Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kosttillskott (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Mega mass 4000 (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=44811)

magicteddy 2005-05-29 18:02

Mega mass 4000
 
Kan mega mass 4000 det vara nått bra alternativ som gainer + i övrig är det bra?
MVH // Teddy

King Grub 2005-05-29 18:07

Enligt Weider Sverige är det hydrolyserat kollgenprotein som är största proteinkällan i pulvret. Kollagenprotein är bindväv och slaktavfall med ett biologiskt värde på 0 och som inte kan användas i proteinsyntesen till muskeluppbyggnad. Helt värdelöst, med andra ord. Går inte ens att komplettera upp med andra proteiner.

magicteddy 2005-05-29 18:09

Hm ok , för jag har en kompis som använde det .. för han funka det ialalfall säger han :confused: :confused:

King Grub 2005-05-29 18:11

Det ger energi så visst kan man gå upp i vikt av det, men det kan inte användas i proteinsyntesen och alltså inte till att bygga muskelmassa. Kollagenprotein är helt odugligt.

magicteddy 2005-05-29 18:14

Ok tack då vet jag =) man får väl testa skiten då .. För han gjorde nå grymma ökningar . Edit : det är ju inte dyrt iallafall.

King Grub 2005-05-29 18:19

Du köper medvetet det sämsta proteinval som finns? Kolhydraterna är det inget fel på (dextros och maltodextrin), så varför inte köpa en annan gainer (alla vettiga gainers innehåller dessa kolhydrater), men som inte innehåller protein med ett biologiskt värde på 0? Det finns inget annat än sockerarter, glukospolymerar och lite olika proteiner i MM4000, där ett protein som inte kan användas till muskeluppbyggnad utgör den största andelen. Och då väljer du det, med den informationen i bagaget? *screwy*

magicteddy 2005-05-29 18:25

hmm, ok fråga mig då inte hur kan kunde öka som han gjorde. men kan du tipsa mig på nån gainer så jag kommer öka, och som funkar ?

King Grub 2005-05-29 18:28

Vilken som helst som har vassle som största eller enda protein.

Och en gainer är inget som ger "effekt" eller som "funkar". Det är kolhydrat och protein i pulverform. Äter du mer energi än du gör av med, i matform eller i pulverform, så går du upp i vikt. En gainer är bara ett lätt sätt att dricka i sig kalorierna. Men det är ju smartast att använda en gainer som innehåller ett protein som kan användas i proteinsyntesen, till muskeltillväxt.

magicteddy 2005-05-29 18:32

Hm ok , nått tips på nått bra märke som har högkvalite på sina varor ?
edit : Exell Vassle Protein som går att köpa på sidans affär, kanske ett bra val?

King Grub 2005-05-29 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av magicteddy
Hm ok , nått tips på nått bra märke som har högkvalite på sina varor ?
edit : Exell Vassle Protein som går att köpa på sidans affär, kanske ett bra val?

Tillsätt valfria kolhydrater (druvsocker eller maltodextrin) till det proteinet, så har du en fullgod gainer. Exell är rent proteinpulver, så för att det skall bli en gainer som passar efter träning måste du tillsätta kolhydrat.

magicteddy 2005-05-29 18:38

aha ok , jag använder 3 in one just nu. protein : 34,4 g (86%) , kolhydrater 1,2 g (3%) och till det dextropur.. det kanske är fullt brukbart? det börjar nämligen ta slut så det är dags att köpa annat. Mvh // Teddy

King Grub 2005-05-29 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av magicteddy
det kanske är fullt brukbart?

Absolut. Oändligt mycket bättre än kollagenprotein,

magicteddy 2005-05-29 18:41

Då får jag tacka för svar =) ;)

vill_bli_stor 2005-05-29 18:52

Kollagenprotein = :furious:

Jag tycker att gymgrossistens (star nutrition) gainer duger bra. Men bäst enligt mig är att blanda vassleprotein och t.ex dextropur på egen hand, lättare att dosera.

Lycka till

magicteddy 2005-05-29 18:56

hehe ok , perfekt, dom kanske säljer det på faxe så man kan gynna dom ? och hörru vet du vem jag är nudå? :D jag är killen med superman tattoon på faxe hehe :naughty:


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)