Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Sparven vill bli Örn! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=104368)

Sparven från Minsk 2008-12-10 07:37

Citat:

Ursprungligen postat av Mr_T (Inlägg 3363606)
Jo, dags att byta program för omväxling, dock tycker jag du ska undvika ryggmaskingen nu när ryggen känns bättre. Finns så gott om bra ryggövningar så maskiner tycker jag man kan undvika i största möjliga mån, kabel och hantlar/stänger FTW :hbang:

/Mr :MrT:

I know i know...synd att ryggen kändes sämre igår och idag *gah!*
Stel och lite ont där nu, får köra på med övningar och verkligen hålla superteknik i böj och mark. Ska öva nu i veckan :D

Fultjack 2008-12-10 07:51

Var försiktig med ryggen nu pöjk! Ses vi på gymmet idag eller ? :)

Sparven från Minsk 2008-12-11 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av Fultjack (Inlägg 3364085)
Var försiktig med ryggen nu pöjk! Ses vi på gymmet idag eller ? :)

Jobbar på det ;) Kör nappis övningar varje dag samt sänkt vikterna i marken o böjen, jagar en teknik och utförande som ryggen kirrar, sen öka långsamt :thumbup:

Sparven från Minsk 2008-12-11 21:52

Maxdips & Mage

Dips max kv 95 kg 1*31, 1*10, 1*8

Kabelcrunches 45 kg 9, 10, 11
Sneda crunches o kg 8, 2*7

Marklyft teknik 50 kg 1*8, 70 kg 1*8, 80 kg 1*6

Slut på denna mellantunga perioden så det var dags att testa maxdip för första gången. :Virro
31 st godkända med en vikt på 95 kg. Får vara nöjd. Öva mer dips samt bli mindre tjock sen så hehe ;)

Magen gick bra, hade mycket energi över till den så det var nice.
Marken är svår att få till snyggt, men tror jag börjar närma mig ett utförande jag kan vara nöjd med. Ska testa mer i framtiden (efter jul) och se om ryggen tycker om det med. Kände av lite idag, inte bra. Kör på med nappisövningar och ska vila under hela julen. Värsta är att efter jul så blir det tung period, vilket kan fucka upp ryggen om man inte är försiktig. BUKTRYCK!! :hbang:

Mr_T 2008-12-11 22:07

Bra jobbat med Max-dipsen :), 30st ville jag minst ha och du levererade :thumbup:

/Mr :MrT:

Sparven från Minsk 2008-12-11 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av Mr_T (Inlägg 3367134)
Bra jobbat med Max-dipsen :), 30st ville jag minst ha och du levererade :thumbup:

/Mr :MrT:

Gjorde 1 bonus för att visa vart skåpet ska stå :hbang:
Ska göra om det efter jul, en veckas vila lär nog resultera i några extra reps :thumbup:

Mr_T 2008-12-12 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 3367367)
Ska göra om det efter jul, en veckas vila lär nog resultera i några extra reps :thumbup:

Minst 1h och 5 dagar till jul, 2 veckor om du ska vila någon dag efter jul också :devil:. Räkna med 35reps minst :whipped:

/Mr :MrT:

Sparven från Minsk 2008-12-13 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av Mr_T (Inlägg 3367860)
Minst 1h och 5 dagar till jul, 2 veckor om du ska vila någon dag efter jul också :devil:. Räkna med 35reps minst :whipped:

/Mr :MrT:

Lugn bara, när ryggen är 100 % frisk ska jag chocka er totalt! :naughty:

Sparven från Minsk 2008-12-14 20:46

Överkropp tungt

Chins kv 95 kg + 10 kg 4*4
Bänkpress 87.5 kg 2*5, 90 kg 5, 3
Militärpress utan ryggstöd 50 kg 4, 5, 4, 7
Baksida axel hantel 20 kg 4*6
Skivstångscurl 40 kg 4, 5, 5, 6

Ätit dåligt, legat i soffan hela dagen, men när plikten kallar så kör man hårt! :whipped:
Testade på Mr.Ts inrådan ett tungt överkroppspass. Nog var det jobbigt allt :naughty:

Förvånansvärt enkelt i chinsen och bänken. Desto jobbigare i övningarna i slutet av passet. Imorgon napprapaten och sen mys hemma hos mig :thumbup:

Mr_T 2008-12-14 20:49

Bra jobbat, tung överkropp is not for sissys :thumbup:

Testa underkropp nästa pass, benpress, sitt lårcurl, marklyft (rak rygg, böj på benen) och crunches. :naughty:. 4 övningar kan verka löjliga men ack ack, marklyften knyter ihop benträningen. :D

/Mr :MrT:

FannyRonkainen 2008-12-15 16:47

Ser ut att vara ett mysigt pass de där:) Är nog något sådant jag kommer köra nästa tung period, antingen en 2 eller 3 split.

Sparven från Minsk 2008-12-15 17:51

Jahapp, just hemkommen från napprapaten då. Man..den gubben skulle lätt kunna få jobb som indrivare, han kan verkligen göra en illa :Virro
Han böjde, knäckte och masserade skiten ur en. Massagen skön, knäckandet, smått obehagligt. Förra gångerna gungade han lite lätt med sin kroppsvikt, idag rent av kastade han sig över min stackars rygg, som om han skulle tackla någon!

Han tror fortfarande mest på en låsning. Idag var jag även stel i ryggen så det hade "spridit" sig lite. Han kunde ju såklart inte utesluta en diskskada, men för att vara söker måste man magnetröntgas. Börjar såhär...se om det hjälper. Han var orolig över muskelstorleksskillnanden i benet, 2.5 cm.

O well, mer om det i framtiden!

Sparven från Minsk 2008-12-20 10:41

Dags för julen. Vi åker hem till Annas föräldrar ikväll och firar jul där.
Ingen träning på minst 1 vecka, behöver vila och låta ryggen vara en stund.

Ha en hyfsad jul alla, och njut lagomt av julmaten ;)

Fultjack 2008-12-20 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 3381667)
Dags för julen. Vi åker hem till Annas föräldrar ikväll och firar jul där.
Ingen träning på minst 1 vecka, behöver vila och låta ryggen vara en stund.

Ha en hyfsad jul alla, och njut lagomt av julmaten ;)

Will do will do :)

Detsamma mannen! Hälsa Anna också.

Hoppas ryggen hinner bli bättre nu under jul :thumbup: Ses efter nyår igen =)

Sparven från Minsk 2008-12-30 11:24

Citat:

Ursprungligen postat av Fultjack (Inlägg 3381829)
Will do will do :)

Detsamma mannen! Hälsa Anna också.

Hoppas ryggen hinner bli bättre nu under jul :thumbup: Ses efter nyår igen =)

Hälsat!

Jo du, ryggen är bättre, eller så bra den nu kan bli hihi ;)
Japp det gör vi, dags för en ny tung period på SC Halmstad :hbang:


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)