Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

spoon 2010-10-24 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av Salus (Inlägg 4657783)
Brock Lesnar vs. Cain Velasquez
Jake Shields vs. Martin Kampmann
Diego Sanchez vs. Paulo Thiago
Tito Ortiz vs. Matt Hamill
Brendan Shaub vs. Gabriel Gonzaga

Satsade du mycket pengar? :D

Doctor Snuggles 2010-10-24 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av Kross (Inlägg 4658714)
Trist med en vandrande tacomix som HW Champ. Nåja.

Låt mig gissa; det heter negerboll?

eternallord 2010-10-24 15:49

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4658835)
Va? Santos har kanske den skarpaste boxningen i UFC HW just nu, och har uppvisat extremt bra TDD. Båda är väldigt tekniskt skickliga, och det finns flera frågor som kommer besvaras: är Cain tillräckligt bra stående, är JDS tdd tillräckligt bra, hur är JDS bjj, kan Cain kontrollera JDS på marken?
Det blir extremt intressant.

För det första tycker jag att Santos boxning visserligen är bra, men till viss del överskattad och jag tror inte Santos någonsin har blivit testad i den sortens miljö som Cain erbjuder. Dvs, enormt mångsidig, mixar upp det bra med grymma takedowns och håller ett tempo som få klarar av.

Kabuto 2010-10-24 15:49

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4658835)
Va? Santos har kanske den skarpaste boxningen i UFC HW just nu, och har uppvisat extremt bra TDD. Båda är väldigt tekniskt skickliga, och det finns flera frågor som kommer besvaras: är Cain tillräckligt bra stående, är JDS tdd tillräckligt bra, hur är JDS bjj, kan Cain kontrollera JDS på marken?
Det blir extremt intressant.

Håller med och bör tilläggas hur bra haka har Cain egentligen? Tror det kan bli en grymt bra match..

David R 2010-10-24 15:50

Bara besvikelser...

Tito mot Hamill:
Nånstans hoppades man faktist att "The bad boy of Huntington beach" var tillbaka men han har inte utvecklats nåt i sitt game. Vågade sig inte på nedtagningar och brottaren Hamill som började mycket senare med MMA hade långt bättre stan-up!? Synd, Tito är förpassad till samma hörna av gamla hjältar som Cro-Cop står i och Big-Nog samt Fedor riskerar att hamna i.

Sanchez mot Thiago:
Fysik vinner mot teknik, grattis Greg.

Kampmann mot Shields:
Kampmann hade kunnat vinna om han inte fått hybris och försökt strypa ut Shields. Varför ville du inte göra det du är bäst på Martin i 3-e ronden? Vad frustrerande det var att se med tanke på att han kunde ha vunnit.

Brock mot Cain:
De första sekunderna tänke jag "Vad i he-vete sysslar han med?" Det enda området han hade kunnat vinna mot Cain på är brottningen och han avbröt den planen ganska omgående. När det hände var resten oundvikligt. Brock känns inte som densamma som innan sjukdomen vilket inte är konstigt. Jag hoppas han kommer tillbaka, han har ändå en plats i top 4 ett tag framåt bland Cain, Carwin och Santos sen är hoppet ganska långt till övriga. Det här med att träna isolerat i någon avkrok verkar vara passé. Men, men Brock är Brock- UFC viking!

bear.flowertwig 2010-10-24 15:53

Hoppades verkligen att Sanchez skulle åka på stryk. Han är för pinsam. Kredd dock för att alltid bjuda på fartfyllda matcher. Bra screaming slam :D

Kampmann satt jag nästan och blev förbannad på. Han hade en öppning men gav sig in i precis det som Shields ville. Brottare måste jag fö säga att det är fruktansvärt trist att se om de gör en brottningsmatch av det. Spelar ingen roll om det är Shields, Hamill eller nån annan. Hålla fast och hålla ner tar effektivt ur all glöd ur en match.

Trodde på ännu en seger för Brock så det var verkligen uppfriskande att se att det inte räcker med storlek och styrka för att vinna i HW. Cain ska bli intressant att följa *popcorn* Cain - Fedor....mmm.

eiri 2010-10-24 16:06

cain kör ufc, fedor strikeforce, hur ska det gå till? :P

spoon 2010-10-24 16:07

Cain mot Fedor eller Ubereeem hade varit riktigt intressant att se. Kul att storleken inte är allt i tungvikten.

Doctor Snuggles 2010-10-24 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4658862)
För det första tycker jag att Santos boxning visserligen är bra, men till viss del överskattad och jag tror inte Santos någonsin har blivit testad i den sortens miljö som Cain erbjuder. Dvs, enormt mångsidig, mixar upp det bra med grymma takedowns och håller ett tempo som få klarar av.

Cain själv tycker JDS har den bästa boxningen just nu.
I övrigt är det just det som är grejen, du håller ju med mig. Cain har också aldrig slagits mot en såpass bra boxare med såpass bra TDD (och okänt bra BJJ). Det är just därför som det blir intressant, återigen.

kaer 2010-10-24 16:14

Tycker det var modigt av domaren som hade Kampmann som vinnare. Man kan väl inte säga att det var direkt orättvist, men jag tycker verkligen inte man ska vinna om man i princip inte gör någon skada.
Men Kampmann har väl sig själv att skylla, han hade bra möjligheter att ta hem det men tog felbeslut och vågade inte släppa lös sin striking ordentligt.

dared 2010-10-24 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 4658915)
Tycker det var modigt av domaren som hade Kampmann som vinnare. Man kan väl inte säga att det var direkt orättvist, men jag tycker verkligen inte man ska vinna om man i princip inte gör någon skada.
Men Kampmann har väl sig själv att skylla, han hade bra möjligheter att ta hem det men tog felbeslut och vågade inte släppa lös sin striking ordentligt.

+1 Cred till den domaren.

Nu ser ju regelsystemet ut som det gör, men det är ju riktigt tråkigt att man kan vinna utan att utdela någon skada över huvud taget, eller ens ett försök på submission.

Kampmann hade ju iaf några fina knän i huvudet och 2-3 försök till avslut via submission.

eternallord 2010-10-24 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 4658915)
Tycker det var modigt av domaren som hade Kampmann som vinnare. Man kan väl inte säga att det var direkt orättvist, men jag tycker verkligen inte man ska vinna om man i princip inte gör någon skada.

Problemet var ju att Kampmann inte heller gjorde någon skada. Hade Kampmann utdelat skada de gånger han hade topp-position eller stod upp, så hade han vunnit rättvist trots att han mest var på sin rygg. Men det gjorde han inte, han försökte vinna en brottningsmatch mot en av de mest solida brottarna i branschen.

Domaren som hade det 30 - 27 Shields är komplett sinnessjuk.

För övrigt, som det ser ut nu:

Strikeforce HW-division > UFC HW-division

Fedor, Overeem, Werdum, Barnett känns jäkligt mycket vettigare nu. Det tycks i princip bara vara Cain och JDS som verkligen är solida talangfulla fighters, med Carwin eventuellt som kan erbjuda något om han reder ut de frågetecken som finns omkring honom. Så som Brock, Mir och Nogueira presterat på senaste tycker jag inte de är direkt aktuella.

Kwon 2010-10-24 18:00

Citat:

Ursprungligen postat av kross (Inlägg 4658714)
trist med en vandrande tacomix som hw champ. Nåja.

sd? :)

Pudzianovski 2010-10-24 18:32

Bra match av Cain :)

bear.flowertwig 2010-10-24 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av eiri (Inlägg 4658899)
cain kör ufc, fedor strikeforce, hur ska det gå till? :P

Det var givetvis ett allmänt önsketänkande.

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4658989)
Problemet var ju att Kampmann inte heller gjorde någon skada. Hade Kampmann utdelat skada de gånger han hade topp-position eller stod upp, så hade han vunnit rättvist trots att han mest var på sin rygg. Men det gjorde han inte, han försökte vinna en brottningsmatch mot en av de mest solida brottarna i branschen.

Det stämmer ju inte. Han sänkte Shields flera gånger med knän som uppenbart skadade. Annars hade vi ju inte suttit och spekulerat i att han skulle ha fortsatt med det istället för att låta Shields få sin brottningsmatch.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)