Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

delta_mats 2012-01-08 19:20

Han kanske ligger runt 7-8% där.

Doctor Snuggles 2012-01-09 16:56

Kim Winslow borde seriöst inte få jobba som domare mer.
Man måste införa striktare kriterier.

panzerpig 2012-01-09 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5522866)
Kim Winslow borde seriöst inte få jobba som domare mer.
Man måste införa striktare kriterier.

Vilken match pratar du om?

Konvex 2012-01-09 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 5522979)
Vilken match pratar du om?

King Mo vs Lorenz Larkin i senaste strikeforce gissar jag på, dålig standup sen sent stoppage.

Petoria 2012-01-09 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 5522984)
King Mo vs Lorenz Larkin i senaste strikeforce gissar jag på, dålig standup sen sent stoppage.

Har för mig att hon dömde någon av Cyborgs matcher också som var heelt för sent stoppat

eternallord 2012-01-09 18:07

Herb dean gjorde ett sällsynt dåligt jobb i main eventet också, han brukar vara mycket stabilare.

thatice 2012-01-09 18:15

Hur tränar man till att bli mma-domare, det måste ju vara betydligt svårare än boxning, brottning eller bjj domare?

Jag frågade tidigare men fick inget svar, I matchen mellan Leben och någon asiat tror jag det var så gjorde asiaten ett (armbar?) försök men då ställde sig Leben upp med den andra hängandes i armen uppochner, hade Leben då fått fotbollssparka/stampa honom i huvudet?

Petoria 2012-01-09 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av thatice (Inlägg 5523060)
Hur tränar man till att bli mma-domare, det måste ju vara betydligt svårare än boxning, brottning eller bjj domare?

Jag frågade tidigare men fick inget svar, I matchen mellan Leben och någon asiat tror jag det var så gjorde asiaten ett (armbar?) försök men då ställde sig Leben upp med den andra hängandes i armen uppochner, hade Leben då fått fotbollssparka/stampa honom i huvudet?

Så länge som han är i luften så borde han väl få det, men lycka till med att sparka när någon hänger i din arm utan att tappa balansen :D

Doctor Snuggles 2012-01-09 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5523018)
Har för mig att hon dömde någon av Cyborgs matcher också som var heelt för sent stoppat

I princip varenda match jag sett henne i så har hon gjort något idiotiskt.
I King Mo matchen blev t.o.m. Mo sur över att hon stoppade så sent. Hans motståndare somnade in, vaknade upp, och sen somnade in igen innan hon stoppade det. Inte särskilt hälsosamt.

thatice 2012-01-09 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5523066)
Så länge som han är i luften så borde han väl få det, men lycka till med att sparka när någon hänger i din arm utan att tappa balansen :D

Han hängde ganska länge och var på väg att sätta den eller om han rent av satte den kommer inte ihåg exakt men jag tänkte lite som sista utväg för jag kan ju säga att jag vet heller inte om jag velat hänga kvar i armen om någon stampar mig på hakan medans jag hänger där även om det bara händer en gång.

Krampus 2012-01-09 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av Erik__ (Inlägg 5517171)
Nä det känns verkligen inte helt otänkbart =) Ska bli kul att se varför hon åkt fast i testet. Drar en vild chansning på förorenat kosttillskott eller att någon läkare tar på sig skulden för att ha skrivit ut någon medicin.

Tycker lite synd om flickorna hon kört över senaste åren :D

Det står i texten.

Citat:

Santos’ December 16, 2011 drug test came back positive for stanozolol metabolites.

Doctor Snuggles 2012-01-09 19:36

Är det överhuvudtaget möjligt att få i sig stanozol (eller något som testas som det) genom kosttillskott? Det har ju varit fall i USA där det funnits rester av prohormoner i "rena" produkter, pga samma maskiner använts till olika produkter.

cero 2012-01-09 19:54

Ser verkligen fram emot att se Aldo Mendes nu om några dagar. Gillar att Aldo har börjat träna tillsammans med Maynard och vice versa. Kommer garanterat gynna båda. Vad tror ni om denna matchen? Kan Mendes ta ned Aldo?

Doctor Snuggles 2012-01-09 20:23

Ingen som är hyffsad på brottning har kunnat göra det tidigare i någon egentlig utsträckning. (Har han varit på ryggen innan Hominick?)
Sättet som Aldo justerade i andra ronden till Florians försök till nedtagningar och wallnstall genom fotarbete var mästerligt, t.ex.
Men det skulle vara intressant att se mer av hans juju. Det är ju hans grund.

cero 2012-01-09 23:58

Verkligen. Hans defensiva brottning har visat sig vara riktigt bra. Såg vi inte lite jiu-jutsu mot Florian? Har för mig att han mountade honom någon gång. Eller drömmer jag nu? Skulle hans färdigheter på marken vara ens i närheten av hans striking, så är jag nöjd.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:23.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)