Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

clash 2009-01-27 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3452537)
Tycker BJ verkar sjukt dryg och tror att han är bäst i världen.

Det är för att han (bortsett från Fedor) mycket möjligt är en oerhört god kandidat till bäst i världen pound for pound...

Sebbe_H 2009-01-27 15:40

Well, det tycker jag och står för det, vi får se på lördag ;D

clash 2009-01-27 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3452542)
Well, det tycker jag och står för det, vi får se på lördag ;D

BJ Penn kommer göra slarvsylta av karln!

palme 2009-01-27 15:56

Nej GSP kommer att slå Bj Penn, precis som han gjorde förra gången.

Kräket 2009-01-27 15:57

Tror på GSP.

Såvitt jag vet är dom nog relativt likvärdiga när det gäller boxning/thai. BJ har kanske ett litet övertag på marken i och med sin BJJ.

Däremot gissar jag att GSP vinner på sin wrestling. Han tar ner BJ och poundar honom. Gissar att GSP dessutom har bättre styrka och kondition.

Kappman 2009-01-27 15:58

GSP kommer klappa mattan....

Kaboffastar 2009-01-27 15:59

Tror också på gsp.
tror Penn kommer åka på en reality check i första ronden och han kommer inte återhämta sig efter det.

höhö. Mr.nyss-börjat-kolla-på-mma-analyserar.

olwe 2009-01-27 15:59

Enligt mig är GSP för stor och stark för BJ. Två otroliga fighters... i olika viktklasser.

Däremot ska man absolut inte räkna ut BJ. Han är ett geni.

palme 2009-01-27 16:03

Fightcardet till UFC 94...

Georges St-Pierre Vs. BJ Penn
Lyoto Machida Vs. Thiago Silva
Stephan Bonnar Vs. Jon Jones
Karo Parisyan Vs. Dong Hyun Kim
Nate Diaz Vs. Clay Guida
Jon Fitch Vs. Akihiro Gono
Manny Gamburyan Vs. Thiago Tavares
Chris Wilson Vs. John Howard
Jake O'Brien Vs. Christian Wellisch
Matt Arroyo Vs. Dan Cramer


GSP vinner, hoppas thiago silva förstör machidas perfekt record..., parisyan och diaz gillar vi, fitch vs gono...svårt.

Hank 2009-01-27 16:19

Det finns inte en möjlighet att Penn skulle vinna, även om jag håller på honom.

Otto P 2009-01-27 16:22

Jag tror att GSP vinner denna gång också..

Vad tror ni om Lyoto Machida Vs. Thiago Silva då?

jesse 2009-01-27 17:17

Hoppas och tror att GSP vinner mot Penn.

Einar 2009-01-27 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av Otto P (Inlägg 3452678)
Jag tror att GSP vinner denna gång också..

Vad tror ni om Lyoto Machida Vs. Thiago Silva då?

Jag tror och hoppas på the dragon Machida!

Det kan dock bli en ganska jämn fajt.

dared 2009-01-27 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 3452669)
Det finns inte en möjlighet att Penn skulle vinna, även om jag håller på honom.

Det håller jag inte med om alls, dock tror jag det blir svårt om han inte hinner vinna på sub eller knock innan första halvan av fighten är över.

GSP har självklart en edge (mest pga hans brutala fysik med övertag i styrka, storlek, kondis) ...men han har blivit subbad samt knockad förut och BJ har bättre subs och bättre händer än de allra flesta. (inkl. GSP)

Tror de första 2 ronderna kommer bli ett riktigt krig och att GSP sedan tar över.

---

Machida mot Silva tycker jag verkar sjukt svår tippad. Känns lite som Machida är den mer strategiska strikern + ett övertag i brottningen, medan Silva har mer krut i strikingen.

Machida har ju vunnit typ hälften av hans fighter via dec. medans Silva bara 1 fight som gått till domarna. När man ser det så vill man ju helst se Silva avgöra, men jag gillar på något sätt Machidas stil pga att den är ovanlig, vore dock kul att se honom avgöra fler fighter innan domarsluten.

BJJn tror jag inte kommer att avgöra denna fight.

EDIT: Jag chansar och säger Silva TKO 2:a

Erik__ 2009-01-27 18:01

Jag hoppas på gsp :hbang:

Mescreant 2009-01-27 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av hoikka poika (Inlägg 3451911)
Nja, Fujita fick in en riktig pärla på Fedor, liite hårdare eller lite bättre träff så hade det vart klart! Ingen fint i det läget iaf.

Ronden gick jävligt bra för Arlovski. Fedor visar att han är loj, bara studsar mot repen med guarden sänkt. The rest is history. SKulle vara intressant att se en re-match!

Snurrrar en massa om Fedor vs. Brock Lesnar. Finns det något sanning i det eller är det bara "drömmatcher". Kommer Dana White att våga släppa in en UFC-mästare i ringen i en annan organisation? Gick ju inte så bra i japan...

Ja. Precis det jag menade. Fujita sänkte nästan Fedor och jag undrar om det var därför Fedor wobblade på samma sätt mot ARLOVSKI för att konfundera honom.

KlopFer 2009-01-27 18:03

När är fajten mellan gsp och penn?

dared 2009-01-27 18:07

Lör 31 Januari, börjar väl natten till söndag kl 4 svensk tid skulle jag tro.

Edit: galan alltså, själva fighten kanske vid 05.30-0600?

KlopFer 2009-01-27 18:08

Nice! Tack.

Tigerkotten 2009-01-27 19:16

Georges St-Pierre Vs. BJ Penn
Lyoto Machida Vs. Thiago Silva
Stephan Bonnar Vs. Jon Jones ?
Karo Parisyan Vs. Dong Hyun Kim?
Nate Diaz Vs. Clay Guida
Jon Fitch Vs. Akihiro Gono
Manny Gamburyan Vs. Thiago Tavares

Nitrometan 2009-01-27 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 3453114)
Stephan Bonnar Vs. Jon Jones ?
Karo Parisyan Vs. Dong Hyun Kim?

Chansar på Bonnar och Parisiyan. Baserar inte det på nåt särskilt. Mest en snabb chansning. Och vad jag hoppas på.

Godfella 2009-01-27 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3453120)
Chansar på Bonnar och Parisiyan. Baserar inte det på nåt särskilt. Mest en snabb chansning. Och vad jag hoppas på.

Yep, den spontana reflexen säger att det lär gå vägen för både Bonnar och Parisiyan.

Pudzianovski 2009-01-27 22:50

Machida hoppas jag vinner. Ser mest fram emot den matchen.

Kwon 2009-01-28 00:15

Jag kan tyvärr inte hoppas annat än att Dragon Machida vinner! :D

Hans undvikande och avvaktande kontrings-stil frustrerar många och då gör de ofta misstag som utnyttjas på bästa sätt av Lyoto!

Många i publiken är det också som älskar hans "elusive machida-style".

Jay-Z 2009-01-28 07:56

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3454146)
Många i publiken är det också som älskar hans "elusive machida-style".

Nu var du väl ändå ironisk? ;)

Jag håller väldigt mycket på Machida i den här matchen för jag ogillar verkligen preppballongen Thiago Silva.

MagnusG 2009-01-28 08:10

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3454146)
Jag kan tyvärr inte hoppas annat än att Dragon Machida vinner! :D

Hans undvikande och avvaktande kontrings-stil frustrerar många och då gör de ofta misstag som utnyttjas på bästa sätt av Lyoto!

Många i publiken är det också som älskar hans "elusive machida-style".

Jag ser fram emot denna match med blandad förtjusning.
På ett sätt hoppas jag Machida vinner, då jag gillar hans teknik, men samtidigt så tycker jag han är rätt tråkig att titta på. Iaf i de senaste två matcherna han gått.
Men, han slåss smart och det är det som gör honom till vinnare.
Som sagt, inte alltid roligt att se "smarta" fighters :)

Men jag hejar på The Dragon :thumbup:

Kwon 2009-01-28 08:24

Du har så rätt Mange!

Det är många som tycker att Machida har världens tråkigaste stil och är en snoozefest (själv anser jag lay n pray-fighters är mer av en snoozefest), men jag anser att han är en mycket duktig och smart fighter som, precis som Fedor, utnyttjar motståndarens misstag på bästa sätt!

WAR DRAGON MACHIDA!

Fultjack 2009-01-28 09:10

Tycker Machida är sjukt skoj att kolla på även om han är lite väl defensiv ibland. Men han slåss så sjukt smart och alla moves han gör ser ut att vara genomtänka in i minsta detalj :)

Jacksatan 2009-01-28 09:59

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3452911)
Det håller jag inte med om alls, dock tror jag det blir svårt om han inte hinner vinna på sub eller knock innan första halvan av fighten är över.

GSP har självklart en edge (mest pga hans brutala fysik med övertag i styrka, storlek, kondis) ...men han har blivit subbad samt knockad förut och BJ har bättre subs och bättre händer än de allra flesta. (inkl. GSP)

Tror de första 2 ronderna kommer bli ett riktigt krig och att GSP sedan tar över.

---

Machida mot Silva tycker jag verkar sjukt svår tippad. Känns lite som Machida är den mer strategiska strikern + ett övertag i brottningen, medan Silva har mer krut i strikingen.

Machida har ju vunnit typ hälften av hans fighter via dec. medans Silva bara 1 fight som gått till domarna. När man ser det så vill man ju helst se Silva avgöra, men jag gillar på något sätt Machidas stil pga att den är ovanlig, vore dock kul att se honom avgöra fler fighter innan domarsluten.

BJJn tror jag inte kommer att avgöra denna fight.

EDIT: Jag chansar och säger Silva TKO 2:a


Silva är en bra svartbältare i BJJ så jag skulle nog inte säga att Machida har övertaget på backen.

Sebbe_H 2009-01-28 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av Jay-Z (Inlägg 3454286)
Nu var du väl ändå ironisk? ;)

Jag håller väldigt mycket på Machida i den här matchen för jag ogillar verkligen preppballongen Thiago Silva.

Preppballongen silva? Han är ju inte speciellt stor av sig så vad får dig att veta att han trycker?

clash 2009-01-28 12:38

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3454652)
Preppballongen silva? Han är ju inte speciellt stor av sig så vad får dig att veta att han trycker?

Jag vill inte chocka dig nu .... men alla preparat man kan ta är inte ökande för just massan ... sen finns det lite klurigheter som att man kan ta preparat o sen styra massaökningar tex genom kosten .... Men det berättar Grub allt du behöver lära dig om =) .. kosten alltså

Sebbe_H 2009-01-28 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av clash (Inlägg 3454684)
Jag vill inte chocka dig nu .... men alla preparat man kan ta är inte ökande för just massan ... sen finns det lite klurigheter som att man kan ta preparat o sen styra massaökningar tex genom kosten .... Men det berättar Grub allt du behöver lära dig om =) .. kosten alltså

Tro mig, jag vet allt jag behöver veta redan.

Jag vill bara veta vad det är hos Thiago som Jay-z tycker står ut från mängden.

Jay-Z 2009-01-28 13:14

Jag kan gå till skamvrån av egen maskin.

För övrigt borde det inte få vara mer än en aktiv Thiago per organisation samtidigt. En blir ju förvirrad. :D

palme 2009-01-28 13:15

Haha svårt med alla Thiago oxå :D

Jay-Z 2009-01-28 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3454749)
Haha svårt med alla Thiago oxå :D

Alla brassar borde bara få ha nicknames. :D

Sebbe_H 2009-01-28 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av Jay-Z (Inlägg 3454743)
Jag kan gå till skamvrån av egen maskin.

För övrigt borde det inte få vara mer än en aktiv Thiago per organisation samtidigt. En blir ju förvirrad. :D

Gissade på att du menade Alves också ;D Annars hade jag blivit förvirrad jag med.

palme 2009-01-28 13:22

Nej han editera vad lumpet haha ;)

Sebbe_H 2009-01-28 13:23

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3454765)
Nej han editera vad lumpet haha ;)

Vad stod det innan då? :D

palme 2009-01-28 13:29

Jobbigt med alla silva...

Kwon 2009-01-29 01:23

Citat:

Ursprungligen postat av Jay-Z (Inlägg 3454286)
Nu var du väl ändå ironisk? ;)

Jag håller väldigt mycket på Machida i den här matchen för jag ogillar verkligen preppballongen Thiago Silva.

Ironisk ja. Inte många som gillar hans "Elusive-style".

Jag blir dock enormt glad varje gång Machida vinner och tystar ner alla glappkäftar! :D

He wins with skill.

Sebbe_H 2009-01-29 01:35

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3456432)
Ironisk ja. Inte många som gillar hans "Elusive-style".

Jag blir dock enormt glad varje gång Machida vinner och tystar ner alla glappkäftar! :D

He wins with skill.

Han är en grym och smart fighter helt klart! Machida tar hem det! :D

palme 2009-01-29 08:35

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3456432)
Ironisk ja. Inte många som gillar hans "Elusive-style".

Jag blir dock enormt glad varje gång Machida vinner och tystar ner alla glappkäftar! :D

He wins with skill.

Han har ju jävligt snygga sparkar oxå, det måste sägas.

palme 2009-01-29 08:50

http://www.youtube.com/watch?v=LtcYUfgz8j8&eurl

GSP punch out (1988 NES) :D

palme 2009-01-29 08:56

Hahahaha

"Who's the one person (living or deceased) you would love to step into the cage with?"

Disclaimer: They are not ALL UFC fighters.

Chris Lytle vs Jean-Claude Van Damme

"He's kind of a poser type. He's one of these guys with his pretty little kicks. It kind of irritates me when somebody does that and they're not the real deal."

Nate Marquardt vs Tom Cruise:

"He's a complete idiot and I hear he's pretty small. I think I could take him."

Wilson Gouveia vs George W. Bush:

"...because he completely f--ked up the health care system"

Luke Cummo:

"I'd like to box Dana for a raise. I think I'd do pretty good if it was for a raise."

Gabe Ruediger vs Fred Durst:

"I've wanted to fight him for the longest time. He's got that: 'Im gonna chew your ass with a chainsaw' type of attitude. Yeah, I'd like to kick him in the face.

Benji Radach vs Daniel Craig:

"I would love to fight the new James Bond. The guy's just so smug -and Im talking about the guy not the character he plays. I think I'd leg-kick him once, then start drilling him with punches. And I'd be rooting for the ref to let ig go for a while"

K.J Noons vs Sugar Ray Robinson:

"He'd probably knock the bag out of me, but I think he's one of the greatest of all time. He was the first one to evolve that kind of style, the kind of style that Muhammed Ali had."

Mike Brown vs Dustin Diamond

"Screech from 'Saved by the Bell'. He was on celebrity boxing and beat the crap out of Horshack from "Welcome Back Kotter'. After that he was walking around like he was the sh-t a little too much."

Jorge Masvidal vs Vida Guerra

"So I could ntake her to the ground and just lay there, letting her do her worst to me."

John Grispi vs Jack Bauer from '24':

"Seems like that'd be a good fight. He's always getting out of crazy situations. I think I could take him as long as he didnt have a gun."

Maurice Smith vs Randy Couture (!):

"I'd only want to fight the guys I've lost to. To me, those were the fights I was working on my game. When I fought Randy, my ground game was not as good as it is now."

Yves Edwards vs Michael Vick

"I've got an American bull-dog. I know he's not the only one, but those poor dogs...they can't defend themselves. You're killing dogs because they lose and you play for the Atlanta Falcons!?"

Paul Buentello vs Steve-O

"No personal vendetta, but it'd be funny to kick Steve-O around a little bit and see what kind of screams he could make."

Spencer Fisher vs Bruce Lee

"I'd like to see how I matched up with the guy, because he was so far ahead of his time. His style was the first style I really started studying."

Nitrometan 2009-01-29 10:14

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3456573)
Jorge Masvidal vs Vida Guerra

"So I could take her to the ground and just lay there, letting her do her worst to me."

Bästa valet. *kissass* *popcorn*

Kwon 2009-01-29 11:17

Why Machida fights like he does Klicka Play.

dared 2009-01-29 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan (Inlägg 3454417)
Silva är en bra svartbältare i BJJ så jag skulle nog inte säga att Machida har övertaget på backen.

Nej det mena jag inte heller, menade att jag inte tror att BJJn kommer att avgöra då båda är duktiga (tar ut varandra lite) och att fighten troligtvis inte kommer ned på marken.

Mago 2009-01-29 12:15

Georges St-Pierre vs. BJ Penn - Jag måste. :)
Lyoto Machida vs. Thiago Silva - Go Ryoto! Ska bli kul att se honom ta titeln.
Stephan Bonnar vs. Jon Jones - Aldrig riktigt gillat Bonnar, men han är hård.
Karo Parisyan vs. Dong Hyun Kim - Kim är ball, men är nog lite för spröd för Karo. Sen vet jag iofs. inte vad han har haft för sig det senaste året.
Nate Diaz vs. Clay Guida - Det känns som om Guida grindar ut ett dec. men jag har satt mot Diaz så många gånger och haft fel så..
Jon Fitch vs. Akihiro Gono - Gono är stencool, men Fitch blir nog svår att ta.
Manny Gamburyan vs. Thiago Tavares - Tavares har inte imponerat, men han borde vinna.
Jake O'Brien vs. Christian Wellisch - Känns inte helt klart, men O'Brien tar det nog.
Matt Arroyo vs. Dan Cramer - Cramer är kass men oknockbar. Arroyo drar väl in en submission.
John Howard vs. Chris Wilson - Wilson vinner EZ!

palme 2009-01-29 12:21

Tito Ortiz grymma engelska under afflictiongalan...

Sobral/Sokoudjou

"Here we are with Seraldo Babalu, you did an awesome job, saw why you're a black belt in jiu-jitsu, getting an awesome submission there, I want to tell me what you see, let's go ahead and see by the fight, what you saw, in the ring."

"You showed the dominance by getting the takedown and looking for a choke in that position. We know the weakness that you had, but you actually showed the heart and determination of a champion of how tough of a light heavyweight you really are, here in the Affliction card. What do you think of the future of you, um, future opponents?"

"Yes, and uh, my back will be better in about three months, so I know all the fans would love to see me and you get it on. You know what, you're an awesome fighter, congratulations tonight. Everybody lets give a hand to Renato Babalu, one of the greatest light heavyweights, of the night."

Belfort/Lindland

"Matt the Lindland Law...The Law Lindland."

"Well, Belfort, we saw you with an astonishing left hand, that's the left hand that I used to see you knock people out time and time again, we're gonna go ahead and go over it. Walk me through it, show me exactly what you seen with this."

"Well, like I said, you show your hand-speed time and time again Vitor, 185 pounds, lady and gentlemen, let's give Vitor Belfort a round of applause, an awesome 105 pounder, you just beat the number two guy in the world, buddy, you're on top of the world tonight!"

"Wow! That’s all I got to say. Vitor at 185 pounds. I don’t know. I see him beating the, uh, what was it, Anderson Silva. I see him picking him apart because you have two great boxers, and, man, that was amazing. That was the old Vitor Belfort that we all want to see. Him at 131 years old. He’s back for vengeance."

Barnett/Yvel

"Well, here we go, we, here we go we got Josh Barnett, with a dominating fashion. Buddy, he said he wanted to stand up with you. You said you wanted to stand up with him. All the gameplans get thrown out and you shown the dominant heavyweight that you are. He wasn't getting away from you. Walk me through the fight."

"Well, alright, we're gonna go ahead show some some action from around one right here. I want you to walk me through and how do you feel as you went through this stuff?"

"Well you should have your head high tonight, you did an awesome job, entertained every one of these fans. You did a great job, I'm proud of you buddy. Keep it up, let's see the winner tonight, you'll be next in line."

"Well, you showed what type of champion you really are. Everybody lets give a hand to Josh Barnett, the baby-faced assassin, continuing his win career. Good job Josh! We'll go back to you Sean."

Fedor/Arlovski

"July 4th has come early."

"I'm gonna have my interpreter here for Fedor Emelianenko. Everybody had questions on what type of heavyweight you were. You've showed it once on Tim Sylvia in 38 seconds. You've done it again against Andrei Arlovski in 3 minutes and 34 seconds. Let me tell you how you feelin right now."

"Well there's always been question from other promotions saying that you weren't the best heavyweight in the world. Well, tonight, buddy, you've answered those questions. You tooken out two of the former UFC heavyweight champions and you are the best heavyweight... in my eyes and I believe every one of these guys' eyes around the world... of tonight..."

"Well, we got to see, actually, Josh Barnett in the last fight, win in a decision. It looks like you two are going to be heading off and another chance for you to defend your heavyweight title. What do you think as Josh as your next opponent?"

"Well the millions that are watching at home and the fifteen thousand and more in audience tonight, ladies and gentlemen, the pound for pound best heavyweight in the world today, Fedor Emelianenko, the last emperor, congratulations buddy."

dared 2009-01-29 17:00

Helio Gracie dog idag, 95 år gammal.

http://www.tatame.com.br/2009/01/29/...re-aos-95-anos
----


haha Snyggt jobbat av Tito.

Kwon 2009-01-29 17:01

Palme

Jag har bara en sak att säga.


"Let me tell you how you feelin' right now..." :D

"I'm proud of you buddy!"

Nitrometan 2009-01-29 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3457423)
Helio Gracie dog idag, 95 år gammal.

RIP Gracie

Grundaren av brassejutsun.

Sebbe_H 2009-01-31 01:29

Skönt taggade diaz/guida och BJ var på invägningen :D


Grymt taggad nu jag med!! :D

burre 2009-01-31 01:31

När börjar det? Stream finns var?

Sebbe_H 2009-01-31 01:33

Har redan varit, finns kanske repris på ufc.com

samme11 2009-01-31 01:43

Tjenare, jag var och provtränade på Fighter Centre idag, och tyckte det var grymt kul, men jag är lite tveksam angående priset, 2300/termin, för mig är det rätt dyrt, någon som kan tipsa om andra ställen i Stockholmsområdet, om ni kör, vilken klubb?

Mago 2009-01-31 01:45

Crap. Har laddat hela dagen för GSP vs. Penn och inser nu att det är fredag och inte lördag.. *gah!*

Kreh 2009-01-31 03:22

Wtf är det GSP vs Penn idag?

Sebbe_H 2009-01-31 03:23

Citat:

Ursprungligen postat av Kreh (Inlägg 3460669)
Wtf är det GSP vs Penn idag?

Natten till söndag, 04.00

KlopFer 2009-01-31 03:25

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3460672)
Natten till söndag, 04.00

Då är man bänkad.

gnagaren 2009-01-31 08:57

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3460672)
Natten till söndag, 04.00


Satan i helvete också, jobbar ju idag (sovit 3 timmar inatt) och imorgon. Kommer ju aldrig orka se den matchen inatt, måste fan spela jobbein den så man kan se matchen direkt efter jobbet imorgon, eller nåt... :/

Hermit 2009-01-31 09:39

Citat:

Ursprungligen postat av samme11 (Inlägg 3460644)
Tjenare, jag var och provtränade på Fighter Centre idag, och tyckte det var grymt kul, men jag är lite tveksam angående priset, 2300/termin, för mig är det rätt dyrt, någon som kan tipsa om andra ställen i Stockholmsområdet, om ni kör, vilken klubb?

102 antar jag? Har precis börjat jag med och som du säger är priset rätt saftigt, men FCs tider passar mig bäst så fick bli det ändå. Vill du komma billigt undan finns Berserk MMA (http://www.berserkmma.com/) som tar 1200,- per termin, ska vara riktigt bra stämning där även om vissa verkar klaga en del på den minimala lokalen.

-squat- 2009-01-31 13:14

http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=728656

dared 2009-01-31 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av -squat- (Inlägg 3461015)

Jag antar att de kör Joe Rogan som kommentator på anytime även denna gång?

Riktigt riktigt nice i sådanna fall, bra gjort av tv4 som alternativ till TV-sändningen. (Om det är så)

Kabuto 2009-01-31 13:31

Kan alla se på anytime ? Tänkte det kostar inget eller nåt sånt?

-squat- 2009-01-31 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3461044)
Kan alla se på anytime ? Tänkte det kostar inget eller nåt sånt?

Gratis för alla som bor i Sverige.

Pdaddy 2009-01-31 15:20

Hmmm, 4-5.15 på Tv4 sport, tycker det låter vällfigt kort om tid !!!

Pd

Tigerkotten 2009-01-31 15:35

WAR GSP!!!!!!!!!!!!!!!! fyfan va laddad man e!
Jag funtar om man ska skypa med någon inatt om man e vaken ang eventet :D

MangeByggarn 2009-01-31 15:58

Hahah kommer nog åka på käften av farsan för att jag stör hans sömn, MEN DET ÄRFAN VÄRT DE :D

palme 2009-01-31 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av MangeByggarn (Inlägg 3461245)
Hahah kommer nog åka på käften av farsan för att jag stör hans sömn, MEN DET ÄRFAN VÄRT DE :D

Du får va se till att jabba han på hakan först :P

Sebbe_H 2009-01-31 16:14

Jag hade nog dratt en rearnaked choke på honom, så somnar han sött in igen ;D

dared 2009-01-31 16:28

Hmm satte 500 på Thiago Silva iom det hyffsat fina oddset 3.20

Dock har jag ändrat mig och tror Machida vinner på Dec.... men jag hoppas Silva kan dra till en TKO i 2:a eller ngt... men Machida är en listig sate :p Blir nog rätt svårt.

samme11 2009-01-31 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av Hermit (Inlägg 3460751)
102 antar jag? Har precis börjat jag med och som du säger är priset rätt saftigt, men FCs tider passar mig bäst så fick bli det ändå. Vill du komma billigt undan finns Berserk MMA (http://www.berserkmma.com/) som tar 1200,- per termin, ska vara riktigt bra stämning där även om vissa verkar klaga en del på den minimala lokalen.

Tror det, var du där igår? :D

Mago 2009-01-31 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3461320)
Hmm satte 500 på Thiago Silva iom det hyffsat fina oddset 3.20

Dock har jag ändrat mig och tror Machida vinner på Dec.... men jag hoppas Silva kan dra till en TKO i 2:a eller ngt... men Machida är en listig sate :p Blir nog rätt svårt.

Var småsugen själv, men nej, Machida tar det med största säkerhet. :)

Satte själv lite på Arroyo och sen på Gono för det var odds på 6.35, men jag tror ju inte att han tar det.

Salus 2009-01-31 18:38

5 lax på BJP.

palme 2009-01-31 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av Salus (Inlägg 3461555)
5 lax på BJP.

5lax dåligt spenderat.

hahavaffan 2009-01-31 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3461561)
5lax dåligt spenderat.

+1. HOPPAS jag iaf. Fyfan... det börjar bli nervigt nu alltså.

För er som inte vet, så kan ni se eventet live här http://anytime.tv4.se/webtv/?treeId=909193

MangeByggarn 2009-01-31 19:07

Är det snabb stream på Anytime?

CrazyJoeDavola 2009-01-31 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av MangeByggarn (Inlägg 3461613)
Är det snabb stream på Anytime?

Ja.

hahavaffan 2009-01-31 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av MangeByggarn (Inlägg 3461613)
Är det snabb stream på Anytime?

Funkade perfekt med UFC 93... dock lär det vara fler som kollar 94an. Men jag hoppas. Annars får jag testa TV4 Sport, men dom har ju bara en timme och en kvart enligt tv-tablån. :(

palme 2009-01-31 19:22

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 3461633)
Funkade perfekt med UFC 93... dock lär det vara fler som kollar 94an. Men jag hoppas. Annars får jag testa TV4 Sport, men dom har ju bara en timme och en kvart enligt tv-tablån. :(

Det lär ju vara FEL i tablån då de aldrig gjort så förut utan alltid visar hela galan.

ManuelIT 2009-01-31 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av Salus (Inlägg 3461555)
5 lax på BJP.

omg, hur vågar du?!

palme 2009-01-31 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3461670)
omg, hur vågar du?!

Kan ju ha varit internetpengar oxå ;)

palme 2009-01-31 19:35

Wanderlei går ner till185lbs!!! http://themmafiend.com/2009/01/31/wa...-middlewieght/

Silva vs silva? Öppnar även för rematch mot belfort om han byter till affliction i framtiden, man kan ju drömma!

Salus 2009-01-31 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3461670)
omg, hur vågar du?!

Lägger aldrig till nya pengar utan har mitt spelkonto bara. Loosar jag är det sista gången jag spelar, för då är jag bankrupt..

Men vänta ska ni få se, att BJ faktiskt vinner ändå :)

palme 2009-01-31 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av Salus (Inlägg 3461731)
Lägger aldrig till nya pengar utan har mitt spelkonto bara. Loosar jag är det sista gången jag spelar, för då är jag bankrupt..

Men vänta ska ni få se, att BJ faktiskt vinner ändå :)

Vad talar för han? Ärligt, fått stryk av GSP förut, gått upp från 150lbs till 170lbs och i hans senaste match var hans kondis usel. Hört att han tränat hårt inför denna men tror ändå det blir hans kondition som blir avgörande.

Hade inte satsat alla pengar jag har på spelkontot på detta resultat...

Mago 2009-01-31 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3461745)
Vad talar för han? Ärligt, fått stryk av GSP förut, gått upp från 150lbs till 170lbs och i hans senaste match var hans kondis usel. Hört att han tränat hårt inför denna men tror ändå det blir hans kondition som blir avgörande.

Hade inte satsat alla pengar jag har på spelkontot på detta resultat...

Skulle snarare säga att det var GSP som fick stryk förra matchen. Förra matchen gick också i welterweight och Penn har fightats i middleweight och light heavyweight tidigare, så där ser jag inget större hinder. Usel kondis?

Jag påstår absolut inte att GSP inte har en bra chans att vinna, men det är väldigt öppet och Penn har halvhöga odds, så det känns knappast dumt att lägga in ett bet.

norpx 2009-01-31 20:21

Satte 100 spänn på Guida och 100 på Silva. BJP vs GSP vill jag inte spela på :P

palme 2009-01-31 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3461782)
Skulle snarare säga att det var GSP som fick stryk förra matchen. Förra matchen gick också i welterweight och Penn har fightats i middleweight och light heavyweight tidigare, så där ser jag inget större hinder. Usel kondis?

Jag påstår absolut inte att GSP inte har en bra chans att vinna, men det är väldigt öppet och Penn har halvhöga odds, så det känns knappast dumt att lägga in ett bet.

Hur vann Penn förra mötet? GSP träffa med mer slag och sparkar och hade takedowns, även om det SÅG ut som om Penn vann eftersom GSP blödde massor. Man går inte efter blodförlust när man räknar poäng.

Mago 2009-01-31 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3461813)
Hur vann Penn förra mötet? GSP träffa med mer slag och sparkar och hade takedowns, även om det SÅG ut som om Penn vann eftersom GSP blödde massor. Man går inte efter blodförlust när man räknar poäng.

Ingen chans att han fick in fler/bättre träffar med slag och sparkar. Det var endast med sina takedowns han vann.

palme 2009-01-31 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3461818)
Ingen chans att han fick in fler/bättre träffar med slag och sparkar. Det var endast med sina takedowns han vann.

Total time on the ground...3:28 ( Penn controls 5 seconds )

Total time in the clinch... 5:57 ( Penn controls 14 seconds )


Striking at a distance... GSP- 46
Penn-28

Striking in the clinch... GSP- 51
Penn-45

Striking on the ground... GSP- 38
Penn-31

Sen var det en eye poke inblandad i första rond oxå av Penn.

Kaboffastar 2009-01-31 20:37

Ska bli gött å se BJ få smäll ikväll

Mago 2009-01-31 20:41

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3461825)
Total time on the ground...3:28 ( Penn controls 5 seconds )

Total time in the clinch... 5:57 ( Penn controls 14 seconds )


Striking at a distance... GSP- 46
Penn-28

Striking in the clinch... GSP- 51
Penn-45

Striking on the ground... GSP- 38
Penn-31

Sen var det en eye poke inblandad i första rond oxå av Penn.

Säger inte så mycket, men jag säger fortfarande inte att GSP inte vann enligt UFC:s ganska dåliga poängsystem. Att GSP fick ta mer stryk än Penn var vad jag sa.

Kreh 2009-01-31 20:43

Var spelar ni någonstans?

palme 2009-01-31 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3461845)
Säger inte så mycket, men jag säger fortfarande inte att GSP inte vann enligt UFC:s ganska dåliga poängsystem. Att GSP fick ta mer stryk än Penn var vad jag sa.

Jo att peta nån i ögat å sen knäcka hans näsa när killen e halvtblind är ju inte så svårt ;)

Jo poängsystemet borde nog ses över lite i UFC...men kommer inte hända.

Kaboffastar 2009-01-31 20:46

Vart hittar jag poängsystemet?

Vart lär jag mig om vad dom är ute efter för subs and shit, kimoras and shizznit osv?

Vart lär jag mig allt om MMA egentligen?

palme 2009-01-31 20:50

Man får poäng efter 10-9 systemet, samma som boxningen använder. Man bedömmer Effective striking, grappling, aggression, and octagon control.

palme 2009-01-31 20:52

Sen om du vill lära dig om kimuras etc så börja träna eller köp en grappling bok, judo, bjj whtever, så finns det bilder och namn på alla grepp. Googla så lär du hitta det oxå.

Mago 2009-01-31 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av Kreh (Inlägg 3461850)
Var spelar ni någonstans?

www.betfair.com

Kaboffastar 2009-01-31 20:54

afifan.. träna.. tänk dej Brock Lesnar utan muskler. -> Me.

Får nog bli google och en bok


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)