Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Kwon 2010-07-04 17:34

Jag hejjar och hoppas på Cain "Bronx Pride" Velasquez men det ser tungt ut om jag skall vara ärlig.

Doctor Snuggles 2010-07-04 17:34

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 4460696)
+1


Tror också Cain har en fin chans, Lesnar såg som sagt lite skotträdd ut och Cain hade haft kraft kvar att explodera ur submissionen tror jag. Men det är en helt annan fight, man vet aldrig :)

Det är lite kul att en man med Lesnars stående färdigheter kan göra en till undisputed HW Champ. Imponerande att hålla bältet med så få fighter.

En fight jag verkligen skulle vilja se är Overeem mot Lesnar. Overeem är ju verkligen MIL bättre stående, men Lesnar borde ju få ned han några gånger. Dock har Overeem skön vikt och kraft i clinch, knän, chokes och sprawls.

Skulle Overeem bli dasslockad av Lesnar på marken, eller ger ni han en chans i denna hypotetiska match-up?

Som det ser ut nu så ser jag Overeem som en klar favorit. Han har ett ton av erfarenhet, är en hög-nivå k-1 striker, verkar ha en bra gastank (som lite paradoxalt har blivit bättre sen han blivit större, vilket indikerar på att han har landat på sin "naturliga" vikt nu) och har bra BJJ och är ungefär lika stark. Brock skulle bli krossad av en 1-2 + efterföljande lowkick ett antal gånger i första ronden, med en krydda av några knän i clinchen.
Faran för Overeem vore om han slarvade med lowkicksen och försvaret så han blev nedtagen, alternativt att han tillät Brock clincha för mycket och bli uppressad mot buren och Brock skulle kunna trötta ut honom a la Couture.

Tonto 2010-07-04 17:36

Fattar inte heller hur Shane kan vara i så dålig kondition. Jag tror det som hända va helt mentalt. Han tränar i greg jackssons camp med Sugar rashad som har otrolig kondition. Han ska inte gasa efter en runda.

cero 2010-07-04 17:36

Det är det som är frågan Snuggles, om han lyckas stanna på fötterna. Detsamma gäller Cain som även är kortare och lättare än Carwin.

dared 2010-07-04 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 4460709)
Nej, Cain kommer ha betydligt värre problem. Problem som 10 - 12 kg viktunderläge och 6 - 7 cm längunderläge.

Jo sant, men jag skulle bli extremt förvånad om Lesnar skulle hinna bli tillräckligt bra stående för att kunna matcha Cain. Dock har han ju edge i brottningen med dem statsen. MMA är ju dock lite annorlunda med slag, knän osv och Cain måste ha fördel uthållighet. Fortfarande lite intresserad hur Lesnar kan te sig senare i en fight, speciellt med sämre stående teknik och uthållighet.

Doctor Snuggles 2010-07-04 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 4460709)
Nej, Cain kommer ha betydligt värre problem. Problem som 10 - 12 kg viktunderläge och 6 - 7 cm längunderläge.

Det är inte så stora problem som du tror vad gäller t.ex. brottningen. Cain har redan brottats mycket mot så stora och atletiska killar (om man ska tro honom själv), han har kanske den bästa gastanken i tungvikten, och då han är så bra teknisk stående är eventuell mindre reach inte en så big deal (han knockade Nog med klockren teknik t.ex.). Om Brock är såpass rädd för slag att han inte kan försvara sig på ett vettigt sett (och använda sin brottning) när han ligger på rygg så förutspår jag problem för honom.

cero 2010-07-04 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 4460728)
Jo sant, men jag skulle bli extremt förvånad om Lesnar skulle hinna bli tillräckligt bra stående för att kunna matcha Cain. Dock har han ju edge i brottningen med dem statsen. MMA är ju dock lite annorlunda med slag, knän osv och Cain måste ha fördel uthållighet. Fortfarande lite intresserad hur Lesnar kan te sig senare i en fight, speciellt med sämre stående teknik och uthållighet.

Självklart kommer han inte vara tillräckligt bra stående. Men hur lätt är det att försöka knocka någon som direkt hoppar in i clinch och trycker upp en mot buren för att sedan gå på nedtagning? Vilket jag förmodar att han kommer göra efter Carwin matchen. När du väl är på marken har du en 125kg's brottare på världsklass över dig och då kan det bli jobbigt att komma upp.

Citat:

Cain har redan brottats mycket mot så stora och atletiska killar (om man ska tro honom själv)
Som vem?

Kwon 2010-07-04 17:40

Brock snackar efter fighten också

http://www.cagepotato.com/ufc-116-po...ess-conference

dared 2010-07-04 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4460722)
Som det ser ut nu så ser jag Overeem som en klar favorit. Han har ett ton av erfarenhet, är en hög-nivå k-1 striker, verkar ha en bra gastank (som lite paradoxalt har blivit bättre sen han blivit större, vilket indikerar på att han har landat på sin "naturliga" vikt nu) och har bra BJJ och är ungefär lika stark. Brock skulle bli krossad av en 1-2 + efterföljande lowkick ett antal gånger i första ronden, med en krydda av några knän i clinchen.
Faran för Overeem vore om han slarvade med lowkicksen och försvaret så han blev nedtagen, alternativt att han tillät Brock clincha för mycket och bli uppressad mot buren och Brock skulle kunna trötta ut honom a la Couture.

Jag tror faktiskt Overeem med, tror inte han behöver så speciellt lång tid stående för att göra väldigt mycket skada.

Ser man till Carwin så har han rätt många fina KOs under sitt bälte, men Overeem skulle göra slarvsylta av honom tror jag.

Doctor Snuggles 2010-07-04 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4460727)
Det är det som är frågan Snuggles, om han lyckas stanna på fötterna. Detsamma gäller Cain som även är kortare och lättare än Carwin.

Cain verkar onekligen vara en bättre brottare än Shane, och om Brock hade problem med att ta ner Shane så nullifieras antagligen den färdigheten mot Cain - särskilt då Cain aldrig verkar ta slut. Hur kommer Brock hantera en Cain som ligger på honom konstant och nöter ner honom?
Jag är dock lite osäker på Cains försvar från undersidan. Mycket möjligt avgörs matchen på om han kan undvika Brocks brösteri.

Doctor Snuggles 2010-07-04 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4460732)

Som vem?

Andra college brottare?

Hank 2010-07-04 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4460731)
Det är inte så stora problem som du tror vad gäller t.ex. brottningen. Cain har redan brottats mycket mot så stora och atletiska killar (om man ska tro honom själv), han har kanske den bästa gastanken i tungvikten, och då han är så bra teknisk stående är eventuell mindre reach inte en så big deal (han knockade Nog med klockren teknik t.ex.). Om Brock är såpass rädd för slag att han inte kan försvara sig på ett vettigt sett (och använda sin brottning) när han ligger på rygg så förutspår jag problem för honom.

Jo.. det är det.

cero 2010-07-04 18:05

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4460743)
Andra college brottare?

Jo, men någon som är såpass stor och atletisk som Brock?

Doctor Snuggles 2010-07-04 18:34

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4460774)
Jo, men någon som är såpass stor och atletisk som Brock?

Vad är detta, en Abbot och Costello-rutin? Läs vad jag skrev först, det är allt jag vet.
Lesnars atleticitet är lite överdriven i min mening, han såg inte så överlägsen ut mot Carwin i första ronden, och än sämre ut mot Couture. Och då är couture inte ens en specialicerad GnP:are och har inte lika bra standup som Cain har numer. Förbättrar Brock sin standup ordentligt, och lyckas träna bort sin Bob Sapp-reflex, då blir han däremot livsfarlig och då är det tveksamt om ngn kan vinna mot honom.

Doctor Snuggles 2010-07-04 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 4460753)
Jo.. det är det.

För din mamma, kanske.
(Skriv något vettigt som tillför något, om du vill ha ett vettigt svar tillbaka.)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)