Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2010-06-28 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4450969)
Efter att Frankie vann matchen mot BJ Penn på poäng, så är han tydligen bättre? Sedan tycker jag absolut att BJ ska vara längre upp iallafall. Sen tycker jag inte att Fedor förtjänar att vara på tredjeplatsen eftersom att han inte har slagits mot toppen på sistonde. Meriter från Pride håller inte om man ska vara med på p4p listan enligt mig. Feddan är en av mina favoriter, men om han ska vara där uppe så får han bevisa det. Skulle Werdum flyga upp på hans plats nu skulle det bara vara löjligt. Men första och andra platsen har dom skött bra. Anderson Silva och GSP, inget snack om den saken.



Känner också på mig att Brock skulle kasta ner han på marken och sedan vinna på poäng eller TKO. Men man vet aldrig.

Fast det där med att "inte slagits mot toppen" är ju redan vederlagt ett antal gånger. Man kan inte gå bara efter potential, utan man måste titta på vem personen har slagit och hur den han slagit har varit rankad. Funkar heller inte helt klockrent att revidera rankingen i efterhand på folk. Fedor har slagits mot alltfrån top 2 till 10-rankade i sina senaste matcher. Hur många har t.ex JDS slagits mot som varit rankade i jämförelse? Eller Brock? Eller Carwin? Eller Cain?
Sedan så visst måste man slåss mot toppen för att behålla sin ranking, men man måste också slåss överhuvudtaget. Han håller rankingen bättre även om han bara slår burkar (vilket han inte har gjort) än om han inte slåss alls.

Fast jag skulle också personligen sätta A Silva som etta just för att det ser så briljant ut allt han gör. Fedor har ofta sett rätt slarvig ut och som att han haft tur ett par gånger.

cero 2010-06-28 18:37

Jag går förstås alldeles för mycket efter potential, och om jag tänker efter skulle det inte riktigt gått särskilt bra att fixa ihop en lista utifrån det. Med toppen syftar jag igentligen på UFC's division som jag anser vara den bästa just nu. Men då går jag efter potential igen. Jag får vänta och låta Brock, Carwin, Cain samla ihop lite matcher, då blir det nog ändring på saker.

Doctor Snuggles 2010-06-28 20:26

Ja, det känns onekligen som UFC har topputövarna i de flesta viktklasser. Problemet med att räkna ut ngn fighters rank kompliceras vidare utav att många räknar in potential till varierande hög grad. Rogers t.ex. var ju mest sannolikt rankad så högt bl a pga sin potential (då han egengtligen inte hade slagit någon rankad förutom Arlovski). Det blir ett pussel med potential vs potential osv.

dared 2010-06-28 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av pedersen1980 (Inlägg 4450958)
Hade ju oxå JDS i mixen. Dock tror jag verkligen inte Overeem har en piss o hämta mot en biffig snubbe med brottarskills.

Citat:

Ursprungligen postat av pedersen1980 (Inlägg 4451088)
Cain, Shane och Brock e väl ändå biffar med brottarskills?

Ubereem är dock bra mycket större än Cain och har stort övertag stående, och troligen också en del när det kommer till submissions.

Däremot skulle han nog få lite problem med stora brottare, men han har mycket stark clinch och har lite sprawls+styrka, så mot Cain skulle jag sätta pengarna på Overeem.

Jävligt svårt och uppskatta en match mot Brock/Carwin dock. Vi har ju knappt sett Overeem mot någon viktig på länge, eller för den delen UFCs brottarklossar efter det tidigare stadiet i en fight.

Appråpå det, hur tror ni Brock ser ut om någon tar honom till ronder 3-5? Han borde ju iaf tappa väldigt signifikant i explosivitet, kanske blir bristerna i tekniken mer och mer tydliga? (Han är ju förhållandevis ny i gamet)

Har Brock tank för en hel championship-fight? Eller kan ens någon uthålligare och med mindre hydda ta honom till rond 3-5 i dagsläget? Det är endel frågetecken, så det är ju alltid svårt att säga på pappret.

Onekligen ser Brock fördjävla stark ut i tidiga skeden i en fight.

Doctor Snuggles 2010-06-28 20:58

Apropå Carwin så måste jag säga att jag blir bara mer och mer imponerad av snubben. (Frågan är dock om det säger mer om sporten än om Carwin att en contender kan jobba heltid som ingenjör... ;))

En långt inlägg från hans hemsida:
"A lot of people are still questioning my reasoning behind limiting my media access. If you read this article it would sound as if I am somehow failing at my duties as a fighter. Or according to the Zuffa "Talking Heads" I am not doing my part to sell this fight.

Lets talk about me selling this fight. I earned this fight. I was "given' my previous opportunity against Brock but this one I earned. I was asked to train for Cain and I began my camp. I was then told Cain is not the opponent I am being bumped up to Lesnar. Then I begin training for Lesnar to only have him pull out of the fight TWICE. His "miracle recovery" underway I was told I am going to have to face Frank Mir to earn the opportunity to face Brock (something I had already been given and taken away now twice). So for those of you confused by the fact that I somehow am fighting Brock because I talked crap or played some hype man you are wrong. I earned this fight and this opportunity. I have never turned down a fight, I have never told Zuffa no, I have and always do a good job and for them. Those that know me know that is who and what I am all about.

Those in the Media that want to chastise me have not even attempted to reach out through proper channels to get an interview. I never said I wasn't doing interviews or eliminating media. I said I was not taking any direct media request. I just do not have the time to spend "just 15 minutes" on the phone answering the same questions over and over. The time adds up and that time has to come from my other job, family or training. None of which are worth sacrificing more than the need to promote a fight. I have however accepted 100% of the interview request that Zuffa has presented me. I have taken my own initiative and went out for the entire month of May meeting fans traveling the US. My team has got me on the Jason Ellis Show (@ellismate) in which I did about a ten minute interview (on my own) to help promote the fight.

For those of you that make this possible (the fans) I have dedicated myself to be more connected with you than ever before. We have this site and other Social Communities that you know you can reach me and you will get a response. I really only care about you the fans. I am not trying to become Dan's best friend or some company guy that says bullsh%t to sell tickets and then says post fight "I was just kidding he is a warrior". I find the smack talk silly kids games. You fans are the backbone of the sport and I do not need some third party outlet reaching you when we can do this directly.

As for July 3rd, I am going to let my fist do the talking. I know #TeamCarwin will tune in to support me or be there at the MGM Grand. Everyday when the training has me near death, the two hour drive to and from the gyn seems endless or coming home to find my family in bed already, I tell myself that I owe my fans and supporters to push on through. That is what this is all about anyway. I don't care if MMA websites like me I just care that you the fan can connect with me.

As for the money side of things. I wont lie and say I wish I was getting a piece of this PPV. Of course I want that, so does every other fighter on the card that is not. I love to fight but I would love to fight for millions of dollars. Who wouldn't want to be paid millions of dollars for doing what they love (aside from that girl in Twilight)? But, I am not fighting for the money. If I was I would have checked out of this sport LONG ago. This is not the NFL and there is no league minimums. You eat what you kill and that is all. I have a great team making sure that I have plenty of game to hunt. I am not dependent upon fighting Brock to cash out. I am making more off of being a fighter than I could ever have imagined. I regularly make calls to my manager thanking him for "changing my families life". I have been blessed by MMA, most of the MMA media, the fans, and even the haters and for that I am forever grateful. For those of you reporting I am only making $50,000 for this fight and that is the reason behind my limiting media, please get your facts right it is $80,000 ($40 to show and $40 to win) plus you have to factor in my generous sponsors (THANKS) and the KO and FOTN bonus that will be awarded to me on July 3rd. I would have done it for less, I love competing and testing myself.

I do not know if I have enough time in the sport to ever be the next "Brock". This is something I am okay with. I just want to be the very best ME I can be. I want to make sure you can reach me and we enjoy this journey together. I am not a superstar just a guy chasing his dream. I am happy with that because I know many that are not in the chase anymore. They speak of their dreams in the past tense, for me I am seeing a future filled with the best fans and fellow athletes anyone could ever hope for.

I am grateful to even be here. I have worked hard my entire life and I do not know any other way. There are no short cuts, I can't throw hundreds of thousands of dollars at trainers and training partners and expect to win. Winning for me is a lifetime of work. I was taught at a very young age that you have to work for whatever you want in life. I am doing that, I have put in the time and I deserve to be fighting for this belt. I know the more I put into it, the harder I work I more chance I have of having my hand raised at the end of the fight.

I hope Brock is ready for a war. I have prepared myself for the very best Brock Lesnar and I hope that is who shows up"

Tigerkotten 2010-06-28 21:36

Brock körde ju 3 ronder mot Heath Herring, och vad jag minns så såg han även fräsch ut i sista.

Apos78 2010-06-28 21:39

Brock har nog bra flås men visst, den kroppen kräver syre. Det gäller att hushålla klokt och det kan bli svårt mot någon hal och slingrig liten rackare. Dock tar det på krafterna att undvika Brock´s ramar också.

AronP 2010-06-28 21:40

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4451708)
Brock körde ju 3 ronder mot Heath Herring, och vad jag minns så såg han även fräsch ut i sista.

Men såg en aning trött ut i Couturematchen.

cero 2010-06-28 22:13

Kollar på Cristiane Santos mot Jan Finney (damer) från Strikeforce galan igår. Jävlar vilket tempo dom startar med!

http://www.mma-core.com/videos/_Cris...011561&tid=100

Pdaddy 2010-06-28 22:29

Woow, damn de va faan tuffa 2 ronder (nästan)..

cero 2010-06-28 22:37

Jävlar vilket hjärta Jan Finney hade, hon gav fan inte upp! Förutom på slutet då.

Kwon 2010-06-28 22:39

Yager, Kang och ett gäng andra manliga fighters skulle behöva lära sig en hel del av Finney.
Hade de hennes hjärta hade de kunnat gå mkt längre! :)

cero 2010-06-28 22:45

Håller med. Men jag tycker endå det var lite naivt av Finney att fortsätta på ett sätt, även fast macho-faktorn var jävligt hög. Hon blev ju brutalt misshandlat i samtliga ronder, och hade aldrig chansen att göra något igentligen. Viljan hade hon tydligen, men ett smartare drag vore kanske att springa tillbaks till gymmet med den där viljan och helt revben/käke i behåll.

Kwon 2010-06-28 22:48

Finney är mer macho än många snubbar, fightingspirit och hjärta så det förslår, hur smart/intelligent det var dock vill jag inte diskutera! :D

Jag hade nog givit upp efter första gången jag var tvungen att gå ner i position.

Hoppas hon mår bra!

cero 2010-06-28 22:52

Det får vi hoppas. :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)