Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

jesse 2012-02-08 20:57

Det gör han inte.

Edit: pucktvåa

Kwon 2012-02-08 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av kohai (Inlägg 5586608)

Gött!

Doctor Snuggles 2012-02-08 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5588217)
Det gör han inte

Jag tror nog han kan vinna. Han skapar möjligheter från marken, och om något så har han visat att han kan följa en gameplan till punkt och pricka, så nog skulle han kunna ta Georgios om han har en bra sådan.
Tricket mot GSP är att inte låta honom dominera där han är bäst, nämligen levelswitching mellan stående och liggande. Lättare sagt än gjort kanske, men vi såg vad som hände när han inte ville gå till marken alls - blev nästan utboxad av K1 Shields.

Petoria 2012-02-08 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5588254)
Jag tror nog han kan vinna. Han skapar möjligheter från marken, och om något så har han visat att han kan följa en gameplan till punkt och pricka, så nog skulle han kunna ta Georgios om han har en bra sådan.
Tricket mot GSP är att inte låta honom dominera där han är bäst, nämligen levelswitching mellan stående och liggande. Lättare sagt än gjort kanske, men vi såg vad som hände när han inte ville gå till marken alls - blev nästan utboxad av K1 Shields.

Tror varken han är rädd för att stå eller gå till marken med Condit. Stående så brukar GSP pressa framåt och vara bra på att hålla avståndet, Condit såg inte särskilt bekväm ut med att gå bakåt i Diaz fighten om jag ska vara ärlig. Och GSP kommer inte låta sig bli legkickad på samma sätt, han kommer hålla avståndet och ta ner Condit när han får tillfälle. På marken så tror jag inte Condits guard kommer vara något problem för GSP, han kommer passera till side control om han vill eller stanna i guarden och GnPa och till slut vinna ett decision.

Kwon 2012-02-08 21:11

Det kommer inte ta lång tid i första rond förrän GSP tar ner Condit på marken

Vinner Condit får jag ändra Petorias Avatar och avatartext

Vinner GSP får Petoria ändra min sig

cero 2012-02-08 21:15

Vet inte om någon är tillräckligt bra för att kunna stoppa GSPs "levelswitching" just nu. Sen tror jag inte Condit är tillräckligt bra från ryggen heller.

Att vinna genom att jobba från ryggen är sällan ett vinnande koncept i MMA öht. Kan vara lite som att head-hunta ståendes, om man inte är extremt duktig. Speciellt mot någon som har så bra jiu-jutsu som GSP. Tror inte han skulle ha några problem med Jake på marken, även om han valde att stå.

jesse 2012-02-08 21:17

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5588276)
Det kommer inte ta lång tid i första rond förrän GSP tar ner Condit på marken

Vinner Condit får jag ändra Petorias Avatar och avatartext

Vinner GSP får Petoria ändra min sig

Innebär det att du tror att Condit vinner? Eller vill du bara bli av med din sig? :D

Petoria 2012-02-08 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5588276)
Det kommer inte ta lång tid i första rond förrän GSP tar ner Condit på marken

Vinner Condit får jag ändra Petorias Avatar och avatartext

Vinner GSP får Petoria ändra min sig

Bara om jag får ändra avatar också ;)

Kwon 2012-02-08 21:27

Ja alltså, a Bet is a Bet.

Man står ju för sitt ord. Förlorar du så väljer jag din nya Avatar så får du ändra den (Walk the Walk of Shame i max 1 vecka, sen kan du ändra tillbaka).

Om du vågar vill säga :)

Petoria 2012-02-08 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5588351)
Ja alltså, a Bet is a Bet.

Man står ju för sitt ord. Förlorar du så väljer jag din nya Avatar så får du ändra den (Walk the Walk of Shame i max 1 vecka, sen kan du ändra tillbaka).

Om du vågar vill säga :)

Klart, bara det är samma för båda så :)

eternallord 2012-02-08 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 5587697)
Men detta domslut var ju inte så tajt? Mer att Condit viker sig för pressen från andra, eller?

Inte tajt på scorecardsen? Nej, det är sant, men Edgar - Penn var ännu mer unanimous på scorecardsen, en av domarna gav Edgar hela 45 - 50. Vad domarna tycker spelar ingen större roll, det är en minoritet som ofta gör helt fel, vilket jag och många andra anser att de gjort i denna fighten. Att så många tycker att domslutet var tokigt gör att det är rimligt med en rematch.

spoon 2012-02-08 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5588367)
Inte tajt på scorecardsen? Nej, det är sant, men Edgar - Penn var ännu mer unanimous på scorecardsen, en av domarna gav Edgar hela 45 - 50. Vad domarna tycker spelar ingen större roll, det är en minoritet som ofta gör helt fel, vilket jag och många andra anser att de gjort i denna fighten. Att så många tycker att domslutet var tokigt gör att det är rimligt med en rematch.

Det är väl ändå domarna som ska döma matcherna och inte fansen? Måste vara frustrerande som fighter när det inte räcker med att vinna matchen för att vinna matchen.

eternallord 2012-02-08 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5588404)
Det är väl ändå domarna som ska döma matcherna och inte fansen? Måste vara frustrerande som fighter när det inte räcker med att vinna matchen för att vinna matchen.

Javisst. Typ som när Garcia slog Nam Phan eller Korean Zombie. Eller när Machida slog Shogun. Eller när Bisping slog Hamill. Eller när Rampage slog Ninja. Trist för dom att det inte räcker att dom vann matchen?

Om ett domslut är uppenbart fel så ska det NATURLIGTVIS poängteras och diskuteras och när ett domslut är uppenbart kontroversiellt och tajt så är det fullt rimligt med en rematch för att ta fram en klar vinnare, speciellt när vi pratar om titelmatcher.




Ni som tycker en rematch är en dålig idé, vad tycker ni Condit ska göra närmaste TIO månaderna då innan GSP är redo?

cero 2012-02-08 21:50

Hur underhåller man kondition, styrka, snabbhet osv när man har en riktigt seriös skada som GSP har nu? Känns ju som att konditionen flyger ut ur fönstret om man tävlar på så pass hög nivå och inte kan träna ordentligt under flera månader?

Doctor Snuggles 2012-02-08 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5588444)
Hur underhåller man kondition, styrka, snabbhet osv när man har en riktigt seriös skada som GSP har nu? Känns ju som att konditionen flyger ut ur fönstret om man tävlar på så pass hög nivå och inte kan träna ordentligt under flera månader?

Kondis kan tränas upp relativt snabbt, och han kan kunnat träna ett tag nu, bara inte träna allt. Man kan simma o dyl kanske? Köra armcykel?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)