! :thumbup:

Ska bli intressant att se dig leverera på den :)

XFactor 2012-09-01 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av Grunty (Inlägg 5958854)
har du stora glutes?

JA! Nano har riktigt köttiga gluteus. Precis som hela han, ett riktigt köttmonster;)

Zizou 2012-09-01 19:23

Underbart med 40 timmar på 3 dagar! cofffee

Ser verkligen fram emot utmaningen! Trevlig helg!

Pitepalt 2012-09-01 20:09

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5958966)
Svårt att uppskatta, med dom fungerar som kuken - växer vid blodgenomströmning & trivs i uppumpat tillstånd !

Haha dagens citat!!

Nano-Sekund 2012-09-02 06:05

Citat:

Ursprungligen postat av XFactor (Inlägg 5959006)
JA! Nano har riktigt köttiga gluteus. Precis som hela han, ett riktigt köttmonster;)

LOL ! Nu ska vi inte överdriva hära !!
Citat:

Ursprungligen postat av Zizou (Inlägg 5959014)
Underbart med 40 timmar på 3 dagar! cofffee

Ser verkligen fram emot utmaningen! Trevlig helg!

Tack Öhman jr. Det ska bli intressant att köra igång. Jag har en mycket bra känsla & är rätt så säker på att vinna & utöka ledningen till 2-0 ;)

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5959114)
Haha dagens citat!!

Haha !! försökte bara Svara på & beskriva frågan pedagogiskt :)

Nephelite 2012-09-02 13:10

i saw that marklyft 12x 200kg and died =(

vill också kunna!!! teach me =)!!

tommie-92 2012-09-02 16:07

Läser ofta men skriver sällan..

Grattis till vinsten i mark tävlingen mot Chrille!

Nano-Sekund 2012-09-02 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av Nephelite (Inlägg 5959875)
i saw that marklyft 12x 200kg and died =(

vill också kunna!!! teach me =)!!

Haha! Träna hårt & smart Ät mycke mat & sätt upp rimliga mål så kommer du också en vacker dag att nå vikter som dessa!

Citat:

Ursprungligen postat av tommie-92 (Inlägg 5960104)
Läser ofta men skriver sällan..

Grattis till vinsten i mark tävlingen mot Chrille!

Kul att höra att du läser! Kommentera gärna ifa. du känner för det! Tack ska du ha! Den vinnsten var otroligt viktig för mig *flex*

__________________________________________________ __________________________________________

Har nu avverkat en 40 timmars arbetshelg, så imorgon #kuggar jag #upp träningen igen !!

Kommer imorgon att lansera Sep-Challange mot Chrille87 #håll #ögonen #öppna !! *slap*

/ O

Jonithan 2012-09-02 20:36

Ett STORT tack för tipsen i X:ets tråd! :) Ska exprimentera en del imorgon tänkte jag. Eftersom jag i princip gör precis tvärtemot vad du och tompe rekommenderar i videon. Kanske har rätt många kilon att hämta med tanke på min onödiga inblandning av axlar i övningen :)

Såll håll ögonen öppna efter #100kg bänk imorgon och en jävla #milsten ;)

Joensson 2012-09-02 20:36

Spänningen är olidlig! :)

vicarious 2012-09-02 21:26

Grymma jävla mark! :hbang:

Nano-Sekund 2012-09-02 23:22

Citat:

Ursprungligen postat av Jonithan (Inlägg 5960526)
Ett STORT tack för tipsen i X:ets tråd! :) Ska exprimentera en del imorgon tänkte jag. Eftersom jag i princip gör precis tvärtemot vad du och tompe rekommenderar i videon. Kanske har rätt många kilon att hämta med tanke på min onödiga inblandning av axlar i övningen

Såll håll ögonen öppna efter #100kg bänk imorgon och en jävla #milsten

Ser fram emot att titta in i journalen där det stå nogot i stil med 105kg x 1 #lätt #som #papper I`am #monster #Mosaren *slap*

Citat:

Ursprungligen postat av Joensson (Inlägg 5960527)
Spänningen är olidlig! :)

Haha! Vill se dig pröva !!

Citat:

Ursprungligen postat av vicarious (Inlägg 5960632)
Grymma jävla mark! :hbang:

TY vicarious !! Kul att se dig här inne, din 1a kommentar om jag inte har missat dig sometime!! :)

Nano-Sekund 2012-09-02 23:41

2/9 - Söndag - Axlar, Biceps, underarmar

Skulle egentligen lägga mig tidigt efter en tot.arbetshelg, men jag hade för mycket att grubbla på så jag var tvungen att bomba av ett mycket sent kvällspass !

Sittande militärpress (fri stång)
40x8
50x8
60x8
70x8
80x8
90x9 - FILM

Sittande hantellyft åt sidan
4 set 11kg 15-20 reps

Sittande rodd
-- superset --
Drag mot panna
3 set ca 20 reps

Drag till hakan
3 set 6-8 reps

Biceps - fokus på squeezz
8 set 10-15 reps

Underarmar
8 set

Oplanerat pass - Helt OK - Finns viktigare saker i livet än träning (idag blev jag påmind om det) - Nu måste jag hämta nya krafter - sen är det bara att #kugga #upp inför Sep-Challange !!

Johan.S 2012-09-03 07:07

Stabila pressar! Där ligger man i lä :)

Du for alltså å tränade efter jag hade varit hos dig?? Tack för kaffet

PatJack 2012-09-03 08:05

Sjukt stark du är i militären! Bra jobbat =)

Nano-Sekund 2012-09-03 08:41

Citat:

Ursprungligen postat av Johan.S (Inlägg 5960883)
Stabila pressar! Där ligger man i lä :)

Du for alltså å tränade efter jag hade varit hos dig?? Tack för kaffet

Tack BIG-Johan ! Jo det blev ett nattpass efter avslutad tvättning med din & min kaffe som PWO i kombo med att jag fick se dina brutala armar *flex*

Citat:

Ursprungligen postat av PatJack (Inlägg 5960929)
Sjukt stark du är i militären! Bra jobbat =)

Tack PatJack! Jaa militären är lite av en favorit för mig, har alltid var ok stark i den, just därför det har varit ett mysterium att jag inte är starkare i bänkpressen *screwy*

Nano-Sekund 2012-09-03 08:48

Sep-Challange - Ola Enberg vs. Chrille87 Lagerskog !!

Nu är det officielt vad Sep-Challange blir för något - Jag & Chrille har tillsammans valt denna övning eftersom att vi tror oss vara nåtsånär lika på denna övning!

Klicka på länken för att ta reda på vad som gäller - LÄNK

Så vad tror ni! Vem vinner ?? *slap*

Dags att #kugga #upp med 2 kugghjul till !!

Niwah 2012-09-03 08:49

Även om Chrille är ett pressmonster så tror jag Ola tar hem även denna. Rygg+Axelstyrka är ju sällsynt bra hos Herr Enberg :)

Pitepalt 2012-09-03 09:42

Bra pass och riktigt fina pressar Ola, du har ju bra grund redan för att leverera på utmaningen! Ska bli kul att följa, kör hårt!

Zizou 2012-09-03 10:20

Grymma militärpressar! Utmaningen blir riktigt spännande att följa, 100 pannor i militären är väl en milstolpe många bara drömmer om ;)

Likeapeanut 2012-09-03 11:45

STARKA pressar Nano! Jag tror fan jag håller på dig!! se till att inte göra mig besviken nu ditt monster

iPad 2012-09-03 12:28

Gissade på att du skulle ta hem förra utmaningen och tippar på att du även tar hem den här. Go hard :-)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

PatJack 2012-09-03 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5960967)
Tack BIG-Johan ! Jo det blev ett nattpass efter avslutad tvättning med din & min kaffe som PWO i kombo med att jag fick se dina brutala armar *flex*


Tack PatJack! Jaa militären är lite av en favorit för mig, har alltid var ok stark i den, just därför det har varit ett mysterium att jag inte är starkare i bänkpressen *screwy*

Teknik? Triceps eller problem med axlarna i just den vinkeln? Själv är jag också svag i bänken.. kör samma vikter med i hantelpress more or less som jag kan kötta i bänken (give or take några kg så klart). Jag har gjort en djup tvåa i dips med mer än min kroppsvikt i bältet.. men kan inte göra mer än ca 130kg i bänken hehe. :Virro

rallejohansson 2012-09-03 13:46

Kommer följa denna challenge med spänning! Kör hårt :)

Joensson 2012-09-03 14:50

Galet med 100kex i militär

Mitt tips: Chrille 7 strikta reps, Ola formtoppar och lyckas smälla en 8:a med mycke vilja

chrille87 2012-09-03 17:12

Jag räknar till 4-0 till Olas fördel tippningsmässigt! #bortglömd #underdog #lågtilltro


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)