Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2011-05-31 17:47

Ja, men finns det en regel så torde ju det vara glasklart. Varför har den aldrig applicerats i dylika fall?

eternallord 2011-05-31 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5090966)
Ja, men finns det en regel så torde ju det vara glasklart. Varför har den aldrig applicerats i dylika fall?

Fega och oorganiserade kommissioner?

krellik 2011-05-31 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5090966)
Ja, men finns det en regel så torde ju det vara glasklart. Varför har den aldrig applicerats i dylika fall?

Därför att lyckligtvis finns det inte så mycket rövhål i sporten att man behövt skaffa bra praxis kring när den ska gälla, jag tror även att man har ogiltigförklarat resultat i efterhand enligt den.

Men sen är det så enkelt att det finns en grundläggande kod som gäller i sporten, följer vi inte den så har de som vill förbjuda sporten rätt.

Lyckligtvis har jag aldrig träffat en riktig mma utövare i verkligheten som skulle tyckt att det han gjorde var bra.

MAXX 2011-05-31 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5090279)

Fult som fan.

Men vilken värdelös domare. Varför ha kvinnor som domare i mma? Dom har inte samma fysiska kapacitet att gå in och bryta en match som en man har.

Tricklew 2011-05-31 18:03

Vad gjorde domarn för fel där?

eternallord 2011-05-31 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 5091001)
Vad gjorde domarn för fel där?

De tycker nog hon var lite långsam, men jag tycker inte hon gjorde något konstigt.

krellik 2011-05-31 18:05

Rousimar Palhaeres tänker jag på, han blev diskvalificerad i 90 dagar och förlorade sin vinst bonus för att han inte släppte en heelhook tillräckligt snabbt när dommaren bröt mot Drwall, om det var enligt den här paragrafen vet jag inte men det visar att man ibland gör den typen av bedömningar i efterhand. I jämförelse var Palhaeres förseelse mildare i mitt tycke.

Erik__ 2011-05-31 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5091006)
Rousimar Palhaeres tänker jag på, han blev diskvalificerad i 90 dagar och förlorade sin vinst bonus för att han inte släppte en heelhook tillräckligt snabbt när dommaren bröt mot Drwall, om det var enligt den här paragrafen vet jag inte men det visar att man ibland gör den typen av bedömningar i efterhand. I jämförelse var Palhaeres förseelse mildare i mitt tycke.

Det som var hemskt med den matchen är ju att erkänner att han inte släppte även fast han kände att den andra killen "tapade". Tydligen standard på btt att inte släppa förrän domaren bryter.

Doctor Snuggles 2011-05-31 18:11

Gör man fistbumps i k-1, eller boxning, efter matchen börjat? Kan inte minnas att jag sett det. Lite konstigt att det har blivit en del av kulturen då man ändå bumpar innan matchen börjar.

Det finns väl större problem för tillfället i vilket fall, t.ex poängbedömning.

eternallord 2011-05-31 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av Erik__ (Inlägg 5091018)
Det som var hemskt med den matchen är ju att erkänner att han inte släppte även fast han kände att den andra killen "tapade". Tydligen standard på btt att inte släppa förrän domaren bryter.

Fast det är inget konstigt, det är domarens ansvar att stoppa fighten. Det har hänt förr att killar har släppt "för snabbt" och domaren inte tyckt att matchen varit slut. Problemet där var ju att han inte slutade även när domaren var på honom:

http://mmaratings.net/images/gifs/Pa...subs-Drwal.gif

krellik 2011-05-31 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av Erik__ (Inlägg 5091018)
Det som var hemskt med den matchen är ju att erkänner att han inte släppte även fast han kände att den andra killen "tapade". Tydligen standard på btt att inte släppa förrän domaren bryter.

Regelverket är skrivet så, många grapplers som blivit snuvade på vinster för att de släppt innan domaren bryter.

Dock måste man släppa direkt när domaren går in, men det är onekligen en förvirad situation, personligen tror jag att regelverket kommer att bli tydligare om den här situationen.

eternallord 2011-05-31 18:16

Just heel hooks är förbannat läskiga, det finns nog ingen MMA-aktiv submission som har så hög skaderisk.

krellik 2011-05-31 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5091028)
Fast det är inget konstigt, det är domarens ansvar att stoppa fighten. Det har hänt förr att killar har släppt "för snabbt" och domaren inte tyckt att matchen varit slut. Problemet där var ju att han inte slutade även när domaren var på honom:

http://mmaratings.net/images/gifs/Pa...subs-Drwal.gif

Klippet går i slowmotion, frågan är vad var den exakta tiden mellan att domaren bröt och han släppte? En knapp sekund? Vad är reaktionstiden för en fighter pumpad på adrenalin och invecklad på marken i en avancerad position?

Doctor Snuggles 2011-05-31 18:18

Twister? Den är förbjuden i Bjj numer väl? Finns väl några catch-moves till som är rätt farliga.

eternallord 2011-05-31 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5091040)
Klippet går i slowmotion, frågan är vad var den exakta tiden mellan att domaren bröt och han släppte? En knapp sekund? Vad är reaktionstiden för en fighter pumpad på adrenalin och invecklad på marken i en avancerad position?

Domaren rycker ju tydligt tre gånger i honom innan han släpper.

"Rousimar Palhare's heel hook submission of Tomasz Drwal at UFC 111 last night would have probably won the "Submission of the Night" award, but it came with a lot of controversy after the grappler held on for an extra five seconds and popped the Polish middleweight's knee in their fight. Some observers felt that Palhares held on to the submission for too long and it looks like the NJASCB agreed when they suspended him 90 days for holding on when the referee attempted to separate the fighters."


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)