Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

yooii 2011-08-27 13:10

Är det första gången ett stort multinationellt företag som Burger King har en logga på en fighters shorts?

jesse 2011-08-27 13:11

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5250459)
Silva är tunn och när han får press på sig så viker han ner sig, kollade lite på highlights ifrån silva - sonnen och precis allt som sonnen gör kommer Okami att göra fast bättre.

Nu hoppas jag på Origami men jag tror Anderson tar det. Förmodligen var han påverkad av sin skada i matchen mot Sonnen och dessutom är Sonnen en bättre brottare än Okami. Dock lär inte Okami bli subbad lika lätt så får han top position blir det intressant.

Doctor Snuggles 2011-08-27 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5250488)
Aha, så det är skada man går efter då är jag med.

Jag trodde inte det spealde så stor roll hur pass mycket skada slagen gjorde utan att man bröt för att man just fick upprepade träffar mot huvudet, det kan väl göra inre skador även om man inte slår hårt?

Visst gör alla slag en viss ackumulativ skada, men om det inte spelade någon roll hur stor skada de gjorde så skulle någon bara kunna klappa sin motståndare lätt på kinden.

Pansartax 2011-08-27 13:13

Japp hade ingen aning om att man stoppade beroende på hur hårt man slog, my bad.

Visst är det logiskt men just när det rör sig om hjärnan så tänkte jag att man kanske stoppar oavsett hur hårt det är eftersom det inte krävs mycket för att det ska gå illa när man rör sig i de områdena.

Knuten näve var det jag tänkte på specifikt Doctor Snuggles, vet att det var sånna regler i Pancrase (Just för att det inte ska skada?) givetvis ska man inte kunna fixa TKO för att man slår någon med handflatan, ja om det inte är den här snubben då;


jesse 2011-08-27 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5250488)
Aha, så det är skada man går efter då är jag med.

Jag trodde inte det spealde så stor roll hur pass mycket skada slagen gjorde utan att man bröt för att man just fick upprepade träffar mot huvudet, det kan väl göra inre skador även om man inte slår hårt?

Det man brukar säga är att när fightern inte längre kan försvara sig intelligent ska domaren stoppa.

I fallet ovan så gör Anderson valet att ta emot kaninslagen ett tag framför att eventuellt ge Sonnen möjlighet att förbättra sin position. Han har med andra ord en viss kontroll över situationen.

Doctor Snuggles 2011-08-27 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5250505)
Japp hade ingen aning om att man stoppade beroende på hur hårt man slog, my bad.

Visst är det logiskt men just när det rör sig om hjärnan så tänkte jag att man kanske stoppar oavsett hur hårt det är eftersom det inte krävs mycket för att det ska gå illa när man rör sig i de områdena.

Knuten näve var det jag tänkte på specifikt Doctor Snuggles, vet att det var sånna regler i Pancrase (Just för att det inte ska skada?) givetvis ska man inte kunna fixa TKO för att man slår någon med handflatan, ja om det inte är den här snubben då;


Fast i pancrase så hade man för det första inte handskar. För det andra så var regelverket nog mer anpassat för de som gillade wrestling, och hade inget med skada att göra:
"The promotion had a rule-set more similar to that of professional wrestling than those used in contemporary fighting organizations such as Shooto. "
http://en.wikipedia.org/wiki/Pancrase

Det största problemet med att inte ha handskar är nog att risken för cuts är större, f.ö.
Vad gäller knockouts så är de slagen man inte ser komma och som träffar direkt på hakan som är farligast. Ett bra exempel är Silvas knock av Forrest som ser ut som en lätt jabb.

Pansartax 2011-08-27 13:25

Jo det är sant men du förstod väl hyffsat vad jag menade, stäng näve = större skada än öppen handflata.

Doctor Snuggles 2011-08-27 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5250520)
Jo det är sant men du förstod väl hyffsat vad jag menade, stäng näve = större skada än öppen handflata.

Ja, det är väl rätt uppenbart (även om det till stor del beror på hur man träffar med handflatan). Din poäng?

Pansartax 2011-08-27 13:32

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5250529)
Ja, det är väl rätt uppenbart (även om det till stor del beror på hur man träffar med handflatan). Din poäng?

Det var ju du som skrev;

"Visst gör alla slag en viss ackumulativ skada, men om det inte spelade någon roll hur stor skada de gjorde så skulle någon bara kunna klappa sin motståndare lätt på kinden."

Det var ju då jag menade på att det är skillnad eftersom Sonnen hade knuten näve.

Pungis 2011-08-27 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5250505)
Japp hade ingen aning om att man stoppade beroende på hur hårt man slog, my bad.

Visst är det logiskt men just när det rör sig om hjärnan så tänkte jag att man kanske stoppar oavsett hur hårt det är eftersom det inte krävs mycket för att det ska gå illa när man rör sig i de områdena.

Knuten näve var det jag tänkte på specifikt Doctor Snuggles, vet att det var sånna regler i Pancrase (Just för att det inte ska skada?) givetvis ska man inte kunna fixa TKO för att man slår någon med handflatan, ja om det inte är den här snubben då;


Ljudet när huvudet slår i backen skär i hjärtat :/

Tricklew 2011-08-27 13:40

Knuten näve gör fortfarande ingen skada om man inte lägger någon kraft bakom den.

Förövrigt så är knytna nävar överskattade.


Doctor Snuggles 2011-08-27 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5250531)
Det var ju du som skrev;

"Visst gör alla slag en viss ackumulativ skada, men om det inte spelade någon roll hur stor skada de gjorde så skulle någon bara kunna klappa sin motståndare lätt på kinden."

Det var ju då jag menade på att det är skillnad eftersom Sonnen hade knuten näve.

Va? Jag säger ju att det är skillnad mellan slag och slag, och att det är det man bedömer. Du gör en helt överflödig poäng.

Pansartax 2011-08-27 13:44

Satan vilken choke han får in 1:13 in i klippet, snacka om att den snubben somnade. Rutten är en legend!

krellik 2011-08-27 14:30

Ackumulerad skada mot hjärnan är en faktor i proffsfighting, då inräknat både från match och hård sparring.

...Men det är inget som det finns något kriterie för att ta hänsyn till oficiellt sett. Att man stoppar för att man inte inteligent försvarar sig betyder i praktiken att man bryter i de lägen där en fighter ser överväldigad ut, groggy, eller att de är i en knepig position där de knappt har möjlighet att försvara sig om de ens skulle vilja. Mer än något annat är det ett beslut som dommaren tar.

Doctor Snuggles 2011-08-27 15:16

Vad tror ni om Reagan Penn då? Ska göra sin debut i dagarna för proelite.
Mycket hype på honom, trots åldern (30).


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)