Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Matlagning & Recept (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Din senast NY-UPPTÄCKTA bra ingrediens eller matvara? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=74657)

Lilly 2006-09-15 23:03

Kapris, jättegott i sallader!

Diana 2006-09-16 20:03

Avocado!!!
Hur fasiken kan jag ha undgått denna slemmiga lilla grönsak förr? gudomligt smarrig *popcorn* missbrukas i allt från sallader till blodpudding :D hhrrmm.

Devoid 2006-09-16 21:07

Dill har jag börjat använda i det mesta, alltså torkad dill. Detta har jag i allt från mina egna köttbullar till såser, tycker det är grymt gott!

cam 2006-09-17 10:12

Citat:

Ursprungligen postat av Diana
Avocado!!!
Hur fasiken kan jag ha undgått denna slemmiga lilla grönsak förr? gudomligt smarrig *popcorn* missbrukas i allt från sallader till blodpudding :D hhrrmm.

Avocado är det bästa som skapats :hbang: Frisk och krämig på samma gång *reklamfilm*
Skivad, på knäckebröd och med örtsalt på :eating:

knazcandy 2006-09-27 17:06

Spize Kryddolja.
Hittade en liiiten flaska redan färdigkryddad rapsolja.
Min favorit är den som är kryddad med vitlök.
Släng över lite på pastan, köttet, på brödet..inget mer behövs..

Finns i chili och även en basilikavariant med.

Jacky 2006-09-27 19:58

Nytt matfetttill smörgåsen - Keiju
Näringsvärde:
Kcal 300
Protein 0,2g
Kolisar 8g varav 0,2g sockerarter och 0,2g laktos
Nu till det bästa:.....
Fett 30g varav mättat 8,5 g, enkelomättat 12,5g, omega 3 =5g, omega 6=4g.

RIKTIGT BRA FÖRHÅLLANDE mellan omega 3 & 6!
Består mest av camelinaolja, vegetabiliskt fett och rapsolja!

Mer info: www.keiju.se

Max 2006-09-27 20:32

Har varit i Grekland. Yoghurt eller kvarg med honung är hur gott som helst. Och tzatsikin är tillbaka i mitt liv :)

Jacky 2006-09-28 21:13

http://www.frebaco.se/upload/produkt...apelvinbar.jpg

Ny müsli från frebaco...Apelsin, vinbär..

Innehållsdeklaration:

Havreflingor, veteflingor, fiberberikade cornflakes (majsmjöl*, vetekli, maltextrakt, salt), rågflingor, kornflingor, puffat vete, apelsingranulat (maltodextrin, apelsinjuice/fruktkött, morotsjuice, aprikos, förtjockningsmedel E 401, arom), svartvinbärsgranulat (maltodextrin, svarta vinbär, förtjockningsmedel E 401).



*majs odlad i Europa



Näringsvärde genomsnitt för 100 g:

Energivärde 1470 kJ/350 kcal

Protein 11 g

Kolhydrater 61 g (varav sockerarter 2 g)

Fett 6,5 g (varav mättat fett 1,5 g)

Kostfiber 10 g

Natrium 0,1 g (motsvarar 0,2 g koksalt)

Milia 2006-10-04 11:53

Minimat, skitsmidigt att använda till typ alla rätter, varför har jag inte fattat det för än nu???

Arnesson 2006-10-04 12:01

Ingen ny ingrediens direkt, men nästan.

Färdigtärnad kyckling

http://www.rosepoultry.se/produkter/...22917/billede2

Perfekt storlek på påsarna (450g), och man slipper tina. Bara att ta upp och slänga i pannan. Perfekt för oss som är lata.

Dessutom var de riktigt billiga, men det var extrapris just nu (2 för 35kr)

izza 2006-10-04 13:02

Citat:

Ursprungligen postat av Milia
Minimat, skitsmidigt att använda till typ alla rätter, varför har jag inte fattat det för än nu???

Jag brukar köra med LagaLätt istället så slipper man det härdade fettet (transfetter), det ska ju inte vara bra, säger de.

Milia 2006-10-04 14:45

Citat:

Ursprungligen postat av izza
Jag brukar köra med LagaLätt istället så slipper man det härdade fettet (transfetter), det ska ju inte vara bra, säger de.

Alltså jag har testat olika sorter, men kallar alla för minimat för enkelhetens skull;)

izza 2006-10-04 15:25

Citat:

Ursprungligen postat av Milia
Alltså jag har testat olika sorter, men kallar alla för minimat för enkelhetens skull;)

Jaha okej!! Hehe. Jag menade Mildas Minimat när jag pratade om de härdade fetterna (så att ni vet ;))

skratt 2006-10-04 19:25

men mildas.. de är vegetabiliska fetter, men är det verkligen HÄRDADE? hörde nångång att mildas skulle va den "bästa" om man nu skulle ha nån. är de inte dendär "bra fett som hela familjen faktiskt mår bra av"?

izza 2006-10-05 08:18

Citat:

Ursprungligen postat av skratt
men mildas.. de är vegetabiliska fetter, men är det verkligen HÄRDADE? hörde nångång att mildas skulle va den "bästa" om man nu skulle ha nån. är de inte dendär "bra fett som hela familjen faktiskt mår bra av"?

Fel av mig! Jag hade bara läst på Mildas Visp och den innehåller härda vegetabiliskt fett, likaså Vaniljvispen.

Dock var det en lång innehållsförteckning:
MILDA MINI MAT

INGREDIENSER:
Vatten, låglaktos skummjölk, vegetabiliskt fett, vegetabilisk olja, förtjockningsmedel
(E 1442 tapiokabaserat), kärnmjölkpulver, stabiliseringsmedel (E 461 och E 415), emulgeringsmedel (E 435), socker, arom, färgämne (betakaroten).


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)