Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Grazzafukkinrazzi 2019-01-30 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8014348)
Och om han var på väg för att stoppa bråket? Han tittade inte ens på Conor när han fick en smäll i ansiktet. Juridik, how does it work?

Både Khabib och Conor ska vara glada att incidenter så som denna behandlas som "sportrelaterat" snarare än riktiga brott, annars hade båda blivit gripna på plats. Ett märkligt glapp i lagen - tydligen är det fritt fram att begå brott så länge det finns filmkameror i närheten.

Ja, det låter högst troligt när en fighter kan få för sig att attackera en corner och de övriga cornermännen och annat löst slödder suckerpuncha en fighter. Det rimliga antagandet i situationen, speciellt för Conor som är mitt i den, borde självklart vara att han springer dit för att bryta upp istället för att hjälpa till. Vi såg ju hur det gick när de rök ihop med Diaz-bröderna :)

Vad menar du att den praktiska skillnaden hade blivit för Conor t.ex.? En lättare snyting på näsan, ringa misshandel? En bötessumma, precis som han fick.

svenbanan 2019-01-30 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 8014355)
Ja, det låter högst troligt när en fighter kan få för sig att attackera en corner och de övriga cornermännen och annat löst slödder suckerpuncha en fighter. Det rimliga antagandet i situationen, speciellt för Conor som är mitt i den, borde självklart vara att han springer dit för att bryta upp istället för att hjälpa till. Vi såg ju hur det gick när de rök ihop med Diaz-bröderna :)

Vad menar du att den praktiska skillnaden hade blivit för Conor t.ex.? En lättare snyting på näsan, ringa misshandel? En bötessumma, precis som han fick.

Varför tror du Conor fick böter och ett halvårs avstängning?

Inte fan var det för att man ansåg att han agerade exemplariskt och inte hade nån del i skulden i alla fall...

svenbanan 2019-01-30 19:22

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8014348)
Och om han var på väg för att stoppa bråket? Han tittade inte ens på Conor när han fick en smäll i ansiktet. Juridik, how does it work?

Både Khabib och Conor ska vara glada att incidenter så som denna behandlas som "sportrelaterat" snarare än riktiga brott, annars hade båda blivit gripna på plats. Ett märkligt glapp i lagen - tydligen är det fritt fram att begå brott så länge det finns filmkameror i närheten.

Vad skulle Khabib åka dit för menar du? Att han örnhoppade och försökte slåss med en snubbe som stod och vinkade och skrek åt honom? Bägge dessa två var lika goda kålsupare.

Conor sopade till två snubbar, men det fanns gott om förmildrande omständigheter. Tvivlar på att han skulle fått ett särskilt hårt straff ifall distriktsåklagaren väckte allmänt åtal, eller om kusinen eller den där tjommen i grå tröja väckte åtal.

Den snubben som ska vara glad att han bara blev portad på livstid var snubben i röd tröja som sopade till Conor bakifrån 2-3ggr. Nu vet inte jag straffskalorna i USA, men han skulle åkt dit så det visslade om Conor väckt åtal. Troligen skulle han fått betala ett saftigt skadestånd till Conor.

Men i övrigt såg det värre ut än det var.

Grazzafukkinrazzi 2019-01-30 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 8014374)
Varför tror du Conor fick böter och ett halvårs avstängning?

Inte fan var det för att man ansåg att han agerade exemplariskt och inte hade nån del i skulden i alla fall...

Var har jag skrivit det? Jag motsatte mig att det var obegripligt att straffen kunde skilja sig åt.

svenbanan 2019-01-30 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 8014394)
Var har jag skrivit det? Jag motsatte mig att det var obegripligt att straffen kunde skilja sig åt.

Okej, då misstolkade jag dig. Men det var nog nedanstående som fick mig att tro att du tyckte Conor i princip var utan skuld.

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 8014314)
Springandes mot bråket, sittande PÅ buren. Svårt att avgöra vad hans avsikt var att göra, speciellt som fighter som mottagit åtskilliga slag mot huvudet. Säger som Sonnen; befinner du dig i någons personliga space på det sättet, på det stället, under de förutsättningarna så kan du inte förvänta dig att inte bli bortmotad med ett slag.

Så, nej det är inte obegripligt någonstans. Du kan inte särskilja situationerna för att de inte sker på exakt samma fysiska kvadratmeter och hävda att de är oberoende av varandra, det fungerar inte så.


xan 2019-01-30 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 8014355)
Ja, det låter högst troligt när en fighter kan få för sig att attackera en corner och de övriga cornermännen och annat löst slödder suckerpuncha en fighter. Det rimliga antagandet i situationen, speciellt för Conor som är mitt i den, borde självklart vara att han springer dit för att bryta upp istället för att hjälpa till. Vi såg ju hur det gick när de rök ihop med Diaz-bröderna :)

Vad menar du att den praktiska skillnaden hade blivit för Conor t.ex.? En lättare snyting på näsan, ringa misshandel? En bötessumma, precis som han fick.

Rimligt att vi ska ge straff till folk baserat på din förmåga att läsa tankar och se in i en framtid som aldrig inträffat.

För Conor är det tredje gången på kort tid (Örfil mot personal under Bellatorgala, buss, Khabibs bror), borde inte det resultera i ett riktigt straff? Eller åtminstone att det hamnar på hans register. En fotboja förtjänar han allt nu.

Men det är som sagt standard att man ser mellan fingrarna när det gäller brott av denna typ som sker i samband med idrottstävlingar.

svenbanan 2019-01-30 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8014418)
Rimligt att vi ska ge straff till folk baserat på din förmåga att läsa tankar och se in i en framtid som aldrig inträffat.

För Conor är det tredje gången på kort tid (Örfil mot personal under Bellatorgala, buss, Khabibs bror), borde inte det resultera i ett riktigt straff? Eller åtminstone att det hamnar på hans register. En fotboja förtjänar han allt nu.

Men det är som sagt standard att man ser mellan fingrarna när det gäller brott av denna typ som sker i samband med idrottstävlingar.

Khabibs kusin fick ett blåöga, det var väl det enda detta resulterade i. Dessutom har ingen av de inblandade velat väcka åtal. Så ska nån väcka åtal blir det åklagaren. Rimligt att slänga bort pengar på sånt?

Grazzafukkinrazzi 2019-01-30 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8014418)
Rimligt att vi ska ge straff till folk baserat på din förmåga att läsa tankar och se in i en framtid som aldrig inträffat.

För Conor är det tredje gången på kort tid (Örfil mot personal under Bellatorgala, buss, Khabibs bror), borde inte det resultera i ett riktigt straff? Eller åtminstone att det hamnar på hans register. En fotboja förtjänar han allt nu.

Men det är som sagt standard att man ser mellan fingrarna när det gäller brott av denna typ som sker i samband med idrottstävlingar.

Eh? ”Svårt att avgöra vad hans avsikt var att göra, speciellt som fighter som mottagit åtskilliga slag mot huvudet.”

Jag har redogjort för vilka ”förmildrande omständigheter” man troligtvis tagit hänsyn till när man bedömde situationen. Sedan spekulerade jag också i vad den instinktiva reaktionen är hos en fighter vars corner blir attackerad och någon i samma team närmar sig fightern.

Oftast är samtliga inblandade lika goda kålsupare och ingen vill väcka åtal, när så inte är fallet så ser man inte mellan fingrarna. T.ex. i fallet med James Butler.

xan 2019-02-02 14:44

https://i2-prod.irishmirror.ie/incom...r-McGregor.jpg

https://i2-prod.irishmirror.ie/incom...r-McGregor.jpg

Conor faces paternity claim from single mother

Uh oh.

Magnus N 2019-02-02 19:36

https://www.rt.com/sport/450411-khab...rget-november/

"UFC lightweight champion Khabib Nurmagomedov says he is targeting a November showdown with MMA legend Georges St-Pierre at New York’s iconic Madison Square Garden, in what would be the Russian’s return fight after suspension."


Hade varit en intressant match, lite vikt som GSP får kapa dock.

xan 2019-02-02 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av Magnus N (Inlägg 8015295)
https://www.rt.com/sport/450411-khab...rget-november/

"UFC lightweight champion Khabib Nurmagomedov says he is targeting a November showdown with MMA legend Georges St-Pierre at New York’s iconic Madison Square Garden, in what would be the Russian’s return fight after suspension."


Hade varit en intressant match, lite vikt som GSP får kapa dock.

Matchen vore perfekt för en ny viktklass - 165 lbs. Enligt Dana är det dock inte aktuellt att introducera den.

Hoppas vi inte får se ett liknande fall av The Skelator TJ nu bara. GSP säger alltid att han har ytterst lätt för att gå ned i vikt så han kanske kan dieta bort 5 KG muskelmassa och sedan tömma samma mängd vätska som han brukar (vilket iofs kommer bli svårare med mindre massa).

Om GSP fortfarande har kvar tekniken i nedtagningsförsvaret som han hade för några år sedan så tror jag inte Khabib får ned honom. GSP är inte någon man kan pressa och knäcka heller, då han har en oändlig gastank. Men det är som sagt oklart om han är i lika bra form som han brukade vara, vi har bara sett 1 match med honom sedan Hendricks.

Bailah 2019-02-02 20:22

Hoppas att aldo tar det här ikväll. Aldo och Silva kan (måste) vinna sina sista fighter. Tär på den här gamle mannens själ.

An Iron Soul 2019-02-02 21:55

Jag blir inte känslomässigt berörd när david teymur fightats. Men jag att han vinner ikväll.

Dom jag hoppas mest på är karl albrektsson och Jack Hermansson.

E.v
Zebaztian Kadestam men han har låst fast sig själv med sitt kontrakt i one.

An Iron Soul 2019-02-03 03:35

Tråkigt för david. Jag tycker den matchen hade kunnat brutits tidigare, ståendes.

Enligt mig gav Maias motståndare upp.
Kul att maia lyckas vinna efter 3 raka förluster.
Någon titelmatch kommer inte bli aktuellt. Han kommer alltid få vara en gatekeeper. Casha in pengar.

Bailah 2019-02-03 07:49

Aldo <3


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)