Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Matlagning & Recept (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Färdigblandade grejer... (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=8806)

AciDBL00D 2003-02-26 23:19

Färdigblandade grejer...
 
Jag mixade en burk kesella idag med 4dl mjölk. Sedan drack jag halva satte in andra halvan i kylen. Det är kanon nu är den klar kan bara dricka sörjan till frukost.

Har ni några liknande tips på grejer man kan blanda till och ställa i kylskåpet?

Jag funderade på att mixa ner lite banan men då håller det väl inte sig eller?

Lellan 2003-02-26 23:45

Ska du mosa banan i förväg kan du ha på citron så blir den inte brun, men jag tror nog det är bäst att "öppna" den på morgonen.

Färskost blanadat med cottagecheese (=kesella + keso) är utmärkt pålägg eller vadsomhelst..
Förresten kan man förbereda kesella med vadsomhelst innan..
Danone vitalineayoghurt är mager och får mer protein med lite cottage cheese i sig..
Färdiga matlådor med pasta, ris, potatis osv om man brukar vara på språng och det är åtgång kan vara smart..
Smart är även att i blötlägga linser osv om man vill korta koktiden..
Brukar man koka grönsaker lite lätt kan man skiva ett lass på en gång och blanda och ta av (tex vitkål, broccoli osv)
Nu går jag från "ämnet" lite men:
Bra mellanmål (och gott!) att ha med är Taco Beans (olika bönor i tacosås på burk), gott till smörgåspålägg, färdiggrillad kyckling och tonfisk...
Tacosås, soja, senap (vill man inte ha sockret och fettet kan man krydda med senapspulver) och fettfria fonder är bra smaksättare att ha i kylen..
Korngryn kan man ställa i vatten på kvällen så förkortas koktiden om man ska äta sådan gröt...
Ett bra tips är att alltid ha med en burk med vanliga eller fiberhavregryn och kanske psyllumfrön. Bara att fylla på med vatten och micra om man stöter på en micro, eller att blanda med mjölk (kanske även proteinpulver, eller att man har en burk sånt bredvid)...
Nötter är gott mellanmål att ha med..
Ett hårdkokt ägg klarar sig fint, man kan även ha med frysta varor som kan ätas tinade (tex ärtor) om man har mellanmål som inte klarar sig så bra länge..
Burkmat överlag är ju bekvämt.. (fisk, bönor osv). På rulle kan man ju köpa ärtsoppa, bara att göra hål på å suga i sig! :D
Färsk pasta kan man också äta som det är, likadant smörgåspålägg.. finns ju även gravad lax i småpack...och varmrökt makrill.. :eating:

I can go on and on! :hbang: Den sämsta ursäkten jag vet är att man inte "hinner" äta.. om man inte befinner sig i obygden utan bysse, DÅ kanske jag godtar den ursäkten... :smokin:

AciDBL00D 2003-02-27 00:07

Ahh det var kanon!

"rulle kan man ju köpa ärtsoppa, bara att göra hål på å suga i sig!" Uscccchhh

Linser har jag aldrig käkat får köpa hem lite sånna och prova.

Lellan 2003-02-27 00:22

Citat:

Originally posted by AciDBL00D
Ahh det var kanon!

"rulle kan man ju köpa ärtsoppa, bara att göra hål på å suga i sig!" Uscccchhh

Linser har jag aldrig käkat får köpa hem lite sånna och prova.

nää, ärtsoppa är goott! :D :eating: Och nyttigt.

Linser innehåller mycket protein, goda både varma i typ som soppa och kalla.. för lite smak kan du ha i kryddor, buljong (svamp är inte så fet som de andra, men det är ändå rätt dåligt fett), fettfri fond osv. Gott att blanda med lite olivolja, svartpeppar osv i sallad också.

shirunai 2003-02-27 17:45

ja det är ju lite fett i ärtsoppa men det är skit nyttigt och gott
dock gillar jag varmd ärtsoppa gåra hål i korven kan man ju bajsa på.

:eating: on!

Lellan 2003-02-27 18:00

Citat:

Originally posted by shirunai
ja det är ju lite fett i ärtsoppa men det är skit nyttigt och gott
dock gillar jag varmd ärtsoppa gåra hål i korven kan man ju bajsa på.

:eating: on!

:D Alltså, missuppfatta mig rätt - sjääälvkart är ärtsoppan go och glad varm i flytande form vid dukat bord osv, men folk brukar ursäkta noll intag eller fel intag (godis, pizza osv) på att de inte hinner/har möjlighet osv med bra käk - då kan man faktiskt skölja av en "korv" ärtsoppa, göra hål å äta och hålla käft istället för att gnälla.. :whipped:

(samma om man har burköppnare + tonfiskburk, en burk bönor/makrill osv som inte behöver öppnare osv - så har man heller inga ursäkter. Hardcore or no core!:hbang: )

Finns det en vilja finns det en väg.. *Lellan goes sträng, elak och tråkig*

(godis, pizza och sånt ska man äta för att det är GOTT! För MAT... - det är det INTE.. *har gnällt klart, blir snäll inom kort* :angel: )

Kungen 2003-02-27 21:42

Så sant så sant.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)