Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Yes 2010-06-13 14:14

Fan vad kul att CroCop vann. Synd dock att Barry förlorade. :D

Pdaddy 2010-06-13 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4424238)
Sen blev jag imponerad över danske Kampmann.

Trodde Paulo Thiago skulle avsluta snabbt men oj vad all-round Martin har blivit! Dominerade på alla plan!

Iceman VS Franklin hade jag ALDRIG gissat skulle hända, speciellt inte efter Chuckans bumrush

http://i146.photobucket.com/albums/r...ashadghost.jpg

-nice bild Kwon :D

Kross 2010-06-13 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 4424345)
Fan vad kul att CroCop vann. Synd dock att Barry förlorade. :D

+1. Cro Cop är ju husguden men vill ändå se mer av teh Pat Barry. Riktigt bra gala allt som allt, bortsett från Yvel-Rothwell. Såg två tankebubblor poppa upp under matchen; "Va? Är det fler än EN rond? Hur ska jag orka med det?" och "Jaha får man brottas också? Fusk". Konstant facepalm.

ahl- 2010-06-14 02:07

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 4423835)
Bägge sägs väga 120 kg också?

När de står på vågen kvällen innan, ja. Enligt Rogan så är 136,5kg (300lbs) en normal ingångsvikt för Lesnar. Däremot är det svårt att säga hur det tar sig nu efter sjukdomen. Hämtar han sig någonsin till 100% efter att hans liv varit hotat pga hans hälsa? Han har något att skylla på om det skulle gå snett kanske ;) Jag har ärligt talat Lesnar som vinnare i fighten. All cred till Carwin men han är verkligen #3 i viktklassen, strax efter Valasquez. Det blir bevisat på Lesnars 2 kommande fighter :)

Eventet som gick i Lördags va grymt!
Danas videoblog inför eventet var underhållande som vanligt. Han hypar rejält i början. Känns tyvärr ganska påklistrat vilket det ofta inte brukar göra. Grymt stort när Franklin, Barry, Liddell och CroCop glider in i rummet och hälsar på "The Mayor" strax innan presskonferensen. Sporten växer rejält!
Den roligaste delen från konferensen har han tagit med också :)


cero 2010-06-14 02:17

Blev rejält besviken på Pat Barry, kändes som att det var väldigt mycket hype runt honom, han såg inte alls särskilt imponerande ut, om man bortser från de två första träffarna han fick. Kändes bra i början, efter en rond var han trött och tempot drogs ner rejält. Sedan var Kampmann sjukt bra, otroligt well-rounded och stängde ner sin motståndare på alla plan. Synd att Chuck förlora när han såg ganska bra ut, tyckte han tryckte på rejält, såg inte särskilt ljust ut för Franklin innan den högerkroken kom.

Citat:

När de står på vågen kvällen innan, ja. Enligt Rogan så är 136,5kg (300lbs) en normal ingångsvikt för Lesnar
15KG på en dag, hur går det till?

ahl- 2010-06-14 02:39

Sjukt att Franklin bröt armen 1 minut in i första ronden. Såg precis om fighten. Det påverkade honom riktigt mycket. Att se fighten igen och veta att han bröt armen gör att du ser hur lite han kan använda sig av vänstern. Konstigt att jag inte la märke till det när man såg den första gången. Han hittar ner på sin arm vid ett tillfälle också.

STORT!

Kabuto 2010-06-14 02:43

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4425732)
Blev rejält besviken på Pat Barry, kändes som att det var väldigt mycket hype runt honom, han såg inte alls särskilt imponerande ut, om man bortser från de två första träffarna han fick. Kändes bra i början, efter en rond var han trött och tempot drogs ner rejält.

Pat Barry bröt höger hand i första ronden och höger fot i andra. Så att tempot drogs ner är inte konstigt..

krellik 2010-06-14 11:23

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4425732)
15KG på en dag, hur går det till?

Det är sjukligt mycket, samtidigt kan brottare konsten att cutta aggressivt.
Många mindre fighters än Lesnar drar knappt 10kg i cut, då är det inte orimligt att en så stor individ som Lesnar kanske kan cutta 5kg mer.. Eller så är det överhypat.

krellik 2010-06-14 11:33

Inte haft möjlighet att se galan förrän nu. Kampman! Mirko! Franklin! Och bra fighter i övrigt med.

Jag blir en glad människa i flera veckor ifall Hansen, Kampman eller någon av våra svenska fighters vinner eller ser bra ut, så jag är jävligt nöjd. Sen var det en grym uppvisning av Hitman. Tycker även han är en försmak av hur välrundade mma fighters kommer vara i framtiden, det enda han saknar just nu är att han behåller den disciplin han visade stående och kombinerar den med samma killer instinct som han har på marken. Redskapen finns att han ska kunna avsluta stående också i UFC, nu ska bara viljan dit också utan att göra fuckups.
Han visar även på att man inte måste haft X antal år i dräkt i brassejujutsu för att man ska kunna bli en kompetent grappler inom mma arenan. Jag tror detta kommer visa sig tydligare också i framtiden.

Mirko fighten underhöll och älskade slutet. Men samtidigt stängde jag nästan av i avsmak när de började highfiva, kramas, hångla och ge varandra avsugningar i första ronden. Det handlar inte om respekt när man kör så -i- en pågående fight utan det är extremt dåligt, speciellt när man väljer att slöa ner fighten precis när den började glänsa.

Condits killer instinct var grym! Att Franklin kunde avsluta med en bryten arm är också oerhört (bröt han armen?)!

High1ander 2010-06-14 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4426104)
Mirko fighten underhöll och älskade slutet. Men samtidigt stängde jag nästan av i avsmak när de började highfiva, kramas, hångla och ge varandra avsugningar i första ronden. Det handlar inte om respekt när man kör så -i- en pågående fight utan det är extremt dåligt, speciellt när man väljer att slöa ner fighten precis när den började glänsa.

Condits killer instinct var grym! Att Franklin kunde avsluta med en bryten arm är också oerhört (bröt han armen?)!

Jag tycker att det är härligt och se folk med så mycket respekt för varandra och att man inte måste "hata" varandra för att slåss bra och hårt. Finns fler "haters" som gett sig med hälften av stryket som Barry o Crocop pallade. Franklin var grym som fajta på med brutna underarmen, och den var bruten ganska brutalt, man såg hur den peta upp mot huden 5-8 cm armvecket. Jag är ingen doktor och har inte brutit underarmen på exakt samma ställe, så vet inte hur mycket styrka man har kvar när den är bruten, men det faktum att han fortsatte använda vänstern är fan grymt starkt.

Tyckte det var bra av Pyle att sluta slå innan domarn bröt, mer sånt stuk behövs på utövare.

Allt som allt, grymt bra matcher rakt igenom.

krellik 2010-06-14 12:05

Handlar inte om att hata varandra, det är i min mening respektlöst mot sporten och respektlöst mot tittarna. Det är viktigt att ha separation mellan sparringen man gör innan fighten och hur man beter sig i fighten, det är en allmän trend att man börjar med ett evigt high fivande och kramande så fort man gjort något man är nöjd med. Enbart dåligt för sporten, sänker tempot i potentiellt bra matcher och vattnar ur det hela.

Helt annan sak hur man beter sig innan och speciellt efter fighten, då finns det en tid och plats för hur mycket kärlek och kramar man har lust med och då är det enbart positivt.

En high five hör till som ett tecken på respekt om man gjort ett regelbrott eller något fult som en attack mot skrevet, i övrigt hör det helt enkelt inte till pågående match. I den aktuella sekvensen hade Barry framgång och jag tror även han skakade till Mirko lite, då är det respektlöst av Mirko att börja vifta med handen om att han vill göra high fives.

Tigerkotten 2010-06-14 12:09

http://mmanytt.se/wp/wp-content/uploads/pat_berry.jpg
Citat:

"Handen gick i första, foten pajade i andra, och hjärtat ströps ut i tredje. Barry berättade att han fick panik när han inte kunde använda sin högra hand efter han åkt på skadan. Och med tanke på att Cro Cop fick känna hur det kändes att sitta i oktagonen två gånger i första ronden så var Barrys högerhand ett tämligen effektivt vapen, tills vapnet slutade fungera."

Kwon 2010-06-14 12:11

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 4425724)

Tjejen i grått var rolig, vem är hon? :)

Lite dagisklass när Barry försöker glida in först och blir tillsags lol

High1ander 2010-06-14 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4426162)
Handlar inte om att hata varandra, det är i min mening respektlöst mot sporten och respektlöst mot tittarna. Det är viktigt att ha separation mellan sparringen man gör innan fighten och hur man beter sig i fighten, det är en allmän trend att man börjar med ett evigt high fivande och kramande så fort man gjort något man är nöjd med. Enbart dåligt för sporten, sänker tempot i potentiellt bra matcher och vattnar ur det hela.

Helt annan sak hur man beter sig innan och speciellt efter fighten, då finns det en tid och plats för hur mycket kärlek och kramar man har lust med och då är det enbart positivt.

En high five hör till som ett tecken på respekt om man gjort ett regelbrott eller något fult som en attack mot skrevet, i övrigt hör det helt enkelt inte till pågående match. I den aktuella sekvensen hade Barry framgång och jag tror även han skakade till Mirko lite, då är det respektlöst av Mirko att börja vifta med handen om att han vill göra high fives.

Ja, personligen så stör det inte mig (om det inte blir för mycket, vilket jag inte tyckte det var), men det är synd om sånt, som du säger får motståndare ur balans.

krellik 2010-06-14 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 4426183)
Ja, personligen så stör det inte mig (om det inte blir för mycket, vilket jag inte tyckte det var), men det är synd om sånt, som du säger får motståndare ur balans.

Hade det inte varit en trend som jag stört mig på något oerhört rätt länge redan hade jag nog inte reagerat. Men här tog de det nästan till en ny nivå med spontan kramarna. Hade passat efter fighten.

Jag gillar riktigt tighta krig, där det är press och tight action från början till slutet, high fivande och självgodhet är ytterligare ett sätt att dra ner tempo från fighters som borde haft bättre kondis, driv och killer instinct.
Som sagt bra fight i övrigt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)