Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Matsa 2009-12-12 01:03

Jag hoppas med att det går bra för honom. Det är kul att se vuxna män flängas runt som en raggsocka i gapet på en rottweiler, så jag håller tummarna.

Kwon 2009-12-12 01:10

Hoppas Strikeforce eller UFC snappar upp Pudzi i framtiden, så vi får se han mot lite större utmaningar än inhemska polska förmågor enbart.

LoTiX 2009-12-12 01:10

Otroligt svårt att se hur han skulle klara sig mot någon av de bättre fighterna i sporten men i vilket fall tycker jag det är riktigt riktigt tufft att se en av de mest överlägsna styrkemännen genom tiderna befinna sig i ringen.

Doctor Snuggles 2009-12-12 01:19

Jag såg det inte men tydligen så tappade le testosteron - det var alltså inte domarn som stoppade.
EDIT: Haha, tydligen så stod det på wiki ett tag att han hade vunnit "by Hulk smash".

Kwon 2009-12-12 01:29

Såg inte hans tap, trodde domarn stoppade.

Najs Hulk Smash!

Hemi 2009-12-12 01:56

Citat:

Ursprungligen postat av LoTiX (Inlägg 4042212)
Otroligt svårt att se hur han skulle klara sig mot någon av de bättre fighterna i sporten men i vilket fall tycker jag det är riktigt riktigt tufft att se en av de mest överlägsna styrkemännen genom tiderna befinna sig i ringen.

Ja det var lite skildnad mot Nathan Jones tex som ju också hade svart bälte mm i bagaget.

Salus 2009-12-12 02:39

Ingen trodde att Brock skulle gå långt inom UFCn, men gång på gång bevisar folk att man kan komma väldigt långt med exceptionell styrka/tyngd kombinerat med endast "okey" teknik. Jag hoppas vi får se mer av Pudzi - jag diggar freak shows :)

tejpis 2009-12-12 04:24

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4042211)
Hoppas Strikeforce eller UFC snappar upp Pudzi i framtiden, så vi får se han mot lite större utmaningar än inhemska polska förmågor enbart.

Han är för stor för UFC, Heavyweight slutar på 265lbs och de har ingen Super-Heavyweight-division :(

eternallord 2009-12-12 06:17

Citat:

Ursprungligen postat av Salus (Inlägg 4042282)
Ingen trodde att Brock skulle gå långt inom UFCn, men gång på gång bevisar folk att man kan komma väldigt långt med exceptionell styrka/tyngd kombinerat med endast "okey" teknik. Jag hoppas vi får se mer av Pudzi - jag diggar freak shows :)

Ehm, vad har Brock egentligen lyckats med, menar du? Vinster mot två gamla föredettingar och 1 - 1 mot Frank Mir, ja jävlar vilka meriter!

Vad för teknik Yes snackar om vet jag inte heller. Brock har kanonbra brottning, men det är också det enda. Han har ingen striking så långt ögat kan nå, analyserar man hans matcher ser man att han lätt blir osäker och förvirrad när det börjar utdelas lite snabba slagkombinationer i ringen.




När det gäller Pudzianowski har jag svårt att se att vi någonsin får se honom i en seriösare organisation. Dream kan visserligen plocka upp honom då de ibland slänger upp freakshows, men UFC och Strikeforce har inga supertungviktsdivisioner och Pudzianowski kommer naturligtvis inte cutta 15+ kg för att delta där.
Om man kollar på Lesnars fysik ser man att han är markant mindre i sista matchen mot Mir än han är i sin premiär. Likt Pudzianowski är det inte precis vitaminer som byggt Lesnars fysik och när han måste hålla sig ren länge och dessutom vakta vikten är det svårt att bibehålla den muskelmassan.

Kan knappt föreställa mig hur mycket massa han tappat nu under sin sjukperiod.

Krampus 2009-12-12 06:28

Citat:

Ursprungligen postat av clinteastwood (Inlägg 4042117)
Grym!

[yt]PQ-bnSLuX9M

Intressant. :)

Jagärsvag 2009-12-12 06:57

Vad tror ni om kvällens gala?

YES!! YES!! YES!!

Kabuto 2009-12-12 08:52

Finns några personer i tråden som underskattar vikten av brottning i MMA.

Idag blir det Battle Of Botnia för min del! Klubbkompis har proffsdebut så ska bli extra roligt att se.

Pdaddy 2009-12-12 09:22

Haha Pudde såg ju ut som han sprang och sparka fotboll :D

thatice 2009-12-12 10:06

Tycker det är konstigt att alla säger att Pudzianowski är för stor för ufc när det bara handlar om 10 pounds, det kan han nog gå ner ganska enkelt.

Doctor Snuggles 2009-12-12 10:11

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4042310)
Dream kan visserligen plocka upp honom då de ibland slänger upp freakshows, men UFC och Strikeforce har inga supertungviktsdivisioner och Pudzianowski kommer naturligtvis inte cutta 15+ kg för att delta där.

Om man kollar på Lesnars fysik ser man att han är markant mindre i sista matchen mot Mir än han är i sin premiär. Likt Pudzianowski är det inte precis vitaminer som byggt Lesnars fysik och när han måste hålla sig ren länge och dessutom vakta vikten är det svårt att bibehålla den muskelmassan.

Så Pudz kommer inte kunna gå ner i vikt för han är för stor, och samtidigt kommer han inte kunna behålla vikten för att han är ren?
Bra logik.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)