Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Jompan 2008-09-08 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av jaadå (Inlägg 3189416)
Han inväntar väl rättegång. Nya är väl att han nekar?

Nekar till att infinna sig i rättegången, eller nekar han till att han är skyldig i huvudtaget? haha, han blev ju smått tagen på bar gärning, när han glider runt i en bil med sin nuna på. :D

Nitrometan 2008-09-08 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av Jompan (Inlägg 3189501)
Nekar till att infinna sig i rättegången, eller nekar han till att han är skyldig i huvudtaget? haha, han blev ju smått tagen på bar gärning, när han glider runt i en bil med sin nuna på. :D

Det var inte han. Han blånekar. Han var inte där. Det var inte hans bil. Har du några bevis? :D

Jompan 2008-09-08 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3189511)
Det var inte han. Han blånekar. Han var inte där. Det var inte hans bil. Har du några bevis? :D

Har han en ond tvillingbror måntro, minns för mitt öga sett en bild där han blir gripen av polisen vid sin bil.

Fast å andra sidan, omständigheterna kanske var så otroliga att han har en stalker BIG TIME, som körde efter honom som en dåre just den dagen. Rampage höll på att försöka fly från honom varvid, bilar kraschades när stalkern tog upp jakten. Allt för Rampage. Sen lite synd att stalkern valt att ha rampage nuna på bilen och att Rampage råkade fångas in när han försökte fly från sin stalker. Han är fan oskyldig. :D

Kwon 2008-09-08 17:50

http://img145.imageshack.us/img145/4...cknpageyk1.jpg
http://i210.photobucket.com/albums/b...minal/1-61.jpg
http://img504.imageshack.us/img504/4...restcopux3.jpg
http://i70.photobucket.com/albums/i1...ne/rampage.jpg

Jacksatan 2008-09-08 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 3187350)
Yes, jag visste det! Jag visste att Rashad skulle vinna stående! Jag vann 1000 kr på det också!

Rashad är bra och inte tråkig, förstå det nu!

vadå skämtar du eller? han är stört tråkig. inte sett en rolig match med honom. sen att han lyckas få in en o annan dunderknock är en annan sak. han är en jävligt tråkig fighter. period.

Holmgrinho 2008-09-08 18:53

Någon som vet när matchen mellan Randy och Brock går? Eller har den varit redan? Har lite dålig koll på UFC nu, men en sådan match vill jag absolut inte missa.
Går den live på svensk tv eller?

Otto P 2008-09-08 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3189545)

:laugh:

Otto P 2008-09-08 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av Holmgrinho (Inlägg 3189783)
Någon som vet när matchen mellan Randy och Brock går? Eller har den varit redan? Har lite dålig koll på UFC nu, men en sådan match vill jag absolut inte missa.
Går den live på svensk tv eller?

Denna fight snackades det om några sidor bak i denna tråd..

Tricklev 2008-09-08 19:07

Vad har Rampage gjort, för oss ovetande?

psirus 2008-09-08 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklev (Inlägg 3189859)
Vad har Rampage gjort, för oss ovetande?

inget märkvärdigt, han trodde bara att han va gud. :D

Kräket 2008-09-08 19:13

En intressant kommentar på mmabloggen.se angående resultatet på Lidell - Evans och det faktum att Lidell förlorat 3 av 4 matcher, är frågan om kunskaperna inom boxning ökat såpass att det inte längre går att flänga med armarna ála Lidell? D.v.s. hans sätt att inte skydda hakan.

Kanske någon mer kunnig kan lämna sin analys?

Ajin 2008-09-08 19:19

Lidells stil är så "o-orthodox" (som det kallas) så att även ren boxning kommer inte kunna ge dig ett pålitligt försvar mot det. Hans slag är väldigt oväntade och kommer från alla vinklar och håll (framförallt hans höga höger och hans krokiga uppercut). Så nja, visst hjälper boxning men Lidell är långt ifrån finished.

Tricklev 2008-09-08 19:22

Citat:

Ursprungligen postat av Wikipedia
A woman involved in one of the hits and run crashes with Quinton Jackson has miscarried her baby. Her name is Holly Griggs and she's 38 years old. As of yet she hasn't officially filed any action against Jackson.[33]

Zomg, barnamördare!

Kwon 2008-09-08 19:23

Kul å se en fighter med 25 % längre armar än Liddell. :)

Jompan 2008-09-08 19:25

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3189545)
[IMG]http://img145.imageshack.us/img145/4324/chucknpageyk1.jpg
[IMG]http://i210.photobucket.com/albums/bb157/zolagerminal/1-61.jpg
[IMG]http://img504.imageshack.us/img504/4576/forrestcopux3.jpg
[IMG]http://i70.photobucket.com/albums/i100/tonymacalpine/rampage.jpg


:laugh:

Jompan 2008-09-08 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklev (Inlägg 3189919)
Zomg, barnamördare!

Fast missfall kan man ju få även utan att vara med om något sådant. Så frågan är om det är resultatet av det som hände eller inte?

Eftersom hon ännu inte gjort nån anmälan kan man nog gissa att det inte hade samband kanske. Vore hemskt annars. ush :(

Kwon 2008-09-08 19:33

Senast jag hörde så, kunde de inte binda Rampage till hennes missfall.

http://mmamania.com/category/quinton-rampage-jackson/

http://www.mmafighting.com/news/2008...ads-not-guilty

http://www.cagetoday.com/ufc-news-qu...-two-felonies/

Jackson, who is currently free on $25,000 bail, has been scheduled with a pretrial date of Oct. 9. If convicted, Jackson faces up to 3 years in prison.

Sebbe_H 2008-09-08 19:35

88.an var en riktigt tråkig gala om man lägger ihop det.

87 däremot var riktigt underhållande, Florian, St pierre osv. Det är hög klass det.

hahavaffan 2008-09-08 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3189958)
88.an var en riktigt tråkig gala om man lägger ihop det.

87 däremot var riktigt underhållande, Florian, St pierre osv. Det är hög klass det.

Japp, kunde inte hållt med mer. GSP är så jävla rolig att se!

Kräket 2008-09-08 19:55

Citat:

Ursprungligen postat av Ajin (Inlägg 3189905)
Lidells stil är så "o-orthodox" (som det kallas) så att även ren boxning kommer inte kunna ge dig ett pålitligt försvar mot det. Hans slag är väldigt oväntade och kommer från alla vinklar och håll (framförallt hans höga höger och hans krokiga uppercut). Så nja, visst hjälper boxning men Lidell är långt ifrån finished.

Jo det är sant som du skriver. Fast frågan handlar väl inte om Lidells slagkraft och pricksäkerhet, utan mer om hans försvar.

Är det måhända så att nivån höjts såpass att om hakan lämnas så oskyddad som Lidell gör, så knockas man...?

rAjj 2008-09-08 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av -C- (Inlägg 3188387)
Ska bli riktigt najjs den 15nov (oktober) med Randy Couture som kommer in och styr upp lite. Har dåligt koll på vem Lesner är, som han ska möta. Måste läsa på lite.
Hade gärna sett Couture smörja upp nån "badboy", typ Quinton Rampage Jacksson. Men men, det här blir nog bra :)

Tyvärr blir det inte så denna gången.. Men håller med dig annars. Alltid kul att se Randy vinna!

jaadå 2008-09-08 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av Kräket (Inlägg 3190032)
Jo det är sant som du skriver. Fast frågan handlar väl inte om Lidells slagkraft och pricksäkerhet, utan mer om hans försvar.

Är det måhända så att nivån höjts såpass att om hakan lämnas så oskyddad som Lidell gör, så knockas man...?

Mja, tyckte faktiskt han hade sämre gard än vanligt den här gången, och det fick han sota för. Ingen glashaka dock, var nog den fetaste overhooken jag har sett i sån tung viktklass.

Att Rashad fick in en av alla sina svingar (han försökte ju få in jättemycket slag som missade) och lyckades är väl inget märkvärdigt. jag tycker fortfarande hans boxning har riktigt dålig precision. Han är fortfarande lika tråkig som vanligt som någon annan skrev.

dared 2008-09-09 09:37

http://mmamania.com/2008/09/08/evan-...ert-seriously/


Verkar som Evan Tanner är död R.I.P


Han gick ut i öknen.

Nitrometan 2008-09-09 10:39

Citat:

Ursprungligen postat av jaadå (Inlägg 3190517)
Ingen glashaka dock, var nog den fetaste overhooken jag har sett i sån tung viktklass.

Mighty Mo brukar ha ännu väre "overhooks" (eller vad man nu vill kalla dem).

Han väger väl en del också.



Tanner? Död? :confused: R.I.P. *cry* Synd.

KlopFer 2008-09-09 10:43

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3190955)
http://mmamania.com/2008/09/08/evan-...ert-seriously/


Verkar som Evan Tanner är död R.I.P


Han gick ut i öknen.

Fan vad synd =(

rip

Kwon 2008-09-09 11:37

Enormt synd.

Vila i Frid Evan! Han var en färgstark personlighet.

Otto P 2008-09-09 12:16

Mycket tråkigt, hade inte han börjat få lite struktur på sit liv igen?
Han har väl haft en del alkoholproblem tidigare väl om jag inte blandar ihop honom med någon..

Nitrometan 2008-09-09 12:39

Citat:

Ursprungligen postat av Otto P (Inlägg 3191218)
Mycket tråkigt, hade inte han börjat få lite struktur på sit liv igen?
Han har väl haft en del alkoholproblem tidigare väl om jag inte blandar ihop honom med någon..

Jo, och jo. Så var det.

Verkade som om han var på rätt väg. Men tydligen var han bara på väg ut i öknen.

Kwon 2008-09-09 13:11

September 8th, 2008

http://www.evantanner.net/

palme 2008-09-09 13:59

Självmord? RIP

Hank 2008-09-09 14:08

ja jävlar...

Tricklev 2008-09-09 19:11

Varför är Liddel så populär? Allt jag ser är en tunnformad kille som har kopierat sin guard ifrån Rocky filmerna, inte är det kul att se han stå och ladda upp högern heller. ;)

Kwon 2008-09-09 19:19

Jag själv ogillar båd Iceman Liddells stil och fysik, men det är många som gillar honom.

Han är enormt populär i USA och även här i Svedala (tyvärr)

Jag hoppades enormt på Wanderlei när han mötte Chuck. (att Chuck skulle bli axmurdered)

Jompan 2008-09-09 19:23

Vet inte varför, men jag gillar Lidell. :D

Otto P 2008-09-09 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklev (Inlägg 3192091)
Varför är Liddel så populär? Allt jag ser är en tunnformad kille som har kopierat sin guard ifrån Rocky filmerna, inte är det kul att se han stå och ladda upp högern heller. ;)

+1

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3192120)
Jag själv ogillar båd Iceman Liddells stil och fysik, men det är många som gillar honom.

Han är enormt populär i USA och även här i Svedala (tyvärr)

Jag hoppades enormt på Wanderlei när han mötte Chuck. (att Chuck skulle bli axmurdered)

Precis så tycker jag också! Tycker samma sak om Tim Sylvia, han är ju också väldigt populär i USA, förstår inte riktigt varför.. Inte av det jag sett iaf.

dared 2008-09-09 20:30

Håller med angående Chuck.

Jag vill att Shogun ska komma tillbaka frisk och grym! Någon som vet något? Vore kul om iaf 2-3 pers utmärkte sig lite mer i LH-divisionen.

Tricklev 2008-09-09 20:32

UFC rockar, ett gäng vuxna, halvt avklädda män som ligger och brottas med kondom reklam på deras stjärtar.

Någon som varit inne på condomdepot än?

dared 2008-09-09 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklev (Inlägg 3192363)
UFC rockar, ett gäng vuxna, halvt avklädda män som ligger och brottas med kondom reklam på deras stjärtar.

Någon som varit inne på condomdepot än?

haha undisputed world champion of safe sex

jaadå 2008-09-09 20:46

Citat:

Ursprungligen postat av Otto P (Inlägg 3192247)
+1



Precis så tycker jag också! Tycker samma sak om Tim Sylvia, han är ju också väldigt populär i USA, förstår inte riktigt varför.. Inte av det jag sett iaf.

Tim Sylvia är väl allt annat än populär i USA. (Och överallt för den delen...)

Otto P 2008-09-09 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av jaadå (Inlägg 3192427)
Tim Sylvia är väl allt annat än populär i USA. (Och överallt för den delen...)

Hmm kanske stämmer..Har bara för mig att det alltid varit sån hype runt honom.. Aja jag gillar inte varken hans fysik eller stil heller.

psirus 2008-09-09 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av jaadå (Inlägg 3192427)
Tim Sylvia är väl allt annat än populär i USA. (Och överallt för den delen...)

hehe tänkte samma, han blir ju alltid utbuad stackarn..

Jag förstår bara itne va de spelar för roll om ni gillar deras fysik? :D Hur många gillar Bj Penns eller Miguel Torres fysik? Det spelar ingen roll de skulle göra lidandet kort för vilket köttberg som helst här inne :D

jaadå 2008-09-09 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 3192692)
hehe tänkte samma, han blir ju alltid utbuad stackarn..

Jag förstår bara itne va de spelar för roll om ni gillar deras fysik? :D Hur många gillar Bj Penns eller Miguel Torres fysik? Det spelar ingen roll de skulle göra lidandet kort för vilket köttberg som helst här inne :D

Jag tänker först och främst på en viss odeffad livsfarlig Ryss *rolleyes*

psirus 2008-09-09 22:28

jaha är de det odeffade teamat vi kör

va sägs om Kwon vs Roy Nelson? ;)

jaadå 2008-09-09 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 3192729)
jaha är de det odeffade teamat vi kör

va sägs om Kwon vs Roy Nelson? ;)

Ja, eller Rothwell :D


Chuck lidell börjar spekulera kring att dra sig tillbaka;

http://sherdog.com/news/articles/lid...ent-talk-14324


Kanske lika bra.

Mescreant 2008-09-10 00:36

Underbar knockout.

Förstår inte heller varför Lidell är populär. Vidrigt ful och störande är vad han är.

detail 2008-09-10 08:38

Citat:

Ursprungligen postat av jaadå (Inlägg 3192926)
Ja, eller Rothwell :D


Chuck lidell börjar spekulera kring att dra sig tillbaka;

http://sherdog.com/news/articles/lid...ent-talk-14324


Kanske lika bra.


Vore väldigt trist om han nu gjorde det då han är väldigt intressant att se på, just pga slagstyrkan och hans o-orthodoxa stil. Hoppas Liddell kommer tillbaka efter denna förlust better than ever, sen hoppas jag även på att shogun och wandy får till det igen :D

jaadå 2008-09-10 08:57

Citat:

Ursprungligen postat av detail (Inlägg 3193208)
Vore väldigt trist om han nu gjorde det då han är väldigt intressant att se på, just pga slagstyrkan och hans o-orthodoxa stil. Hoppas Liddell kommer tillbaka efter denna förlust better than ever, sen hoppas jag även på att shogun och wandy får till det igen :D

Mmm. Ryktas ju om Shogun vs Rampage i ufc... *drool*

detail 2008-09-10 09:03

Citat:

Ursprungligen postat av jaadå (Inlägg 3193226)
Mmm. Ryktas ju om Shogun vs Rampage i ufc... *drool*

Hoppas det blir av :D och såklart att shogun dominerar annars vore det väldigt trist :Virro

psirus 2008-09-10 10:16

Det ryktas om Wandy vs Rampage 3 också

TheSpider 2008-09-10 12:41

Någon mer än jag som verkligen vill se Anderson Silva i Light Heavyweight väldigt snart? Alltså, han vinner bara inte utan DOMINIRAR just nu och jag kan inte se en enda fighter som skulle kunna ta ifrån honom titeln i mellanvikt idag. Han har inte förlorat en enda match sedan 2006 (ogiltig spark mot Yushin Okami i january 2006 och blev därmed diskad), annars har han vunnit allt och ingen av hans matcher har gått längre än 2 ronder.

Större namn, större fighter i lätt tungvikt och jag tror verkligen han behöver tuffare motstånd. Är helt övertygad om att det inte skulle dröja länge tills han tog titeln i lätt tungvikt också. Forrest Griffin var ju lite kaxig i intervjun där det nämdes att silva kanske går upp en viktklass. Han skulle ju bli totalt slaktad.

Det finns ingen som Anderson Silva idag, han är en annan typ av fighter helt enkelt. Vill se mycket mer av honom!

Kwon 2008-09-10 13:36

Chuck "Iceman" Liddell calling out TheSpider

http://www.fightline.com/news/2008/9...l_343995.shtml

jaadå 2008-09-10 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av TheSpider (Inlägg 3193538)
Någon mer än jag som verkligen vill se Anderson Silva i Light Heavyweight väldigt snart? Alltså, han vinner bara inte utan DOMINIRAR just nu och jag kan inte se en enda fighter som skulle kunna ta ifrån honom titeln i mellanvikt idag. Han har inte förlorat en enda match sedan 2006 (ogiltig spark mot Yushin Okami i january 2006 och blev därmed diskad), annars har han vunnit allt och ingen av hans matcher har gått längre än 2 ronder.

Större namn, större fighter i lätt tungvikt och jag tror verkligen han behöver tuffare motstånd. Är helt övertygad om att det inte skulle dröja länge tills han tog titeln i lätt tungvikt också. Forrest Griffin var ju lite kaxig i intervjun där det nämdes att silva kanske går upp en viktklass. Han skulle ju bli totalt slaktad.

Det finns ingen som Anderson Silva idag, han är en annan typ av fighter helt enkelt. Vill se mycket mer av honom!



Han har ju kört i Lhw. Men det är sant, han har inga värdiga motståndare i mwdivisionen nu. Surt för Franklin ifall Anderson tänker satsa på lhw titeln också nu när han bytt viktklass han med :D

dared 2008-09-10 14:17

Vad porrigt att få se A. Silva totalt trampa ner Chuck.

Hank 2008-09-10 14:18

Jo de hade varit kul att se Chuck med den guarden mot spindelns höga knä. Smacka bonk!

detail 2008-09-10 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av jaadå (Inlägg 3193723)
Han har ju kört i Lhw. Men det är sant, han har inga värdiga motståndare i mwdivisionen nu. Surt för Franklin ifall Anderson tänker satsa på lhw titeln också nu när han bytt viktklass han med :D

Enligt mig är Henderson en väldigt värdig motståndare, och tror mycket väl att han iaf skulle kunna gå 5rundor mot han.

dared 2008-09-10 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av detail (Inlägg 3193775)
Enligt mig är Henderson en väldigt värdig motståndare, och tror mycket väl att han iaf skulle kunna gå 5rundor mot han.

Håller med.

jaadå 2008-09-10 16:13

Citat:

Ursprungligen postat av detail (Inlägg 3193775)
Enligt mig är Henderson en väldigt värdig motståndare, och tror mycket väl att han iaf skulle kunna gå 5rundor mot han.

När de möttes i Januari så vann Anderson lätt. Och Hendersons senaste match mot Palhares imponerade inte mycket. Visst är han en bra fighter, men inte Andersons liga.

Kwon 2008-09-10 16:18

Henderson is ALWAYS a threat, no matter who he fights.

Never count out Hendo.

Anderson knows that fighting Hendo was taking a bigger risk than let's say Franklin.

psirus 2008-09-10 16:23

Citat:

Ursprungligen postat av jaadå (Inlägg 3193915)
När de möttes i Januari så vann Anderson lätt. Och Hendersons senaste match mot Palhares imponerade inte mycket. Visst är han en bra fighter, men inte Andersons liga.

Hendo vann väl första ronden iaf.

detail 2008-09-10 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av jaadå (Inlägg 3193915)
När de möttes i Januari så vann Anderson lätt. Och Hendersons senaste match mot Palhares imponerade inte mycket. Visst är han en bra fighter, men inte Andersons liga.

Jag tyckte hans senaste prestation var imponerande, kanske inte chockerande men ändå imponerande, han följde sin gameplan väldigt bra och han vann ju rätt så stort ändå. Palhares är helt klart top contender så, skulle väldigt gärna vela se palhares mot silva då jag tror att om palhares får ner silva mycket väl skulle kunna subba han, och efter matchen mot hendo vet vi alla vad hans haka går för :D

rAjj 2008-09-10 16:40

haha.. såg precis world series of poker. Vem satt där om inte Lidell. Han har lite svårt att sitta still.
Episode 16 för er som vill se. Finns säkert på tuben också btw.

edit: Glömde nämna att Forrest Griffin va där också.

Kwon 2008-09-10 17:39

Var det World Series of Poker : UFC Edition? :D

Kräket 2008-09-10 17:44

Är det någon som kan redogöra för hur det nu ligger till med titeln bland tungviktarna?

Cotour hade väl bältet, men hamnade i dispyt med UFC, och interrim-bältet gick till ????. Har Cotour nu återfått bältet? Och detta står på spel i och med Lesnar - Cotour framöver?

Hjälp mig reda lite i detta plz...

rAjj 2008-09-10 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3194134)
Var det World Series of Poker : UFC Edition? :D

Jag har aldrig tidigare sett någon MMA-fighter delta. Kul att se. Det va tydligen dagen efter matchen mellan forrest och rampage. Ansiktet han hade med sig såg värkande ut må jag säga. Tro det eller ej, men Lidell gjorde hyffsat ifrån sig :)

booben 2008-09-10 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av Kräket (Inlägg 3194146)
Är det någon som kan redogöra för hur det nu ligger till med titeln bland tungviktarna?

Cotour hade väl bältet, men hamnade i dispyt med UFC, och interrim-bältet gick till ????. Har Cotour nu återfått bältet? Och detta står på spel i och med Lesnar - Cotour framöver?

Hjälp mig reda lite i detta plz...


Cotour har bältet, Noguiera interim-bältet. Cotour vs. Lesnar, sen vinnaren mot vinnaren i Noguiera vs. Mir.

dared 2008-09-10 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av booben (Inlägg 3194972)
Cotour har bältet, Noguiera interim-bältet. Cotour vs. Lesnar, sen vinnaren mot vinnaren i Noguiera vs. Mir.

Jag tror fan det blir Lesnar mot Nog *popcorn* Kommer bli intressanta fighter.

booben 2008-09-10 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3194983)
Jag tror fan det blir Lesnar mot Nog *popcorn* Kommer bli intressanta fighter.

Kommer bli riktigt feta matcher! Lesnar ser fan äckligt stark ut. Jag har aldrig förstått Coutures storhet riktigt, men jag hatar Lesnar så jag hoppas ändå på the Natural. Och Nog (som jag stavade fel på såg jag nu).

dared 2008-09-10 22:38

Citat:

Ursprungligen postat av booben (Inlägg 3194994)
Kommer bli riktigt feta matcher! Lesnar ser fan äckligt stark ut. Jag har aldrig förstått Coutures storhet riktigt, men jag hatar Lesnar så jag hoppas ändå på the Natural. Och Nog (som jag stavade fel på såg jag nu).

Jag hoppas på Couture också, jag vill ju se en dunder-hypad Fedor vs Couture!!!

Coutures styrka tycker jag ligger främst i brottningen och hur han lyckas kontrollera motståndarna i bland annat clinchen uppmot buren. Här får han väldigt svårt tror jag.
Hans andra styrkor är iofs hans enorma erfarenhet och hans känsla för att driva en taktisk fight. De styrkorna är utmärkta mot Lesnar, men räcker det mot den storleken och brottarskillen Lesnar har?J ag är tveksam. Styrkan och reachen kan bli svår att lägga upp en taktik emot. Väldigt svårt fight att tippa eftersom Lesnar är så pass färsk.

Kommer bli intressant.

Rellos_87 2008-09-10 23:21

RIP Evan Tanner :(

http://www.fightermag.se/news.asp?news_id=5842

jaadå 2008-09-10 23:38

Citat:

Ursprungligen postat av Rellos_87 (Inlägg 3195104)

http://www.youtube.com/watch?v=8vo8DMJXq5s&

Kwon 2008-09-12 22:08

Evan Tanner - Final Message


rAjj 2008-09-12 22:38

Ojojoj va det kommer spekuleras efter de där.. Jag hade många teorier under klippens gång.
RIP Evan!

tonedef 2008-09-12 23:49

fyfan vilka bra klipp !!!

Kwon 2008-09-13 20:51

ActionFigures
http://img98.imageshack.us/img98/9651/joepg3.jpg
http://img381.imageshack.us/img381/1292/danajd6.jpg
http://img352.imageshack.us/img352/1046/cecilhs3.jpg
http://img293.imageshack.us/img293/8184/starnesgf1.jpg

detail 2008-09-13 21:01

HAHAHAHA "comes with nothing" :D

burre 2008-09-13 21:02

"non-action figure"

hahaha

Spiffy 2008-09-13 22:28

:laugh: Riktigt bra

dared 2008-09-13 22:45

:laugh: :laugh: Fyfan riktigt bra! :thumbup:

psirus 2008-09-15 09:23

Chuck Liddells balls hahhaa

hahavaffan 2008-09-15 10:48

Hahahaha fyfan vad balla!

Andreas H 2008-09-18 05:55

UFC Fight Night - Diaz vs Neer

Har bara sett Alan Belcher mot Ed Herman än...

Herman får några nertagningar samt mount de sista 20 sekunderna i tredje, det räckte dock inte, Belcher tog den stående biten och vann ett split decision!

Åh notera loggan på hans högra axel! :cool:

http://www.mmaithailand.se/dump/belcher-victory.jpg

Han tränade här (Tiger Muay Thai) inför matchen...

KlopFer 2008-09-18 13:25

Anderson Silva är så sjukt bra! Såg några gamla fighter med honom daamn!

jaadå 2008-09-18 15:43

Skitgala, hatar Clay "tråkmåns" Guida.

Otto P 2008-09-19 08:22

Kan tipsa om att TUF 8 har börjat. Första avsnittet gick den 17:e

dared 2008-09-20 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av jaadå (Inlägg 3209268)
Skitgala, hatar Clay "tråkmåns" Guida.

Jag tyckte galan var riktigt bra! Dessutom har jag riktig respekt för Guida och gillar honom som fan. Tycker han kan vara kul att se på (Även om hans fightstil egentligen är ganska tråkig)

Riktigt imponerad av hur slick Diaz, samt hans personlighet :D "Ey man, this motherfucker... I mean this dude can fight man"

Stockton baby

jaadå 2008-09-21 00:33

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3213158)
Jag tyckte galan var riktigt bra! Dessutom har jag riktig respekt för Guida och gillar honom som fan. Tycker han kan vara kul att se på (Även om hans fightstil egentligen är ganska tråkig)

Riktigt imponerad av hur slick Diaz, samt hans personlighet :D "Ey man, this motherfucker... I mean this dude can fight man"

Stockton baby

Diaz är ju skitgrym. Hans jiujiutsu är sjuk, hoppas man får se honom mot någon över mellanskiktet i lw nu :)

Black Star Abyss 2008-09-21 00:50

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3200068)

:laugh: :laugh: :laugh:

Kwon 2008-09-21 21:45

Cro Cop - All Class! (Denna intervju är efter hans fight mot Nogueira)

dared 2008-09-21 21:51

Verkligen!
Jag visste inte att Nogueira hade vart med om allt det där.

psirus 2008-09-21 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av jaadå (Inlägg 3209268)
Skitgala, hatar Clay "tråkmåns" Guida.

Tråkmåns? Utveckla

Hur kan en fighter som hela tiden kör på i 110 vara tråkig?

jaadå 2008-09-21 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 3215911)
Tråkmåns? Utveckla

Hur kan en fighter som hela tiden kör på i 110 vara tråkig?

Bra tempo såklart (han är ju lightweight) men dålig på att ens försöka avsluta. Lever på sin brottning i princip, som så många andra i UFC.

psirus 2008-09-21 22:18

Själv tycker jag att han är en av de roligaste att se i UFC. Han lever på sin brottning på samma sätt som Silva lever på sin Thai. Så klart man använder det som man är bäst på.

Kwon 2008-09-21 22:22

Ja, precis som Tim Sylvia lever på sina spinning back-kicks.

dared 2008-09-21 22:23

Jag gillar som sagt att titta på Guida men jag gillar egentligen fighters som hela tiden kan avgöra fighter med sub eller knock. Nu säger jag inte att Guida inte kan det, men han grindar ju mest ned motståndarna. Med det sagt tycker jag fortfarande han är underhållande, men jag förstår faktiskt vad jaadå kommer ifrån.

EDIT: Sedan föredrar jag nästan alltid sub+standup före brottare+GNP om man generaliserar

jaadå 2008-09-21 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 3215945)
Själv tycker jag att han är en av de roligaste att se i UFC. Han lever på sin brottning på samma sätt som Silva lever på sin Thai. Så klart man använder det som man är bäst på.

Ja, det är självklart. Men som jag skrev så tycker jag personligen att brottare inte är mest underhållande att titta på, och föredrar i alla lägen folk som kan avgöra fighter på alla möjliga sätt.

psirus 2008-09-21 22:34

Så klart, tyvärr är det typ bara Fedor, GSP och Silva som kan göra det.

jaadå 2008-09-21 22:38

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 3215987)
Så klart, tyvärr är det typ bara Fedor, GSP och Silva som kan göra det.

Mm. Iallafall i rampljuset just nu :(

Var ska folk se UFC 89? Kommer tv4sport sända prelimsen med svenskarna? Mailade dem förut men inget svar.

psirus 2008-09-21 22:40

Jag ser aldrig tv4 sport, jag mår dåligt av att höra Paolo kommentera MMA. I början kundej ag leva med det men jag klarar inte av det längre.

jaadå 2008-09-21 22:56

Nä, ser aldrig annars men nu är det fan på bra sändningstid med båda våra svenskar.

psirus 2008-09-21 23:03

Ja nu när jag tänker lite längre än vad jag brukar göra vid 00:00 så kommer jag nog också se det på tv4 sport.

Om jag överlever det? Vem vet men jag ska kriga för det!
psirus psyke och "jag tror jag kan MMA bättre än paolo" vs Paolos "Han är så hård" "kolla vad hård han är" Han är så hård! "oj oj oj" "oj oj oj"

WAAAR psirus


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)