Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

krellik 2010-05-11 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 4356370)
Arlovski var heavyweight champion i ufc när HW inte var så fullspäckad med bra fighters. Han ligger ungefär i mitten just nu, och nelson blev slagen av han. Nelson har säkert blivit bättre men han kommer endå inte ha en chans mot folk med sådana muskler som brock & carwin. Han kommer inte kunna ha samma kontroll. Han kommer därmed få äta en jävla massa smällar och själv bli kontrollerad när han blir matchad mot någon av dom (om han kommer så långt).

Om det är något som är bevisat inom mma så är det att "mma matte" är totalt omöjligt att använda. Bara för att X fighter förlorar mot A fighter betyder inte ett piss angående att X möter C fighter.

Hur matchar de upp, svagheter och styrkor, mental styrka, medvind eller motvind, vilken fighter har förbätrat sig, vilken har stagnerat, vem har otur/tur den kvällen, jag kan hålla på ett tag till och räknar upp faktorer som gör mma matte obrukbart.

Just nu har Nelson medvind, han är grapplingstark och har tryck i nävarna, tror säkert han skulle kunna upsetta någon i titelmixen, sen har jag inte honom personligen som en framtida mästare men han får gärna bevisa att jag har fel. Han ska ju möta Dos Santos nu verkar det som, tror han har rimlig chans i den fighten (tror inte han vinner men tror han har chans att vinna) och kniper han den så är han med i titelmixen, så är det bara.

Jacksatan 2010-05-11 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4356204)
Varför? Han dominerade i princip hela första ronden, sen så fick han lite slut på gas vilket Arlowski uttnytjade i standupen. Han had fått in några träffar innan som kunde ha varit början på slutet, eller kanske med lite mer tur skulle han kunnat submitta Arlovski i första ronden. Vad är det jag ska ändra mig om nu igen?

Han låg på arlovski i 2 min, resten av tiden var det clinch eller så blev han dominerad stående. Slut på gas? Det är väl en förutsättning att man har bra kondis om man ska bli champion.
Självklart kan han vinna en o annan match mot bra killar, men han är inte nog bra att slå 3-4 stycken på rad vilket krävs för att bli mästare.

krellik 2010-05-11 19:16

Kan villigt erkänna att Nelson har en personlighet som bara en mamma kan älska, svårt att tro att han blir mästare med den inställningen. Samtidigt verkar han vara en talang av extrema mått, tydligen inte haft så bra träning en stor del av tiden och ändå blivit så bra grappler som han är.

Kan se att han möjligtvis skulle kunna ta titeln om någon blir skadad inför en titelmatch, han får hoppa in på kort varsel och gör en upset, eller om han skulle ändra sin inställning och börja träna mer ödmjukt och fokuserat... Tror mer på första alternativet då om jag ska vara ärlig...;)

Doctor Snuggles 2010-05-11 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan (Inlägg 4356882)
Han låg på arlovski i 2 min, resten av tiden var det clinch eller så blev han dominerad stående. Slut på gas? Det är väl en förutsättning att man har bra kondis om man ska bli champion.
Självklart kan han vinna en o annan match mot bra killar, men han är inte nog bra att slå 3-4 stycken på rad vilket krävs för att bli mästare.

Han blev inte dominerad, men Arlovski hade bättre standup. Kondis kan man träna upp lättast förutsatt att man inte är 120 kg muskler; det säger inget om färdigheten i vilket fall. Jo, jag tror han skulle kunna slå ett par topp-hw:s på rad. Vet inte hur stor chans jag skulle ge honom men en chans har han. Hans största problem tror jag är att han tränar själv, vilket iof är ganska imponerande i sig. Han borde nog hitta ett bra camp som passar hans personlighet.

EDIT: Läste förresten nu att han tränar på Lion's Den om nu hans hemsida är up to date. Vet inte hur relevanta de är i dagsläget, men iaf.

krellik 2010-05-11 19:51

http://mmanytt.se/wp/wp-content/uplo...roy-nelson.jpg

För lite sex appeal i den här tråden. Kolla den sängkammarblicken alltså.

Tigerkotten 2010-05-12 12:00

Canal+ har köpt UFC rättigheterna i Sverige.

Citat:

I ett pressmeddelande skriver Canal+ att man nu utökat sin tablå med bland annat rättigheterna för att livesända UFC, något som hittills endast TV4 Sport haft rätt att göra.
Detta börjar gälla till hösten.

Med tanke på att jag alltid hoppat över Tv4 sändningarna pga svenska kommentatorer. Kan man ju hoppas att det blir Rogan+Goldberg, då skulle jag iaf fundera på Canal+ men inte en chans om det är Svenska igen.

Kabuto 2010-05-12 12:31

Samma gäller för mig Titokotten :)

ahl- 2010-05-12 14:10

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4358217)
Canal+ har köpt UFC rättigheterna i Sverige.

Detta börjar gälla till hösten.

Med tanke på att jag alltid hoppat över Tv4 sändningarna pga svenska kommentatorer. Kan man ju hoppas att det blir Rogan+Goldberg, då skulle jag iaf fundera på Canal+ men inte en chans om det är Svenska igen.

Precis! Ingen skada skedd :)

cero 2010-05-12 21:34

Måste man köpa canal+ för att se UFC nu snart då? För i helvette..

-C- 2010-05-12 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4359504)
Måste man köpa canal+ för att se UFC nu snart då? För i helvette..

Internet byter nog inte kanal..

cero 2010-05-12 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av -C- (Inlägg 4359509)
Internet byter nog inte kanal..

Vad menar du?

ahl- 2010-05-12 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4359611)
Vad menar du?

Nevermind :D

cero 2010-05-12 22:21

Känner mig lite efterbliven nu, något jag missat? :D

Mago 2010-05-12 22:39

Han menar att man inte kollar på tv och laddar ner istället, på ze internets.

Doctor Snuggles 2010-05-12 23:00

Oy! Dont spill da beans.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)