Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

wo0ord 2010-08-12 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4528583)

ååååh tack Kwonnie!*popcorn*

hahavaffan 2010-08-12 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av wo0ord (Inlägg 4528574)
snela hjelp mei

Söka sig lite på Googleski.

wo0ord 2010-08-12 17:23

WOW, totaldominerad och ändå få till en triangel 2 min kvar i sista ronden....Iof hejade jag på Silva. Vart kan man få höra kommentarer efter matchen? tog ju precis slut när de skulle prata ju :(

Kwon 2010-08-12 18:23

http://i38.tinypic.com/ftppab.gif

GLC 2010-08-12 20:30

Peppad inför 118 nu:

Gerald Harris vs. Joe Vedepo
Randy Couture vs. James Toney
Kenny Florian vs. Gray Maynard
Andre Winner vs. Nik Lentz
Nick Osipczak vs. Greg Soto
Dan Miller vs. John Salter
Mike Pierce vs. Amilcar Alves
Nate Diaz vs. Marcus Davis
Frankie Edgar vs. B.J. Penn
Demian Maia vs. Mario Miranda
Gabe Ruediger vs. Joe Lauzon

Många bra matcher. War Lauzon och Maynard!

GLC 2010-08-12 20:32

Oj, hade missat att Gustafsson skall gå match i 120 mot Cyrille Diabate. Gustafsson will be knocked out!

Kwon 2010-08-12 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av GLC (Inlägg 4529061)
Preppad inför 118 nu:

Randy Couture vs. James Toney
Kenny Florian vs. Gray Maynard
Nate Diaz vs. Marcus Davis
Frankie Edgar vs. B.J. Penn
Demian Maia vs. Mario Miranda
Gabe Ruediger vs. Joe Lauzon

Jepp

Klicken 2010-08-12 20:39

Randy vinner ja.

jesse 2010-08-12 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av Klicken (Inlägg 4529088)
Randy vinner ja.

That´s funny!

Petoria 2010-08-12 21:22

http://screensnapr.com/u/l5dxr6.png

eternallord 2010-08-12 21:24

Citat:

Ursprungligen postat av VonKaiser (Inlägg 4528319)
Nej det råder en konsensus bland mma-community att UFC har de bästa i sin organisation. Detta baseras på ranking, som i sin tur går efter vilka som matchas mot vilka. Här är det ganska tydligt att UFC har i runda procent 95 % av världseliten. Detta manifesteras gång på gång genom att fighters matchas mot andra elitfighters. Något som de andra organisationerna inte är kapabla att genomföra, då de inte har de bästa i sitt stall.

Det är ingen som pratar om att Dream eller Strikeforce skulle vara irrelevanta. Dock talar det mesta för det om vi ser till den senaste tidens rabalder i dessa organisationer. Dreams kolossala ekonomiska problem ( som nu tydligen ska vara löst??) och Strikeforce patetiska oförmåga att skapa balans kring matchningen av bälten.

De bästa? Nej, men de har däremot "fler" av de bästa än andra organisationer.

Inte i din mening kanske, men titta på ett kort som Strikeforce: Nashville exempelvis, tre stycken championship-matcher där samtliga 6 fighters är topp 10 inom respektive viktklass, 4 av dem topp 5 till och med. Att säga att Strikeforce inte är kapabla till att sätta de bästa mot de bästa är löjligt.

Som sagt, jag håller helt med om att UFC är både störst och bäst, med god marginal dessutom. Argumentet bottnade bara i att Snuggles pratade om att boxningen var "löjlig" som hade flera topp-tier-organisationer och jag poängterade bara att MMA lider av precis samma problem, om än inte lika utbrett.

Klicken 2010-08-12 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av jesse (Inlägg 4529153)
That´s funny!

Sanningen är ibland rolig!

VonKaiser 2010-08-12 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4529223)
De bästa? Nej, men de har däremot "fler" av de bästa än andra organisationer.

Inte i din mening kanske, men titta på ett kort som Strikeforce: Nashville exempelvis, tre stycken championship-matcher där samtliga 6 fighters är topp 10 inom respektive viktklass, 4 av dem topp 5 till och med. Att säga att Strikeforce inte är kapabla till att sätta de bästa mot de bästa är löjligt.

Som sagt, jag håller helt med om att UFC är både störst och bäst, med god marginal dessutom. Argumentet bottnade bara i att Snuggles pratade om att boxningen var "löjlig" som hade flera topp-tier-organisationer och jag poängterade bara att MMA lider av precis samma problem, om än inte lika utbrett.

Om du syftar på de senaste galan som kommer nu så ser jag inga världsfighters där.

Men boxningen är ju löjlig. Ett världsmästarbälte har ingen status längre. Även om det är många organisationer inom mma så finns det en dominant och att inneha ett bälte i UFC innebär mer prestige än någonsin.

eternallord 2010-08-12 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av VonKaiser (Inlägg 4529406)
Om du syftar på de senaste galan som kommer nu så ser jag inga världsfighters där.

Men boxningen är ju löjlig. Ett världsmästarbälte har ingen status längre. Även om det är många organisationer inom mma så finns det en dominant och att inneha ett bälte i UFC innebär mer prestige än någonsin.

Nej, jag skrev ju Strikeforce: Nashville, som gick tidigare i år. Nästa gala är en challengers-gala som går inatt, inte så konstigt att det inte är några världsfighters :smash:

Petoria 2010-08-13 02:04

Kollar på Bellator nu, tycker Hector Lombard borde vara med i UFC, han dominerar ju

http://en.wikipedia.org/wiki/Hector_Lombard

VonKaiser 2010-08-13 02:18

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4529532)
Kollar på Bellator nu, tycker Hector Lombard borde vara med i UFC, han dominerar ju

http://en.wikipedia.org/wiki/Hector_Lombard

Länk?

Petoria 2010-08-13 02:25

Citat:

Ursprungligen postat av VonKaiser (Inlägg 4529534)
Länk?

http://www.channelsurfing.net/

finns länk till stream där

cero 2010-08-13 15:40

Jävlar, det va inte ett dåligt record! Dessutom väldigt många avslutningar i rond 1.


Edit: Kolla lite highlights på youtube folket, riktigt fina grejer!

Kwon 2010-08-13 17:15

GSP kör "Pyramid-träning" inför Koscheck

Kwon 2010-08-13 17:29

http://img9.imageshack.us/img9/9715/2w3ugybjpg.gif

delta_mats 2010-08-13 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4530439)
Jävlar, det va inte ett dåligt record! Dessutom väldigt många avslutningar i rond 1.


Edit: Kolla lite highlights på youtube folket, riktigt fina grejer!


Verkar vara en riktigt stark och explosiv kille. Med ett sånt record borde han ju få prova vingarna i UFC kan man tycka.


Petoria 2010-08-13 19:02

http://www.sherdog.com/news/rankings...d-Top-10-26292

Fedor ute ur top-10? :confused:

Doctor Snuggles 2010-08-13 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4530716)

Det är ngt fel i hjärnan på den kollektiva sherdoggen.

Krampus 2010-08-13 19:16

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4530716)

Det är ju löjligt.

Doctor Snuggles 2010-08-13 19:18

Det är tydligen bara den sista matchen som räknas. Fast varför är då BJ Penn fortfarande med på listan? Skulle Anderson vara det också om han förlorade? Förlorar man utanför UFC så är man tydligen sämst direkt.

Kabuto 2010-08-13 19:51

Han möter väl för lite bra motstånd för att hålla sig kvar i pound-for-pound rankingen antar jag..

Tonto 2010-08-13 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4530620)
Verkar vara en riktigt stark och explosiv kille. Med ett sånt record borde han ju få prova vingarna i UFC kan man tycka.

Man skulle kunna tycka det. Han slåss dock i två föreningar och är har bälte inom en. Inget dana någonsin skulle tillåta. Tror han tjänar mer pengar just nu när han är mainevent i CFC och contender i Bellator än vad han skulle göra som en medioker middleweight i UFC också.

Doctor Snuggles 2010-08-13 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 4530801)
Han möter väl för lite bra motstånd för att hålla sig kvar i pound-for-pound rankingen antar jag..

Han var väl etta innan matchen med Werdum. Något är seriöst fel med deras ranking om någon kan tappa så många platser på en match. Men intet nytt under solen.

Doctor Snuggles 2010-08-13 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 4530812)
Man skulle kunna tycka det. Han slåss dock i två föreningar och är har bälte inom en. Inget dana någonsin skulle tillåta. Tror han tjänar mer pengar just nu när han är mainevent i CFC och contender i Bellator än vad han skulle göra som en medioker middleweight i UFC också.

Vadå tillåta? Skulle han köpas av UFC så skulle ju han få ge upp sitt bälte, inget mer med det.

Tonto 2010-08-13 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4530750)
Det är tydligen bara den sista matchen som räknas. Fast varför är då BJ Penn fortfarande med på listan? Skulle Anderson vara det också om han förlorade? Förlorar man utanför UFC så är man tydligen sämst direkt.

You're only as good as your last bout!

Visst förtjänar Fedor att vara på listan. Han är för mig 5 efter Silva, GSP, Aldo och Penn. Alla gör misstag och jag tror både Fedor och BJ kommer repa sig men känns ändå som något dog när fedor förlora. Folks argument har varit att han va obesegrad och så kontrade folk med att han bara körde i skit-strikeforce. Och nu förlora han i skit-strikeforce då är det såklart han tappar mer rank än om det vore en jämn bout om UFC bältet mot brock.

Så jag ser på det.

Tonto 2010-08-13 20:09

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4530821)
Vadå tillåta? Skulle han köpas av UFC så skulle ju han få ge upp sitt bälte, inget mer med det.

Därför jag inte tror han kmr bli något i UFC. kolla payrollen på typ Thales Leites och jämför den med vad den här snubben tjänar så har du svaret. Han är titleinnehavare och konstant mainevent i CFC och om allt går hans väg snart titleinnehavare i bellator också. Det ger mer klirr i kassan och ibland är det vad som är mer intressant för vissa.

Petoria 2010-08-13 20:10

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 4530829)
You're only as good as your last bout!

Visst förtjänar Fedor att vara på listan. Han är för mig 5 efter Silva, GSP, Aldo och Penn. Alla gör misstag och jag tror både Fedor och BJ kommer repa sig men känns ändå som något dog när fedor förlora. Folks argument har varit att han va obesegrad och så kontrade folk med att han bara körde i skit-strikeforce. Och nu förlora han i skit-strikeforce då är det såklart han tappar mer rank än om det vore en jämn bout om UFC bältet mot brock.

Så jag ser på det.

Tycker det är lite konstigt att Fedor blir borttagen direkt medans BJ och Lyoto får vara kvar om de nu bara går på senaste matchen

Doctor Snuggles 2010-08-13 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 4530829)
You're only as good as your last bout!

Visst förtjänar Fedor att vara på listan. Han är för mig 5 efter Silva, GSP, Aldo och Penn. Alla gör misstag och jag tror både Fedor och BJ kommer repa sig men känns ändå som något dog när fedor förlora. Folks argument har varit att han va obesegrad och så kontrade folk med att han bara körde i skit-strikeforce. Och nu förlora han i skit-strikeforce då är det såklart han tappar mer rank än om det vore en jämn bout om UFC bältet mot brock.

Så jag ser på det.

5 är en stretch det med, men det skulle iaf vara lite mer verklighetstroget. Det är statistiskt sett en vedervärdig verklighetsfrånvänd matte att lägga så stor vikt vid den sista matchen. Inget i den naturliga världen fungerar på så sätt - en match säger väldigt lite, det kan lika gärna vara en slump att man förlorar eller whatever. Skulle t.ex. Fedor förlorat mot Werdum om han inte hade för stor tro på sin förmåga att klara av hans BJJ? Knappast - han behövde bara hålla lite distans på marken, och helst hålla det stående. Ska man kolla så mycket på hur man ser ut i matchen så måste man kolla på alla aspekter, och han blev knappast dominerad - han klantade sig, ett litet misstag som han i de flesta andra matcher lyckats vända till sin fördel ändå. Jag skulle sätta honom som 2:a eller 3:a nu. Skulle han förlora mot Overeem så skulle han kanske falla till 5. Skulle han förlora en till mot en bra motståndare, så kanske närmre 10 eller åka av listan, men han skulle alltså behöva förlora 3-4 matcher på raken, alternativ bli helt dominerad av en lågrankad, för att åka ur helt.
Jag tror den största anledningen till att han åkt av är psykologisk. Det är roligt att höja någon till skyarna, men när idolen faller, så faller han hårt.
En mer rättvis ranking vore om man använde någon form av ELO ranking blandad med en analys av "potential"/hur man sett ut i sina senaste matcher.

Bara denna rena ELO ser bättre ut iaf i top 3 t.ex.
http://www.mma-elo.com/ranks.php?r=1

eternallord 2010-08-13 21:43

Senast igår mailade jag Sherdogs "Doggy bag" för att kommentera just detta med att Fedor inte var med på förra (och nu som vi ser inte heller senaste) p4p-rankingen. För övrigt var det länge sen Fedor var etta, ham har tidigare varit trea bakom Anderson Silva och GSP vilket kändes rimligt i min mening. Såhär skrev jag till Sherdog iaf:

"Hello Sherdog!

I have a question regarding your pound-for-pound rankings. For years now, Fedor Emelianenko has been one of the top ranked pound for pound fighters in the world, not attaining a single legitimate loss in over thirty bouts. In his latest appearence, he succumbed to a sloppy mistake and lost for the first time in his career to the now-second-ranked-HW Fabricio Werdum. When reviewing your pound-for-pound rankings i was baffled that Emelianenko was immedietly thrown out of the ranks with that loss alone, why is this? Two more of the top pound-for-pound fighters, BJ Penn at number five and Machida at number nine, are both coming off losses as well. BJ Penn on one hand has SEVERAL more losses on his record and in most peoples eyes, Machida didn't just lose his last fight in devestating fashion, he also lost the fight before that. So howcome they're more eligable for pound-for-pound status than Emelianenko?

Best Regards, Jonas"

Doctor Snuggles 2010-08-13 22:42

Det märkliga är hur mycket Werdum hoppade up, OM nu Sherdog följer någon slags logik om att Fedors p4p ranking var för hög till att börja med (vilket är den enda logiska anledningen till varför han helt sladdade av listan). Är inte Fedor så bra egentligen, så varför hoppar Werdum upp typ 8+ placeringar eller hur mycket det nu var?

tano 2010-08-13 23:27

Finns helt enkelt ingen logik bakom det. Det kan inte å ena sidan ses som en otrolig bedrift att vinna över någon om denne samtidigt inte anses vara bra. Ska man hoppa så högt på en lista kan det bara vara om man slår den bäste.
Förtar ju all form av legimitet i den listan, grymt jobbat att förlöjliga sig själva.

eternallord 2010-08-13 23:32

Citat:

Ursprungligen postat av tano (Inlägg 4531066)
Finns helt enkelt ingen logik bakom det. Det kan inte å ena sidan ses som en otrolig bedrift att vinna över någon om denne samtidigt inte anses vara bra. Ska man hoppa så högt på en lista kan det bara vara om man slår den bäste.
Förtar ju all form av legimitet i den listan, grymt jobbat att förlöjliga sig själva.

Fast det gjorde han ju så att säga, Fedor var ju högst.

Mycket bottnar ju i att HW-divisionen suger jämfört med sina småbröder om man ser till tekniska aspekter. Att en så inkomplett fighter som Brock Lesnar ses som världens bästa HW är ju löjligt, men så är det i 265-divisionen.

tano 2010-08-13 23:43

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4531074)
Fast det gjorde han ju så att säga, Fedor var ju högst.

Mycket bottnar ju i att HW-divisionen suger jämfört med sina småbröder om man ser till tekniska aspekter. Att en så inkomplett fighter som Brock Lesnar ses som världens bästa HW är ju löjligt, men så är det i 265-divisionen.

Jo men precis som Snuggles sa, är man korrekt rankad som etta faller man inte ur listan för en förlust, speciellt inte en förlust som denna. Alltså säger de emot sig själva iom uppflyttningen av Werdum.

eternallord 2010-08-13 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av tano (Inlägg 4531084)
Jo men precis som Snuggles sa, är man korrekt rankad som etta faller man inte ur listan för en förlust, speciellt inte en förlust som denna. Alltså säger de emot sig själva iom uppflyttningen av Werdum.

För att förtydliga, vissa verkar ha missförstått, Fedor föll INTE ur HW-rankingen, där ligger han fortfarande trea med endast Brock och Werdum framför sig. Han föll ut P4P-rankingen, där ingen annan HW finns för övrigt.

Doctor Snuggles 2010-08-14 00:42

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4531096)
För att förtydliga, vissa verkar ha missförstått, Fedor föll INTE ur HW-rankingen, där ligger han fortfarande trea med endast Brock och Werdum framför sig. Han föll ut P4P-rankingen, där ingen annan HW finns för övrigt.

Ja, men det är fortfarande en jävla bit att klättra om man är på 10:e+ plats HW till nr 2, även om man "bara" har vunnit med HW 1:an.

eternallord 2010-08-14 00:49

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4531115)
Ja, men det är fortfarande en jävla bit att klättra om man är på 10:e+ plats HW till nr 2, även om man "bara" har vunnit med HW 1:an.

Vill minnas att han låg på nionde plats vid deras möte men ja, det kan väl kvitta egentligen.

Det man får tänka på är att det är allmänt tajt där uppe. Antalet placeringar han hoppade är mycket, ja. Men om man ser till individerna han hoppade förbi är det inte lika konstigt. Shane Carwin har förlorat mot Brock, Frank Mir har förlorat mot Carwin, Nogueira har förlorat mot både Mir och Velasquez och slutligen Overeem, Dos Santos och Velasquez har inga riktigt tunga vinster på sitt record. Helt ologiskt är det egentligen inte då att en kille som gått 3 - 0 i sina senaste möten och precis slagit den tidigare ettan dundrar upp i statistiken.

Doctor Snuggles 2010-08-14 01:30

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4531118)
Vill minnas att han låg på nionde plats vid deras möte men ja, det kan väl kvitta egentligen.

Det man får tänka på är att det är allmänt tajt där uppe. Antalet placeringar han hoppade är mycket, ja. Men om man ser till individerna han hoppade förbi är det inte lika konstigt. Shane Carwin har förlorat mot Brock, Frank Mir har förlorat mot Carwin, Nogueira har förlorat mot både Mir och Velasquez och slutligen Overeem, Dos Santos och Velasquez har inga riktigt tunga vinster på sitt record. Helt ologiskt är det egentligen inte då att en kille som gått 3 - 0 i sina senaste möten och precis slagit den tidigare ettan dundrar upp i statistiken.

Möjligen. Men om det nu är så tajt så känns rankningen inte särskilt robust i första taget. Jag tror dock det huvudsakliga problemet är det lite prekära sättet att just "räkna" på. Lägger man överdrivet stor vikt vid de senaste framträdena, så blir det på just det viset att folk kommer kunna hoppa en hel del d.v.s överlag kommer vara väldigt tumultartat i rankingen. Skulle man ha ett mer balanserat system, så skulle folk röra på sig lite långsammare, särskilt de som har en bättre statistisk bas för sin ranking.

Kwon 2010-08-14 06:52

Randys son Ryan Couture vann tydligen sin första Pro MMA-fight!

Grattis Ryan och Da Coutures!

http://xtremecouture.files.wordpress...dacoutures.jpg

cero 2010-08-14 12:38

Här är matchen. Såg jävligt bra ut.


Apos78 2010-08-14 14:44

Såg vass ut Couture junior. Rörlig och orädd, det gillas. Vet någon vad han vägde in på?

Doctor Snuggles 2010-08-14 14:52

Ngn som sett en match med den mest underskattade mma-fightern någonsin?
http://www.sherdog.com/fighter/Kenneth-Allen-13050

Record 1 - 28 - 0 (Win - Loss - Draw)
Wins 1 Submissions ( 100 %)
Losses 4 (T)KOs ( 14.29 %)
21 Submissions ( 75 %)
2 Decisions ( 7.14 %)
1 Other ( 3.57 %)

Han behöver bara jobba lite på submission-försvar.

cero 2010-08-14 15:10

Haha, det där måste vara fake! :D

Fajerfajtern 2010-08-14 15:10

Haha, stackars han som förlorat mot honom!

Kwon 2010-08-14 15:11

Någon som sett en match med killen som har det skönaste smeknamnet någonsin?
Joseph "The Hoe-Bag" Bochenek
http://www.sherdog.com/fighter/Joseph-Bochenek-832

Record 0 - 10 - 0 (Win - Loss - Draw)

Han har seriösa problem med Michael Smith. :D

Förstår om han la av sen...

Potatiskillen 2010-08-14 15:36

Någon här som kommer att fara till Karlstad om två veckor för att se Vision Fighting Championship?

nmanradnävna 2010-08-14 15:52

Kollade om UFC 111 för någon dag sedan.

Mike Goldberg om vad Shane Carwin's träningspartners sagt: He has cardio, cardio and more cardio. And if this fight does go deep there will be no problem for Shane Carwin.
Joe Rogan: Yeah, that is a good point!


Nu var rond 1 vs Brock rätt extrem men ändå hehe

hahavaffan 2010-08-14 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4531719)
Någon som sett en match med killen som har det skönaste smeknamnet någonsin?
Joseph "The Hoe-Bag" Bochenek
http://www.sherdog.com/fighter/Joseph-Bochenek-832

Record 0 - 10 - 0 (Win - Loss - Draw)

Han har seriösa problem med Michael Smith. :D

Förstår om han la av sen...

Hahahaha roflar fan irl här borta.

cero 2010-08-14 16:09

Helt otroligt att någon som har förlorat 28 eller 10 gånger i rad fortsätter!

Kwon 2010-08-14 16:16

Ho-Bag slutade ju efter 10 förluster. (förmodligen)

cero 2010-08-14 16:22

Blev lite fel där. Aja, hur som helst lär ju inte självförtroendet ha varit på topp när de gick en till match med 9 och 27 förluster i bagaget. :(

Kwon 2010-08-14 16:24

10:e matchen kanske var droppen som fick bägaren för Ho-Bag, så kanske bytte bransch till Bankir sen istället.

Hej! Varsågod och sitt, det är jag som är "Ho Bag" :D

Doctor Snuggles 2010-08-14 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4531820)
Helt otroligt att någon som har förlorat 28 eller 10 gånger i rad fortsätter!

Dessutom mot rätt dåliga motståndare, många utav dom som själva har negativa records och oftast hade en förlust precis innan matchen. Antagligen så tog man in Kenneth för att ge dem en vinst, d.v.s "padded matches". Han slutade nog inte eftersom han fortfarande fick matcher pga den anledningen och kunde tjäna lite grann iaf. Eller så är han en av dem som älskar det han gör, men inser inte hur dålig han är. Lite idol-audition över det hela. ;)

Petoria 2010-08-14 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4531919)
Dessutom mot rätt dåliga motståndare, många utav dom som själva har negativa records och oftast hade en förlust precis innan matchen. Antagligen så tog man in Kenneth för att ge dem en vinst, d.v.s "padded matches". Han slutade nog inte eftersom han fortfarande fick matcher pga den anledningen och kunde tjäna lite grann iaf. Eller så är han en av dem som älskar det han gör, men inser inte hur dålig han är. Lite idol-audition över det hela. ;)

Han har säkert många bra ursäkter varje gång han förlorat :D

Kwon 2010-08-14 17:18

Hursom så vill vi se Kenneth och Ho-Bags matcher nu!

Fixa!

Petoria 2010-08-14 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4531940)
Hursom så vill vi se Kenneth och Ho-Bags matcher nu!

Fixa!

Det bästa vore väl en match mellan dom?

Kwon 2010-08-14 17:33

Haha :D

Petoria 2010-08-14 17:46

http://i658.photobucket.com/albums/u.../Rampage-1.gif

Rampage bygger en dörr

Kwon 2010-08-14 17:51

Magiskt men vackert! Vad han kan den gode Rampen! :)

Petoria 2010-08-14 17:57

http://img.fannation.com/upload/si_b...-browning2.jpg

+

http://j.imagehost.org/0334/bigjohn.jpg

=

http://news.fightmagazine.com/wp-con...erer__0082.jpg

Epic :D

Kwon 2010-08-14 18:00

Big Johns long lost (and blonde!) younger brother= Chris Tuchsherer! :D

Petoria 2010-08-14 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4531987)
Magiskt men vackert! Vad han kan den gode Rampen! :)

Quinton "The Carpenter" Jackson kanske han borde kallas istället ;)

CrazyJoeDavola 2010-08-14 18:07

Kan ju inte ha två snickare i ufc, octagonen är inte stor nog..

Petoria 2010-08-14 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av CrazyJoeDavola (Inlägg 4532019)
Kan ju inte ha två snickare i ufc, octagonen är inte stor nog..

De får väl helt enkelt ha en superfight mellan Jackson och Guida om vem som får ha titeln "the carpenter" :D

Kwon 2010-08-14 18:16

In med Guida, Page och Arga Snickar'n! :D

Petoria 2010-08-14 19:42

Carwin Named in Federal Steroids Case

http://www.cagepotato.com/carwin-nam...er-report-says

Tonto 2010-08-14 20:09

kan inte stämma, fråga doktorn snuggle. Dom är genetiska freaks...

Doctor Snuggles 2010-08-14 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 4532203)
kan inte stämma, fråga doktorn snuggle. Dom är genetiska freaks...

Håll i hatten, jag har aldrig sagt ngt om Carwin - som för övrigt ser mer ut som en snubbe som byggt upp sig utan att ha fantastiska gener för det (vilket också förklarar varför hans kardio verkar inte vara den bästa). Sedan så framkommer inte hur hans namn kom upp riktigt, finns det bevis?
I fallet Carwin så verkar hans personlighet vara stick i stäv med att bruka AAS, men allt är möjligt.
Inte för att det spelar ngn roll egentligen.

eternallord 2010-08-14 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4532251)
Håll i hatten, jag har aldrig sagt ngt om Carwin - som för övrigt ser mer ut som en snubbe som byggt upp sig utan att ha fantastiska gener för det (vilket också förklarar varför hans kardio verkar inte vara den bästa). Sedan så framkommer inte hur hans namn kom upp riktigt, finns det bevis?
I fallet Carwin så verkar hans personlighet vara stick i stäv med att bruka AAS, men allt är möjligt.
Inte för att det spelar ngn roll egentligen.

Det tåls att tänkas på att härvan gäller fall mellan 2004-2006, en bra bit innan UFC-karriären vill säga. Carwin var både större och hårdare back in the days, cirkulerade strax under 300 pounds.

Han har definitivt blivit mindre och/eller mjukare under sin tid i UFC. Tittar vi på hans MMA-debut 2005 mot Carlton Jones vägde han in på 285 och var mer deffad än i någon av sina UFC-framträdande.

Om jag skulle gissa finns det definitivt möjligheter att Carwin preppade, men har svårt att tänka mig att han aktivt sysslat med det senaste åren.

pedersen1980 2010-08-15 08:24

Citat:

Ursprungligen postat av Apos78 (Inlägg 4531677)
Såg vass ut Couture junior. Rörlig och orädd, det gillas. Vet någon vad han vägde in på?

Lightweight 155,5 pound
Tydligen cuttat en del

Kwon 2010-08-15 14:24

Det sägs att Shane Carwin använde lite.
http://a323.yahoofs.com/ymg/ept_spor...qeJnDDVaC9Aq5p

Yes 2010-08-15 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4531472)
Här är matchen. Såg jävligt bra ut.

[.yt]sRf3k-8eeHQ[/yt]

Schnyyygt! :thumbup:

Kwon 2010-08-15 15:45

En sjuhelsikes MMA-Entré! Vem toppar en Tank? :D (Komma ut till hård metall + tank är ju originellt!)

cero 2010-08-15 16:38

Grymt. Liknande grejer vill jag se i UFC! Fast då får dom nog skaffa en aning bredare entré. :D

Petoria 2010-08-15 18:51

http://i34.tinypic.com/aysyte.gif

http://i34.tinypic.com/szjqq0.gif

http://i38.tinypic.com/zwxnoy.gif

http://i35.tinypic.com/i22ftl.gif

JDS hade faktiskt ganska imponerande TDD mot roy, ser han nog som det största hotet mot Brock just nu, speciellt om han fortsätter bättra sig som han gjort

Tigerkotten 2010-08-15 18:54

Petoria, Cain Velasquez då? Har inte Cain t.om bättre brottningsmeriter än Brock?
Tror faktiskt Cain tar hem det mot Brock, funderar t.om på att satsa pengar vilket jag aldrig gör normalt. Då oddset borde vara fint på Cain med.

eternallord 2010-08-15 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4533521)
Har inte Cain t.om bättre brottningsmeriter än Brock?

Nej, inte i närheten.

eternallord 2010-08-15 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4533514)
JDS hade faktiskt ganska imponerande TDD mot roy

Men vad betyder detta i praktiken egentligen? Hur bra brottare är Roy på en skala? Sätt honom mot Brock eller Cain så får vi se prov på hur bra TDD han har.

Kabuto 2010-08-15 19:01

Självklart glömmer Petoria Cain Velasquez. Jag tror att han kommer klara sig bra mot Brocks brottning..

Tigerkotten 2010-08-15 19:01

Spanade lite info.

Cain V
Collegiate wrestling

* Two-time All-American Div 1 NCAA Wrestler[30]
* 2002 NJCAA Collegiate Wrestling Heavyweight Championship while in Iowa Central Community College[31]
* Placed 5th place in the 2005 NCAA Division I Collegiate Championship at Heavyweight while in Arizona State University[32]
* Placed 4th place in the 2006 NCAA Division I Collegiate Championship at Heavyweight while in Arizona State University[33]
* 2005 Pac-10 Conference Wrestler of the Year[34]

Brock
Brock Lesnar was born in Webster, South Dakota. He attended Webster High School in Webster, where he had a wrestling record of 33-0-0 in his senior year.[19] Lesnar admits he graduated last of 54 students in his class.[20] Lesnar later attended the University of Minnesota on a full wrestling scholarship for his junior and senior years of college; his roommate was fellow professional wrestler Shelton Benjamin who also served as Lesnar's assistant coach.[21] Lesnar won the 2000 NCAA wrestling championship as a heavyweight after placing second in 1999.

Prior to joining the Minnesota Golden Gophers, Lesnar also wrestled at Bismarck State College in Bismarck, North Dakota.[1] Lesnar finished his amateur career as a two-time NJCAA All-American, 1998 NJCAA Heavyweight Champion, two-time NCAA All-American, two-time Big Ten Conference Champion, and the 2000 NCAA heavyweight champion with a record of 106–5 overall in four years of college.[22]



Tror iaf Brock kommer ha svåra problem mot Cain, men Brock är så jäkla explosiv. Så om han får ner en, så är den mer eller mindre körd.

nmanradnävna 2010-08-15 19:12

Med tanke på att JDS gjorde allt för att klubba ned Roy Nelson i tre ronder så känns han lite längre bort från ett bälte än vad jag faktiskt trodde han var. Men han är ung och kommer inneha bältet någon gång :)

JDS träningspartner (enl rogan) sa att JDS har ett sjukt TDD och när man väl tar ner honom så flyger han upp "like a spring" eller något i den stilen. Men man har hört så sjukt mycket skit komma från joe rogans käft under alla år så man kan inte ta allt på för stort allvar.

Nu sa han visserligen kanske bara precis vad denne mans träningspartner hade sagt men jag vidhåller vid att joe rogan är en skitsnackare, om än en bra sådan (för att inte vilseleda, jag gillar joe rogan)

Doctor Snuggles 2010-08-15 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4533530)
Nej, inte i närheten.

Det råder delade meningar om det. Sägs att Cain brottades när det var mycket högre nivå på brottarna än då Brock gjorde det, och ofta mot större än han själv till skillnad från Brock som oftast mötte mindre killar.
Oavsett om det stämmer så är den viktigaste faktorn är hur väl anpassad brottning man har till mma, t.ex. kan man inte vara rädd för att ta slag och kunna timea nedtagningar med slag osv. Cain har visat sig konsekvent väldigt bra på detta, plus att han har en ordentlig standup. Jag tror Brock har mött sin match, om han inte förbättrar sin standup och flinch-reflex betydligt.

Jag ser fighten så här:
Cain kommer välja sina slag stående och punktera. Brock kommer ha seriösa problem stående. Kanske blir ngn nedtagning från Brock men Cain kommer komma på fötterna snabbt och han kommer blocka de flesta nedtagningarna. Han kommer nog inte få ner Brock så många ggr, men får han väl ner honom kommer nog Brock få svårt att komma upp. Cain vinner på domslut mot en uttröttad Brock.

Tycker den intressantaste matchen vore mellan JDS och Cain, för där vet jag verkligen inte hur det slutar. Cain kan ha lite glashaka, men frågan är om JDS tdd räcker.

Tigerkotten 2010-08-15 21:24

Väldigt svårt för någon att komma upp om Brock ligger där. Han kör rätt safe när han väl får ner någon, fokuserar bara på hålla position och slå smällar här och där.

Hemma Gymmaren 2010-08-15 21:43

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4533698)

Jag ser fighten så här:
Cain kommer välja sina slag stående och punktera. Brock kommer ha seriösa problem stående. Kanske blir ngn nedtagning från Brock men Cain kommer komma på fötterna snabbt och han kommer blocka de flesta nedtagningarna. Han kommer nog inte få ner Brock så många ggr, men får han väl ner honom kommer nog Brock få svårt att komma upp. Cain vinner på domslut mot en uttröttad Brock.

Ser det själv som att Brock kommer gå ála Couture på Cain, och stå o kramas eftersom han är rädd för slagen och för att han är större.

olwe 2010-08-15 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4533521)
Petoria, Cain Velasquez då? Har inte Cain t.om bättre brottningsmeriter än Brock?
Tror faktiskt Cain tar hem det mot Brock, funderar t.om på att satsa pengar vilket jag aldrig gör normalt. Då oddset borde vara fint på Cain med.

+1

Har ej kollat upp oddset för den fighten men är det mer än 2 på cain så ser jag det som ett bra bet. Efter Brocks förra fight skulle jag aldrig säga att han är världens bästa HW. Cain kan vara det.

Däremot tror jag nästan att Ubereem skulle spöa dem alla.

nmanradnävna 2010-08-15 23:41

Del1

Del2


Hade fasiken missat den här intervjun, kanske någon annan också!

Krampus 2010-08-16 03:00

Mike Straka, Mike Straka and Mike Straka.
Mike Straka, Mike Straka, Chael Sonnen and Mike Straka.

ahl- 2010-08-16 12:35

Detta klippet säger det mesta!



eternallord 2010-08-16 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4533698)
Det råder delade meningar om det. Sägs att Cain brottades när det var mycket högre nivå på brottarna än då Brock gjorde det, och ofta mot större än han själv till skillnad från Brock som oftast mötte mindre killar.

Vadådå? Att Cain är en bättre pound for pound-brottare har ju ingen som helst betydelse, de fightas ju i den viktklassen de fightas.

Verbatim 2010-08-16 13:51

Ruskigt vad cool Dana White var förr, den killen föddes badboy.


Kabuto 2010-08-16 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 4534698)
Detta klippet säger det mesta!




Fan vad påverkad jag blir av den videon.. Mäktigt.. Och sant.

Kwon 2010-08-16 17:32

http://img249.imageshack.us/img249/3163/nelsonp.jpg

http://www.round5mma.com/blog/wp-con...Group_Shot.jpg

http://www.round5mma.com/blog/wp-con...Group_Shot.jpg

cero 2010-08-16 20:04

Ska bli kul att se Silva vs Sonnen 2, någon som kanske har en gissning på när detta kan ske?

Och till ett annat ämne, har det varit något snack om en ev övergång för Overeem till UFC?

AronP 2010-08-16 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4535579)
Ska bli kul att se Silva vs Sonnen 2, någon som kanske har en gissning på när detta kan ske?

Dröjer nog. Silva är ute till våren 2011 och då ska han möta Vitor. Eventuellt så blir det Sonnen vs Vitor däremellan men skulle inte tro det. Sonnen har åkt ner några steg och får nog vinna någon/några match(er) innan han får en ny chans.

Citat:

Och till ett annat ämne, har det varit något snack om en ev övergång för Overeem till UFC?
Snack? Ja. Kommer det ske? Väldigt osannolikt. Overeem vill väl köra K1 också och det går ju inte White med på.

Kabuto 2010-08-16 20:27

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 4535600)
Och då ska han möta Vitor. Eventuellt så blir det Sonnen vs Vitor däremellan men skulle inte tro det. Sonnen har åkt ner några steg och får nog vinna någon/några match(er) innan han får en ny chans.

Källa?

cero 2010-08-16 20:30

"ute" till våren 2011? Vad menar du? Sedan så lär ju Sonnen få en rematch efter den prestationen..


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)