Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Matlagning & Recept (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   tipps på riktigt ENKEL kaloririkmat (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=241517)

HickeHiskelig 2020-09-29 15:46

tipps på riktigt ENKEL kaloririkmat
 
hej på er. är 19 år och har gymmat i perioder, från 53 till 57 kg, från 57 till 62 och nu senaste 63 till 72kg. 190 lång.

men lär steppa upp detta nu. behöver tipps på jäkligt enkel mat jag kan laga. nu äter jag den mat som lagas hemma, + grandiosa pizzor till lunch när jag jobbar mån- ons när matlådor inte finns.

behöver alltså tipps på enkel mat jag kan laga, är ju tydligen inget hotell jag bor på längre. vill GÅ UPP i vikt. tycker alltså att det bara är bra om maten innehåller mycket kalorier :)

Wilshere 2020-09-29 16:17

Något jag älskar är nötfärs och ost på mackor, tex Österlens fina-bröd. De har även 14g protein per 100g. Stek nötfärs med goda kryddor, bred på lite pizzasås(mutti) eller tomatpuré på brödet, på med ordentligt med färs och täck sedan med ost, in i ugnen tills osten är smält, tar inte lång tid. Till slut på med valfri dressing när du har tagit det ur ugnen, bearnaise blir gott, egen vitlökssås också.

HickeHiskelig 2020-09-29 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av Wilshere (Inlägg 8163533)
Något jag älskar är nötfärs och ost på mackor, tex Österlens fina-bröd. De har även 14g protein per 100g. Stek nötfärs med goda kryddor, bred på lite pizzasås(mutti) eller tomatpuré på brödet, på med ordentligt med färs och täck sedan med ost, in i ugnen tills osten är smält, tar inte lång tid. Till slut på med valfri dressing när du har tagit det ur ugnen, bearnaise blir gott, egen vitlökssås också.

tack! det där ska jag testa. lät inte helt fel. jag brukar steka 2 mackor i smör, 1 packet bacon och 2 ägg och göra som en liten hamburgare ibland. rätt bra med kalorier (och fett) men ska testa den där varianten.

Wibergify 2020-09-29 18:45

Ägg o bacon är min ”goto” när man behöver extra.
Annars kycklingfilé, ris och mycket beasås.

Ugnspannkaka med extra bacon

Brofessorn 2020-09-29 19:04

Havgregryn med vispgrädde och proteinpulver.

Stek 6 ägg, ett paket bacon och ät på 6 skivor valfritt bröd.

Ćevapi med ajvar och ost i pitabröd.

Stekt fryskebab med en påse chips.

Nötsmör på macka eller gröt.

Don H 2020-09-29 19:54

Ät inte som en idiot och muffla i dig en massa skit bara för att.
Kolla deffguiden och gör som det står där, fast tvärt om.

HickeHiskelig 2020-09-29 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av Brofessorn (Inlägg 8163597)
Havgregryn med vispgrädde och proteinpulver.

Stek 6 ägg, ett paket bacon och ät på 6 skivor valfritt bröd.

Ćevapi med ajvar och ost i pitabröd.

Stekt fryskebab med en påse chips.

Nötsmör på macka eller gröt.

havregrynsvarianten ska jag prova. lär köpa nå bättre proteinpulver för de 4kg vanilj jag köpte senast från body science var riktigt vidrigt.

men stekt fryskebab med en påse chips? den där var ny :D

HickeHiskelig 2020-09-29 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av Don H (Inlägg 8163613)
Ät inte som en idiot och muffla i dig en massa skit bara för att.
Kolla deffguiden och gör som det står där, fast tvärt om.

ingen risk! tycker jag har ganska svårt att gå upp i vikt. är för dålig på att trycka i mig. men kan ju ändå vara smart att avstå från de där sesådär 2 chipspåsarna och chokladkakan man trycker varje vecka :P bättre att fylla på med annat istället som kanske inte består av 100% fett. får byta ut chipspåsarna mot nötter framöver

Don H 2020-09-29 20:55

Du skriver 19 år.
Ingen kan få i sig tillräckligt med mat i den åldern :-)

Lär dig äta riktig mat som du gör själv och kör som jag sa tidigare.

Tro mig, en dag sitter du och tryfflar plytet fullt med skit och ser ut därefter. Det går fortare än du tror att ta sig dit.

Litet tips i all välmening

Diomedea exulans 2020-09-29 20:59

Drick mycket mjölk... Jag hade nog utan problem kunnat hälla i mig tre lite om dagen!

Wilt the Stilt 2020-10-02 10:28

Citat:

Ursprungligen postat av Diomedea exulans (Inlägg 8163645)
Drick mycket mjölk... Jag hade nog utan problem kunnat hälla i mig tre lite om dagen!

Påminde mig om GOMAD :naughty:

https://stronglifts.com/gomad/

(jag vet inte om det är vettigt att rekommendera)

Bjorneman 2020-10-05 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av Don H (Inlägg 8163613)
Ät inte som en idiot och muffla i dig en massa skit bara för att.
Kolla deffguiden och gör som det står där, fast tvärt om.

Detta skriver jag under på. Gjorde det själv och ångrar mig.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)