Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

jesse 2012-02-06 00:02

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5581918)
Kass match, och nej den var inte teknisk heller...

Jämfört med?

Doctor Snuggles 2012-02-06 00:04

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 5581909)
Haha! Helt makalöst vilken fjant du är. Det enda jag skrev var citat från båda killarna.

Baby leg kicks - Citat från Nick Diaz.
A War, A dogfight - Ord från Condit.

Det blev Rumble - Hardy-repris. "Ah, I'ma KO-Artist, I'ma knock his ass out, ya huuurd?" Sen wrestlefuck i 3 ronder.

"It's gonna be a war, a dogfight blablabla" Leg kicks och sen springa, in och leg kicks + hoppas någon jabb träffar, när det hettar till ber vi till högre makter att en spinning backfist kanske landar sen springa, i 5 ronder.

Har inte argumenterat emot något domslut eller någonting. Men varför ens yttra sig på det viset om man bevisligen inte ens tänkt göra något som är i närheten av det?

Hahaha! Att kalla det där "att GSP:a" är ju hädelse. Därför vill jag se GSP visa honom hur det ska gå till om man ska försöka med något liknande. Och om GJ kliver åt sidan blir det intressant att se vad Condit har tänkt göra mot GSP.

Så tar vi det igen, kära Jersey Shore älskare.
http://g.static.memegenerator.net/ca...6/14086625.jpg

Doctor Snuggles 2012-02-06 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5581905)
Frågan är vad han gör när/om han blir nedtagen.

"Make chaos."

Petoria 2012-02-06 00:07

Citat:

Ursprungligen postat av jesse (Inlägg 5581937)
Jämfört med?

Vadå jämfört med? Förstår inte vad som var så tekniskt med fighten, Condit kanske använde en bra gameplan med att hålla Diaz på avstånd men han gjorde i stort sett ingen skada och vände ryggen mot och sprang vid flera tillfällen

Lite halvslarviga leg kicks och hålla sig borta från buren =/= teknisk fight. Säger inte att han behövde brawla med Diaz men detta var ju bara hemskt...

Petoria 2012-02-06 00:09

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5581929)
Pettan, du kan PM:a eller skriva här vad du vill jag ska ha i signaturen

Äsch du får behålla den, Condit förtjänade inte att vinna ändå ;)

Kwon 2012-02-06 00:11

Jag hoppas GSP pulvriserar "Natural Born Jogger"

Petoria 2012-02-06 00:13

@Jonnybones "Nick was pushing the entire fight and definitely landed more strikes than Condit from what I could see. That is a win in my books."

@clayguida "This is why you can't leave it up to the judges!"

@danawhite "Well this will be an interesting presser, I had Diaz winning that fight 3 out of 5"

@mark_munoz "I feel for you bro, we have all been screwed by the judges at least one time in our lives."

@verafied "My day started off bad, but didn't end as bad as Nicks. Aweful judging."

@Koscheck "Cecil Peoples made a bad call again? Didn't see that one coming."

@titoortiz "That's why you can't leave it in the judges hands, Nick was screwed tonight. Stay positive homie."

@ChuckLiddell "Can we start a petition to get some new judges?"

@FrankieEdgar "I had Nick winning 3 out of 5, horrible judging."

cero 2012-02-06 00:15

Citat:

"Make chaos."
Bra där. :D

Vart kommer alla citat ifrån? Gick in på Jones och Frankies twitter-sidor, men hittade inte inläggen. Dana sa att Condit vann de 3 sista ronderna i en intervju?

Petoria 2012-02-06 00:15

Förresten så borde Bruce Leeroy också vunnit sin match även om han förlorade 2 poäng, han vann alla ronder imo

Doctor Snuggles 2012-02-06 00:15

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5581946)
Vadå jämfört med? Förstår inte vad som var så tekniskt med fighten, Condit kanske använde en bra gameplan med att hålla Diaz på avstånd men han gjorde i stort sett ingen skada och vände ryggen mot och sprang vid flera tillfällen

Lite halvslarviga leg kicks och hålla sig borta från buren =/= teknisk fight. Säger inte att han behövde brawla med Diaz men detta var ju bara hemskt...

Diaz är tålig som få != ingen skada.
Inte så lätt att hålla det "snyggt" mot Diaz heller. Man märkte dessutom att Condit var nervös och kunde inte hitta rytmen de första 2 ronderna.
Att hålla sig till sin gameplan och vinna pga utnyttjandet av motståndarens svagheter = tekniskt.

jesse 2012-02-06 00:17

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5581946)
Vadå jämfört med? Förstår inte vad som var så tekniskt med fighten, Condit kanske använde en bra gameplan med att hålla Diaz på avstånd men han gjorde i stort sett ingen skada och vände ryggen mot och sprang vid flera tillfällen

Lite halvslarviga leg kicks och hålla sig borta från buren =/= teknisk fight. Säger inte att han behövde brawla med Diaz men detta var ju bara hemskt...

Jag var bara nyfiken på vad du tycker är en teknisk fight. Enligt mig är både Diaz och Condit två tekniskt duktiga fighters men det ju relativt.

Doctor Snuggles 2012-02-06 00:18

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5581953)
@Jonnybones "Nick was pushing the entire fight and definitely landed more strikes than Condit from what I could see. That is a win in my books."

@clayguida "This is why you can't leave it up to the judges!"

@danawhite "Well this will be an interesting presser, I had Diaz winning that fight 3 out of 5"

@mark_munoz "I feel for you bro, we have all been screwed by the judges at least one time in our lives."

@verafied "My day started off bad, but didn't end as bad as Nicks. Aweful judging."

@Koscheck "Cecil Peoples made a bad call again? Didn't see that one coming."

@titoortiz "That's why you can't leave it in the judges hands, Nick was screwed tonight. Stay positive homie."

@ChuckLiddell "Can we start a petition to get some new judges?"

@FrankieEdgar "I had Nick winning 3 out of 5, horrible judging."

Vilket visar att fighters kanske inte borde vara domare ändå. Tycker du att Garcia borde vunnit alla sina kontroversiella beslut bara för att han var "aggressiv" och svingade luft en massa?
Faktum är att Condit träffade mer och hårdare, oavsett om han gjorde det under tiden han backade upp. Det krävs mer för att vinna än att gå framåt och säga "fight me, bro". Jag är också besviken över att vi inte fick se Condit knocka Diaz, eller Diaz jaga ner Condit, men it is what it is. ;)

Petoria 2012-02-06 00:20

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5581957)
Diaz är tålig som få != ingen skada.
Inte så lätt att hålla det "snyggt" mot Diaz heller. Man märkte dessutom att Condit var nervös och kunde inte hitta rytmen de första 2 ronderna.
Att hålla sig till sin gameplan och vinna pga utnyttjandet av motståndarens svagheter = tekniskt.

Skulle snarare säga att det är taktiskt att hålla säg till sin gameplan, tycker inte Condits attacker var särskilt tekniska och han såg mest nervös ut hela tiden. Han lyckades aldrig riktigt släppa loss och göra någon skada, därför höll han sig bara på utsidan och även om han kanske landade fler slag så var dem flesta vääldigt svaga och gjorde inte någon skada

Citat:

Ursprungligen postat av jesse (Inlägg 5581959)
Jag var bara nyfiken på vad du tycker är en teknisk fight. Enligt mig är både Diaz och Condit två tekniskt duktiga fighters men det ju relativt.

Som sagt, han kanske slogs med en bra gameplan men tyckte han såg väldigt slarvig och nervös ut

jesse 2012-02-06 00:21

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5581950)
Jag hoppas GSP pulvriserar "Natural Born Jogger"

Är du bitter Kwon? :D

Om GSP bara kan få ordning på sitt knä kommer han att göra slarvsylta av Condit.

Petoria 2012-02-06 00:22

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5581961)
Vilket visar att fighters kanske inte borde vara domare ändå. Tycker du att Garcia borde vunnit alla sina kontroversiella beslut bara för att han var "aggressiv" och svingade luft en massa?
Faktum är att Condit träffade mer och hårdare, oavsett om han gjorde det under tiden han backade upp. Det krävs mer för att vinna än att gå framåt och säga "fight me, bro".

Det är en skillnad på Garcias fighter och denna. Man kan inte bara kolla blint på hur många slag som slogs. Jag tycker Diaz vann 1,2 och 5e ronden, dem var ganska lika på hur många slag fast Condit backade hela tiden och verkade mest slå för att hålla Diaz på avstånd och inte för att göra skada + att Diaz tog hans rygg i 5e ronden


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)