Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2012-12-05 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 6134554)
Vad kostar det att streama?
Jag skulle egentligen inte ha något emot att betala, men jag ser det aldrig live.

Du kan köpa det dagen efter också tydligen. Fast det verkar iof lite begränsat vad gäller länder man kan köpa ifrån.

Bailah 2012-12-05 09:59

165kr kostar det. 24.99$
Då får du pip, hd, olika språk, välja vinklar och en massa annat smått och gott. Så är det en gala man verkligen vill se så förstår jag inte varför man tittar på skitkvalite istället för att hosta upp ynka 170kr.
Nu säger jag inte att du är sån, men många är :)

Herr Oberst 2012-12-05 11:38

Den demo man kan se på ufc.com mellan Edgar och Maynard. Är det den kvaliteten man får om man köper hem galan? Funkar det lika bra och laggfritt när det verkligen är live?

nitz 2012-12-05 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av Herr Oberst (Inlägg 6134775)
Den demo man kan se på ufc.com mellan Edgar och Maynard. Är det den kvaliteten man får om man köper hem galan? Funkar det lika bra och laggfritt när det verkligen är live?

Kvalitén är väldigt bra och jag har inte varit med om något direkt lagg när jag har sett det live

eternallord 2012-12-05 12:19

Jag har köpt en gång och det var väldigt bra kvalite utan lagg/avbrott.

Heniin 2012-12-05 19:19

ja vad ni än gör så köp inte det via csport, först och främst så suger skiten så hårt att det aldrig fungerar med streamen när man köpt. För det andra blir du trakasserad av försäljare från ett 019 nummer, jag skojjar inte när jag säger att de ringt mig varannan dag i 3-4 månader.

Köp det via UFC.tv - kvaliten är prima och man får välja vinklar, språk, etc.

davve 2012-12-05 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av Heniin (Inlägg 6135577)
ja vad ni än gör så köp inte det via csport, först och främst så suger skiten så hårt att det aldrig fungerar med streamen när man köpt. För det andra blir du trakasserad av försäljare från ett 019 nummer, jag skojjar inte när jag säger att de ringt mig varannan dag i 3-4 månader.

Köp det via UFC.tv - kvaliten är prima och man får välja vinklar, språk, etc.

Min stream via C-sports var ändå helt okej men har också blivit uppringd av deras försäljare, som var lika jobbig som telefonförsäljare alltid är, så UFC streamen verkar klart bättre.

Doctor Snuggles 2012-12-05 21:18

lol, nu pajade Forrest knät. Hur många skador är hittills i år? Typ 20-30 st? Det börjar verkligen bli löjligt.
EDIT: Verkar vara mer än 40.

Grazzafukkinrazzi 2012-12-05 21:25

Haha, såg det. Det börjar fan bli löjligt nu.

eternallord 2012-12-05 21:41

Det är knän som flyger åt höger och vänster. MMA-brottning, det är ett problem.

cero 2012-12-05 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6135944)
Det är knän som flyger åt höger och vänster. MMA-brottning, det är ett problem.

Vet du hur det ser ut med skadestatistiken inom amatörbrottning i USA t ex?

Och jag såg klippet. Riktigt kul att titta på. Bra Jonas!

eternallord 2012-12-05 23:04

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6136062)
Vet du hur det ser ut med skadestatistiken inom amatörbrottning i USA t ex?

Och jag såg klippet. Riktigt kul att titta på. Bra Jonas!

Tack! Kul att allt hårt arbete ger resultat.


Jag googlade lite snabbt och hittade bland annat det här:

"We found an incidence of 30 knee injuries per 100 wrestlers per year. There were 11.5 knee injuries per 100 wrestlers per year requiring a week or greater time loss. This comprises over one third of all serious wres tling injuries. Exposure data revealed injury rates in matches to be almost 40 times those of practice. Wres tlers with previous knee injuries were at high risk for reinjury. Early season competition is an extremely high risk period. "

"The takedown was the most frequent situation where any injury occurred. Defensive wrestlers appeared to be at higher risk during take downs. The wrestler "underneath" was also injured more often."

http://ajs.sagepub.com/content/14/1/55.abstract

nitz 2012-12-05 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6136138)
Tack! Kul att allt hårt arbete ger resultat.


Jag googlade lite snabbt och hittade bland annat det här:

"We found an incidence of 30 knee injuries per 100 wrestlers per year. There were 11.5 knee injuries per 100 wrestlers per year requiring a week or greater time loss. This comprises over one third of all serious wres tling injuries. Exposure data revealed injury rates in matches to be almost 40 times those of practice. Wres tlers with previous knee injuries were at high risk for reinjury. Early season competition is an extremely high risk period. "

"The takedown was the most frequent situation where any injury occurred. Defensive wrestlers appeared to be at higher risk during take downs. The wrestler "underneath" was also injured more often."

http://ajs.sagepub.com/content/14/1/55.abstract

När jag tränat MMA har man varit försiktig med nedtagningsträningen pga knäproblems risken.

cero 2012-12-05 23:49

Hm. Varför sker skador oftare på defensiva brottare? Finns det några särskilda moment inom brottningen som är värst? När man landar efter att ha blivit nedtagen? När man sprawlar? Något annat?

eternallord 2012-12-05 23:55

Min begränsade erfarenhet säger mig att det oftast är den defensiva brottaren som får bådas tyngd på sig. Om detta sker i en vinkel där ett ben hamnar konstigt under sig själv så är det kört. Dessutom blir ofta den försvarande brottarens ben manipulerat av den andre vilket nog också kan leda till skumma situationer.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)