Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Sparven vill bli Örn! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=104368)

Sparven från Minsk 2008-05-17 22:41

Rygg & Mage

Chins kv 2*9, 7
Sittande rodd 75 kg 9, 8, 10
Stångrodd 65 kg 10, 9, 8
Marklyft 120 kg 2*10, 12

Superset
Repcrunch 40 kg 12, 2*9
Sneda crunches på boll 5 kg 9, 10, 9

Mysigt pass även om man var lite seg efter en dags plugg och typ bara 2 pers i gymmet.
Helt okej i alla fall. Chinsen suger fint i latsen. Måste jobba in sista på tekniken i sittande rodd och stångrodd men det kommer med tiden :D
Marklyften var roliga idag, kul att skrika ut sin vrede för en gång skull :devil:

Nej nu sova, massa skittentor snart!

Mr_T 2008-05-18 06:48

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 2993545)
Man ska aldrig stressa vettu, för mycket kortisol=katabolt! :D

Nä, precis som tentaplugget va???? :smash:

/Mr :MrT:

Sparven från Minsk 2008-05-18 06:51

Citat:

Ursprungligen postat av Mr_T (Inlägg 2993750)
Nä, precis som tentaplugget va???? :smash:

/Mr :MrT:

I shit you not! Finns typ inget värre...eller maybe för dig eller? :naughty:

Sparven från Minsk 2008-05-19 14:37

Bröst & Baksida lår

Bänkpress 70 kg 2*11, 8
Sned hantelpress 27.5 kg 2*9, 8
Kabelcross 25 kg 3*12

Liggande curl 70 kg 2*9, 10
Stående curl 50 kg 3*9
Sittande curl 50 kg 3*9

Hm...okej...bänkpress...*gah!*
Är inte glad på mina boobies inte. Visst kör go teknik och god ROM, det svider lite i bröstet men den värsta brännan är i triceps. Fattar inte varför mina triceps dör innan bröstet i just denna övning. Kör ju snyggt o strikt men ändå är det dom som dör! :(
O well, påt igen nästa vecka, då ska det fan gå bättre!

Känns i alla fall sjukt mycket bättre i baksida lår nu än förut. Inte samma vansinniga mjölksyra utan lagom pump och kan öka i allt :D

1 tenta gjord idag, kändes bra. Ska fetplugga inför sista nu som är på torsdag sen är det sommarlov!

martin_vbg 2008-05-19 15:01

Du verkar ha samma probs i bänken som mig, mörscha tunga dips är en rekommendation ifrån mig. :)

Jag trodde det var Biceps du hade Curlat först och blev mycket imponerad. Men sen såg jag att det var baksida lår. :D

Gött med tentan! Jag har en sån tråkig period framför mig nu med... Kämpa hårt inför den på Torsdag! Det kommer kännas svingött efter ett riktigt tentarace!

Ps: vad läser du?

Sparven från Minsk 2008-05-19 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av martin_vbg (Inlägg 2996952)
Du verkar ha samma probs i bänken som mig, mörscha tunga dips är en rekommendation ifrån mig. :)

Jag trodde det var Biceps du hade Curlat först och blev mycket imponerad. Men sen såg jag att det var baksida lår.

Gött med tentan! Jag har en sån tråkig period framför mig nu med... Kämpa hårt inför den på Torsdag! Det kommer kännas svingött efter ett riktigt tentarace!

Ps: vad läser du?

Ja bänken är en biatch, men ska krossa den! Har ju hänt lite med brösten i alla fall men vill ha den där undebara "nu dör jag" känslan då jag kör.
Hm...kanske ska testa det!

Hahaha, om det ändå var så väl! 50 kg curl hade ju inte varit helt fel :D

Indeed den kändes bra! Nu ska sista tränas in bara sen så.
Läser biomedicin med inriktning fysisk träning. Du då?

Mr_T 2008-05-19 20:10

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 2996862)
Hm...okej...bänkpress...*gah!*
Är inte glad på mina boobies inte. Visst kör go teknik och god ROM, det svider lite i bröstet men den värsta brännan är i triceps. Fattar inte varför mina triceps dör innan bröstet i just denna övning. Kör ju snyggt o strikt men ändå är det dom som dör! :(

Bänkpress är överskattat. Får lägga in Bänkpressen i dina tricepspass istället :D

Har samma problem som du, dock så går det bättre i lutande bänkpress.

/Mr :MrT:

martin_vbg 2008-05-19 21:07

Åh jäklar det låter intressant.

Jag läser Mekatronik på Chalmers.

Sparven från Minsk 2008-05-20 05:57

Morgonvikt = 86.7 kg

Sparven från Minsk 2008-05-20 06:01

Citat:

Ursprungligen postat av martin_vbg (Inlägg 2998109)
Åh jäklar det låter intressant.

Jag läser Mekatronik på Chalmers.

Aha, mekatronik låter lite som att du bygger transformers typ :D
Jo du biomedicin är coolt, avslutar precis kurser i träningslära och idrottsfysiologi :thumbup:

Sparven från Minsk 2008-05-20 14:36

Axlar & Triceps

Sittande militärpress 35 kg 2*12, 11
Lateral raises 12 kg 3*8
Sidolyft kabel 12.5 kg 3*10
Baksida med hantel 6 kg 2*10, 12

Sittande frenchpress 25 kg 2*12, 10
Stående kabelpress 25 kg 2*10, 9
Liggande hantelpress 9 kg 3*8

Helt okej pass. Gjorde vissa ökningar i vissa och stog still på andra men tekniken var nog överlag snyggare.
Känner mig faktiskt lite trött nu i axlarna, mycket pga bra påhejning av Mr.T och Yaska *cupid* Thx!

Nu är det sista tentan som står för dörren! PLUGG!!!

Mr_T 2008-05-20 14:55

Good fighting man. Gnatar en hel del över tekniken i dina övningar, men vill ju bara att du ska växa "rätt". ;)

Vi tar tentan nu på Torsdag.

/ Mr :MrT:

Fultjack 2008-05-20 15:01

TRÖCK!

En anmärkning bara. Antar att du menar Liggande hantelextensions och inte Liggande hantelpress som sista övning?


MR_T: Hur växer man fel? :D Förklara gärna

Sparven från Minsk 2008-05-20 15:25

Citat:

Ursprungligen postat av Fultjack (Inlägg 2999464)
TRÖCK!

En anmärkning bara. Antar att du menar Liggande hantelextensions och inte Liggande hantelpress som sista övning?


MR_T: Hur växer man fel? :D Förklara gärna

Hm...stämmer nog med att det ska vara hantelextensions :)

Mr_T 2008-05-20 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av Fultjack (Inlägg 2999464)
MR_T: Hur växer man fel? :D Förklara gärna

Yes lill-parveln det ska jag förklara :D vill ju inte att han växer för snabbt så att framgången stiger honom åt huvudet.

Nej då, mest så att man håller en rätt teknik för att undvika skador. Spaven kör strikare än de flesta i gymmet, men i baksida ben får man hålla koll :whipped:. Inga utåt, inåtrotation i lårcurlen. :smash:

/Mr :MrT:


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)