Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Matlagning & Recept (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Din senast NY-UPPTÄCKTA bra ingrediens eller matvara? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=74657)

VoDaresVins 2006-11-12 12:28

Spiskummin!
Det var nog inte igår ja började använda det, men det är nog det senaste fyndet.

Perfekt dippsås för nyttigt snack:
1 burk kesella
1 msk ketchup
1 msk HP chilisås
1 msk söt chilisås
1/2 - 1 tsk spiskummin
Brukar sen dippa morötter, gurka, paprika och väldigt jättesällan nästan aldrig chips... *whistle*

Edit: Glömde ju helt bort den andra delen. Jättegott att steka köttfärs i. Perfekt till tacos etc. och betydlig billigare än att köpa de färdiga kryddpåsarna från t.ex. santa maria.

lett 2006-11-12 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av Milia
Vet ni om det finns större förpackningar att köpa? Min butik hade bara de där 200g förpackningarna... För mig blir det inte många portioner om man äter 40g åt gången....Fastiofs, det är ju billigt ändå....

Vad är näringsvärdet på det och vad kostar det?

Milia 2006-11-12 20:55

det kostade 21 kr och näringsvärdet kommer jag inte ihåg.... jag har kastat förpackningen... men jag tror naggande go har skrivit det någonstans här på forumet...

NisseEriksson 2006-11-13 16:52

quinoa och harits couvert (osäker på namnet)
sojabönor funkar till det mesta
sambal oelek och aivar relish

Isabella 2006-11-13 20:14

Hirs, ruskigt gott till kyckling i tomatsås..

lett 2006-11-13 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av Milia
det kostade 21 kr och näringsvärdet kommer jag inte ihåg.... jag har kastat förpackningen... men jag tror naggande go har skrivit det någonstans här på forumet...

ok, vart kan man köpa det?

lett 2006-11-13 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av Jacky
Köpte världens godaste bröd igår - Eldorados Rågbröd!
Helt sanslöst god smak. Ej massa tillsatt sirap och dylikt.
Påminner lite om pumpernickel, men är mycket mycket saftigare.
500g kostade 8.90:-.
Näringsvärde: 190 kcal, 37g kolisar...1g fett...minns ej proteinet..
Nåväl..en skiva = 50g.

Åt upp hela paketet som snacks (kolisdag). Utan pålägg eller någonting. Det var som himla gott som det var. Brödet talade för sig själv. Prova!

vart köpte du detta bröd? värkar väldigt gott

Jacky 2006-11-13 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av lett
vart köpte du detta bröd? värkar väldigt gott

Det är sååÅÅÅ gott. Finns på Hemköp & Willys. Slår Schulstad skrovmand med hästlängder...så saaaftigt...med ägg & kaviar just nu..:eating:

Milia 2006-11-14 09:12

Jacky, jag tror euroshopper har något liknande bröd va? Är det som förpackat i en tight plastförpackning?
Det brödet är i allafall också supergott och saftigt, men tyvärr faller det bara sönder när man lyfter upp det:( Det kostar också något liknande.

Jacky 2006-11-14 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av Milia
Jacky, jag tror euroshopper har något liknande bröd va? Är det som förpackat i en tight plastförpackning?
Det brödet är i allafall också supergott och saftigt, men tyvärr faller det bara sönder när man lyfter upp det:( Det kostar också något liknande.

Ja, euroshopper har ett liknande, men det är tyvärr mycket torrare och tristare i konsistensen. Faller som du säger lätt sönder också..

lett 2006-11-14 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av Jacky
Ja, euroshopper har ett liknande, men det är tyvärr mycket torrare och tristare i konsistensen. Faller som du säger lätt sönder också..

skulle ni kunna posta en bild på ett liknande bröd så man vet?:)

izza 2006-11-14 17:47

Stekt halloumiost (light) och blomkålsmos. Det var smaskens!
Känns som det var väldigt mättande också! (iofs bara en kvart sen jag åt, men i alla fall ;))

Lilly 2006-11-18 09:34

Citat:

Ursprungligen postat av Brooklyn
häller ner en skvätt frön i grynen, jag brukar ha 1½dl, sen så kokar du upp med vatten (mängden spelar inte så stor roll) sen när det kokat så att gröten är "fast" så tillsätter du mer vatten, sen uppreppar du samma procedur igen tills du får så mycket gröt du vill. *popcorn*

Gröten blir ju mkt godare också, tack för tipset!!

Brooklyn 2006-11-18 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av Lilly
Gröten blir ju mkt godare också, tack för tipset!!

bara kul att man kan få inspirera lite! ;)

Jacky 2006-11-18 21:20

http://www.santamaria.se/gfx/product...uila_salsa.jpg

Mindre än 40 kcal & 10g kolhydrater/100g
Inte så mycket socker och skit i detta.
Gott till kycklingen!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)